Se systémem Honda Hybrid Performance se zcela nové CR-V dostává na novou úroveň

  • Je to poprvé, kdy je SUV Honda v Evropě k dostání s hybridní technologií
  • Systém Honda Hybrid Performance využívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) k plynulému přechodu mezi jednotlivými zdroji energie
  • Systém spojuje dva výkonné elektrické motory a mimořádně úsporný 2,0litrový zážehový motor i-VTEC s Atkinsonovým cyklem
  • U hnací jednotky byl použit elegantní a inovativní přístup, díky kterému není zapotřebí klasická mechanická převodovka
  • V prodeji od začátku roku 2019

Je to poprvé, kdy SUV, zcela nové CR-V, bude v Evropě k dostání s pokročilou technologií hybridního hnacího systému. Systém Honda Hybrid Performance vyžívá technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD) a skládá se ze dvou elektromotorů, zážehového motoru s Atkinsonovým cyklem a inovativní přímé převodovky, které zajišťují vysokou míru účinnosti.

Hybridní CR-V je vybaveno úsporným 2,0litrovým zážehovým motorem i-VTEC, výkonným elektromotorem a lithium-iontovým akumulátorem. Maximální výkon je 184 HP (135 kW) s točivým momentem 315 Nm.

Systém nevyužívá klasickou převodovku, namísto ní stálý převodový poměr zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí, díky kterému je přenos točivého momentu hladší. V tomto formátu je systém Honda propracovanější než planetové převodovky e-CVT, kterými jsou obvykle vybaveny ostatní hybridní vozy.

Jedinečná technologie i-MMD společnosti Honda dostala svůj název proto, že inteligentně, automaticky a plynule přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Tyto režimy jsou:

  • Elektrický pohon – čerpá energii z lithium-iontového akumulátoru pro elektromotor a pohon kol (zážehový motor je vypnutý)
  • Hybridní pohon – zážehový motor pohání druhý motor/generátor, který dodává elektrickou energii pro elektromotor společně s akumulátorem.
  • Motorový pohon – zamykací mechanismus spojky vytváří přímé propojení mezi zážehovým motorem a koly.

Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti ve většině situací hybridní vůz CR-V automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem. V režimu hybridního pohonu lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Režim motorového pohonu představuje nejúčinnější řešení pro jízdu na dálnici.

Při středně rychlé jízdě pojede hybridní vůz CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software systému i-MMD bude podle dané situace a prostředí a bez účasti řidiče průběžně rozhodovat o tom, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.

Konstruktéři z programu CR-V Hybrid si dali záležet na tom, aby přechod mezi jednotlivými zdroji energie byl pro cestující téměř nepostřehnutelný, a to včetně funkce zapnutí a vypnutí motoru, když vůz stojí. Díky hladkému přenosu točivého momentu není znát změna v hnacím ústrojí ani nežádoucí odezva v pedálech nebo ve volantu a s téměř úplnou absencí hluku v hnacím ústrojí vyniká CR-V Hybrid mimořádně tichým provozem.

Systém i-MMD je vyladěn tak, aby přinášel lineární akceleraci, využívá optimální kalibrace odezvy hnacího ústrojí na změny polohy plynového pedálu a zvuk motoru tak odpovídá očekávání řidiče.

Nový hybridní vůz Honda CR-V je vybaven jedinečným displejem s informacemi pro řidiče (Driver Information Interface – DII), na němž se zobrazují aktuální údaje o jízdě a díky němuž řidič lépe porozumí tomu, jak při pohonu vozu jednotlivé zdroje energie spolupracují. Přístroj signalizuje stav nabití lithium-iontového akumulátoru, graficky znázorňuje aktuální tok energie i stav dobíjení systému.

Zahájení výroby vozu Honda CR-V Hybrid 2019 pro evropský trh se plánuje na říjen 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou počátkem roku 2019.

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Honda ohlásila nový model HR-V Sport s 1,5litrovým motorem VTEC TURBO

Společnost Honda ohlásila nový model...

Nová verze modelové řady HR-V je osazena zážehovým motorem o výkonu 182 hp Model ve sportovní verzi je vybaven moderní technologií tlumičů „Performance Damper“ Dynamický styl karoserie...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Římské výzkumné a vývojové centrum značky Honda přináší na výstavu EICMA dvě designové studie strojů s motorem o objemu 125 cm3

Římské výzkumné a vývojové centrum...

Již po čtvrtý rok v řadě se v části „Design studio“ na stánku značky Honda u příležitosti výstavy EICMA, která je největší výstavou motocyklů na světě, představí několik...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Oznámení ceny  Honda CR-V Hybrid

Oznámení ceny Honda CR-V Hybrid

Honda Motor Europe Ltd., Czech Republic Branch oznamuje uvedení ceny Hondy CR-V Hybrid. Honda CR-V Hybrid 2019 2WD 4WD COMFORT 769 900 CZK ● ELEGANCE 849 900 CZK 899 900 CZK LIFESTYLE 929 900 CZK...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Motor Europe: Hlavní lákadla značky Honda na motocyklových show v Paříži a v Kolíně nad Rýnem

Honda Motor Europe: Hlavní lákadla...

Nový motocyklový koncept určený pro Paříž, je ztělesněním designového stylu Honda ‘Neo Sports Café’ Před podzimním zahájením prodejů v celé Evropě přijíždí do Francie i do Německa...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Honda potvrdila údaje o spotřebě a emisích modelu CR-V Hybrid a oznámila hlavní vystavené novinky pro pařížský autosalon 2018

Společnost Honda potvrdila údaje o...

První uvedení sériové verze zcela nového modelu CR-V Hybrid v Paříži Elektrifikované SUV dosahuje spotřeby paliva 5,3 l/100 km a hodnot emisí CO2 od 120 g/km První předvedení inovovaného...