Premiéra evoluční Fabie R5 Kopeckému vyšla

Třetí podnik domácího šampionátu v automobilových soutěžích Rallye Český Krumlov byl o uplynulém víkendu vybrán týmem ŠKODA Motorsport ke sportovní premiéře evoluce soutěžního vozu Fabia R5. Tovární posádka Kopecký – Dresler se poté uvedení tohoto vozu do sportovního života zhostila na výbornou.

Kopecký ukázal poprvé evoluční model Fabia R5

Václava Pecha zastavilo v soutěži ulomené kolo

47. ročník tradiční soutěže na jihu Čech připravil pro téměř stovku startujících posádek ve dvou dnech patnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 160 kilometrů. Diváci se mimo jiné těšili na několik patečních rychlostních zkoušek, které jely pod světly soutěžních vozů. Soutěž začala nezvykle prvním měřeným úsekem na technické trati Výstaviště v Českých Budějovicích a Jan Kopecký ihned zavelel k útoku a vyhrál zde před druhým Václavem Pechem, vítězem minulé soutěže na Šumavě. Třetí Vojtěch Štajf dokázal, že nové Polo GTI R5 umí držet na tomto typu tratě krok s absolutní špičkou.

Filip Mareš slavil v cíli stříbrnou pozici

V servisu se na voze Jana Kopeckého neponechalo nic náhodě

První boje ještě před slavnostním startem

Z Budějovic se po servisní přestávce posádky přesunuly na slavnostní start do Českého Krumlova. Následovaly čtyři rychlostní zkoušky, které začaly doslova míchat celkovým pořadím. Prvním, kdo na sebe upozornil byl Miroslav Jakeš, který druhým místem v RZ2 poskočil celkově o čtyři pozice výše na třetí místo za Pecha na Fiestě R5. Kopecký pokračoval v grandiózní premiérové jízdě s novou Fabií R5 a ve vedení zvyšoval náskok, ale i jeho chvíle měla brzo přijít. Vpředu se drželi také dobře jedoucí Filip Mareš s Fabií R5 a na stejném voze, chtěl vylepšit výsledek ze Šumavy také Jan Černý. Šestou příčku okupoval Štajf s Havelkovou. I tato posádka týmu Racing 21 chtěla dostat své Polo GTI R5 výše v pořadí. V průběhu první etapy začal tvrdit hru Filip Mareš a vyšlápl si na Miroslava Jakeše. Jednalo se o velmi těsný souboj dvou Fábií R5. Čtvrtá rychlostní zkouška přinesla nečekaný zvrat ve vedení soutěže. Jan Kopecký se dopustil drobné chyby a jeho Fabia R5 měla lehký kontakt balíkem slámy v retardéru, což komisaři ohodnotili 30sekundovou penalizací. Na drama tak bylo zaděláno, ale asi nikdo nepochyboval o okamžité snaze Kopeckého se z průběžně čtvrtého místa na čelo soutěže brzo vrátit. Nejvíce se tomuto scénáři bránil Václav Pech, který stihnul ještě jednu odpolední rychlostní vložku vyhrát. Večer a noc už však patřila tovární mladoboleslavské posádce Kopecký – Dresler a na konci první etapy vrátili absolutní klasifikaci soutěže ke starým pořádkům. Zrychlil také Černý, který se dostal na chvíli před Jakeše, ale nevyhnul se při tom kuriózní havárii, kdy poškodil svůj vůz o strom ještě před startem do rychlostní zkoušky. V soutěži však mohl pokračovat, nicméně svoji pozici vůči Jakešovi neudržel. V cíli první etapy tak bylo pořadí: Kopecký, Pech, Mareš, Jakeš, Černý a Štajf.

Jan Černý si po Šumavě spravil chuť a skončil v Krumlově na podiu

I přes velkou snahu se Jakeš mezi trio nejrychlejších nedostal

Vojtěch Štajf uzavřel v cíli pětici nejrychlejších posádek

Dramatické boje druhé etapy

To, že Rallye Český Krumlov nebude v sobotu pro mnohé procházkou růžovým sadem ukázal hned ráno Vojtěch Štajf, který ve snaze redukovat odstup o Jana Černého chyboval v ostré pravé zatáčce a po jízdě v hlubším příkopě byl doslova katapultován do protilehlého svahu se stromem a kamenem. I on si ale mohl oddechnout poté, co se mu podařilo pokračovat v soutěži pouze s kosmetickým poškozením Pola GTI R5 a setrvat i přes časovou ztrátu na šestém místě. Černý navíc opět zrychlil a dostal se před Jakeše. Schylovalo se tak k těsnému souboji v závěru soutěže. Ostrý náboj dostal také souboj o druhé místo, kdy se několika kvalitními časy v dopoledních měřených úsecích dostal Filip Mareš před Václava Pecha, který se údajně potýkal s nesprávnou funkcí servořízení jeho Fiesty R5. Nešťastná třináctá zkouška se poté stala osudnou právě plzeňskému jezdci, který se chtěl vrátit před Mareše na druhé místo. Stejně jako Kopecký trefil Pech balík slámy v retardéru, ale neměl už bohužel tolik štěstí. Při střetu vylomil pravé přední kolo na Fiestě R5, což ho definitivně v soutěži zastavilo. Mareš tedy zůstal celkově druhý, ale za ním svedli do posledních metrů ostrý souboj o pódium Černý a Jakeš. Prvně jmenovaný však nenechal nic náhodě a poslední rychlostní zkoušku celkově vyhrál. V cíli tedy bylo pořadí Kopecký, Mareš a Černý, všichni na voze ŠKODA Fabia R5.

Stupně vítězů na cílové rampě

Další soutěží českého šampionátu je 15. ročník AGROTEC PETRONAS RALLY v Hustopečích ve dnech 14. – 15. června 2019.         

Celkové výsledky 47. ročníku Rallye Český Krumlov:

  1. Jan Kopecký – Pavel Dresler       Škoda Fabia R5                            1:27:45,5
  2. Filip Mareš – Jan Hloušek           Škoda Fabia R5                              + 1:13,9
  3. Jan Černý – Petr Černohorský    Škoda Fabia R5                              + 1:29.9
  4. Miroslav Jakeš – Petr Machů      Škoda Fabia R5                              + 1:40,2
  5. Vojtěch Štajf – Veronika Havelková    Volkswagen Polo GTI R5      + 3:27,1

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vloni v Česku přibylo 6640 nových osobních bateriových elektromobilů

Vloni v Česku přibylo 6640 nových...

V České republice byl v roce 2023 zaregistrován historicky nejvyšší počet nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 6640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka...