Silnější a úspornější – Hyundai zkombinoval částečně hybridní pohon se vznětovým motorem 1.6 CRDi

Hyundai Motor nyní kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, zkombinoval hospodárnou a pohotovou techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k. 

Částečně hybridní systém je tvořen akumulátory s napětím 48 V, zařízením MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče a nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC). Vozidlo je kromě 48V elektrické soustavy vybaveno také konvenční elektrickou sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48V systémem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze tedy použít také ke stabilizaci napájení 12V elektrické soustavy.

Sada lithium-iontových akumulátorů s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, která poskytuje elektrickou energii částečně hybridnímu systému, je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, zatímco zařízení MHSG je připevněno ke spalovacímu motoru. Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyššího výkonu 12 kW a točivého momentu 55 N.m na hřídeli MHSG.

Technika částečně hybridního pohonu Hyundai, použitá v novém modelu Tucson, výrazně snižuje spotřebu paliva a emise CO2, v závislosti na specifikaci vozidla až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP). Podle dosud ještě velmi často používaného kombinovaného cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.

Další výhodou systému je podpora spalovacího motoru dodatečným výkonem v různých fázích jízdy a jeho rychlejší a hladší spuštění. Závislost na spalovacím motoru je tím snížena.

Komfortní spuštění motoru a rozjezd

Částečně hybridní systém má největší přednosti v městské dopravě, v níž MHSG podporuje spalovací motor a zajišťuje jeho opětovné spuštění před rozjezdem. Spuštění motoru, při němž je využívána elektrická energie z 48V akumulátorů, je rychlejší a hladší díky dodatečnému točivému momentu. Díky dřívějšímu a rychlejšímu přenosu točivého momentu lze spuštění motoru urychlit o 0,2 sekundy. Konvenční 12V spouštěč je používán pouze při prvním spuštění motoru se studeným motorovým olejem, které vyžaduje vyšší točivý moment.

MHSG podporuje spalovací motor během rozjezdu dodatečným točivým momentem a výkonem. 

Hospodárné zrychlování s elektrickou podporou

MHSG při zrychlování podporuje spalovací motor výkonem 4 až 12 kW, v závislosti na stavu nabití akumulátorů a míry sešlápnutí pedálu plynu řidičem. Jakmile vozidlo dosáhne požadované rychlosti jízdy, MHSG přejde do neutrálního režimu a nedodává žádný výkon. Díky tomu se podařilo snížit spotřebu paliva a emise CO2 v závislosti na specifikaci vozidla až o 11 procent (v kombinovaném cyklu EU 2.0), resp. až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP).

Jízda konstantní rychlostí

Při jízdě konstantní rychlostí zůstává zařízení MHSG nečinné nebo pracuje jako generátor, který nabíjí 48V akumulátor v závislosti na stavu jeho nabití.

Rekuperace

Ve fázích aktivního brzdění nebo brzdění motorem pohání otáčející se klikový hřídel soustavu MHSG v roli generátoru, která dosahuje nejvyššího rekuperačního výkonu 10 až 12 kW. Generátor přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do 48V akumulátorů. Spalovací motor zůstává v těchto fázích zapnutý a spojka sepnutá, aby bylo možné přenášet výkon z kol prostřednictvím převodovky a motoru do MHSG.

Rozšířený systém start-stop

Při pomalé setrvačné jízdě se funkce start-stop aktivuje již při 30 km/h. Při zpomalování mezi 30 a 0 km/h se motor zcela vypne a spojka rozepne.

Částečně hybridním pohonem budou vybaveny další modely

Nabídkou další verze částečně hybridního pohonu pro svůj nejprodávanější model v Evropě rozšiřuje Hyundai svou strategii elektrifikace, jejímž prostřednictvím zpřístupňuje čisté technologie ještě širšímu okruhu zákazníků. Pro zákazníky představuje částečně hybridní systém dobrý kompromis mezi pořizovacími náklady a snížením spotřeby paliva a emisí CO2.  Velmi hospodárný systém vyvinulo evropské technické centrum Hyundai v Německu a výzkumné a vývojové centrum Hyundai v korejském Namyangu. Částečně hybridní systém bude nabízen v kombinaci s dalšími motory. Vznikne tak velmi rozmanité portfolio elektrifikovaných pohonů pro modely Hyundai.

 

 

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve Frankfurtu představí limitovanou edici oblíbeného modelu i30 N

Hyundai ve Frankfurtu představí...

i30 N Project C je lehčí a nižší verzí modelu i30 N o výkonu 275 k, která je jako stvořená pro zatáčky Specifikace limitované edice, nabízené pouze evropským zákazníkům, jsou inspirovány...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai představí na IAA 2019 novou fázi strategie STYLE SET FREE

Hyundai představí na IAA 2019 novou...

Hyundai vystaví elektrifikovaný prototyp, který ztělesňuje budoucí koncept designu pro elektromobily Hyundai Motorsport naznačí budoucnost motoristického sportu debutem svého prvního závodního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Hyundai IONIQ obhájil pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP

Nový Hyundai IONIQ obhájil pět...

Všechny tři verze s elektrifikovaným pohonem patří mezi absolutně nejbezpečnější vozy ve své třídě Nejvyšší hodnocení ochrany dospělých cestujících, dětí i chodců, ale také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejmodernější systém Bluelink® bude dostupný ve všech vozech Hyundai

Nejmodernější systém Bluelink® bude...

Hyundai plánuje rozšířit nabídku síťově propojených služeb Bluelink pro všechny modely – první vlaštovkou bude letos nová rodina modelů IONIQ Služby, zaměřené na zvyšování komfortu,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai odhalil první skicu nové generace modelu i10

Hyundai odhalil první skicu nové...

První skica zcela nového modelu Hyundai i10 prozrazuje jeho dynamický design Zcela nový i10 bude představen v září na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu Nová generace modelu Hyundai...