Petr Fulín na SEATu Leon Cup Racer vybojoval na Slovakiaringu první letošní vítězství

Největší bodový zisk za celý víkend vynesl Fulína do čela průběžného pořadí, další závody ETCC čekají Petra Fulína již tento týden ve Francii.

1seatslovafulin11000

Petr Fulín

– dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, potvrdil během víkendových závodů ETCC, že mu slovenský závodní okruh Slovakiaring sedí. Se svým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer zajel nejprve „pole position“ a další důležité body vybojoval v obou nedělních závodech. V prvním závodě si připsal na konto své první letošní vítězství, v dalším závodě skončil třetí ve své třídě. Celkově získal na Slovensku nejvíc bodů ze svých soupeřů, a vyšvihl se tak do čela průběžného pořadí Evropského poháru cestovních vozů ETCC 2015.

Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika zdůraznil:

„Mám velkou radost, že Petr Fulín a SEAT mají za sebou velmi úspěšný víkend na Slovakiaringu. Petr skvěle navázal na dosavadní úspěchy na slovenském okruhu a i letos přidal v tvrdé konkurenci do sbírky jedno vítězství a ještě před tím zajel se svým vozem SEAT Leon Cup Racer nejrychlejší čas v kvalifikaci. Myslet však už teď na oslavy by bylo předčasné. Další důležitý krok k obhajobě předchozích dvou titulů musí Petr Fulín udělat již za několik dní ve Francii a věřím, že kromě našeho týmu SEAT ho v tom budou povzbuzovat i všichni čeští fanoušci motoristického sportu.“

Petr Fulín nastupoval do závodů na Slovakiaringu

– s 30kg hmotnostním hendikepem na základě předchozích výsledků z Hungaroringu a v mimořádně silné konkurenci musel ze sebe vydat všechno. V testech mu v rozletu bránilo ještě několik defektů, ale v sobotní kvalifikaci se zrodilo důležité vítězství. Nejlepší současný český okruhový jezdec zůstal díky skvělému startu z prvního místa ušetřen drsných soubojů se soupeři a pro vítězství si dojel suverénním stylem, který ovšem vypadal jako bezproblémová jízda jen na první pohled: „V obou závodech jsem do toho musel jít opravdu naplno, dalo skutečně hodně práce vybudovat si na čele potřebný náskok.“

Český jezdec musel po vítězství startovat do druhého závodu

– z osmého místa, takže ho čekala trnitá cesta směrem vzhůru skvěle obsazeným závodním polem. „Snažil jsem se útočit až do posledního kola, ale vůz bylo trochu nedotáčivý a víc než třetí místo při téhle vyrovnanosti již nebylo možné,“ komentoval Petr Fulín závod, v němž skončil čtvrtý v absolutním pořadí, resp. třetí v rámci své kategorie Single Make Trophy. Zkušený jezdec týmu Křenek Motorsport, podporovaný českým importérem vozů SEAT, se po vítězství a třetím místě vyšvihl do čela tabulky kategorie Single Make Trophy.

Hned týden po klání na Slovakiaringu je v plánu další porce závodů ETCC, tentokrát na trati Paula Ricarda na jihu Francie v Le Castellet, kde Petra Fulína čeká další tvrdá práce. Po slovenských závodech, kde dokázal nasbírat během víkendu nejvíc bodů ze všech, však v týmu panuje dobrá nálada: „Díky pole position a prvnímu a třetímu místu se mi podařilo zvítězit v naší pohárové třídě, což je přesně to, co jsem si na počátku víkendu přál.“

Záznam obou závodů na Slovakiaringu odvysílá stanice Eurosport, a to 23. června od 18.00 na kanálu Eurosport 2.

Výsledky 1. závodu ETCC na Slovakiaringu (21.6. 2015):

  1. PETR FULÍN (CZE) – SEAT Leon Cup Racer
  2. Maťo Homola (SVK) – SEAT Leon Cup Racer (+ 4.680)
  3. Dušan Borković (SRB) – SEAT Leon Cup Racer (+ 9.047)
  4. Norbert Tóth (HUN) – SEAT Leon Cup Racer (+ 11.796)
  5. Davit Kajaia (GEO) – BMW 320 TC (+ 13.275)
  6. Andreas Pfister (GER) – SEAT Leon Cup Racer (+ 13.748)
  7. Ronny Jost (SUI) – SEAT Leon Cup Racer (+ 15.484)
  8. Michal Matějovský – (CZE) BMW 320 si (+ 23.236)
  9. Peter Rikli (SUI) – Honda Civic FD (+ 27.796)
  10. Dejan Bulatović (MNE) – SEAT Leon Cup Racer (+ 28.827)
  11. Ibrahim Okyay (TUR) – BMW 320 si (+ 30.637)
  12. Mladen Lalušić (SRB) – SEAT Leon Cup Racer (+ 50.326)
  13. Ümit Ülkü (TUR) – BMW 320 TC (+ 51.213)
  14. Daniel Conrad (SUI) – Honda Civic FD (+ 1:08.552)
  15. Galip Atar (TUR) – BMW 320 TC (+ 1:34.607)

