Pětinový nárůst obchodů UniCredit Leasing za rok 2007

Objem nových obchodů UniCredit Leasing se v roce 2007 zvýšil o 19 % na 17,215 miliardy korun a zisk dosáhl výše 431 mil. Kč před zdaněním.

K 31.12. 2007 spravoval UniCredit Leasing majetek v celkové pořizovací hodnotě 33,6 mld. korun (2006: 32,1 miliard korun). Celkový počet aktivních smluv pak dosáhl 81 421. Největší nárůst v roce 2007 zaznamenal leasing nemovitostí, jehož podíl vzrostl o 71,5 % na 1,289 miliardy korun.

Společnost UniCredit Leasing, která do 4. listopadu loňského roku vystupovala pod značkou CAC LEASING, si zachovala dynamiku růstu z předchozích let. Za loňský rok uzavřela 27 041 smluv o financování v celkovém objemu pořizovacích cen ve výši 17,215 miliard korun. V meziročním srovnání tak dosáhla zhruba pětinového růstu. Zisk společnosti se meziročně zvýšil o 3,9 % a dosáhl 431 mil. Kč před zdaněním.

„Největší dynamiky růstu jsme dosáhli v posledních měsících roku, po schválení reformy veřejných financí,“ upřesňuje Jiří Matula, generální ředitel a předseda představenstva UniCredit Leasing. Finanční a operativní leasing movitých věcí dosáhl hodnoty 13,87 miliardy korun, tj. 80,5 % z celkového objemu nových obchodů. „Téměř čtvrtinový nárůst jsme zaznamenali u operativního leasingu movitých věcí, který si u klientů získává stále větší oblibu,“ doplňuje Jiří Matula. Z celkové částky leasingu movitých věcí byly v roce 2007 na principu operativního leasingu uzavřeny obchody ve výši 923 milionů korun, tj. o 24 % více než v předchozím roce (2006: 744 milionů korun).

Leasing nemovitostí si také postupně získává své klienty. Růst uzavřených a předaných obchodů o 71,5 procenta představuje financování nemovitostí leasingem v roce 2007 v hodnotě 1,289 miliardy korun (2006: 752 milionů korun). Svůj význam v portfoliu UniCredit Leasing každoročně posilují i ostatní formy financování. Splátkový prodej a úvěr tvoří již 12 procent z celkového objemu obchodů, tj. 2,055 miliardy korun. V meziročním srovnání se tedy zvýšil jejich objem o 62,5 procenta.

Objem nových obchodů společnosti UniCredit Leasing (mld. Kč):

2006 2007 nárůst obchodů
Leasing movitých věcí 12,443 13,871 11,48 %
Leasing nemovitostí 0,752 1,289 71,41 %
Splátkový prodej a úvěr 1,265 2,055 62,45 %
Celkem 14,459 17,215 19,06 %

Tradičně nejsilnější komoditou jsou automobily a dopravní technika, které jsou předmětem financování u 23 424 smluv. „Vyjádřeno pořizovacími cenami 10,198 miliard korun připadá na osobní a užitkové automobily, motocykly a další dopravní techniku a za 1,820 miliard korun financoval UniCredit Leasing klientům nákladní automobily,“ upřesňuje obchodní výsledky společnosti Jaroslav Jaroměřský, místopředseda představenstva a výkonný ředitel. Podle Jaroměřského financoval UniCredit Leasing koupi každého devátého automobilu v České republice. Klienti UniCredit Leasing si vybírají především vozy značky Renault, Dacia, Peugeot, VW, Škoda, Fiat, Citroën, Ford, BMW/MINI a Honda. Pro financování automobilů a další dopravní techniky připravuje UniCredit Leasing během roku řadu speciálních nabídek. K nejčastěji využívaným patří akce se slevou z pořizovací ceny.

O necelých 18 % na 3,908 miliardy korun (2006: 3,324 miliardy korun) vzrostl objem nových obchodů strojů a zařízení.

Struktura portfolia společnosti UniCredit Leasing, a.s. v roce 2007

  • Autoleasing – 59 %
  • Stroje a zařízení – 23 %
  • Nákladní automobily – 11 %
  • Nemovitosti – 7 %

Více než 90 % klientů využilo v roce 2007 současně s uzavřením smlouvy o financování i nabídky výhodného pojištění. Klientům UniCredit Leasing zajišťuje pojišťovací servis a výhodné balíčky pojištění pro automobily, stroje i nemovitosti dceřiná společnost UniCredit pojišťovací makléřská.

UniCredit Leasing CZ, a.s. patří do renomované evropské finanční skupiny UniCredit Group. V České republice má ve svém portfoliu více než 310 000 realizovaných smluv o financování v celkové hodnotě více než 176 miliard korun. Univerzální nabídka financování zahrnuje leasing, úvěr a splátkový prodej. Umožňuje financování téměř všech komodit – motocyklů, osobních a užitkových automobilů, nákladních vozů a ostatní dopravní techniky, strojů a technologií i nemovitostí. Nabídku doplňují dceřiné společnosti Renault Leasing, UniCredit Fleet Management (operativní leasing) a UniCredit pojišťovací makléřská.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA 4×4: Maximální jistota a bezpečnost v každé situaci

ŠKODA 4×4: Maximální jistota a...

ŠKODA nabízí široké portfolio vozů s pohonem 4×4 Pohon všech kol je k dispozici ve čtyřech modelových řadách – KAROQ, OCTAVIA, KODIAQ a SUPERB V roce 2017 bylo poprvé vyrobeno více než 127...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot odhaluje monumentálního lva, nového velvyslance značky

Peugeot odhaluje monumentálního lva,...

Peugeot představí 8. března na ženevském autosalonu lva mimořádných proporcí, sochu symbolizující hrdost, sílu a excelentnost a více než dvě století dlouhou historii značky. Toto velkolepé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zájem o zemní plyn do aut roste. Jeho prodej se loni zvýšil téměř o 14 %

Zájem o zemní plyn do aut roste. Jeho...

České Budějovice, 19. února 2018 Stlačený zemní plyn (CNG) využívá jako automobilové palivo stále více českých motoristů. Podle statistik Českého plynárenského svazu vzrostl meziročně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra studie I.D. VIZZION v Ženevě. Volkswagen ukazuje potenciál nové modelové řady I.D.

Světová premiéra studie I.D. VIZZION v...

D. VIZZION: AUTO-mobil budoucnosti – elektrická autonomní jízda D. VIZZION: čistá, bezpečná a komfortní mobilita díky inovativní technice D. VIZZION: futuristický interiér a koncepty...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové SUV označení Tarraco

Fanoušci značky SEAT zvolili pro nové...

Výběru vítězného názvu se zúčastnilo více než 146 000 lidí Názvu Tarraco dalo přednost více než 35 % hlasujících SEAT poprvé vybral označení modelu na základě veřejného hlasování...