Projekt Goodyear Bezpečná školka zahájil další ročník konferencí o dopravní výchově pro pedagogy

Měsíc duben je měsícem bezpečnosti a prevence nehod v silničního provozu.

1goddybezpskolka20151000

V dubnu každoročně začíná nový ročník projektu Goodyear Bezpečná školka společnosti Goodyear Dunlop Tires Czech

Také letos bude prostřednictvím celoročních aktivit zaměřen především na podporu výchovy dětí předškolního věku k bezpečnému pohybu v silničním provozu. Osmý ročník projektu byl oficiálně zahájen 16. dubna dopravně vzdělávací konferencí s názvem Dopravní výchova s Bezpečnou školkou, nad kterou převzál záštitu BESIP hlavní koordinační subjekt bezpečnosti silničního provozu v ČR.

Celostátní konference se zúčastnili pedagogové mateřských škol registrovaných do projektu Goodyear Bezpečná školka

Pedagogové se během dopoledního bloku dozvěděli například podrobnosti o činnosti BESIPu a aktivitách krajských koordinátorů, zjistili jak reagovat na nepředvídatelné situace v dopravě, které mohou na silnici překvapit děti i dospělé nebo jaký vliv má stres na pozornost dětí i dospělých. V odpoledním bloku realizovaném organizací Tým silniční bezpečnosti pak v rámci praktického workshopu získali náměty a inspiraci pro výuku dopravní výchovy hravou a nenásilnou formou přiměřenou věku dětí nebo si vyzkoušeli nový interaktivní výukový program dopravní výchovy pro mateřské školy od BESIPu.

V rámci konference byly také představeny výsledky průzkumu o vlivu rodičů na vytváření správných návyků dětí v silničním provozu

Výsledky vycházejí z posledního rozsáhlého průzkumu společnosti Goodyear provedeného mezi 6 805 rodiči začínajících řidičů (ve věku mezi 16 a 25 lety) v 19 zemích včetně České republiky. Cílem průzkumu bylo lépe pochopit postoje rodičů k bezpečnosti silničního provozu – jak jdou sami dětem příkladem a také jak jim pomáhají naučit se řídit. Z výzkumu vyplývá, že mnoho rodičů si uvědomuje, jak silný vliv mají na postoje svých dětí k řízení a k bezpečnosti v silničním provozu. Polovina dotázaných rodičů (51 %) uvedla, že jejich děti pozorně vnímají, jak se při řízení chovají, a více než třetina (34 %) si myslí, že jejich chování za volantem má vliv na postoj jejich dětí k bezpečí na silnici již ve věku mezi 6. a 16. rokem. I když se může zdát, že dítě nejeví o řízení jako takové zájem, uvědomuje si, jak rodiče v sociálním systému silničního provozu jednají. Děti se učí neustále a vnímají nejen vědomě, ale také podvědomě, což znamená, že si dítě osvojuje chování, aniž by tomu věnovalo pozornost. Rodiče nejdou příkladem až v době, kdy se jejich děti začnou učit řídit, ale již v mnohem útlejším věku, tedy ve chvíli, kdy se dítě stane součástí dění v silničním provozu. Návyky bezpečného pohybu v silničním provozu je třeba dětem vštěpovat od útlého věku. V době od 16 do 20 let mladí lidé budou s větší pravděpodobností poslouchat více své vrstevníky než své rodiče a na výchovu k bezpečnosti bývá tedy v tomto věku už pozdě.

84 % rodičů napříč celou Evropou souhlasí s tvrzením, že by se základní zásady bezpečnosti silničního provozu měly vyučovat na školách už od raného věku. 62 % dotazovaných rodičů se pak domnívá, že v současné době školy neposkytují dostatečné vzdělání v oblasti silniční bezpečnosti.

V projektu Goodyear Bezpečná školka

– je aktuálně zapojeno více než 1 300 českých a 900 slovenských mateřských škol. Za předchozích sedm ročníků získaly v rámci registrace tyto školky přes 57 000 reflexních vest pro děti i dospělé. Stejně jako v předchozích letech i letos pro ně bude zorganizována řada soutěží a dalších edukačních aktivit, jejichž primárním cílem je podpořit výuku dopravní výchovy už u dětí předškolního věku.

 Zdroj: Temper Communication,a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vyvíjí chytrý tempomat, který se sám učí jízdním zvyklostem řidiče

Hyundai vyvíjí chytrý tempomat, který...

Technologie rozpoznává a analyzuje chování řidiče, aby mu mohl chytrý tempomat poskytovat individualizované zážitky z jízdy Celosvětově prvními asistenčními systémy ADAS, pracujícími na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď slaví narozeniny: 85 let modelu ŠKODA SUPERB

Vlajková loď slaví narozeniny: 85 let...

Označení SUPERB dostaly reprezentativní vozy ŠKODA na podzim 1934 Od roku 2001 se píší novodobé dějiny modelové řady ŠKODA SUPERB Největšími trhy aktuální třetí generace jsou Čína,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrizující limuzína vyšší třídy:  Audi A6 55 TFSI e quattro

Elektrizující limuzína vyšší...

Hybridní soustava kombinuje 2.0 TFSI s elektromotorem o výkonu 105 kW a standardně dodávaným pohonem všech kol quattro Celkový nejvyšší výkon 270 kW (367 k), dojezd s elektrickým pohonem až...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - KATALÁNSKÁ „REMONTADA“ CITROËNU

KATALÁNSKÁ „REMONTADA“ CITROËNU

Rally Španělsko (24. – 27.10.2019) Posádky Citroën Total World Rally Teamu na vozech C3 WRC Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm čeká Rally Španělsko,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ Electric se stal automobilem s nejekonomičtějším pohonem na trhu

Hyundai IONIQ Electric se stal automobilem...

Nový Hyundai IONIQ Electric dosáhl nejnižších nákladů na pohon a zapsal se tak do České knihy rekordů jako automobil s nejekonomičtějším pohonem na trhu. Rekord vytvořil motoristický...