Společnost AUTOTÝM s.r.o. tento týden zveřejnila své výsledky a zkušenosti, získané v oboru poradenství na trhu s ojetými vozy v České republice za prvních 12 měsíců své činnosti.

Vedení společnosti AUTOTÝM s.r.o. zároveň nastínilo své plány v oblasti své poradenství na další období.

Společnost AUTOTÝM s.r.o.

– vznikla v červnu roku 2014 se sídlem v Praze jako start up projekt, který vytvořila společnost Creative Dock, zabývající se inovacemi v různých oborech (finance, pojištění a energetika). V rámci projektu AUTOTÝM pracuje v této společnosti 10 odborných rádců a další 10 kmenových zaměstnanců.

Představení společnosti AUTOTÝM

Hlavní činnost společnosti se zaměřuje na vyhledávání kvalitních ojetých vozů dle požadavků zákazníků, administrativní prověření vozu (historie, počet skutečně najetých kilometrů a pravost dokumentace vozu, atd.) společně s partnerem – společností CEBIA spol. r.o.. Následně základní technickou prohlídku a testovací jízdu provádí rádci společnosti AUTOTÝM. Poslední fází procesu prověření vozu je jeho kontrola ve smluvním servisu. Nedílnou součástí nabídky společnosti AUTOTÝM s.r.o. je rovněž, v případě zájmu zákazníka, sjednání havarijního pojištění vozu či možnost jeho profinancování. Investorem start up projektu AUTOTÝM je společnost Home Credit Lab N.V..

Za rok prověřil AUTOTÝM stovky ojetých aut

Poradenských služeb AUTOTÝMU využívají lidé po celém Česku. Za uplynulých 12 měsíců obsloužila tato společnost 430 klientů. Rekordním měsícem byl květen 2015, kdy společnost uzavřela téměř 90 zákaznických smluv.

O důvodech vzniku projektu Jarmila Kowolowská, výkonná ředitelka AUTOTÝM s.r.o. říká:

„Start up s názvem AUTOTÝM vznikl přesně před rokem s cílem nabídnout široké veřejnosti podporu a asistenci při koupi ojetého vozu. Do této situace se dostává dnes velmi mnoho lidí, kteří se ovšem často v této problematice ne zcela orientují. Naše dosavadní snaha byla dát dohromady skutečný tým odborných rádců, kteří mají bohatou praxi z velkých autobazarů či vlastní zkušenost, jako bývalí majitelé malých autobazarů a navíc se zájmem neustále sledují technologický vývoj současných automobilů. Jsem nesmírně ráda, že dnes tento tým skutečně máme a můžeme tak být zájemcům o koupi ojetého vozu oporou.“

Téměř polovina inzerátů tají bouračku

Sekundární činností společnosti AUTOTÝM s.r.o. je neustálé mapování a analyzování trhu s ojetými vozy s cílem orientace na kvalitu nabídky ojetin. Jedním z analytických nástrojů je proto tvorba vlastních výzkumů, které dávají celkový obraz o situaci s ojetinami v ČR. Začátkem letošního roku provedla společnost AUTOTÝM první průzkum na téma „Kvalita inzerátů na ojeté vozy“, ve kterém zmapovala 213 náhodně vybraných inzerátů a ojeté vozy poté osobně prověřila na místě a porovnala s původní nabídkou.

Výsledky průzkumu bohužel ukázaly neutěšený stav na trhu s ojetými vozy v ČR

Například u 22% inzerátů prodejce již během telefonického kontaktu s rádcem AUTOTÝMU přiznal, že skutečný stav vozu je odlišný od popisu v inzerátu. Při následné fyzické kontrole vozu se podíl neúplných nebo nepravdivých informací, zjištěných rádci, zvýšil na 49%, zejména v kritériích stavu lakování, koroze a mechanických vlastností. U 42% inzerátů nebyla prodejcem sdělena havárie vozu. Dalším zjištěním v rámci tohoto průzkumu je fakt, že prodejci reagují různě na telefonické a osobní dotazy, na dotazy profesionála, laika a dokonce i na dotazy vznesené ženou, které se v 75 % lišily od odpovědí poskytnutých volajícím mužům. Naopak pozitivním bodem provedeného výzkumu je ochota prodejců se zapůjčením nabízeného vozu na servisní prohlídku v 86% či předložení servisní knížky s úplnou historií vozu v 73% případů.

„Výsledky našeho průzkumu potvrdily důležitost existence takového projektu, jakým start up AUTOTÝM v současnosti je. Naším cílem je stát se žádaným a především nezávislým partnerem v oblasti nákupu ojetého vozu. Výrazně vzrůstající zájem o naše služby z řad veřejnosti náš záměr jednoznačně podporuje,“ hodnotí první rok společnosti AUTOTÝM s.r.o. Jarmila Kowolowská.

I v letošním roce plánuje tato společnost další vlastní analýzy trhu s ojetými vozy, se kterými bude seznamovat media i veřejnost v České republice.

Jarmila KOWOLOWSKÁ zastává od června 2014 pozici výkonné ředitelky společnosti AUTOTÝM s.r.o.

Do této doby působila v oblasti bankovnictví a financování a to ve vedoucích funkcích společnosti GE Money Bank. Její zahraniční pracovní zkušenost ze Skandinávie ji přivedla k založení vlastního podnikání – ekologické mytí aut v Norsku. Vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů na VŠE (Ing.) v Praze a následně získala titul MBA na University of Pittsburgh v USA. „Nabídku od Autotýmu jsem přijala téměř okamžitě, zkušenosti z velké korporace i z vlastního podnikání pro mne byly stěžejní, stejně jako láska k autům. Líbí se mi vlastní autonomie a odpovědnost, velmi úzký vztah mezi vlastní prací a konečným výsledkem,“ říká Jarmila Kowolowská, kterou nadchla i možnost být u vzniku nového nadějného start up projektu. Ve společnosti AUTOTÝM má plnou odpovědnost za obchodní výsledky firmy, stejně jako její vnitřní fungování.

AUTOTÝM s.r.o.

Více informací na www.autotym.cz

 

Zdroj:

VIZUS COMMUNICATION s.r.o., Nušlova 2515/4, 158 00, Praha 5 – Stodůlky

tomas.vanek@vizus.com

Více na: www.vizus.com

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford představuje na veletrhu užitkových automobilů v Birminghamu novou Fiestu Van a zabudovaný modem FordPass Connect

Ford představuje na veletrhu užitkových...

Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů o novou Fiestu Van a pokročilé technologie z oblasti konektivity. Obě novinky se v premiéře představují na veletrhu užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou nabídku online služeb o doručení do vozu prostřednictvím servisu Amazon Key

Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou...

Prémiová automobilka Volvo Cars uzavřela partnerství se společností Amazon, aby mohla zákazníkům v USA zprostředkovat službu doručování zásilek přímo do vozu. Uvedená spolupráce znamená...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na prémiové veteránské rallye

Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na...

ŠKODA AUTO partnerem prestižní soutěže historických vozidel Südsteiermark Classic Již tradiční akce v malebném prostředí jižního Štýrska pro více než 150 veteránů Inspirativní historii...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v roce 2025 tvořila 50 % jejího prodeje elektrická vozidla

Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v...

Společnost Volvo Cars zabývající se výrobou prémiových automobilů dnes oznámila, že si stanovila nový cíl: do roku 2025 mají padesát procent jejího celkového prodeje tvořit elektrická...