Společnost Auto ESA vítá krok polského Ministerstva spravedlnosti k zavedení trestnosti stáčení tachometrů

Společnost Auto ESA reaguje na informaci sdělovacích prostředků o zavedení trestnosti stáčení tachometrů v Polsku.

Polské Ministerstvo spravedlnosti totiž navrhuje

– trestní sazbu až 5 let za nově zaváděný trestný čin manipulace s počtem ujetých kilometrů. Počty ujetých kilometrů by navíc do databází měli zadávat i policisté při běžných silničních kontrolách.

Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Auto ESA, zdůrazňuje:

„Takový krok rozhodně vítáme a tak trochu jej i Polákům závidíme. iž několik let totiž apelujeme na vládu, aby zavedla trestnost stáčení tachometrů tak, jako je tomu ve většině vyspělých zemí, bohužel zatím bez úspěchu.“ Podle Foltýna tak musí velcí prodejci vynakládat milionové částky na prověřování stavu ujetých kilometrů, protože samotná manipulace s ujetými kilometry není v České republice trestná. Že taková kontrola skutečně funguje a má pro zákazníky význam, svědčí například i nedávné odhalení dodávky s tachometrem přetočeným o více 300 tisíc kilometrů. „Přetočených vozidel odhalíme každý den několik desítek, ale nikomu za to nic nehrozí. I když takové vozidlo odmítneme, majitel jej prodá v malém bazaru nebo na ulici přes inzerát,“ říká Foltýn.  Podle něj je navíc naprosto skvělá i další myšlenka polského Ministerstva spravedlnosti, podle níž by do databází ujetých kilometrů měli dodávat data i policisté, kteří kontrolují vozidla při běžné silniční kontrole. „V České republice je totiž přístup k relevantním datům o vozidlech velmi obtížný,“ poukazuje na tristní stav přístupu k informacím o vozidlech Foltýn.

Podle Foltýna není důvod, aby Česká republika zůstala jakýmsi ostrůvkem

– který nabízí beztrestnost podvodníkům, kteří tachometry stáčejí, a proto bude společnost Auto ESA, společně s profesními organizacemi a asociacemi, v co nejbližší opět době iniciovat jednání s příslušnými ministerstvy, resp. poslanci. „Jakmile bude ustanovena nová vláda, resp. jednotliví ministři, budeme opět kontaktovat příslušná ministerstva a poslance, abychom co nejdříve dosáhli stejného stavu, jako mají například v Německu, nebo aktuálně v Polsku,“ uzavírá Foltýn.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax MX33 pro jízdu na proměnlivém povrchu

Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax...

Geomax MX33: nástupce pneumatik MX3S do měkkého terénu Nové technologie se osvědčily v motokrosových velkých cenách S motokrosovými pneumatikami pro různý terén přichází Dunlop jako první...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu modelu Amarok s novým vrcholným motorem

Volkswagen Užitkové vozy zahájil...

Amarok V6 nově s motorem o výkonu 190 kW Funkce zvýšení plnicího tlaku přechodně umožňuje až 200 kW Vyšší točivý moment: 580 N.m Nový vrcholný motor lze objednávat do výbavových linií...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově zvítězil Lumír Firla

PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově...

Součástí 46. ročníku Rallye Český Krumlov byl mimo jiné druhý závod seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Posádky rychlých „dvěstěosmiček“ předvedly už na Šumavě atraktivní souboje a do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda CRF250R, modelový rok 2019

Honda CRF250R, modelový rok 2019

U modelu CRF250R došlo k výraznému posílení točivého momentu v nízkých otáčkách; motor navíc získal 3stupňový systém pro řízení rozjezdu HRC Launch Control a další vylepšení...