Rally of Lebanon 2018: Páté místo na černém ledu

  • Nejnáročnější soutěž ve sportovní kariéře Vojtěcha Štajfa a Marcely Ehlové
  • Premiérový start v Libanonu, čtvrtém podniku MERC
  • Rozhodla zkušenost domácích posádek na specifickém asfaltovém povrchu
  • Náročné klimatické podmínky během celé soutěže
  • Skvělý závěr soutěže s pátým místem v absolutním pořadí

Nejnáročnější soutěží své kariéry si během uplynulého víkendu prošla posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf a Marcela Ehlová startující na voze ŠKODA Fabia R5 během letošního 41. ročníku Rally of Lebanon. I přes svůj premiérový start na velmi specifickém povrchu tratě libanonské soutěže, započítávané do seriálu Middle East Rally Championship, dokázala zejména v jejím závěru zlepšit svoje celkové umístění a získat tak další potřebné body do zmíněného blízkovýchodního šampionátu.

Letošní 41. ročník Rally od Lebanon byl zároveň třetím podnikem seriálu MERC a nabídl přibližně třem desítkám především domácích startujících posádek ve třech dnech celkem jedenáct rychlostních zkoušek o celkové délce 223 km. Měřené úseky měly asfaltový povrch, kterému se však v této oblasti přezdívá „Black Ice“ (Černý led). Jeho kluzký a těžko předvídatelný povrch byl nakonec největší výhodou pro zkušené domácí jezdce s vozy specifikace R5, ale zároveň obrovskou výzvou pro českou posádku.

V pátek čekala na všechny startující pouze jedna superspeciální zkouška na motokárovém okruhu ve městě Mtein, která se jela systémem startujících dvojic. Vojtěch Štajf s Marcelou Ehlovou zde zajeli s vozem ŠKODA Fabia R5 velmi slibný druhý čas se ztrátou pouze 0,6 sekundy na 13násobného vítěze této soutěže a domácího matadora Rogera Feghaliho, jedoucího na stejném voze.

Již sobotní etapa, rozdělená do dvou sekcí, však připravila české posádce mimořádnou náročnost této soutěže nejen ve vysokých venkovních teplotách okolo 36 °C, ale především ve zmíněném složení asfaltového povrchu měnící průběžné svou přilnavost. Vojtěch Štajf, jedoucí v Libanonu vůbec poprvé, se snažil co nejrychleji využívat čerstvě nabyté zkušenosti z jízdy na tomto typu povrchu s cílem držet a následně zlepšit svoji celkově šestou pozici po sedmi rychlostních zkouškách.

To se nakonec posádce týmu Racing 21 podařilo v nedělní etapě, složené sice jen ze čtyř měřených úseků opět ve dvou sekcích, avšak pouze s možností tankování bez poledního servisu na voze. V posledních třech horských rychlostních zkouškách, které byly situovány do nadmořské výšky až 1800 m n.m. dokázali Štajf s Ehlovou zajet jízdou na limitu svého vozu Fabia R5 hned dvakrát třetí nejrychlejší časy, což je nakonec posunulo v celkové klasifikaci Rally of Lebanon na cenné páté místo v absolutní klasifikaci soutěže. Navíc tak získali potřebné body v hodnocení seriálu MERC.

„Nechci, aby to znělo jako klišé, ale já jsem skutečně ve své sportovní kariéře tak těžkou soutěž nejel. Páteční úvod na superspeciálce nám s Marcelou vyšel a byli jsme hodně rádi za takovou výchozí pozici pro následné souboje na trati. V sobotu to bylo ale na erzetách hotové peklo. Neměl jsem zkušenosti s tímto typem asfaltu a stále jsem hledal optimální brzdné body na průběžně se měnícím gripu našich pneumatik. Bylo to šílené a často jsme v autě prožili horké chvilky nejen z panující vysoké teploty okolního vzduchu. Obtížná byla samozřejmě i volba správných pneumatik. Teď vím, že základním předpokladem úspěchu tady v Libanonu jsou zkušenosti s ovládáním vozu na tomto povrchu tratí. O tom nás nakonec přesvědčila i zdejší legenda a letošní celkový suverénní vítěz Roger Feghali, kterému patří velká gratulace a naše uznání,“ řekl na cílové rampě i tak šťastný Vojtěch Štajf.

