Skvělý Seb! Volkswagen zvítězil v domácím podniku mistrovství světa v rallye

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) se v asfaltové rallye vrátili zpět na vítěznou vlnu.

Sébastien Ogier (F), Julien Ingrassia (F) Volkswagen Polo R WRC (2016) WRC Rally Germany 2016

Julien Ingrassia (F), Jost Capito, Sébastien Ogier (F) WRC Rally Germany 2016 Foto: Bodo Kräling

Volkswagen díky tomu zvítězil podruhé v řadě v Rallye Německo

Ogier/Ingrassia s vozem Polo R WRC se stejně jako v minulém roce umístili na prvním místě v devátém podniku letošní sezony mistrovství světa v rallye (FIA WRC) a využili přitom drobnou výhodu, že v první skutečně asfaltové soutěži roku vyjížděli na trať jako první.

Po celý víkend byl velkou výzvou výběr vhodných pneumatik

– kvůli extrémně náročným podmínkám na trati, na níž se střídal suchý asfalt s mokrým betonem ve všech odstupňováních. Po mistrném výkonu zvětšila posádka Ogier/Ingrassia svůj náskok v mistrovství světa jezdců a spolujezdců o 14 na 59 bodů. Jejich nejbližší pronásledovatelé, Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), byli v napínavém finále souboje o druhé místo těsně poraženi a do cíle dojeli na čtvrtém místě. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) si ve třetím soutěžním vozu Polo R WRC zajistili navzdory páteční poruše převodovky dva bonusové body v závěrečné Powerstage a osmým místem v hodnocení konstruktérů přispěli k důležitému kroku značky Volkswagen směřujícímu k obhajobě titulu.

„Opětovné vítězství v soutěži ADAC Rallye Deutschland je pro Volkswagen skvělým úspěchem a důležitým krokem na cestě k obhajobě titulu v mistrovství světa v rallye,“ řekl Dr. Frank Welsch, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za vývoj, který v Trieru navštívil tovární tým společně s Christianem Eisenlohrem, generálním tajemníkem značky Volkswagen osobní vozy. „Rallye Německo opět potvrdila svou pověst, že je skutečně mimořádnou výzvou. Celý náš tým odvedl před domácím publikem vynikající práci – za to mu patří velký dík,“ dodal Welsch.

Napínavé finále o druhé místo – Mikkelsen/Jæger skončili těsně poraženi na čtvrtém místě

Rallye Německo byla napínavá až do cíle. Posádka Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) bojovala v poslední den soutěže se dvěma konkurenty o druhou pozici. Vzhledem k hrozícímu dešti padlo rozhodnutí na tři měkké a tři tvrdé soutěžní pneumatiky Michelin pro poslední tři rychlostní zkoušky. To bylo o jednu náhradní pneumatiku více, než měla konkurence z týmu Hyundai – zato však s výhodou většího počtu měkkých pneumatik pro mokrý povrch. Déšť se však nedostavil. Přestože Mikkelsen/Jæger zkoušeli všechno, aby vybojovali druhé místo, museli nakonec zaplatit za nevýhodu o cca 20 kilogramů vyšší hmotnosti a přehřívající se brzdy čtvrtým místem navzdory enormně skvělým výkonům během všech dnů soutěže.

V pátek a v sobotu sváděla druhá posádka v průběžném pořadí mistrovství světa napínavý duel o vedení se svými kolegy z týmu Volkswagen, posádkou Ogier/Ingrassia. Rozhodnutí ve prospěch trojnásobných mistrů světa přišlo na legendární rychlostní zkoušce „Panzerplatte“.

První asfaltový podnik roku s velkolepou atmosférou

První čistě asfaltová rallye roku přilákala mnoho tisíc fanoušků, kteří vytvořili bouřlivou kulisu na rychlostní zkoušce „Panzerplatte“ i podél tratí rychlostních zkoušek vedoucích vinicemi. Rallye Německo nabídla nejen velké jezdecké a technické výzvy, ale i strhující atmosféru. Každý ze tří soutěžních dnů v okolí Trieru postavil posádky před asfaltové rychlostní zkoušky se zcela odlišným charakterem. Předběžné rozhodnutí ve prospěch posádky Sébastien Ogier/Julien Ingrassia padlo na rychlostní zkoušce „Panzerplatte“, která svými širokými úseky na betonu, ohraničenými nápadnými protitankovými kameny, tvořila charakter soutěžní soboty. V pátek se na úzkých asfaltových cestách, vedoucích vinicemi, rozhořel napínavý souboj o vedení mezi posádkami Mikkelsen/Jæger a Ogier/Ingrassia. V neděli nabídly mimořádnou podívanou rychlostní zkoušky „Drohntal“ a „Sauertal“, která se poprvé jela jako Powerstage, s kombinacemi rychlých úseků a serpentin na vinicích.

