Společnost AUTOTÝM s.r.o. tento týden zveřejnila své výsledky a zkušenosti, získané v oboru poradenství na trhu s ojetými vozy v České republice za prvních 12 měsíců své činnosti.

Vedení společnosti AUTOTÝM s.r.o. zároveň nastínilo své plány v oblasti své poradenství na další období.

Společnost AUTOTÝM s.r.o.

– vznikla v červnu roku 2014 se sídlem v Praze jako start up projekt, který vytvořila společnost Creative Dock, zabývající se inovacemi v různých oborech (finance, pojištění a energetika). V rámci projektu AUTOTÝM pracuje v této společnosti 10 odborných rádců a další 10 kmenových zaměstnanců.

Představení společnosti AUTOTÝM

Hlavní činnost společnosti se zaměřuje na vyhledávání kvalitních ojetých vozů dle požadavků zákazníků, administrativní prověření vozu (historie, počet skutečně najetých kilometrů a pravost dokumentace vozu, atd.) společně s partnerem – společností CEBIA spol. r.o.. Následně základní technickou prohlídku a testovací jízdu provádí rádci společnosti AUTOTÝM. Poslední fází procesu prověření vozu je jeho kontrola ve smluvním servisu. Nedílnou součástí nabídky společnosti AUTOTÝM s.r.o. je rovněž, v případě zájmu zákazníka, sjednání havarijního pojištění vozu či možnost jeho profinancování. Investorem start up projektu AUTOTÝM je společnost Home Credit Lab N.V..

Za rok prověřil AUTOTÝM stovky ojetých aut

Poradenských služeb AUTOTÝMU využívají lidé po celém Česku. Za uplynulých 12 měsíců obsloužila tato společnost 430 klientů. Rekordním měsícem byl květen 2015, kdy společnost uzavřela téměř 90 zákaznických smluv.

O důvodech vzniku projektu Jarmila Kowolowská, výkonná ředitelka AUTOTÝM s.r.o. říká:

„Start up s názvem AUTOTÝM vznikl přesně před rokem s cílem nabídnout široké veřejnosti podporu a asistenci při koupi ojetého vozu. Do této situace se dostává dnes velmi mnoho lidí, kteří se ovšem často v této problematice ne zcela orientují. Naše dosavadní snaha byla dát dohromady skutečný tým odborných rádců, kteří mají bohatou praxi z velkých autobazarů či vlastní zkušenost, jako bývalí majitelé malých autobazarů a navíc se zájmem neustále sledují technologický vývoj současných automobilů. Jsem nesmírně ráda, že dnes tento tým skutečně máme a můžeme tak být zájemcům o koupi ojetého vozu oporou.“

Téměř polovina inzerátů tají bouračku

Sekundární činností společnosti AUTOTÝM s.r.o. je neustálé mapování a analyzování trhu s ojetými vozy s cílem orientace na kvalitu nabídky ojetin. Jedním z analytických nástrojů je proto tvorba vlastních výzkumů, které dávají celkový obraz o situaci s ojetinami v ČR. Začátkem letošního roku provedla společnost AUTOTÝM první průzkum na téma „Kvalita inzerátů na ojeté vozy“, ve kterém zmapovala 213 náhodně vybraných inzerátů a ojeté vozy poté osobně prověřila na místě a porovnala s původní nabídkou.

Výsledky průzkumu bohužel ukázaly neutěšený stav na trhu s ojetými vozy v ČR

Například u 22% inzerátů prodejce již během telefonického kontaktu s rádcem AUTOTÝMU přiznal, že skutečný stav vozu je odlišný od popisu v inzerátu. Při následné fyzické kontrole vozu se podíl neúplných nebo nepravdivých informací, zjištěných rádci, zvýšil na 49%, zejména v kritériích stavu lakování, koroze a mechanických vlastností. U 42% inzerátů nebyla prodejcem sdělena havárie vozu. Dalším zjištěním v rámci tohoto průzkumu je fakt, že prodejci reagují různě na telefonické a osobní dotazy, na dotazy profesionála, laika a dokonce i na dotazy vznesené ženou, které se v 75 % lišily od odpovědí poskytnutých volajícím mužům. Naopak pozitivním bodem provedeného výzkumu je ochota prodejců se zapůjčením nabízeného vozu na servisní prohlídku v 86% či předložení servisní knížky s úplnou historií vozu v 73% případů.