K vysoké obtížnosti Libanonské rally se vyjádřila v cíli také šťastná navigátorka Marcela Ehlová: „Já jsem, stejně jako Vojta, nic podobného nikdy nezažila. Obtížnost na této soutěži spočívá v mnoha faktorech, od různého rytmu čtení v každé erzetě, přes vysoké teploty až ke zmíněnému asfaltu, kde skutečně není jistota, jak auto zareaguje. Ale jsme v cíli a já jsem ráda za dosažené páté místo. Navíc domů si vezu také odměnu v podobě poháru za Ladies Cup.“

Výsledky Rally of Lebanon 2018:

1. Feghali – Matar (LBN), ŠKODA Fabia R5

2. Al-Attiyah – Baumel (QAT, FRA), FORD Fiesta R5, + 1:24,4

3. Asmar – Chehab (LBN), ŠKODA Fabia R5, + 6:23,3

4. Abou-Karam – Kmeid (LBN), HYUNDAI i20 R5, + 6:49,4

5. ŠTAJF – EHLOVÁ (CZE), ŠKODA Fabia R5, + 6:56,4

Dalším startem týmu bude Barum Czech Rally, která se koná v okolí Zlína ve dnech 24. – 26. 8. 2018.

FOTO: Michal Vítovec

Informace o posádce Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu:

VOJTĚCH ŠTAJF – jezdec

  • Datum narození: 9.3. 1974
  • Bydliště: Praha
  • Stav: ženatý, 3 dcery
  • Vystudoval obory žurnalistika a mezinárodní teritoriální studia na FSV UK. Je motoristickým novinářem.
  • Záliby: Motorsport, golf, lyžování, cestování, motocykly
  • První start: Rallye Šumava 1995 (spolujezdec), Pražský rallysprint 1998 (jezdec)
  • Největší úspěchy: Vicemistr FIA European rally trophy 2017, Druhý vicemistr MČR v rally 2016, Vicemistr Evropy ERC-2 2015, druhý vicemistr European Rally Trophy 2014, mezinárodní mistr ČR v produkčních vozech 2013, absolutní vicemistr ČR 2006.

MARCELA EHLOVÁ – navigátorka

  • Datum narození: 5. září 1983
  • Bydliště: Mistrovice
  • Stav: vdaná, syn Matěj
  • První start: 2004 IC West Historic Rally Kramolín
  • Záliby: můj syn – rodinné záliby mi vezmou veškerý čas, takže jiné nestíhám 🙂
  • Největší úspěchy: Mistr ČR ve sprintrally ve třídě N2 a N5 (2007, 2008) po boku Jiřího Hladíka, 14. místo absolutně na Rally Monte Carlo 2010 s Vojtěchem Štajfem, 2. místo na Rally Střela Kralovice 2009 s Matějem Ehlem, 3. místo na Rally Český Krumlov 2016 a 2017 s Miroslavem Jakešem

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA prostřednictvím studie VISION iV nabízí konkrétní pohled na elektrickou budoucnost značky

ŠKODA prostřednictvím studie VISION iV...

ŠKODA ukázala první skici čistě elektrické studie pro autosalon v Ženevě Kupé s dynamickými liniemi na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) Do konce roku 2022 představí značka...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO vítězem studie TOP Zaměstnavatelé 2019

ŠKODA AUTO vítězem studie TOP...

Společnost ŠKODA AUTO uspěla ve studii TOP Zaměstnavatelé poosmé v řadě Studie se zúčastnilo téměř 12 tisíc studentů českých vysokých škol Česká automobilka se pravidelně umisťuje na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO vyhlašuje regionální grantové programy pro rok 2019

ŠKODA AUTO vyhlašuje regionální...

7 regionálních grantových programů v celkové hodnotě 7,6 milionu Kč Podpora dětí, dopravní bezpečnosti, dopravní výchovy, technického vzdělávání, bezbariérové mobility či komunitního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO zahájila sériovou výrobu nového kompaktního modelu ŠKODA SCALA v Mladé Boleslavi

ŠKODA AUTO zahájila sériovou výrobu...

ŠKODA s modelem SCALA definuje nová měřítka v segmentu kompaktních vozů První model využívající platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen Tři benzinové motory, jeden motor TDI, verze na CNG bude...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „Den deštníků“: Řidiči vozů ŠKODA mají svůj deštník vždy při ruce

„Den deštníků“: Řidiči vozů...

Díky deštníkům ve výbavě vozů ŠKODA jejich řidiči nikdy nezmoknou Praktický deštník je jedním z více než 60 Simply Clever řešení ve vozech ŠKODA Spojení Simply Clever se značkou ŠKODA...