Společnost AUTOTÝM s.r.o. tento týden zveřejnila své výsledky a zkušenosti, získané v oboru poradenství na trhu s ojetými vozy v České republice za prvních 12 měsíců své činnosti.

Vedení společnosti AUTOTÝM s.r.o. zároveň nastínilo své plány v oblasti své poradenství na další období.

Společnost AUTOTÝM s.r.o.

– vznikla v červnu roku 2014 se sídlem v Praze jako start up projekt, který vytvořila společnost Creative Dock, zabývající se inovacemi v různých oborech (finance, pojištění a energetika). V rámci projektu AUTOTÝM pracuje v této společnosti 10 odborných rádců a další 10 kmenových zaměstnanců.

Představení společnosti AUTOTÝM

Hlavní činnost společnosti se zaměřuje na vyhledávání kvalitních ojetých vozů dle požadavků zákazníků, administrativní prověření vozu (historie, počet skutečně najetých kilometrů a pravost dokumentace vozu, atd.) společně s partnerem – společností CEBIA spol. r.o.. Následně základní technickou prohlídku a testovací jízdu provádí rádci společnosti AUTOTÝM. Poslední fází procesu prověření vozu je jeho kontrola ve smluvním servisu. Nedílnou součástí nabídky společnosti AUTOTÝM s.r.o. je rovněž, v případě zájmu zákazníka, sjednání havarijního pojištění vozu či možnost jeho profinancování. Investorem start up projektu AUTOTÝM je společnost Home Credit Lab N.V..

Za rok prověřil AUTOTÝM stovky ojetých aut

Poradenských služeb AUTOTÝMU využívají lidé po celém Česku. Za uplynulých 12 měsíců obsloužila tato společnost 430 klientů. Rekordním měsícem byl květen 2015, kdy společnost uzavřela téměř 90 zákaznických smluv.

O důvodech vzniku projektu Jarmila Kowolowská, výkonná ředitelka AUTOTÝM s.r.o. říká:

„Start up s názvem AUTOTÝM vznikl přesně před rokem s cílem nabídnout široké veřejnosti podporu a asistenci při koupi ojetého vozu. Do této situace se dostává dnes velmi mnoho lidí, kteří se ovšem často v této problematice ne zcela orientují. Naše dosavadní snaha byla dát dohromady skutečný tým odborných rádců, kteří mají bohatou praxi z velkých autobazarů či vlastní zkušenost, jako bývalí majitelé malých autobazarů a navíc se zájmem neustále sledují technologický vývoj současných automobilů. Jsem nesmírně ráda, že dnes tento tým skutečně máme a můžeme tak být zájemcům o koupi ojetého vozu oporou.“

Téměř polovina inzerátů tají bouračku

Sekundární činností společnosti AUTOTÝM s.r.o. je neustálé mapování a analyzování trhu s ojetými vozy s cílem orientace na kvalitu nabídky ojetin. Jedním z analytických nástrojů je proto tvorba vlastních výzkumů, které dávají celkový obraz o situaci s ojetinami v ČR. Začátkem letošního roku provedla společnost AUTOTÝM první průzkum na téma „Kvalita inzerátů na ojeté vozy“, ve kterém zmapovala 213 náhodně vybraných inzerátů a ojeté vozy poté osobně prověřila na místě a porovnala s původní nabídkou.

Výsledky průzkumu bohužel ukázaly neutěšený stav na trhu s ojetými vozy v ČR

Například u 22% inzerátů prodejce již během telefonického kontaktu s rádcem AUTOTÝMU přiznal, že skutečný stav vozu je odlišný od popisu v inzerátu. Při následné fyzické kontrole vozu se podíl neúplných nebo nepravdivých informací, zjištěných rádci, zvýšil na 49%, zejména v kritériích stavu lakování, koroze a mechanických vlastností. U 42% inzerátů nebyla prodejcem sdělena havárie vozu. Dalším zjištěním v rámci tohoto průzkumu je fakt, že prodejci reagují různě na telefonické a osobní dotazy, na dotazy profesionála, laika a dokonce i na dotazy vznesené ženou, které se v 75 % lišily od odpovědí poskytnutých volajícím mužům. Naopak pozitivním bodem provedeného výzkumu je ochota prodejců se zapůjčením nabízeného vozu na servisní prohlídku v 86% či předložení servisní knížky s úplnou historií vozu v 73% případů.

