Sedmimístné SUV Kia Sorento nově ve verzi GT Line s osmistupňovou automatickou převodovkou ve světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu 12.-20.září 2017 (velmi podrobná informace)

Zahájení prodeje Sorenta v EU je naplánováno již na poslední čtvrtletí roku 2017.

Kia Sorento nabídne modernizovaný exteriér i interiér

– stejně tak jako nejmodernější bezpečnostní prvky a funkce palubní konektivity. Nabízet se bude i nové provedení GT Line nebo nová účinná automatická převodovka s osmi stupni v kombinaci s naftovým motorem 2,2 litru.

Michael Cole, COO společnosti Kia Motors Europe komentuje:

„Pro Kiu Sorento se vloni rozhodlo 15 769 evropských zákazníků, a tak tento model i nadále významně přispívá k trvalému růstu naší značky. Současný model oslovuje širokou škálu zákazníků, neboť spojuje vysokou praktičnost, elegantní design a vysokou přidanou hodnotu.“

Design: modernizovaný design exteriéru i interiéru

Návrháři Kia provedli ve ztvárnění exteriéru Sorenta řadu úprav. Patří sem přepracovaný přední i zadní nárazník, nové LED světlomety a LED koncová světla nebo nový tmavý metalický povrch masky chladiče ‘ve stylu tygřího nosu’. Výsledkem úprav je rafinovanější a rozhodnější podoba čelní partie vozu. K dispozici budou i nové odstíny karoserie Rich Espresso (hnědá) a Gravity Blue (modrá), stejně tak jako nový design litých kol o velikosti 17, 18 nebo 19″.

V kabině zaujme nově tvarovaný volant, přístrojový štít před řidičem nebo nový LCD displej ovládání klimatizace. Součástí přístrojové desky je i nová audio soustava a navigace Kia AVN (viz oddíl ‘Technologie’). Nové Sorento přináší vyšší podíl materiálů měkkých na dotek a více kůže dodávající interiéru luxusnější charakter. Zákazníci se mohou rozhodnout pro čistě černý, resp. dvoubarevný interiér (v černém a přírodním béžovém tónu) s látkovým nebo koženým čalouněním. V nabídce je na přání i hnědé nebo světle šedé kožené čalounění. Pro ještě vyšší pohodlí pak sedadlo řidiče a předního spolujezdce nabízí bederní opěrku seřiditelnou ve čtyřech, resp. dvou směrech.

Nižší emise díky nové osmistupňové automatické převodovce

Sorento je prvním SUV značky Kia vybaveným novou osmistupňovou automatickou převodovkou. Převodovka vlastní konstrukce Kia uvedená v roce 2016 se chlubí 143 nově patentovanými technologiemi. Přináší výhody v podobě hladkého řazení, přesvědčivějších jízdních schopností a mírného snížení emisí.

Nová osmistupňová automatická převodovka se bude nabízet pro Sorento s naftovým motorem 2,2 litru, kde nahradí šestistupňový automat (v nabídce bude i šestistupňová manuální převodovka). Nová osmistupňová jednotka Kia v porovnání s jinými automatickými převodovkami využívá menší počet regulačních ventilů, což se odrazilo v přímější mechanické vazbě s motorem. Převodovka tak dokáže řadit rychleji než nahrazovaný šestistupňový automat. Širší škála převodů podporuje dynamičtější akceleraci a současně snižuje emise CO2 ze 172 na 159 g/km.

Nová převodovka nabízí čtyři různé jízdní režimy

– Eco, Comfort, Sport a Smart. Řidič si může upřednostňovaný jízdní režim navolit přes elektronický systém Drive Mode Select. V každém režimu lze upravit reakce hnacího ústrojí na pokyny od řidiče a podle momentální nálady upřednostnit buďto nižší spotřebu paliva, nebo dynamičtější akceleraci. Systém Drive Mode Select rovněž upravuje účinek posilovače řízení (uloženého v převodce řízení), a to s preferencí klidné a uvolněné jízdy, nebo naopak bezprostřednějších reakcí řízení. Nový režim Smart Mode byl navržen tak, aby vnímal a předvídal řidičovy záměry a automaticky přepínal mezi režimy Eco, Comfort a Sport. Sorento se tak dokáže průběžně přizpůsobovat chování řidiče i změnám jízdních podmínek s odhadováním upřednostňovaného stylu řidiče za různých rychlostí a v různých prostředích.

