Reálným prodejům vozů v ČR za prvních devět měsíců 2015 stále vévodí Škoda, Hyundai a Volkswagen

Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, protože v nich nejsou započítány zmanipulované prodeje.

V prvních devíti měsících roku 2015 bylo prodáno 135 794 osobních a 10 336 užitkových vozů

Nejprodávanějšími značkami osobních aut jsou letos

  1. Škoda (50 834)
  2. Hyundai (14 190)
  3. Volkswagen (10 757)

Z modelů osobních vozů byl největší zájem o modely

  1. Octavia (16 946)
  2. Fabia (13 322)
  3. Rapid (8 932)
  4. Hyundai i30 (4 802)
  5. Škoda Superb (3 927)
  6. Hyundai ix20 (3 582) atd.

Statistiky reálných prodejů, které zpracovává společnost Médea Research

– jsou očištěny o takzvané účelové registrace, tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie, a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

Statistiky popisující reálnou situaci na trhu

Podle reálných čísel prodala v dosavadním období 2015 v tuzemsku nejvíce osobních vozů:

  1. Škoda (50 834)
  2. Hyundai (14 190)
  3. Volkswagen (10 757)
  4. Dacia (6 588)
  5. Opel (6 226)
  6. KIA (5 456)
  7. Renault (4 938)
  8. Peugeot (4 700) atd.

Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stejně jako v loňském roce

  1. Škoda Octavia s 16 946
  2. Fabia (13 322)
  3. Rapid (8 932) Hyundai i30 (4 802)
  4. Škoda Superb (3 927)
  5. Hyundai ix20 (3 582) atd.

V prvních devíti měsících 2015 meziročně výrazně posílily

– segmenty MPV VAN (tj. osobní verze LUV 2-3,5 t) a sportovní vozy, silný nárůst prodejů je i v segmentu SUV-B. Nejprodávanějším segmentem je stále nižší střední třída (aktuálně 27 % všech prodejů), druhé nejprodávanější jsou malé vozy (24 % prodaných aut).

Celkově se v průběhu roku 2015 v Česku prodalo 10 336 užitkových vozidel (LUV), pořadí podle počtu:

  1. Fiat (1 846)
  2. Peugeot (1 603)
  3. Renault (1 143)
  4. Volkswagen (1 079)
  5. Ford (1 028) atd.

Dlouhodobě nejvíce využívají zmanipulovaných prodejů formou účelových registrací Ford, Volkswagen a Seat

Médea Research vedle statistik reálných prodejů uvádí i statistiku účelových registrací, dále registrace v neprůhledné kategorii, statistiku prodejů fyzickým osobám a zpracovává i celkové registrace.

Jak lze zjistit z dat Ministerstva dopravy ČR, nárůst využívání účelových registrací pokračuje

– meziročně jich přibylo 17,8 %. V roce 2015 bylo takto účelově zaregistrováno již 21 534 vozů (12 % z celkových registrací), jde zejména o osobní vozy (20 787).

Nejčastěji jsou účelově registrovány osobní modely automobilek

– Ford (5 101) s nárůstem 29 %, následuje Volkswagen (3 905 vozů) s meziročním nárůstem 47 % a třetí Seat (3 120) s poklesem 2 %. Nejvyšší podíl účelových registrací na celkových registracích a tedy nejvíce zkreslené registrace tímto způsobem mají Seat (59 %), Fiat (50 %) a Ford (45 %).

Neidentifikovatelné zákazníky nejvíce vykazuje Volkswagen

Dalším způsobem zkreslování prodejů je využívání registrací v tzv. neprůhledné kategorii, kde značky sice auta registrují, ta si však ale nekupují koncoví zákazníci. Právě v této kategorii bylo letos registrováno již 14 507 osobních automobilů, což je o 23 % více než loni. Značný meziroční nárůst registrací v této kategorii dále výrazně zkresluje realitu automobilového trhu.

