SEAT slaví další triumf v soutěži Czech New Energies Rallye

  • Historicky třetí vítězství značky SEAT v soutěži pro vozy s alternativními palivy
  • Michal Žďárský a Kristýna Žďárská triumfovali s vozem SEAT Leon ST FR TGI Evo
  • Inovativní motor TGI Evo umožňuje dynamickou a hospodárnou jízdu s nízkými emisemi
  • Náročnou soutěž o celkové vzdálenosti více než 620 km s 16 vypsanými testy pravidelnosti absolvoval vítězný vůz Leon ST TGI Evo s náklady na palivo pod hranicí 1 Kč/km

SEAT slaví po triumfech v letech 2014 a 2015 další vítězství v českokrumlovské soutěži pravidelnosti pro vozidla s alternativními pohony. Vítězem osmého ročníku Czech News Energies Rallye v klasifikaci Česká Trophy v ECO Rally se stala posádka Michal Žďárský/Kristýna Žďárská s vozem SEAT Leon ST FR 1.5 TGI Evo 130 k na stlačený zemní plyn (CNG). V soutěži Czech New Energies Rallye 2019, která se konala ve dnech 16. až 18. května, reprezentovalo značku SEAT celkem sedm posádek.

„Blahopřeji Michalu a Kristýně Žďárských k vítězství po skvělému výkonu v Czech New Energies Rallye!“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika. „SEAT patří k průkopníkům alternativních pohonů a letošní úspěch modelu Leon ST s motorem na stlačený zemní plyn je již třetím triumfem naší značky v soutěži Czech New Energies Rallye během osmi let.“

Český importér vozů SEAT vyslal ve spolupráci se společností Volkswagen Financial Services do letošní soutěže pro automobily s alternativními pohony dva vozy SEAT Leon ST FR TGI Evo. Dalších pět vozů SEAT Leon ST s pohonem na zemní plyn reprezentovalo na trati jihočeské rallye pravidelnosti jednotlivé prodejce španělské značky. Nejlépe si z celého startovního pole vedl Michal Žďárský s Kristýnou Žďárskou za volantem Leonu ST FR v barvách importéra. Michal Žďárský, pravidelný účastník českokrumlovské ekologické rallye, nasbíral na trati pouhých 1537 trestných bodů a po vyrovnaném souboji s obhájcem loňského vítězství obsadil v celkovém pořadí klasifikace Česká Trophy v ECO Rally první místo. Druhý importérský vůz SEAT Leon ST FR TGI Evo, řízený posádkou Gabriela Pospíšilová a Jaroslav Vavera, skončil na velmi dobrém sedmém místě.

„Soutěž byla letos opravdu náročná a dlouhá, navíc souboj s loňským vítězem byl do poslední chvíle jen v rámci vteřin a desetin. Rozhodla naše vyrovnanost v průběhu všech tří dnů a až poslední měřený test. Modernizovaný Leon TGI nás moc bavil, auto se skvěle řídí a tratě této krásné soutěže jsme si za jeho volantem náramně užívali. Co je fantastické, je fakt, že lze díky pohonu na CNG takovouto soutěž absolvovat s celkovými náklady na pohonné hmoty nižšími, než je 1 Kč na 1 km. Dosáhnout spotřeby 3,5 kg zemního plynu na 100 km není žádný problém. Navíc díky objemnějším nádržím modernizované verze 1.5 TGI Evo jsme celou soutěž absolvovali jen s jedním dotankováním. Kdybychom tušili, že bude trať kvůli problémům elektromobilů zkrácena, snad jsme mohli celou českokrumlovskou rallye odjet i bez doplňování CNG,“ hodnotí průběh rallye i výkon vozu vítěz soutěže Michal Žďárský, šéfredaktor magazínu Flotila. Vydařený výkon posádky týmu SEAT ČR podtrhuje i fakt, že za sebou ve výsledkové listině České trofeje zanechala nejen obhájce loňského vítězství, ale i dosavadního lídra mezinárodního seriálu FIA Electric and New Energy Championship 2019 Alexandera Strichera s navigátorem Jeanem-Charlesem Huvellem.