„Výsledky našeho průzkumu potvrdily důležitost existence takového projektu, jakým start up AUTOTÝM v současnosti je. Naším cílem je stát se žádaným a především nezávislým partnerem v oblasti nákupu ojetého vozu. Výrazně vzrůstající zájem o naše služby z řad veřejnosti náš záměr jednoznačně podporuje,“ hodnotí první rok společnosti AUTOTÝM s.r.o. Jarmila Kowolowská.

I v letošním roce plánuje tato společnost další vlastní analýzy trhu s ojetými vozy, se kterými bude seznamovat media i veřejnost v České republice.

Jarmila KOWOLOWSKÁ zastává od června 2014 pozici výkonné ředitelky společnosti AUTOTÝM s.r.o.

Do této doby působila v oblasti bankovnictví a financování a to ve vedoucích funkcích společnosti GE Money Bank. Její zahraniční pracovní zkušenost ze Skandinávie ji přivedla k založení vlastního podnikání – ekologické mytí aut v Norsku. Vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů na VŠE (Ing.) v Praze a následně získala titul MBA na University of Pittsburgh v USA. „Nabídku od Autotýmu jsem přijala téměř okamžitě, zkušenosti z velké korporace i z vlastního podnikání pro mne byly stěžejní, stejně jako láska k autům. Líbí se mi vlastní autonomie a odpovědnost, velmi úzký vztah mezi vlastní prací a konečným výsledkem,“ říká Jarmila Kowolowská, kterou nadchla i možnost být u vzniku nového nadějného start up projektu. Ve společnosti AUTOTÝM má plnou odpovědnost za obchodní výsledky firmy, stejně jako její vnitřní fungování.

AUTOTÝM s.r.o.

Více informací na www.autotym.cz

 

Zdroj:

VIZUS COMMUNICATION s.r.o., Nušlova 2515/4, 158 00, Praha 5 – Stodůlky

tomas.vanek@vizus.com

Více na: www.vizus.com

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 20 nejlepších písní, které poslouchat během řízení

20 nejlepších písní, které poslouchat...

Bohemian Rhapsody od skupiny Queen vede seznam nejoblíbenějších skladeb pro řidiče Podle průzkumu britského zastoupení značky SEAT až 90 % řidičů tvrdí, že jim hudba za volantem navozuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone se připojuje ke společnostem JAXA a Toyota v mezinárodní výzkumné misi do vesmíru

Bridgestone se připojuje ke společnostem...

Společnost podpoří výzkum pneumatik pro vesmírná vozidla s lidskou posádkou, zajišťující mobilitu na povrchu Měsíce Společnost Bridgestone Corporation se zúčastní mezinárodní výzkumné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai NEXO: Auto jako elektrárna

Hyundai NEXO: Auto jako elektrárna

Hyundai Motor podepsal se společnostmi Korea East-West Power a Deokyang dohodu o výstavbě 1MW elektrárny s palivovými články na vodík Elektrický modul NEXO bude vyrábět 8000 MWh elektrické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V jarní kampani ČPP nabízí rozšířenou asistenci a cestovní pojištění zdarma

V jarní kampani ČPP nabízí...

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále „ČPP“) spouští jarní kampaň na podporu prodeje povinného ručení a opět se zajímavým benefitem pro řidiče. Kromě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental PremiumContact 6 dominuje díky svým vlastnostem i v letošních testech

Continental PremiumContact 6 dominuje...

Pneumatika Continental PremiumContact 6 potvrdila své kvality i v letošních testech letních plášťů. Prvenství si odnesla hned z několika testů předních motoristických časopisů V testech...