GT Line: nový model Sorento GT Line inspirovaný světem motorsportu

Kia rozšiřuje modelovou řadu Sorento o nové atraktivní provedení GT Line. Sorento GT Line, inspirované vzhledem výkonnějších modelů Kia s označením GT, přináší řadu nových prvků zaměřených na markantnější styl. V exteriéru zaujmou mlhová světla se čtveřicí zdrojů, červené brzdové třmeny, nápadnější boční prahy nebo decentní označení GT Line k odlišení této varianty od ostatních verzí Sorenta. Vozy s naftovým motorem nově používají nápadnou dvojitou koncovkou výfuku s chromovým povrchem.

V interiéru GT Line najdeme

– stejná vylepšení jako u ostatních verzí Sorenta, ale navíc jsou zde prošívaná sedadla čalouněná černou kůží s kontrastními šedými stehy a vyšitými emblémy GT Line. Nová varianta je kromě toho vybavena jedinečnými páčkami řazení pod volantem a řadou dekorů v matném chromu po celém interiéru.

Bezpečnost: nabídka nových prvků aktivní bezpečnosti

Sorento se bude poprvé nabízet s nejnovější verzí pokročilého systému na podporu řízení DRiVE WISE (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems). DRIVE WISE zhmotňuje filozofii automobilky Kia, která spočívá v promyšleném návrhu bezpečných vozidel na základě technologií aktivní bezpečnosti navržených tak, aby se automobil nehodám zcela vyhnul, nebo se alespoň zmírnily jejich následky.

Nový systém rozpoznávání únavy řidiče (DAW)

– pomáhá bojovat s nepozorností nebo únavou za volantem. Tento systém monitoruje celou řadu vstupů od vozidla i řidiče a pokud zaznamená, že poklesla koncentrace řidiče, rozezní varovný tón a současně na panelu se sdruženými přístroji zobrazí upozornění. Podle průzkumů má únava řidiče na svědomí až čtvrtinu všech smrtelných dopravních nehod v Evropě*. Podle konzervativního odhadu Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) se ve Spojených státech každoročně uskuteční na 100 tisíc dopravních nehod (nahlášených policii) v přímém důsledku únavy řidiče. Odhadované následky pak v USA každoročně čítají 1550 obětí na životech a 71 tisíc případů zranění**.

Z dalších novinek pro model Sorento jmenujme například:

systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu; asistent dálkových světel nebo plně diodové světlomety s funkcí dynamického přisvěcování do zatáček. Díky těmto novým technologiím je Sorento jedním z nejbezpečnějších vozů v dané třídě.

Technologie: systém palubního infotainmentu s on-line funkcemi a prémiová audio soustava

Nové Sorento je k dispozici s nejnovějším systémem palubního infotainmentu, jehož součástí je dotykový 8″ displej, navigace a online služby Kia Connected Services s podporou od TomTom®. Součástí nového dotykového rozhraní je i podpora technologie Apple CarPlay™ a Android Auto™ pro bezproblémové propojení s chytrými telefony. Technologie Android Auto™ spolupracuje se zařízeními na bázi systému Android počínaje verzí 5.0 (Lollipop); Apple CarPlay™ pak slouží k připojení zařízení iPhone 5 nebo novějších. Součástí středového panelu je systém bezdrátového dobíjení chytrých telefonů pro snadné dobíjení mobilních přístrojů na cestách.

Zákazníci si mohou své Sorento vylepšit i

– novým sound systémem Harman/Kardon®. Prostorové ozvučení používá výkonný zesilovač 640 W a 10 reproduktorů. Technologie Clari-Fi™ pro zvýšení kvality zvuku automaticky analyzuje a zlepšuje kvalitu zvuku reprodukovaného ze všech typů komprimovaného audio signálu. Technologie prostorového ozvučení QuantumLogic™ uvedeného systému extrahuje signály z původního záznamu a přerozděluje je s cílem vytvořit autentickou prostorovou zvukovou scénu s čistým a kultivovaným zvukem, který nepostrádá ani ty nejmenší detaily.

Zahájení prodeje v posledním čtvrtletí roku 2017

Kia bude nové Sorento tradičně nabízet s jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Na evropských trzích se vůz objeví v posledním čtvrtletí roku 2017.

KIA SORENTO 2018 – TECHNICKÉ SPECIFIKACE (EVROPA)

Karoserie a podvozek

Pětidveřové, pětimístné nebo sedmimístné SUV s celoocelovou samonosnou karoserií. Výběr ze vznětových a zážehových čtyřválcových motorů pohánějících přední a zadní kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, resp. šestistupňové nebo osmistupňové automatické převodovky – podle provedení.

