SEAT Minimó způsobí revoluci mobility

  • Nabíjení koncepčního vozu je otázkou minut díky systému výměnných akumulátorů, provozní náklady na sdílený elektromobil klesnou až o 50 %
  • 100% elektromobil kombinuje nejlepší vlastnosti automobilů a motocyklů
  • Minimó s rozšířenou mobilitou a menší půdorysnou plochou se stane spojencem do města
  • Luca de Meo: „Jako lídr strategie mikromobility koncernu Volkswagen budeme uvádět nápady a produkty pro cestování na krátké vzdálenosti“
  • SEAT vytvoří softwarovou firmu s více než 100 zaměstnanci
  • Představení aplikace „Mobility Advisor“ s komplexními službami pro mobilitu

SEAT činí obrovský krok v realizaci své strategie v oblasti mikromobility představením koncepčního vozu Minimó na letošním veletrhu Mobile World Congress. Vozidlo Minimó bylo vyvinuto jako platforma pro mobilitu, jež ztělesňuje vizi společnosti SEAT pro městskou mobilitu zítřka.

Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, na dnešní tiskové konferenci vysvětlil, že „SEAT Minimó byl specificky zkonstruován tak, aby se mohl přizpůsobovat platformám pro mobilitu, které budou utvářet budoucnost cestování automobilem ve velkoměstech. V nich bude doprava omezená a jen několik provozovatelů bude moci nabízet mobilitu“. De Meo k tomu dodal: „Toto je řešení, na které společnosti, poskytující služby sdílení automobilů, čekaly. Je to model, který bude klíčový pro zvyšování ziskovosti tohoto druhu podnikání. Koncept, který dnes představujeme, vychází vstříc požadavkům jak měst, tak i poskytovatelů služeb sdílení vozidel.“

To nejlepší z osobního automobilu a motocyklu

Minimó kombinuje to nejlepší ze dvou světů: bezpečnost a komfort osobního automobilu s agilitou a snadným parkováním motocyklu. Koncepční elektromobil nabízí komfort dvěma osobám. Systém výměnných akumulátorů umožňuje nabíjet vozidlo během několika minut a poskytuje dojezd více než 100 kilometrů. Vzhledem k tomu, že tyto vozy nemusejí stát u nabíjecích stojanů, umožňuje tento inovativní systém snížení provozních nákladů na sdílení vozidel o 50 %.

Vůz s vnější délkou 2,5 metru a vnější šířkou 1,2 metru zabírá plochu pouhých 3,1 m2 v porovnání s cca 7,2 m2 běžného osobního automobilu. Tím se výrazně sníží ekologická zátěž ve městech. Minimó lze zaparkovat v zónách pro motocykly a jeden jízdní pruh mohou využívat dva vozy vedle sebe místo obvyklého jednoho automobilu.

„Minimó je také hypersíťově propojené vozidlo s integrovanou technologií 5G, která zajišťuje komfortní a bezproblémové používání na základě digitálního klíčku ‚Digital Access‘ a bezkabelového systému Android Auto™ se zobrazováním funkcí telefonu na displeji vozu, aniž by uživatelé museli připojovat chytrý telefon pomocí kabelu nebo konektoru. Vůz mimo jiné rozpozná, zda je řidiči 16 nebo 18 let, a podle toho například nastaví omezovač rychlosti jízdy na 45 nebo 90 km/h. Uživatelé navíc mohou pomocí aplikace Google Assistant v rámci systému Android Auto bezpečně sledovat provoz s rukama na volantu a hlasovými povely zůstávat ve spojení s okolním světem, dostávat snadno odpovědi, zvládat úkoly a ovládat multimediální systémy,“ vysvětlil de Meo na tiskové konferenci.

Na základě spolupráce společností SEAT a Android Auto vzniklo řešení pro naprosto plynulou, intuitivní konektivitu, které významně vylepší zkušenosti uživatelů s vozem SEAT Minimó. Uživatel může snadno vyřizovat telefonní hovory, číst textové zprávy a odpovídat na ně a používat podporované aplikace pro navigaci, multimediální funkce a komunikaci na displeji vozidla.

Nejlepší přítel do velkoměsta

SEAT se s koncepčním vozem Minimó snaží minimalizovat plochu, kterou v městských oblastech zabírají vozidla. Společnost proto spolupracuje s městskými zastupitelstvy, aby získávala informace o jejich představách a specifických požadavcích.

SEAT bude na základě výsledků výše uvedených společných aktivit hledat možnosti, jak začlenit návrhy úřadů do vývoje vozidel, aby vznikala cílená řešení směřující k vylepšování městské mobility.

Lídr strategie mobility koncernu Volkswagen

SEAT byl po uvedení elektrické koloběžky eXS powered by SEGWAY a světové premiéře koncepčního vozu Minimó vybrán v rámci koncernu Volkswagen jako vedoucí značka, která definuje strategii a nabízí produkty zaměřené na městskou mikromobilitu.

