ŠKODA AUTO DigiLab posiluje svou platformu pro carsharing HoppyGo. Zakládá nový společný podnik

  • Společný podnik umožňuje kombinaci carsharingu s autobusovou a železniční dopravou
  • ŠKODA AUTO je nyní jedním z nejdůležitějších hráčů v peer-to-peer carsharingu v České republice
  • ŠKODA AUTO DigiLab posiluje inovační a vývojovou kompetenci české automobilky

Platforma pro sdílení aut HoppyGo fúzuje s jinou carsharingovou službou SmileCar od Leo Expressu. Vzniká tak nová možnost propojení půjčování aut s autobusovou a železniční dopravou. Zákazníci budou moci veškeré nabídky uceleného konceptu mobility objednávat a vyúčtovávat prostřednictvím jediné mobilní aplikace. Díky společnému podniku se HoppyGo stává jednou z největších platforem v České republice. A protože je HoppyGo i nadále značkou ŠKODA AUTO DigiLabu, stává se ŠKODA AUTO DigiLab současně jedním z největších poskytovatelů peer-to-peer carsharingu v České republice. ŠKODA AUTO tak učinila další krok na cestě od čistě tradičního výrobce automobilů k poskytovateli služeb mobility.

„ŠKODA chápe mobilitu jako ucelený systém, sestávající z vozidel a služeb. ŠKODA AUTO DigiLab tento koncept důsledně realizuje, vznikají v něm nejrůznější nové obchodní modely,“ říká Andre Wehner, Chief Digital Officer české automobilky. „Nový společný podnik ŠKODA AUTO DigiLabu přitom v praxi realizuje dva důležité prvky: sdílenou ekonomiku a multimodální mobilitu s propojením více druhů dopravy,“ řekl Wehner při prezentaci společného podniku v Praze.

Fúzí carsharingové služby HoppyGo, kterou založil ŠKODA
AUTO DigiLab, se SmileCar Leo Expressu se ŠKODA
AUTO stává jedním z největších poskytovatelů peer-topeer
carsharingu v České republice.

Jarmila Plachá, vedoucí ŠKODA AUTO DigiLabu, zdůrazňuje: „Peer-to-peer carsharing je jedním z nejdůležitějších trendů mobility. Se společným podnikem HoppyGo tento koncept rozšiřujeme o multimodální dopravu. HoppyGo je důležitým krokem v dalším vývoji komplexních služeb mobility,“ dodává Plachá.

„Náš společný projekt nabízí řešení všech dnešních problémů s dopravou, ať už s její udržitelností, infrastrukturálními omezeními ve městech a na silnicích, či problémů s dopravní obslužností. Naším cílem je, aby byl carsharing od HoppyGo dostupný v celém regionu střední Evropy a zejména tam, kde již staví vlaky a autobusy Leo Express,“ uvádí CEO společnosti Leo Express, Peter Köhler.

ŠKODA AUTO dnes nový společný podnik představila při zahájení akce ,Smart Mobility Hackathon‘ v Praze. Při této soutěži, kterou ŠKODA AUTO DigiLab podporuje z pozice partnera a spoluorganizátora, zúčastněné týmy navrhují a vyvíjejí projekty individuální mobility budoucnosti.

ŠKODA AUTO DigiLab nejprve etabloval HoppyGo v Praze. Majitelé aut, kteří chtějí své vozy pronajímat, a zájemci o tuto službu se velice rychle a jednoduše vzájemně najdou pomocí aplikace v chytrém telefonu. Do poolu vozidel patří vedle různých modelů značky ŠKODA i vozy jiných značek.

Zapojení železniční a dálkové autobusové dopravy a integrace platformy „SmileCar“ nyní nabídku povyšuje na novou úroveň: v budoucnu mohou uživatelé HoppyGo od své aplikace dostávat i návrhy na multimodální kombinace svých cest, tedy kombinace několika dopravních prostředků. V návaznosti na dálkové autobusové a vlakové spoje si lze v cílové destinaci jednoduše pronajmout soukromé auto. Stále více uživatelů HoppyGo proto své vozy přistavuje do blízkosti zastávek dálkových autobusů nebo nádraží. Díky společnému podniku je nyní k dispozici více než 750 automobilů – s rostoucí tendencí. Nabídka carsharingu se zaměřuje zejména na mladé uživatele, pro které význam vlastnictví osobního vozu ustupuje do pozadí. Atraktivní je tato nabídka i pro lidi, kteří se vlastnictví vozu nechtějí vzdát a současně jsou otevřeni nových konceptům mobility.

ŠKODA AUTO DigiLab spojuje schopnost inovovat a kompetenci digitálního vývoje

Digitalizace a konektivita jsou dva důležité pilíře Strategie ŠKODA 2025. S tímto programem budoucnosti se společnost ŠKODA AUTO připravuje na budoucí změny ve společnosti a v automobilovém průmyslu. ŠKODA AUTO DigiLab přitom slouží jako centrální vývojová dílna nových digitálních řešení, služeb a technologií. HoppyGo je stejně jako ŠKODA AUTO DigiLab inovativním startupem. Myšlenkový inkubátor značky ŠKODA chápe sám sebe jako součást startupové scény a neustále hledá nové možnosti spolupráce s jinými kreativními subjekty v oboru informačních technologií.

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA SCALA vstupuje na český trh s bohatou výbavou

ŠKODA SCALA vstupuje na český trh s...

ŠKODA SCALA 1,0 TSI/70 kW, 5 MP Ambition odstartuje na částce 369 900 Kč. Základní provedení vozu bude k dispozici později v druhém čtvrtletí 2019 Zahájen příjem objednávek, u příležitosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA Muzeum: Rekordní návštěvnost a nová výstava Studentské vozy snů

ŠKODA Muzeum: Rekordní návštěvnost a...

Rekordních 273 811 českých a zahraničních návštěvníků ŠKODA Muzea v roce 2018 Rok 2019 ve znamení nových výstav, abonentních cyklů, kulturních a společenských akcí Od 15. ledna vystavuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní rok: ŠKODA v roce 2018 dodala zákazníkům na celém světě celkem 1,25 milionu vozů

Rekordní rok: ŠKODA v roce 2018 dodala...

ŠKODA v roce 2018 zvýšila dodávky vozů zákazníkům o 4,4 % na 1 253 700 vozů ŠKODA pátý rok za sebou dodala svým zákazníkům více než milion vozů Trhy: Růst v Evropě (+4,9 %), v Rusku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...