Projekt Goodyear Bezpečná školka zahájil další ročník konferencí o dopravní výchově pro pedagogy

Měsíc duben je měsícem bezpečnosti a prevence nehod v silničního provozu.

1goddybezpskolka20151000

V dubnu každoročně začíná nový ročník projektu Goodyear Bezpečná školka společnosti Goodyear Dunlop Tires Czech

Také letos bude prostřednictvím celoročních aktivit zaměřen především na podporu výchovy dětí předškolního věku k bezpečnému pohybu v silničním provozu. Osmý ročník projektu byl oficiálně zahájen 16. dubna dopravně vzdělávací konferencí s názvem Dopravní výchova s Bezpečnou školkou, nad kterou převzál záštitu BESIP hlavní koordinační subjekt bezpečnosti silničního provozu v ČR.

Celostátní konference se zúčastnili pedagogové mateřských škol registrovaných do projektu Goodyear Bezpečná školka

Pedagogové se během dopoledního bloku dozvěděli například podrobnosti o činnosti BESIPu a aktivitách krajských koordinátorů, zjistili jak reagovat na nepředvídatelné situace v dopravě, které mohou na silnici překvapit děti i dospělé nebo jaký vliv má stres na pozornost dětí i dospělých. V odpoledním bloku realizovaném organizací Tým silniční bezpečnosti pak v rámci praktického workshopu získali náměty a inspiraci pro výuku dopravní výchovy hravou a nenásilnou formou přiměřenou věku dětí nebo si vyzkoušeli nový interaktivní výukový program dopravní výchovy pro mateřské školy od BESIPu.

V rámci konference byly také představeny výsledky průzkumu o vlivu rodičů na vytváření správných návyků dětí v silničním provozu

Výsledky vycházejí z posledního rozsáhlého průzkumu společnosti Goodyear provedeného mezi 6 805 rodiči začínajících řidičů (ve věku mezi 16 a 25 lety) v 19 zemích včetně České republiky. Cílem průzkumu bylo lépe pochopit postoje rodičů k bezpečnosti silničního provozu – jak jdou sami dětem příkladem a také jak jim pomáhají naučit se řídit. Z výzkumu vyplývá, že mnoho rodičů si uvědomuje, jak silný vliv mají na postoje svých dětí k řízení a k bezpečnosti v silničním provozu. Polovina dotázaných rodičů (51 %) uvedla, že jejich děti pozorně vnímají, jak se při řízení chovají, a více než třetina (34 %) si myslí, že jejich chování za volantem má vliv na postoj jejich dětí k bezpečí na silnici již ve věku mezi 6. a 16. rokem. I když se může zdát, že dítě nejeví o řízení jako takové zájem, uvědomuje si, jak rodiče v sociálním systému silničního provozu jednají. Děti se učí neustále a vnímají nejen vědomě, ale také podvědomě, což znamená, že si dítě osvojuje chování, aniž by tomu věnovalo pozornost. Rodiče nejdou příkladem až v době, kdy se jejich děti začnou učit řídit, ale již v mnohem útlejším věku, tedy ve chvíli, kdy se dítě stane součástí dění v silničním provozu. Návyky bezpečného pohybu v silničním provozu je třeba dětem vštěpovat od útlého věku. V době od 16 do 20 let mladí lidé budou s větší pravděpodobností poslouchat více své vrstevníky než své rodiče a na výchovu k bezpečnosti bývá tedy v tomto věku už pozdě.

84 % rodičů napříč celou Evropou souhlasí s tvrzením, že by se základní zásady bezpečnosti silničního provozu měly vyučovat na školách už od raného věku. 62 % dotazovaných rodičů se pak domnívá, že v současné době školy neposkytují dostatečné vzdělání v oblasti silniční bezpečnosti.

V projektu Goodyear Bezpečná školka

– je aktuálně zapojeno více než 1 300 českých a 900 slovenských mateřských škol. Za předchozích sedm ročníků získaly v rámci registrace tyto školky přes 57 000 reflexních vest pro děti i dospělé. Stejně jako v předchozích letech i letos pro ně bude zorganizována řada soutěží a dalších edukačních aktivit, jejichž primárním cílem je podpořit výuku dopravní výchovy už u dětí předškolního věku.

 Zdroj: Temper Communication,a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford představuje na veletrhu užitkových automobilů v Birminghamu novou Fiestu Van a zabudovaný modem FordPass Connect

Ford představuje na veletrhu užitkových...

Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů o novou Fiestu Van a pokročilé technologie z oblasti konektivity. Obě novinky se v premiéře představují na veletrhu užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou nabídku online služeb o doručení do vozu prostřednictvím servisu Amazon Key

Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou...

Prémiová automobilka Volvo Cars uzavřela partnerství se společností Amazon, aby mohla zákazníkům v USA zprostředkovat službu doručování zásilek přímo do vozu. Uvedená spolupráce znamená...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na prémiové veteránské rallye

Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na...

ŠKODA AUTO partnerem prestižní soutěže historických vozidel Südsteiermark Classic Již tradiční akce v malebném prostředí jižního Štýrska pro více než 150 veteránů Inspirativní historii...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v roce 2025 tvořila 50 % jejího prodeje elektrická vozidla

Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v...

Společnost Volvo Cars zabývající se výrobou prémiových automobilů dnes oznámila, že si stanovila nový cíl: do roku 2025 mají padesát procent jejího celkového prodeje tvořit elektrická...