Motory

Naftový 2,0 litru / 185 koní

  • Typ: Řadový čtyřválec
  • Zdvihový objem: 2,0 litru, 1995 cm3
  • Vrtání x zdvih: 84,0 x 90,0 mm
  • Kompresní poměr: 16,0:1
  • Max. výkon: 185 k (136 kW) při 4000 ot/min
  • Max. točivý moment: 402 Nm při 1750 až 2750 ot/min
  • Počet ventilů: 16 (4 na válec)
  • Emisní norma: Euro 6

Naftový 2,2 litru / 200 koní

  • Typ: Řadový čtyřválec
  • Zdvihový objem: 2,2 litru; 2199 cm3
  • Vrtání x zdvih: 85,4 x 96,0 mm
  • Kompresní poměr: 16,0:1
  • Max. výkon: 200 k (147 kW) při 3800 ot/min
  • Max. točivý moment: 441 Nm při 1750 až 2750 ot/min
  • Počet ventilů: 16 (4 na válec)
  • Emisní norma: Euro 6

Benzínový s přímým vstřikováním paliva, 2,4 litru / 188 koní

  • Typ: DOHC, řadový čtyřválec
  • Zdvihový objem: 2,4 litru; 2359 cm3
  • Vrtání x zdvih: 88,0 x 97,0 mm
  • Kompresní poměr: 11,3:1
  • Max. výkon: 188 k (138 kW) při 6000 ot/min
  • Max. točivý moment: 241 Nm při 4000 ot/min
  • Počet ventilů: 16 (4 na válec)
  • Emisní norma: Euro 6

Převodovky

  • 2,0 CRDi, 2,2 CRDi, 2,4 GDI
  • Manuální:  —, 6 st., —
  • Automatická: 6 st., 8 st., 6 st.

Podvozek a odpružení

  • Vpředu: Plně nezávislé zavěšení kol, vzpěry McPherson uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče. Příčný zkrutný stabilizátor
  • Vzadu: Plně nezávislé zavěšení kol na dvojicích příčných lichoběžníkových ramen uložených v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče. Příčný zkrutný stabilizátor

Řízení

  • Typ: Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem uloženým v převodce řízení
  • Převod: 14,08:1 (FWD) / 14,11 (AWD)
  • Počet ot. volantu mezi krajními polohami: 2,71
  • Průměr otáčení: 11,34 m (FWD) / 11,36 m (AWD)

Brzdy

  • Vpředu: 320 mm (kotouče s odvětráváním) / 340 mm (kotouče s odvětráváním)
  • Vzadu: 314 mm (kotouče bez odvětrávání)

Kola a pneumatiky

  • Standardně       17″ litá kola, pneumatiky 235/65 R17
  • Na přání: 18″ litá kola, pneumatiky 235/60 R18 a 19″ litá kola, pneumatiky 235/55 R19
  • Rezerva: Sada na opravu pneumatiky

Rozměry (mm)

  • Celková délka: 4800, šířka* 1890, výška**, 1685 / 1690
  • Rozvor náprav: 2780
  • Rozchod kol vpředu***: 1633 / 1628, vzadu*** 1644 / 1639
  • Převis vpředu: 945, vzadu 1075
  • Nájezdový úhel vpředu: 16,9°: vzadu 21,0°
  • Světlá výška: 185

*bez vnějších zpětných zrcátek / **s podélnými střešními nosiči / ***17″ a 18″ kola / 19″ kola

Interiér

1. řada / 2. řada / 3. řada

  • Výška stropu nad sedákem: 1004 / 998 / 920
  • Prostor pro nohy: 1048 / 1000 / 805
  • Šířka v úrovni ramen: 1500 / 1472 / 1342
  • Šířka v úrovni kyčlí: 1439 / 1433 / 1051

Velikost zavazadlového prostoru (litry, VDA):

Za: 1. řadou / 2. řadou / 3. řadou

  • Pětimístné provedení: 1732 / 660 / —
  • Sedmimístné provedení: 1662 / 605 / 142

Hmotnosti (kg, pětimístné provedení, FWD)

2,0 l CRDi  / 2,2 l CRDi / 2,4 l GDI

Aut. / Man. – Aut. / Aut.

  • Pohotovostní hmotnost: — / 1907 – 1940 / 1840
  • Celková hmotnost: 2510 / 2510 – 2510 / 2510
  • Nejvyšší příp. hm. přívěsu*: 2000 / 2500 – 2000 / 2000

*brzděný přívěs; nejvyšší přípustná hmotnost nebrzděného přívěsu 750 kg pro všechna provedení

Hmotnosti (kg, pětimístné provedení, AWD)

2,0 CRDi / 2,2 CRDi / 2,4 GDI

Aut. / Man. – Aut. / Aut.