Luca de Meo říká, že „mikromobilita, definovaná jako krátké jízdy do 10 kilometrů, představuje v současnosti 60 % celkové mobility. Je to obchodní příležitost s vysokým potenciálem pro poskytovatele mobility, jímž se chceme stát. Naše mise je přicházet s nápady a produkty pro cestování na krátké vzdálenosti. Naše řešení budou na celém světě používat různé značky koncernu Volkswagen. SEAT má nejlepší pozici k prosazování této strategie, zaprvé díky městskému prostředí našeho sídla v metropolitním velkoměstě, jako je Barcelona, a zadruhé, protože toto město má dlouhou tradici vývoje a výroby vozidel“.

Kompetenční softwarové centrum SEAT: z analogové éry do digitální

SEAT v roce 2019 oznámil, že vybuduje vlastní softwarovou společnost, která posílí úspěšnou síť softwarových vývojových center oddělení IT koncernu Volkswagen. SEAT se tím chce ještě lépe přizpůsobovat probíhajícím změnám a úspěšně realizovat digitální transformaci společnosti.

Nové kompetenční centrum bude zaměstnávat více než 100 odborníků a podpoří realizaci dvou hlavních procesů v rámci společnosti SEAT a koncernu Volkswagen. Na jedné straně stojí další pokračování realizace digitální transformace koncernových řešení IT a zvyšování efektivity a úspor z tohoto procesu vyplývajících. Na druhé straně bude prosazovat nové obchodní modely na základě nových konceptů mobility, konektivity a digitalizace automobilu, se zaměřením na značku SEAT.

Společnost hledá z interních a externích zdrojů nadané odborníky, kteří přispějí k tomu, aby se toto kompetenční centrum stalo etalonem nejmodernější digitalizace v Barceloně.

Do nového centra bude začleněna laboratoř Metropolis:Lab Barcelona, která bude pokračovat v hledání inovativních řešení pro vylepšování mobility. V novém centru budou působit také další nezávislé společnosti SEAT, jako je XMOBA, aby mohly využívat veškerých synergií. Luca de Meo řekl, že „nové centrum, které vznikne v Barceloně, potvrzuje úsilí společnosti o proměnu z výrobce automobilů na poskytovatele služeb pro mobilitu“.

Mobility Advisor, jedna platforma pro všechny požadavky na mobilitu

SEAT přesně před rokem, na loňském veletrhu Mobile World Congress, zorganizoval několik strategických setkání s vedoucími pracovníky z nejrenomovanějších technických firem. Tématem byl výzkum a vývoj řešení pro městskou mobilitu na základě nových technologií, jako je umělá inteligence.

O rok později, na stejném místě, představí SEAT platformu „Mobility Advisor“, která vzniká v partnerství s IBM. Tato aplikace se nachází ještě ve fázi testování konceptu. Jejím cílem je nabízet nejlepší alternativu mobility s využitím umělé inteligence a strojového učení na základě vstupních dat z okolí, jako jsou schémata dopravy nebo zvyky a preference uživatele v oblasti mobility.

Aplikace doporučuje uživateli nejlepší způsob, jakým se může dopravit do cíle, na základě analýzy různých dostupných možností mobility, od veřejné dopravy až po ostatní alternativy, jako je sdílení osobních automobilů, motocyklů nebo jízdních kol.

XMOBA, nezávislá firma společnosti SEAT, která testuje nová řešení přispívající k lepší mobilitě, bude mít na starosti implementaci aplikace Mobility Advisor a provede analýzu její integrace do platformy Justmoove, jejímž prostřednictvím již společnost nabízí koncovým zákazníkům řešení pro mobilitu, založená na spolupráci.

„5G Connected Car“ v ulicích Barcelony

Společnosti SEAT a Telefónica zahájily pilotní test s označením „5G Connected Car“, a to v rámci projektu 5G Barcelona, jehož účelem je propagace města jako jednoho z hlavních měst Evropy ve využívání technologie 5G.

„5G Connected Car“ umožňuje komunikaci mezi vozidlem, okolní infrastrukturou a ostatními vozidly. Jedná se o první krok k dosažení kooperující, autonomní jízdy. Vozidlo je nyní testováno v ulicích Barcelony, aby získávalo data. Testovací jízdy přispívají také k dalšímu upřesňování plánu vývoje bezpečnosti tohoto vozidla.

Posílení „ekosystému“ konektivity

SEAT vystaví mezi halami 1 a 2 na veletrhu Mobile World Congress model Arona se systémem Android Auto, který usnadňuje používání telefonu v automobilu a zvyšuje bezpečnost a komfort, protože umožňuje zobrazovat nabídku funkcí telefonu na displeji vozidla. SEAT je prvním výrobcem automobilů v evropském automobilovém průmyslu, který nabízí aplikaci (SEAT DriveApp), kompatibilní se systémem Android Auto.

Google a Android Auto jsou ochranné známky společnosti Google LLC.

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závodní sezóna Rabbit Czech Racing: Náročná pouť domácími i evropskými tratěmi do vrchu

Závodní sezóna Rabbit Czech Racing:...

Tým Rabbit Czech Racing odstartuje o nadcházejícím víkendu v Brně svojí již třetí sezónu v závodech automobilů do vrchu. Jezdce Adama Králíka a jeho závodní vůz SEAT Leon FR čeká letos...