Upevnění vedení v mistrovství světa: Ogier/Ingrassia vedou o 59 bodů před posádkou Mikkelsen/Jæger

Úspěch v Rallye Německo je v mistrovství světa důležitým krokem jak pro posádku Sébastien Ogier/Julien Ingrassia v hodnocení jezdců a spolujezdců, tak i pro tým Volkswagen v hodnocení konstruktérů. Díky pátému vítězství v letošní sezoně pro značku Volkswagen a třetímu triumfu posádky Ogier/Ingrassia se obhajoba titulů ve všech třech hodnocení opět o kus přiblížila. Ogier/Ingrassia mají nyní na svém kontě 169 bodů, o 59 bodů více než Mikkelsen/Jæger na druhém místě v celkovém hodnocení. Latvala/Anttila následují na pátém místě se ztrátou 80 bodů. V hodnocení konstruktérů uhájil Volkswagen náskok 55 bodů.

V případě vítězství v nadcházejícím podniku, v Rallye Francie na Korsice, by se mohli Ogier a Ingrassia již s předstihem radovat z úspěšné obhajoby titulů v hodnoceních jezdců a spolujezdců.

Powerstage: dva bonusové body pro Latvalu, jeden pro Ogiera

Smířlivě skončila Rallye Německo pro posádku Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila, která musela již v pátek po několika kilometrech odstavit svůj soutěžní vůz Polo R WRC s poškozenou převodovkou. V sobotu a neděli se však v rámci pravidla Rallye 2 vrátila zpět do hry ve skvělé formě a druhým nejlepším časem si zajistila dva bonusové body. Poslední bod z Powerstage získala posádka Ogier/Ingrassia s nejmenším myslitelným náskokem pouhé jedné tisíciny sekundy před posádkou Dani Sordo/Marc Martí (E/E, Hyundai). To odpovídá třem centimetrům.