 Výsledky 2. závodu ETCC na Slovakiaringu, 21. 6. 2015:

  1. Dušan Borković (SRB) – SEAT Leon Cup Racer
  2. Davit Kajaia (GEO) – BMW 320 TC (+ 1.945)
  3. Maťo Homola (SVK) – SEAT Leon Cup Racer (+ 2.544)
  4. PETR FULÍN (CZE) – SEAT Leon Cup Racer (+ 9.267)
  5. Andreas Pfister (GER) – SEAT Leon Cup Racer (+ 12.223)
  6. Michal Matějovský (CZE) – BMW 320 si (+ 13.573)
  7. Peter Rikli (SUI) – Honda Civic FD (+ 27.134)
  8. Ibrahim Okyay (TUR) – BMW 320 si (+ 29.334)
  9. Ronny Jost (SUI) – SEAT Leon Cup Racer (+ 37.359)
  10. Mladen Lalušić (SRB) – SEAT Leon Cup Racer (+ 40.589)
  11. Dejan Bulatović (MNE) – SEAT Leon Cup Racer (+ 41.096)
  12. Ümit Ülkü (TUR) – BMW 320 TC (+ 42.513)
  13. Daniel Conrad (SUI) – Honda Civic FD (+ 48.632)
  14. Galip Atar (TUR) – BMW 320 TC (+ 1:37.465)

Průběžné pořadí Evropského poháru cestovních vozů ETCC 2015 (Single Make Trophy) po 2 podnicích:

  1. PETR FULÍN (CZE) – 35 bodů
  2. Dušan Borković (SRB) – 35
  3. Maťo Homola (SVK) – 23
  4. Ferenc Ficza (HUN) – 18
  5. Andreas Pfister (GER) – 18
  6. Ronny Jost (SUI) – 15
  7. Alexandr Artemyev (KAZ) – 6
  8. Norbert Tóth (HUN) – 5
  9. Dejan Bulatović (MNE) – 4
  10. Mladen Lalušić (SRB) – 4

SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2015

– dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, tvoří v sezoně 2015 silný tým. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti bude v ETCC 2015 obhajovat svá prvenství s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. Jedná se o šest víkendů: v Maďarsku (Hungaroring), na Slovensku (Slovakiaring), ve Francii (Paul Ricard), České republice (Masarykův okruh Brno), Belgii (Zolder) a Itálii (Pergusa).

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu

– s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši téměř 7,5 miliardy EUR a na celém světě prodal 390 500 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také technickým centrem, které v roce 2015 slaví své 40. výročí. V technickém centru pracuje 900 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.

Více na:

www.seat.cz

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zajistí svým zákazníkům bezstarostné zimní cestování

SEAT zajistí svým zákazníkům...

Výhodné nabídky servisních úkonů, pneumatik, dílů a příslušenství Akční bonus při výměně stíracích lišt a skla čelního okna Sezonní nabídka pro majitele zánovních i starších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Tarraco: Jak vzniká design SUV

Nový SEAT Tarraco: Jak vzniká design SUV

Robustní, elegantní vnější linie jsou klíčovými stylistickými prvky těchto vozidel Tlumené metalické odstíny jsou u těchto velkých modelů v módě jako symbol elegance Nový člen...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový SEAT Arona TGI oslaví světovou premiéru na Pařížském autosalonu

Nový SEAT Arona TGI oslaví světovou...

Arona je první SUV na světě, vybavené motorem na stlačený zemní plyn Tři palivové nádrže na CNG prodlužují dojezd modelu Arona TGI na zemní plyn a činí poměr cena/výkon ještě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA e-Racer: „Nikdy bych si nepomyslel, že budu nabíjet závodní vůz jeho připojením do zásuvky“

CUPRA e-Racer: „Nikdy bych si...

Motoristický sport s elektromobily vytváří pro mechaniky, inženýry a jezdce nové profesní výzvy Jízda v elektromobilu je charakterizována odlišnou hmotností a jiným zvukovým projevem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak fungují noví asistenti v modelu SEAT Tarraco

Jak fungují noví asistenti v modelu SEAT...

SEAT Tarraco je vybaven dvěma novými asistenčními systémy: Pre-crash zasahuje v případě rizika kolize a Rollover Assist detekuje převrácení Pre-crash aktivuje během 0,2 sekundy několik funkcí,...