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka Volkswagen s celkovým počtem 3 554 vozů a meziročním navýšením využívání o 58 %. Neidentifikovatelné registrace Volkswagenu tvoří letos 20 % všech registrací této značky. Mezi další značky, které kategorií využívají, patří Seat s 2 729 vozy a meziročním nárůstem 49 %, Ford s 2 206 vozy a poklesem 6,8 %, Škoda s 1 751 auty a nárůstem o 61 % a Fiat s 838 vozy, což je pokles o 1 %.

Domácnosti v nejvyšší míře kupují vozy Škoda, Hyundai, Dacia a KIA

Celkem bylo během prvních devíti měsíců 2015 registrováno 43 713 automobilů fyzickými osobami, to je meziročně o 11 % více. Absolutní většinu registrací (43 454 vozů) tvoří osobní auta. Domácnosti si nejvíce registrovaly osobní vozy

  1. Škoda (11 863 vozů)
  2. Hyundai (6 781 vozů)
  3. Dacia (3 128 vozů)
  4. KIA (2 788 vozů) atd.

Celkové registrace za prvních devět měsíců letošního roku

Během dosavadního období roku 2015 bylo v České republice celkově zaregistrováno 171 088 osobních a 11 591 LUV vozů.

V segmentu osobních vozů

  1. Škoda (54 913)
  2. Volkswagen (18 217)
  3. Hyundai (14 430)
  4. Ford (11 461)
  5. Dacia (7 649)
  6. Opel (6 427)
  7. Kia (5 718)
  8. Renault (5 492)
  9. Peugeot (5 358) atd.

Mezi modely osobních vozů bylo v období leden-září 2015 nejvíce zaregistrováno vozů

  1. Škoda Octavia (17 832)
  2. Škoda Fabia (14 919)
  3. Škoda Rapid (9 128)
  4. Volkswagen Golf (5 353)
  5. Hyundai i30 (4 887)
  6. Škoda Yeti (4 509)
  7. Škoda Superb (3 982)
  8. Ford Fiesta (3 939)
  9. Hyundai iX20 (3 637)
  10. Ford Focus (2 917) atd.

Podrobné prodejní statistiky zpracované společnosti Médea Research za měsíc i celý dosavadní rok 2015 jsou k dispozici na:

http://research.medea.cz/volne-dostupne-analyzy

Zdroj: Společnost Médea Research, Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prezident Ústředního automotoklubu České republiky, JUDr. Oldřich Vaníček, členem Světové rady FIA pro mobilitu

Prezident Ústředního automotoklubu...

V pátek 8. 12. 2017 proběhlo v Paříži zasedání valného shromáždění Mezinárodní automobilové federace FIA. Na zasedání proběhla také volba členů Světové rady FIA pro mobilitu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Dunlop oznámila, že v březnu příštího roku uvede na trh čtvrtou novinku ve svém portfoliu hypersportovních pneumatik

Značka Dunlop oznámila, že v březnu...

Pneumatiky Dunlop SportSmart TT vyvinula tak, aby naplnily požadavky jezdců nejnovějších sportovních motocyklů a výkonných naháčů, kteří chtějí používat stejné pneumatiky na volné jízdy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi oslavuje měsíční mise Apollo výjimečným reklamním spotem

Audi oslavuje měsíční mise Apollo...

Dne 7. prosince 1972 se uskutečnila poslední mise na Měsíc programu Apollo. Přesně o 45 let později připomíná Audi tuto historickou událost – speciálně k tomuto účelu natočeným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dětská dopravní nadace (DDN), která pomáhá dětem, jejichž rodiče zahynuli při dopravních nehodách, letos podpořila 31 dětí částkou ve výši 515 000 korun

Dětská dopravní nadace (DDN), která...

Za dvacet jedna let svého působení rozdala již 11 milionů korun, které slouží zejména na podporu studia sirotků na středních a vysokých školách. Generální ředitelka AAA AUTO a předsedkyně...