Petr Fulín se SEAT Leon Cup Racer vybojoval minulý týden první a třetí místo ve dvou závodech třetího podniku letošní sezony ETCC na německém okruhu Nürburgring – Nordschleife

V polovině sezony je Fulín v průběžném pořadí druhý se ztrátou 1 bodu.

Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika říká:

„Severní smyčka Nürburgringu je ve světě motoristického sportu jedinečnou výzvou. Tento okruh díky své náročnosti okamžitě odhalí slabiny každého závodního vozu i jezdce. O to výmluvnější jsou výsledky Petra Fulína, jenž v pověstném ‚Zeleném pekle‘ získal důležité body za první a třetí místo, i závodního vozu SEAT Leon Cup Racer TCR, který bezkonkurenčně kraloval oběma závodům na tomto slavném okruhu. Za celý tým značky SEAT Petrovi blahopřeji k oběma úspěchům a držíme palce do nadcházejících bojů o titul.“

Třetí podnik letošní sezony evropského poháru cestovních vozů

– přivedl závodní týmy ETCC do Německa na Severní smyčku Nürburgringu, kde na ně čekala bouřlivá atmosféra s více než 200 000 fanoušky. Slavný okruh v pohoří Eifel je výjimečný nejen svou celkovou délkou 25,378 km, ale i členitostí s velkým převýšením a 64 zatáčkami. V každém závodě ETCC museli jezdci absolvovat tři kola.

Barvy českého importera značky SEAT hájil v „Zeleném pekle“ Petr Fulín se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer TCR

Čtvrteční i páteční volné jízdy proběhly podle jejich představ, po kvalifikaci dělilo českého jezdce od nejlepšího místa na startu prvního závodu pouhých 79 tisícin sekundy. Pro závod se podařilo technikům nalézt ještě optimálnější nastavení, které šetřilo na tomto okruhu velmi namáhané pneumatiky. I díky tomu projel Petr Fulín cílem úvodního závodu jako první.

Vítězství však přiřklo Petru Fulínovi osmé místo na startu druhého závodu

– kvůli komplikacím na startu nakonec vyrazil do závodu dokonce jako poslední a musel se prodírat dopředu celým startovním polem. Přesto se neuvěřitelnou stíhací jízdou dotáhnul na své soupeře a do konce závodu vybojoval třetí místo.

„Ačkoliv se nám pro kvalifikaci nepodařilo nalézt optimální tlak v pneumatikách, rozhodovalo se až v sobotu na trati a my máme důvod ke spokojenosti. Musím za to poděkovat celému týmu a také všem sponzorům i fanouškům. Jejich podpora na dálku byla příjemná a hnala nás dopředu. Jsme v polovině sezony a všechno je otevřené, těším se na další závody,“ hodnotí třetí podnik letošní sezony na Severní smyčce Nürburgringu Petr Fulín.

Místem jeho příštího vystoupení v evropském poháru cestovních vozů bude portugalský okruh Vila Real, na němž se další podnik ETCC 2017 uskuteční během posledního červnového víkendu.

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2017

SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr a dvojnásobný vicemistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC, pokračují v úspěšné spolupráci, navázané v roce 2015. Jeden z nejtalentovanějších českých okruhových jezdců současnosti se umístil v ETCC 2015 a 2016 na druhém místě v celkovém pořadí s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT. První závod ETCC 2017 se jel koncem dubna v italské Monze. Květen měl na programu dva závody, na maďarském Hungaroringu a německém Nürburgringu. Červnový závod na okruhu Vila Real v Portugalsku stanoví pořadí před letní přestávkou, po níž se závodníci postaví na start v září v belgickém Zolderu. Finále ETCC 2017 budou sledovat diváci na Autodromu Most v České republice.

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu

– s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 81 % své výroby a působí ve více než 80 zemích prostřednictvím 1700 autorizovaných prodejců. V roce 2016 dosáhl SEAT provozního zisku 143 milionů eur, nejlepšího výsledku ve své historii, a na celém světě prodal téměř 410 000 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává více než 14 500 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, Toledo a Ateca vznikají v České republice.

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým Centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2 a efektivní využívání energií.

Více na:
 www.seat.cz

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

SEAT dosáhl v lednu rekordního prodeje

Značka prodala v lednu 38 900 vozů, o 20,4 % více než ve stejném měsíci roku 2017 Dvouciferný růst ve Španělsku, Německu a Francii, prodeje zvyšuje nová Arona SEAT vstoupil na trh na Novém...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní plyn

Sedm mýtů o vozech na stlačený zemní...

Jsou hospodárnější a stejně bezpečné i výkonné: odborník na CNG ze společnosti SEAT vyvrací některé mylné představy o těchto vozech S modely na CNG lze ujet až 1300 kilometrů bez...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilový ateliér

Automobilový ateliér

Nick Allen ručně navrhuje vzory tkanin pro čalounění nových modelů Tento „automobilový krejčí“ použije každý rok 30 km nití na prošívání sedadel, volantů a hlavic řadicí páky Také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Co je rychlejší: CUPRA, nebo oštěp?

Souboj mezi vozem SEAT Leon CUPRA a Barborou Špotákovou, olympijskou vítězkou v hodu oštěpem a tváří značky SEAT Vůz o výkonu 300 k poměřil své síly s atletkou, která je s výkonem 72,28...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...