Podle průzkumu společnosti AAA AUTO hodlá využít čtyřdenní velikonoční víkend na pořízení vozu z autobazarů uskutečnit o 20 % více zákazníků než v loňském roce

Autobazar AAAAUTO je připraven zvládnout zvýšený zájem zákazníků o ojeté vozy!

Od dlouhého velikonočního víkendu

– pochopitelně očekávají vyšší tržby mnozí poskytovatelé služeb a obchodníci, zvýšená poptávka se však projevuje i v oblastech, kde by ji málokdo očekával. Mohlo by se například zdát, že na prodeji automobilů se nový státní svátek nijak zvlášť neprojeví, ale pravý opak je pravdou – alespoň v případě ojetých vozidel.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvedla:

„Na naší zákaznické lince zaznamenáváme již od minulého týdne zvýšený zájem zákazníků o pořízení nového vozu s datem převzetí před Velikonocemi. Ačkoli čtyřdenní víkend tu byl v minulosti již několikrát, například v souvislosti s červencovými státními svátky, skutečně markantní zvýšení poptávky v souvislosti se státními svátky evidujeme poprvé. Svědčí to o tom, že nově přidaný státní den volna na Velký pátek udělá z Velikonoc svátky, které budou mít dopad i na změnu spotřebitelského chování.“

Podle telefonického průzkumu Kontaktního centra AAA AUTO, které obsluhuje 200 operátorů

– řada lidí bere letošní dlouhé Velikonoce, které se staly nejdelším vždy jistým volnem bez přerušení, jako první letošní příležitost k dovolené, přesahující dokonce i běžný prodloužený víkend. „Týká se to zejména zákazníků, kteří ještě nemají děti, nebo již nemají potomky školou povinné, a proto s nimi nebyli na jarních prázdninách. Vzhledem k tomu, že jsou letos Velikonoce navíc i hodně brzy, je to zároveň možná poslední letošní příležitost strávit čtyři dny v kuse na lyžích, aniž by to stálo jediný den dovolené. Při nízkých cenách benzínu a nafty je logickou volbou cesta za sněhem vlastním automobilem,“ vysvětlila Topolová.

Předzvěst jara je tradičně impulsem pro rozhýbání trhu s ojetými vozy

I loni společnost AAA AUTO v březnu prodala o 5,7 % automobilů více než v únoru. A od začátku letošního roku je podle pravidelně zpracovávané analýzy trhu ojetin AAA AUTO po celé republice v nabídce téměř o pětinu více vozů, než ve stejném období loňského roku. „Letos proto ve spojení s atraktivním čtyřdenním pracovním volnem v předjaří počítáme s daleko výraznějším nárůstem. Již nyní za prvních 21 dnů března ve srovnání se stejným časovým obdobím loňského roku evidujeme výrazný nárůst prodeje o 19 %,“ komentovala aktuální vývoj poptávky Karolína Topolová.

Společnost AAA AUTO potvrdila zvýšený zájem hlavně o vozy SUV a 4×4

Během prvních 21 březnových dní prodala o 34,2 % více SUV a dokonce o 43,3 % více 4×4 vozů než ve stejném časovém období loňského roku. Žebříček TOP 5 nejprodávanějších vozů SUV a 4×4 v síti AAA AUTO:

Nejprodávanější vozy SUV

  1. Škoda Yeti
  2. Kia Sportage
  3. Hyundai ix35
  4. Nissan Qashqai
  5. Hyundai Santa Fe

Nejprodávanější vozy 4×4

  1. Škoda Octavia
  2. Audi A6
  3. VW Passat
  4. Suzuki SX4
  5. Škoda Superb

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 20 nejlepších písní, které poslouchat během řízení

20 nejlepších písní, které poslouchat...

Bohemian Rhapsody od skupiny Queen vede seznam nejoblíbenějších skladeb pro řidiče Podle průzkumu britského zastoupení značky SEAT až 90 % řidičů tvrdí, že jim hudba za volantem navozuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone se připojuje ke společnostem JAXA a Toyota v mezinárodní výzkumné misi do vesmíru

Bridgestone se připojuje ke společnostem...

Společnost podpoří výzkum pneumatik pro vesmírná vozidla s lidskou posádkou, zajišťující mobilitu na povrchu Měsíce Společnost Bridgestone Corporation se zúčastní mezinárodní výzkumné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai NEXO: Auto jako elektrárna

Hyundai NEXO: Auto jako elektrárna

Hyundai Motor podepsal se společnostmi Korea East-West Power a Deokyang dohodu o výstavbě 1MW elektrárny s palivovými články na vodík Elektrický modul NEXO bude vyrábět 8000 MWh elektrické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V jarní kampani ČPP nabízí rozšířenou asistenci a cestovní pojištění zdarma

V jarní kampani ČPP nabízí...

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále „ČPP“) spouští jarní kampaň na podporu prodeje povinného ručení a opět se zajímavým benefitem pro řidiče. Kromě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental PremiumContact 6 dominuje díky svým vlastnostem i v letošních testech

Continental PremiumContact 6 dominuje...

Pneumatika Continental PremiumContact 6 potvrdila své kvality i v letošních testech letních plášťů. Prvenství si odnesla hned z několika testů předních motoristických časopisů V testech...