SEAT slaví v letošním roce deset let svého Centra pro vývoj prototypů (CPD)

U příležitosti významného milníku se uskutečnila slavnostní akce, jíž se zúčastnili všichni odborníci, kteří v tomto centru pracují:

Jedinečné centrum je průkopnickým zařízením ve Španělsku a zároveň prvním zařízením svého druhu v rámci koncernu Volkswagen na celém světě

CPD, umístěné v centrální části areálu závodu Martorell, je pojítkem mezi oblastí výzkumu a vývoje a výrobou. Značka SEAT v něm kombinuje fáze vývoje a výroby svých vozidel, která v tomto procesu přecházejí z fáze virtuální existence do reality. Od slavnostního otevření centra v roce 2007 do něj společnost SEAT investovala 430 milionů eur v rámci procesu uvádění nových modelů SEAT na trh. Centrum je tvořeno moderními pracovišti s celkovou plochou 19 000 m2 a zaměstnává téměř 300 inženýrů a specializovaných techniků.

Jedním z hlavních cílů Centra pro vývoj prototypů je zkracovat dobu, potřebnou k uvedení nových vozů na trh, a zvyšovat efektivitu procesů a řízení zdrojů. Zřetelným příkladem je využívání virtuální reality v prvních fázích vývoje vozidla. Díky tomu se snížil počet vyráběných fyzických prototypů až o 30 %.

Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výrobu

– v tomto smyslu zdůraznil, že „Centrum pro vývoj prototypů je progresivním zařízením a jasným příkladem úsilí značky SEAT o zavádění principů Průmyslu 4.0. Již více než deset let pracujeme s virtuální realitou a používáme ji při vývoji prototypů a výrobních procesů“. Dr. Tostmann dodal, že „CPD se zaměřuje na výrobní procesy a podporuje aktivity zaměstnanců ve velmi rozmanitých odděleních společnosti SEAT. Zároveň je klíčovým faktorem pro realizaci vylepšení, která nám umožňují optimalizovat nové projekty ještě před zahájením jejich výroby a také snižovat náklady i dobu realizace při výrobě prototypů“.

Velmi výkonné Centrum CPD

– vyrobilo v uplynulých deseti letech 150 modelů pro zlepšení realizovatelnosti designu, 2000 zkušebních prototypů a 4000 vozů pro optimalizaci produktu a procesů. Kromě toho bylo uskutečněno 12 000 zlepšovacích návrhů, přispívajících k vyšší kvalitě. Práce v CPD začíná již v nejranějších fázích projektu. Tři roky před zahájením výroby zhotoví CPD první prototypy pro testování a předsériovou výrobu s využitím nových technologií, jako je virtuální realita nebo simulace procesů velkosériové výroby.

Mezi prototypy a předsériově vyráběné modely

– které byly dosud vyvinuty v těchto velmi efektivních zařízeních, patří dvě generace modelu Ibiza, Leon, Toledo, Mii, Alhambra i nově představené modely Ateca a Arona. Centrum se také podílelo na vývoji modelů Audi, jako jsou Q3 a A1. CPD nyní pracuje na přípravě šesti nových projektů, které budou uvedeny na trh v budoucnosti.

Přístup s trvalým zaměřením na budoucnost

CPD pracuje na inovacích v souladu s úsilím společnosti SEAT o digitalizaci průmyslu. Dobrým příkladem je aditivní výroba, nová metoda výroby, při níž jsou na sebe precizně nanášeny jednotlivé vrstvy materiálu. Zavedení této technologie minimalizuje potřebu přechodných procesů a umožňuje až o 75 % rychlejší výrobu dílů. Centrum navíc pracuje na budoucích projektech, jako je maximalizace využití virtuální reality při konstrukci prototypů.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu

– s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 81 % své výroby a působí ve více než 80 zemích prostřednictvím 1700 autorizovaných prodejců. V roce 2016 dosáhl SEAT provozního zisku 143 milionů eur, nejlepšího výsledku ve své historii, a na celém světě prodal téměř 410 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 500 kvalifikovaných pracovníků

– ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor

– do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

Více na:

www.seat.cz

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové SUV označení Tarraco

Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové...

Výběru vítězného názvu se zúčastnilo více než 146 000 lidí Názvu Tarraco dalo přednost více než 35 % hlasujících SEAT poprvé vybral označení modelu na základě veřejného hlasování...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

Značka prodala v lednu 38 900 vozů, o 20,4 % více než ve stejném měsíci roku 2017 Dvouciferný růst ve Španělsku, Německu a Francii, prodeje zvyšuje nová Arona SEAT vstoupil na trh na Novém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní plyn

Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní...

Jsou hospodárnější a stejně bezpečné i výkonné: odborník na CNG ze společnosti SEAT vyvrací některé mylné představy o těchto vozech S modely na CNG lze ujet až 1300 kilometrů bez...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilový ateliér

Automobilový ateliér

Nick Allen ručně navrhuje vzory tkanin pro čalounění nových modelů Tento „automobilový krejčí“ použije každý rok 30 km nití na prošívání sedadel, volantů a hlavic řadicí páky Také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Souboj mezi vozem SEAT Leon CUPRA a Barborou Špotákovou, olympijskou vítězkou v hodu oštěpem a tváří značky SEAT Vůz o výkonu 300 k poměřil své síly s atletkou, která je s výkonem 72,28...