  • Pohotovostní hmotnost: 1986 / 1965 – 1991 / 1897
  • Celková hmotnost: 2510 / 2510 – 2510 / 2510
  • Nejvyšší příp. hm. přívěsu*: 2000 / 2500 – 2000 / 2000

*brzděný přívěs; nejvyšší přípustná hmotnost nebrzděného přívěsu 750 kg pro všechna provedení

Hmotnosti (kg, sedmimístné provedení, FWD)

2,2 CRDi / 2,4 l GDI

Man. – Aut. / Aut.

  • Pohotovostní hmotnost: 1949 – 1980 / 1882
  • Celková hmotnost: 2530 – 2560 / 2510
  • Nejvyšší příp. hm. přívěsu*: 2500 – 2000 / 2000

*brzděný přívěs; nejvyšší přípustná hmotnost nebrzděného přívěsu 750 kg pro všechna provedení

Hmotnosti (kg, sedmimístné provedení, AWD)

2,0 CRDi / 2,2 CRDi / 2,4 l GDI

Aut. / Man. – Aut. / Aut.

  • Pohotovostní hmotnost: 2027 / 2007 – 2032 / 1938
  • Celková hmotnost: 2620 / 2590 – 2620 / 2520
  • Nejvyšší příp. hm. přívěsu*: 2000 / 2500 – 2000 / 2000

*brzděný přívěs; nejvyšší přípustná hmotnost nebrzděného přívěsu 750 kg pro všechna provedení

Jízdní výkony

2,0 l CRDi / 2,2 l CRDi / 2,4 l GDI

Aut. / Man. – Aut. / Aut.

  • Maximální rychlost (km/h): 201 / 205 – 205 / 195
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h (s): 10,4 / 8,7* – 9,4** / 10,2***

*Provedení AWD: 9,0 s / **Provedení AWD: 9,4 s / ***Provedení AWD: 10,5 s

Spotřeba paliva (l / 100 km, FWD)*

2,2 CRDi / 2,4 l GDI

Man. – Aut. / Aut.

  • Kombinovaná: 5,6 – 6,0 / 8,9
  • Mimo město: 5,0 – 5,3 / 7,0
  • Město: 6,7 – 7,2 / 2,3
  • Emise CO2 (g/km): 147 – 159 / 202

*17″ kola

Spotřeba paliva (l / 100 km, AWD)*

2,0 l CRDi / 2,2 l CRDi / 2,4 l GDI

Aut. / Man. – Aut. / Aut.

  • Kombinovaná: 6,7 / 5,7 – 6,2 / 9,2
  • Mimo město: 6,0 / 4,9 – 5,7 / 7,3
  • Město: 8,1 / 6,9 – 7,2 / 12,4
  • CO2 (g/km): 177 / 149 – 164 / 213

*17″ kola

Poznámky pro čtenáře:

Veškeré technické údaje a specifikace obsažené v této tiskové zprávě představují očekávané cílové hodnoty, které se mohou změnit v závislosti na dalším vývoji a homologaci. Veškeré číselné údaje podléhají změnám.

*’Sleepiness at the wheel’ (Ospalost za volantem), Association des Sociétés Françaises d’Autoroutes & Institut National du Sommeil et de la Vigilance, červen 2013

**Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA): „Drowsy Driving Research and Program Plan“ (Průzkum a programový plán řízení pod vlivem únavy); březen 2016

Více informací:

www.kia.cz

 

KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia prodala v 30. roce působení v ČR historicky nejvíce automobilů

Kia prodala v 30. roce působení v ČR...

Kia prodala v roce 2023 v České republice 11 424 osobních automobilů. Jde o historicky nejvyšší počet od vstupu značky na český trh. Kia dosáhla také nových maxim i v prodeji...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily Kia využijí recyklovaný materiál z 55 tun plastů vylovených z oceánu

Elektromobily Kia využijí recyklovaný...

Společnost Kia plánuje ve svých nových elektromobilech využít recyklovaný materiál z 55 tun plastů, které byly nedávno vyloveny z Tichého oceánu. Rekordní množství plastů recyklovaných...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV6: Model budoucnosti

Kia EV6: Model budoucnosti

Projeli jsme nejvíce revoluční a nejocenovanější model Kia všech dob. Od Prahy po Beskydy. A verdikt? Plně elektrickou EV6 doporučujeme…  Loňský rok byl pro model Kia EV6 výjimečný....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 debutovala na Goodwoodském festivalu rychlosti

Kia EV9 debutovala na Goodwoodském...

Po květnovém statickém odhalení ve Frankfurtu byl model Kia EV9 předveden všem návštěvníkům a fanouškům ikonických vozů v Goodwoodu. Na 200 000 lidí tak naživo vidělo, jak vlajková loď...