Czech New Energies Rallye 2019, jejíž výsledky se započítávají do mistrovství FIA e-Rally Regularity Cup, Česká Trophy v ECO Rally a Kreisel Electric Pokal, byla již osmým ročníkem soutěže pravidelnosti, vypisované pro automobily s alternativními pohony. Trať letošní soutěže, která se uskutečnila ve dnech 16. až 18. května, měla délku více než 620 kilometrů a byla rozdělena do tří etap. V první etapě čekala posádky nejprve tzv.  hvězdicová jízda z Tábora, resp. rakouského města Rainbach im Mühlkreis, do Českých Budějovic. Poté následovala společná trasa do Českého Krumlova. V pátek a v sobotu bylo malebné jihočeské město na řece Vltavě výchozím bodem pro další dvě etapy soutěže Czech New Energies Rallye. Naplánován byl i rekordní počet měřených testů se souhrnnou délkou 250 km, nejvíce v historii českokrumlovské soutěže. Na dva z testů v průběhu třetí etapy ale nedošlo kvůli omezenému dojezdu zúčastněných elektromobilů.

V rallye pravidelnosti není cílem projet vytyčenou trasu co nejrychleji, nýbrž s co nejmenší odchylkou od stanovené průměrné rychlosti. Její přesné dodržování je kontrolováno na měřených úsecích. Posádky dostávají trestný bod za každou desetinu sekundu odchylky. Další trestné body mohou být uděleny také za nedodržení pravidel soutěže. Celkový počet obdržených trestných bodů určuje výsledné pořadí.

Dalším podnikem seriálu Česká Trophy v ECO Rally bude ECO energy Rally Bohemia v termínu od 11. do 14. července. SEAT ČR v něm bude obhajovat loňské celkové vítězství, které vybojoval s modelem Ibiza TGI.

SEAT Leon je od začátku letošního roku nabízen s novým motorem 1.5 TGI Evo, a to ve dvou karosářských verzích – pětidveřový hatchback a kombi ST, které ve sportovní výbavové linii FR zvítězilo v českokrumlovské Czech New Energies Rallye 2019. Vyspělý čtyřválec 1,5 litru s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním disponuje ve verzi na CNG vyspělým systémem stop-start, nejnovější generací výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu.

Leon TGI Evo poskytuje nejvyšší výkon 130 k a maximální točivý moment 200 N.m, který je k dispozici v širokém rozsahu otáček mezi 1400 a 4000 min-1. Tato výkonová charakteristika umožňuje dynamickou jízdu bez častého řazení při zachování mimořádné hospodárnosti, umocněné výhodnou cenou zemního plynu a nízkými emisemi. Kombinovaná spotřeba CNG je 5,6 m3/100 km podle metodiky EU a kombinované emise CO2 jsou 102 g/km. Dojezd mimořádně ekologického modelu Leon TGI Evo – 500 km na CNG a dalších 150 km na benzin – prodlužují tři palivové nádrže na CNG. Zákazníci mají na výběr šestistupňovou mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Vítězný SEAT Leon ST FR s novým motorem 1.5 TGI Evo 130 k a 6stupňovou mechanickou převodovkou lze pořídit již za 572 900 Kč.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Řemeslníci s přesností na milimetr

Řemeslníci s přesností na milimetr

Velmi kvalifikovaní řemeslníci manuálně tvarují lisovací formy pro výrobu různých dílů modelů SEAT Nástrojáři uskutečňují více než 2000 kontrol, aby byly vyloučeny jakékoli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobil, který komunikuje se semafory

Automobil, který komunikuje se semafory

Projekt, sponzorovaný společností SEAT, Generálním ředitelstvím pro dopravu (DGT) ve Španělsku, magistrátem Barcelony a společností ETRA (Electronic Trafic), propojuje vozidla se semafory a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT Tarraco, nejlepší auto pro golfisty

SEAT Tarraco, nejlepší auto pro golfisty

Golfoví hráči a profesionálové považují SEAT Tarraco za nejlepší vůz díky jeho prostornosti, užitným vlastnostem, poměru cena/výkon a ochraně životního prostředí Vlajková loď...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT rozšiřuje modelovou řadu Tarraco o verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

SEAT rozšiřuje modelovou řadu Tarraco o...

Tarraco s pohonem předních kol kombinuje přeplňovaný zážehový motor 1,5 litru o výkonu 110 kW (150 k) se sedmistupňovou automatickou převodovkou Největší SUV značky je díky nové kombinaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jízda v jedné stopě se značkou SEAT

Jízda v jedné stopě se značkou SEAT

SEAT postavil své designéry exteriérů před výzvu vstoupit do světa jednostopých vozidel a navrhnout koncepční motocykl e-Scooter Hlavní důraz ve vývoji elektroskútru pro sdílení byl kladen na...