Hlasy po 3. dni Rallye Německo:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Je to fantastický pocit stát po tak dlouhé době opět na nejvyšším stupni vítězů. Mám obrovskou radost z toho, že se nám podařilo zopakovat loňský úspěch v Rallye Německo. Pro náš tým je domácí vítězství enormně důležité, v hodnocení mistrovství světa jsme s Julienem učinili velký krok směrem k titulu – a samozřejmě jsme hrdí, že můžeme našemu šéfovi Jostu Capitovi věnovat důstojný dárek na rozloučenou. Bylo to skvělé období, kdy byl šéfem našeho týmu, a přeji mu ve Formuli 1 stejný úspěch jako se značkou Volkswagen v mistrovství světa v rallye. Tento víkend pro mě nebyl snadný, protože jsem zde chtěl bezpodmínečně zvítězit, a to se může snadno stát, že to člověk s motivací přežene. Navíc se neustále měnilo počasí a jeho předvídání bylo extrémně obtížné. Na konci jsem trpělivě čekal na svou šanci a především díky časům v rychlostní zkoušce Panzerplatte jsem získal rozhodující náskok před konkurenty.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Gratuluji svému týmovému kolegovi Sébastienu Ogierovi, který o tomto víkendu získal pro Volkswagen důležité body do mistrovství. Pro Miikku Anttilu a pro mě tato rallye skončila žel příliš brzy. Po páteční poruše převodovky jsme na lepší umístění, než je osmé místo v hodnocení konstruktérů, nemohli pomýšlet. Dva body z Powerstage byly na konci jen malým zadostiučiněním, ale jsme za ně rádi. Samozřejmě jsem zklamaný, měli jsme rozhodně vyšší cíle, ale motoristický sport je někdy takový. Další soutěží v kalendáři je Rallye Francie. V ní jsme v uplynulém roce zvítězili a pokusíme se tam znovu stát na stupních vítězů.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Celkově jsem s naším výkonem velmi spokojený, výsledek však mohl být s trochou štěstí lepší. Celý víkend byl ve znamení obtížného výběru pneumatik a vlastně každý servis končil rozhodnutím na poslední chvíli. Několikrát jsme vsadili na zcela odlišnou strategii – to bylo zajímavé, ne vždy ovšem správné. V neděli jsme ještě jednou naplno útočili, protože v trojboji o druhé místo jsme měli co do činění se dvěma skutečně rychlými vozy Hyundai. Jostu Capitovi jsme chtěli ještě naposledy věnovat maximálně úspěšnou rallye. Koncem srpna opustí tým – a v uplynulých letech jsme s ním zažili výjimečné časy. S Andersem vděčíme Jostovi za mnohé. Ještě jednou jsme ze sebe vydali maximum. Žel jsme při tom přehřáli brzdy a už jsme neměli žádnou šanci. Škoda, ale čtvrté místo je s ohledem na mistrovství malou náplastí.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Pro mě to je okamžik plný emocí. Dnes byl můj poslední den v ostrém nasazení pro Volkswagen na soutěžní trati a od září se ujmu nového úkolu. O to krásnější je, že máme co slavit díky vítězství Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassii. Odjeli velkolepou rallye a mám velkou radost, že po delší době opět stojí na nejvyšším stupni vítězů. Zatímco na šotolinových cestách velmi trpěli kvůli pravidlu, kvůli němuž museli vyjíždět na trať jako první, takže neměli žádnou šanci na vítězství, tady využili drobnou výhodu, kterou toto pořadí na startu nabízí asfaltový povrch. Snadné to tu však nebylo. Kvůli proměnlivým podmínkám byla volba pneumatik komplikovaná a nebyl žádný prostor pro chyby. Rovněž hrdý jsem však také na výkon Andrease Mikkelsena a Anderse Jægera, kteří se na začátku soutěže ukázali být rovnocennými soupeři. Na konci to žel na druhé místo nestačilo, přestože oba udělali všechno, co bylo v jejich možnostech. Jari-Matti Latvala měl tentokrát smůlu. Porucha převodovky mu vzala šanci ukázat, co v něm vězí. Myslím si, že v Rallye Francie bude jeho návrat o to působivější. To už ale budu sledovat jen zpovzdálí.“

A pak tu byla ještě…

…dortová odplata. Jost Capito „předal“ dort Jarimu-Mattimu Latvalovi na Rallye Švédsko 2014. U příležitosti 300 nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách přistál však přímo na Finově tváři. Po Rallye Německo následovala odveta z Latvalova pohledu: Jako malý pozdrav na rozloučenou přistál šlehačkový dort na tváři odcházejícího ředitele závodního oddělení Capita, který „odpálil“ vicemistr světa z let 2014 a 2015.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo – konečné výsledky

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:00.26,7 h
  2. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 20,3 s
  3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 20,4 s
  4. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, + 27,2 s
  5. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 3.34,8 min
  6. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.31,2 min
  7. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 8.36,8 min
  8. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 8.52,5 min
  9. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.44,2 min
  10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda, + 10.10,6 min

48. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 36.33,3 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Německo – výsledky Powerstage

  1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai 7.54,9 min
  2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 2,5 s
  3. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2,6 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)*

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 169 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 110; 3. Hayden Paddon, 94; 4. Thierry Neuville, 94; 5. Jari-Matti Latvala, 89; 6. Dani Sordo, 86; 7. Mads Østberg, 78; 8. Ott Tänak, 52; 9. Kris Meeke, 51; 10. Craig Breen, 25

Hodnocení spolujezdců

1. Julien Ingrassia, 169 bodů; 2. Anders Jæger, 110; 3. John Kennard, 94; 4. Nicolas Gilsoul, 94; 5. Miikka Anttila, 89; 6. Marc Martí, 86; 7. Ola Fløene, 78; 8. Raigo Mõlder, 52; 9. Paul Nagle, 51; 10. Scott Martin, 25

Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 256 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 201; 3. M-Sport, 122; 4. Volkswagen Motorsport II, 121; 5. Hyundai Motorsport N, 96; 6. DMACK, 64; 7. Jipocar Czech National Team, 18; 8. Yazeed Racing, 4

Více na:

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...