Posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Jan Kopecký – Pavel Dresler se Škodou Fabia R5 se stala vítězem 42. ročníku Rally Bohemia.

Podařilo se jim tak na Rally Bohemia dovršit vítězný hattrick, protože zde zvítězili i v předchozích dvou letech.

1rabovitez1000

Jan Kopecký a nová Škoda Fabia R5

– tak zůstávají neporaženi i po čtvrtém podniku Mistrovství České republiky v rally. Svou sérii druhých míst rozšířili na tři Václav Pech s Petrem Uhlem, kteří dokončili Rally Bohemia padesát sekund za posádkou továrního týmu ŠKODA Motorsport. Senzací soutěže se stalo třetí místo Štěpána Vojtěcha – Michala Ernsta, které při svém návratu do vozu Peugeot 206 WRC po mnoha letech vybojovali na předposlední rychlostní zkoušce Vinec. Zde se jim podařilo překonat Pavla Valouška.

Vyjádření prvních tří posádek z cílové tiskové konference Mistrovství České republiky v rally:

Jan Kopecký: „Pocity ze zdejšího hattricku jsou skvělé, je to týmová práce, auto funguje bez problémů a je na něj spolehnutí. Takže poděkování patří celému našemu týmu, i Vám divákům, bylo Vás zde bylo spoustu. Rychlostní zkoušky byly krásné, dneska už trochu rychlejší, ale myslím si, že to je trend, který bude zkrátka pořád pokračovat.“

Pavel Dresler:

„Všechno šlo dobře a fungovalo, jak mělo, takže úplně přesně jak to bylo nalajnované, tak to dopadlo.“

Ing. Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika:

„Gratulace Janovi a Pavlovi, byl to vynikající výkon a perfektní reprezentace a reklama pro společnost ŠKODA AUTO na domácí půdě. Je skvělé, že takto dopadli. Samozřejmě, dík patří celému týmu v čele s Michalem Hrabánkem. Jsme strašně rádi, že nový vůz Fabia R5 vstoupil takto fenomenálně do této sezony, jak v České republice, tak samozřejmě v zahraničí. My můžeme jenom přislíbit to, že se budeme snažit, aby Rally Bohemia zůstala v Mladé Boleslavi zachována do budoucna a aby se rozvíjela. Pevně věřím, že všichni diváci měli krásný zážitek. Gratulujeme samozřejmě nejenom našemu továrnímu týmu, ale i našim soupeřům umístěným na druhém a třetím místě, byly to vynikající výkony. Doufáme, že i v příštím ročníku Mistrovství České republiky uvidíme stejně napínavé a zajímavé souboje.“

Václav Pech:

„Po defektu Esapekki Lappiho jsme se dostali na druhé místo. Byl to z naší strany asi maximální výkon, kterého bylo možné dosáhnout. V minulých závodech jsme jeli s Honzou Kopeckým víceméně nastejno, tady nám po celou dobu trochu ujížděl. Děkujeme za podporu.“

Petr Uhel:

„No měli jsme to naplánované na vítězství, ale jenom nějak to nevyšlo,“ žertoval tradičně spolujezdec, a už vážně dodal: „Rally Bohemia byla krásná a moc jsme si ji užili.“

Štěpán Vojtěch:

„Ne, slzy se nám z našeho výsledku do očí nedraly, ani když je to po tolika letech, jak říkáte. My jsme tady prostě jenom jeli a oni nám dali poháry. No když se podíváte na tu mladou moderní techniku a mladou dravou posádku, tak to muselo vyjít,“ přistoupil jezdec k tiskové konferenci odlehčeně, stejně jako dříve, ale už seriózněji upřesnil: „My jsme před soutěží měli s tímto autem různé problémy, ale teď po celou soutěž fungovalo auto bez jakéhokoliv problému. Takže jsme jeli v pro nás příjemném tempu, okolo bylo spoustu lidí, takže nás to hodně bavilo a sami jsme byli překvapeni těmi časy v porovnání s moderními auty. Je to pro nás takové vzpomínání. Ten výsledek je rozhodně více, než v co jsme doufali, a zdá se, že se dá závodit i s těmi novějšími auty.“

Za smolaře soutěže lze označit Jana Dohnala

– který musel před závěrečnou sekcí odstoupit z třetího místa kvůli technické závadě svého Fordu Focus RS WRC. Stíhací jízdu po včerejším defektu pneumatiky dnes předváděl Esapekka Lappi se Škodou Fabia R5 týmu ŠKODA Motorsport, při které vyhrál nejvíce rychlostních zkoušek dnešní etapy. Jeho stíhací jízda se zastavila těšně pod stupni vítězů, na čtvrté příčce. Pátou příčku obsadil Pavel Valoušek se Škodou Fabia S2000.

Ve třídě 3 produkčních vozů zvítězili

po nehodě Josefa Semeráda na předposlední rychlostní zkoušce Jan Votava – František Synáč. Kategorii 2WD vyhráli s velkým náskokem Egon Smékal – Monika Hýbnerová.

Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO.

Rally Bohemia je k nalezení též na sociálních sítích:

Veškeré informace a výsledky letošní Rally Bohemia

– najdete na oficiálních stránkách soutěže

www.rallybohemia.cz

Bc. Aleš Holakovský, tiskový mluvčí 42. RALLY BOHEMIA

 

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback

SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi...

Sportovně elegantní design a ještě vyšší hospodárnost, cx pouhých 0,25 Nejvyšší výkon 300 kW, dojezd až 446 kilometrů* podle WLTP Nové digitální světlomety Matrix LED poprvé u sériové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - E-DS WEEK 2019: DS AUTOMOBILES ELEKTRIFIKUJE S E-TENSE PAŘÍŽ!

E-DS WEEK 2019: DS AUTOMOBILES...

Po dobu tří týdnů pařížský hotel Molitor bude hostit společnost DS Automobiles. Tento ikonický avantgardní prostor odstartuje strategii elektrifikace této značky prostřednictvím modelů DS 3...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai zveřejnil náhled studie plug-in SUV, kterou představí na autosalonu v LA

Hyundai zveřejnil náhled studie plug-in...

Koncepční SUV ztělesňuje inovativní design ekologického kompaktního SUV s emocionálním nábojem vizionářského crossoveru do města Studie SUV bude mít hybridní pohon s možností vnějšího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zakládá obchodní jednotku pro podporu městské mobility a představuje koncepční motocykl e-Scooter

SEAT zakládá obchodní jednotku pro...

SEAT Urban Mobility se zaměří na vývoj řešení pro městskou mobilitu Společnost představuje koncepční motocykl e-Scooter se 100% elektrickým pohonem SEAT vystavuje koncept nové elektrické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ekologická auta? Evropa nad ČR vede až desetinásobně. Poměr má změnit podpora státu i počet plniček

Ekologická auta? Evropa nad ČR vede až...

Rozdíl v zájmu o alternativní pohony ve firmách je mezi Evropou a Českou republikou propastný. Zatímco v Evropě se nějaké alternativní vozidlo nachází ve 21 procentech firemních autoparků,...