Skupina Deutsche Post DHL, největší poskytovatel poštovních a logistických služeb na světě, sníží do roku 2050 veškeré emise související s logistikou na nulu

Ambiciózní průběžné cíle v oblastech snižování emisí CO2, lokálních emisí, ekologických zákaznických řešení a zaměstnaneckých aktivit do roku 2025.

Tímto novým ambiciózním cílem

– hodlá významným způsobem přispět k omezení globálního oteplení s nárůstem teploty výrazně nižším než o dva stupně Celsia, jak bylo ujednáno v roce 2015 na konferenci o ochraně klimatu v Paříži (COP 21) v souladu s Agendou OSN pro trvale udržitelný rozvoj do roku 2030. Zároveň se skupina Deutsche Post DHL chce stát lídrem na trhu ekologické logistiky a plánuje rozšířit své portfolio ekologických produktů a služeb, jimiž pomůže zákazníkům dosahovat jejich vlastních cílů v oblasti ochrany klimatu. „Rozhodnutí, která přijímáme dnes, ovlivní, jak budou za 30 let žít naše děti,“ řekl Frank Appel, předseda představenstva společnosti Deutsche Post DHL.

Ambiciózní průběžné cíle

Cíl vybudovat do roku 2050 logistiku s nulovými emisemi, který si společnost Deutsche Post DHL stanovila v rámci svého úsilí o ochranu klimatu, platí jak pro její vlastní aktivity, tak i pro činnost subdodavatelů dopravních služeb. Misi logistiky s nulovými emisemi podporují čtyři průběžné milníky, jichž má být dosaženo do roku 2025 v rámci koncernového programu GoGreen na ochranu životního prostředí:

  • Skupina Deutsche Post DHL sníží globálně emise CO2 vlastních aktivit i činnosti subdodavatelů dopravních služeb o 50 % v porovnání s výchozím stavem z roku 2007.
  • Na lokální úrovni si koncern vytkl za cíl zlepšovat životy lidí přímo v místech, kde žijí, a používat čistou dopravu. Skupina Deutsche Post DHL bude zajišťovat 70 % své dopravy při přebírání zásilek a zboží od odesilatelů a jejich doručování adresátům dopravními prostředky s nulovými emisemi, například jízdními koly a elektromobily.
  • Více než 50 % prodeje bude zahrnovat ekologická řešení, která zvýší úroveň ochrany životního prostředí v rámci dodavatelských řetězců zákazníků.
  • Koncern zajistí do roku 2025 proškolení a certifikaci 80 % svých zaměstnanců na specialisty GoGreen a aktivně je bude zapojovat do svých aktivit na ochranu životního prostředí a klimatu. Společnost také plánuje zasadit se svými partnery jeden milion stromů ročně.

Skupina Deutsche Post DHL svým programem GoGreen na ochranu životního prostředí

– rovněž podpoří Agendu OSN pro trvale udržitelný rozvoj do roku 2030. Agenda vytváří základy pro realizaci globálního hospodářského pokroku v rámci ekologických limitů Země a v souladu se sociální spravedlností. Opatření koncernu na ochranu klimatu podporují cíle OSN pro trvale udržitelný rozvoj, zejména cíl č. 11 („trvale udržitelná města a komunity“) a cíl č. 13 („opatření na ochranu klimatu“).

Pavel Šubrt, obchodní ředitel DHL Supply Chain Česká republika vysvětluje:

„Cíle programu GoGreen jsou závazné pro všechny divize a pobočky na celém světě. V oblasti skladování a logistiky v České republice se nám daří úspěšně snižovat emise oxidu uhličitého optimalizací přepravních tras a snižováním energetické náročnosti skladů. K maximální provozní hospodárnosti vozového parku přispívají kromě vyspělých telematických systémů vozidel pro sledování spotřeby paliva, pohybu vozidel i způsobu řízení řidičů také navigační terminály s obousměrnou komunikací a dokonalým propojením s naším přepravním systémem. Do budoucna plánujeme pokračovat ve zmíněných aktivitách, které jsme nastavili a které se nám osvědčily.“

Předchozí cíl na ochranu klimatu byl splněn před stanoveným termínem

Nové cíle a aktivity na ochranu klimatu společnosti Deutsche Post DHL vycházejí ze zkušeností s realizací jejího programu GoGreen na ochranu životního prostředí. Předchozí cíl na ochranu klimatu – snížit emise CO2 o 30 % v porovnání s výchozím stavem z roku 2007 – byl splněn v roce 2016, čtyři roky před stanoveným termínem, a to díky rozmanitým opatřením pro optimalizaci vozového parku koncernu, jeho budov a logistických sítí.

Ochrana klimatu s programem GoGreen

Společnost Deutsche Post DHL postavila svůj program GoGreen na ochranu životního prostředí na dvou základních principech: „burn less“ (méně spalování) a „burn clean“ (čisté spalování).

Přístup „burn less“

– se zaměřuje na snižování spotřeby energie bez změny zdroje energie. Do této kategorie patří například opatření na zvyšování užitečné hmotnosti a přepravní kapacity vozidel.

Princip „burn clean“

– zavádí do praxe využívání ekologických zdrojů energie a paliv, například elektromobilů pro přebírání a doručování zásilek.

Optimálních výsledků lze dosáhnout vhodnou kombinací obou principů

Skupina Deutsche Post DHL také zapojuje své zákazníky do optimalizačních procesů. Koncern kromě toho nabízí řadu standardizovaných řešení i individuální podporu v rámci svých řešení GoGreen. Mezi produkty pro ekologickou optimalizaci patří na míru střižená logistická řešení, která umožňují zákazníkům snižovat emise v jejich vlastních dodavatelských řetězcích.

Více informací naleznete ve Zprávě o korporátní odpovědnosti 2016, zveřejněné na webových stránkách společnosti Deutsche Post DHL 

Údaje o snižování emisí a zvyšování efektivity skupiny Deutsche Post DHL jsou založeny na uznávaných a osvědčených výpočetních metodách. Emise skleníkových plynů koncernu jsou vypočítány v souladu se směrnicemi, uvedenými v Protokolu o skleníkových plynech, s normou EN 16258 a s požadavky systému EU pro obchodování s emisemi (EU-ETS). Skupina Deutsche Post DHL používá index efektivity emisí CO2 CEX (Carbon Efficiency Index) pro zjišťování efektivity emisí CO2 napříč různými druhy dopravy a divizemi. Výsledky jsou následně konsolidovány na koncernové úrovni s použitím důležitosti, resp. vah, na základě absolutních hodnot emisí CO2 každé divize se zohledněním dosažených snížení emisí CO2.

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Rodina divizí DHL nabízí jedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, dopravu a řešení pro elektronický obchod, mezinárodní silniční, vzdušnou a námořní expresní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. DHL spojuje pevně a spolehlivě lidi i byznysy, přes 350 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě, což umožňuje plynulý globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující technologický průmysl, sektor zdravotní péče, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, časem prověřený závazek v oblasti společenské zodpovědnosti a bezkonkurenční přítomnost na rozvíjejících se trzích, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL

– tržby skupiny dosáhly v roce 2016 více než 57 miliard EUR.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...