„Výsledky našeho průzkumu potvrdily důležitost existence takového projektu, jakým start up AUTOTÝM v současnosti je. Naším cílem je stát se žádaným a především nezávislým partnerem v oblasti nákupu ojetého vozu. Výrazně vzrůstající zájem o naše služby z řad veřejnosti náš záměr jednoznačně podporuje,“ hodnotí první rok společnosti AUTOTÝM s.r.o. Jarmila Kowolowská.

I v letošním roce plánuje tato společnost další vlastní analýzy trhu s ojetými vozy, se kterými bude seznamovat media i veřejnost v České republice.

Jarmila KOWOLOWSKÁ zastává od června 2014 pozici výkonné ředitelky společnosti AUTOTÝM s.r.o.

Do této doby působila v oblasti bankovnictví a financování a to ve vedoucích funkcích společnosti GE Money Bank. Její zahraniční pracovní zkušenost ze Skandinávie ji přivedla k založení vlastního podnikání – ekologické mytí aut v Norsku. Vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů na VŠE (Ing.) v Praze a následně získala titul MBA na University of Pittsburgh v USA. „Nabídku od Autotýmu jsem přijala téměř okamžitě, zkušenosti z velké korporace i z vlastního podnikání pro mne byly stěžejní, stejně jako láska k autům. Líbí se mi vlastní autonomie a odpovědnost, velmi úzký vztah mezi vlastní prací a konečným výsledkem,“ říká Jarmila Kowolowská, kterou nadchla i možnost být u vzniku nového nadějného start up projektu. Ve společnosti AUTOTÝM má plnou odpovědnost za obchodní výsledky firmy, stejně jako její vnitřní fungování.

AUTOTÝM s.r.o.

Více informací na www.autotym.cz

 

Zdroj:

VIZUS COMMUNICATION s.r.o., Nušlova 2515/4, 158 00, Praha 5 – Stodůlky

tomas.vanek@vizus.com

Více na: www.vizus.com

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai je podle J.D. Power nejspolehlivější značkou v automobilovém průmyslu

Hyundai je podle J.D. Power...

Nezávislá organizace J.D. Power zveřejnila studii spolehlivosti automobilů na území Velké Británie. Výzkum označil Hyundai jako nejspolehlivější značku na trhu. Automobilka v provedeném...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značku Audi povede Marcel Archleb

Značku Audi povede Marcel Archleb

Novým vedoucím divize Audi společnosti Porsche Česká republika s.r.o. bude od 27. srpna 2018 Marcel Archleb a obsadí tak pozici ve vedení, která byla od května volná. „V panu Marcelu Archlebovi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ondřej Pavlík přechází z české a slovenské pobočky DKV řídit region severní, střední a východní Evropy i Turecka

Ondřej Pavlík přechází z české a...

„Jedním z mých hlavních úkolů bude v regionu úspěšně zavést DKV Box Europe,“ říká O. Pavlík. Dosavadní ředitel české a slovenské pobočky DKV Ondřej Pavlík od 1. 7. 2018 přechází...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ekologické vozy Hyundai zvítězily ve dvou kategoriích „New Car Awards“

Ekologické vozy Hyundai zvítězily ve...

Hyundai Kona Electric se stal „Cenově dostupným elektromobilem roku“ (Affordable Electric Car of the Year) a IONIQ Plug-In je nositelem titulu „Cenově dostupný hybridní vůz roku“ (Affordable...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inovace BASF pomáhají začlenit elektromobily do běžného života

Inovace BASF pomáhají začlenit...

Bateriové materiály BASF utvářejí budoucnost elektromobility Díky katodovým materiálům BASF jsou baterie výkonnější, spolehlivější a cenově dostupné Inovace firmy BASF pomáhají zvýšit...