Projekt „INDIA 2.0“: ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii

  • Tato úloha ukazuje důvěru vedení koncernu Volkswagen v kompetence týmu ŠKODA AUTO
  • ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii
  • Technický vývoj bude probíhat především v Indii
  • ŠKODA AUTO a Volkswagen budou společně pracovat na budoucí strategii pro indický trh
  • První model ŠKODA založený na platformě MQB-A0-IN bude představen již v roce 2020

ŠKODA AUTO bude v budoucnu v rámci koncernu Volkswagen zastávat ještě důležitější roli na indickém automobilovém trhu. Cílem projektu „INDIA 2.0“ je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto významném růstovém trhu. „Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu ŠKODA AUTO,“ uvedl předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier poté, co představenstvo a dozorčí rada koncernu daly projektu zelenou. Zhruba před rokem a půl byla ŠKODA AUTO pověřena vypracováním plánu na dlouhodobě úspěšnou modelovou ofenzívu značek ŠKODA a Volkswagen v objemových segmentech na indickém trhu.

Všechny v budoucnu lokálně v Indii vyvíjené a vyráběné modely budou vycházet z platformy MQB (modulare Querbaukasten, modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč) koncernu Volkswagen. MQB již nyní splňuje přísnější regulatorní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. ŠKODA AUTO přebírá v rámci projektu „INDIA 2.0“ zároveň i celkovou odpovědnost za subkompaktní platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). Přípravy na lokální vývoj a výrobu nových modelů značek ŠKODA a Volkswagen v objemových segmentech jsou již v plném proudu. Představení prvního modelu značky ŠKODA založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020.

„Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier a dodává: „Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt „INDIA 2.0“ bude úspěšný.“

Vedoucím projektu bude Managing Director Skoda Auto India Private Ltd., Gurpratap Boparai, který je velkým znalcem indického automobilového trhu.

Jaké jsou zásadní výhody MQB? Standardizace dílů, jejich rozměrů a také výrobních procesů snižuje náklady a zkracuje dobu výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel. Těžiště vývoje nových modelů bude především přímo v Indii.

Další internacionalizace společnosti ŠKODA AUTO je jedním ze základních kamenů Strategie 2025. V roce 2017 zvýšila ŠKODA AUTO dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 %. Rostoucí prodejní čísla v Indii dokazují, že modelová nabídka značky ŠKODA je pro indické zákazníky atraktivní, a že představuje velmi dobrou základnu pro další růst.

Značka ŠKODA má pro růst plánovaný v Indii vynikající startovní pozici: na indickém subkontinentu je aktivní od roku 2001 a dodávky zákazníkům v posledních letech neustále zvyšuje. V loňském roce bylo zákazníkům v Indii dodáno celkem 17 100 vozů ŠKODA (+ 31,4%, 2016: 13 000 kusů). První automobily značky ŠKODA se k zákazníkům v Indii dostaly již ve třicátých letech minulého století. V současné době nabízí Skoda Auto India Private Ltd. čtyři modelové řady: RAPID, OCTAVIA, SUPERB a KODIAQ, který byl na trh uveden v říjnu roku 2017. RAPID je vyráběn v továrně v Puné, zatímco modely OCTAVIA, SUPERB a KODIAQ jsou vyráběny v Aurangábádu, kde také sídlí ústředí společnosti.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září více než 8% růstu prodeje

Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září...

V síti Das WeltAuto se v prvních devíti měsících letošního roku prodalo 15 464 ojetých vozů V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl prodej o 8,2 % Největší zájem je o velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Racing 21 – Klokočka ŠKODA team: Do třetice bronzová Příbram

Racing 21 – Klokočka ŠKODA team: Do...

Konzistentní výkon v Příbrami přinesl v cíli třetí místo v absolutním pořadí Vzájemná sehranost posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha slavila opět úspěch Nejúspěšnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA od ledna do září 2018 dodala zákazníkům 939 100 vozů

ŠKODA od ledna do září 2018 dodala...

ŠKODA si za první tři čtvrtletí polepšila v Číně (17,7 %), v Rusku (28,2 %) a v Evropě (4,6 %) Bestsellerem je i nadále ŠKODA OCTAVIA, poptávka po kompaktním SUV ŠKODA KAROQ i nadále roste V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA Originální příslušenství: Bezpečné a kvalitní doplňky pro zimní sezonu

ŠKODA Originální příslušenství:...

Rekordní zvýhodnění bezpečných a kvalitních doplňků vhodných pro zimní období Desítky inovativních a praktických produktů ŠKODA se zvýhodněním 20 % Až 10% zvýhodnění cen autobaterií...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Do Příbrami po roce a půl s Františkem Rajnohou

Do Příbrami po roce a půl s Františkem...

Stále probíhající léčba neumožňuje start Marcely Ehlové V závěrečné soutěži MČR bude Vojtěcha Štajfa navigovat zkušený František Rajnoha Jednoznačným cílem je v Příbrami zisk...