Pět hlavních rysů designu značky CUPRA

  • Design loga je inspirován odvahou, smělostí a odhodláním lidí, žijících v kmenových společenstvích
  • Designéři, ve snaze vyjádřit charakter nové značky, zkoumali nové odstíny a přírodní materiály, například měď a žulu
  • Prvky, mezi něž patří volant nebo koncovky výfukové soustavy, odrážejí identitu modelu CUPRA Ateca, první ikony značky

Jakým způsobem může barva, povrchová struktura nebo symbol vyjadřovat charakter nové značky? Odpověď na tuto otázku mohou poskytnout designéři v automobilovém průmyslu. „Nová CUPRA Ateca je ušlechtilá, odvážná a elegantní,“ říká Toni Gallardo, šéfdesignér společnosti SEAT, o prvním modelu nové značky CUPRA. Podstatu jejího designu definuje následujících pět hlavních rysů:

1) Dokonale symetrické logo: Pro úspěšné uvedení značky CUPRA byl zásadní působivý design loga, které je tvořeno dvěma vzájemně provázanými, symetrickými písmeny „C“. „Je to mnohem víc než jednoduché logo. Je to emblém. Symbolizuje pocit příslušnosti ke klanu, ke klanu CUPRA,“ říká Jordi Font, vedoucí oddělení barev a materiálů ve společnosti SEAT. „Design obráceného trojúhelníku byl vytvořen na základě inspirace postojem lidí, žijících v kmenových společenstvích, jejich odvahou a smělostí,“ dodává.

2) Odstín na míru: „Hledali jsme barvy, které umocní ušlechtilost těchto modelů,“ vysvětluje Font. Těmito slovy popisuje studii, zhotovenou týmem s cílem nalézt správný odstín pro kola, vnější zpětná zrcátka a některé ozdobné prvky v interiéru, který bude charakterizovat nové modely značky. A výsledek? „Barva Cup Copper, odstín mědi, který dokonale ladí s ušlechtilým charakterem modelu,“ dodává. Druhým odstínem, který definuje značku, je modrý odstín Petrol Blue, který vznikl smícháním azurové barvy s trochou černé, o níž Font tvrdí, že „zdůrazňuje jeho osobnost“.

3) Přírodní povrchové struktury umocňují působení barev: Míchání barev je „návratem k přírodě“, vysvětluje Font. Cílem byly laky s maximální hloubkou. Nová barevná paleta byla proto inspirována přírodními materiály s odlišnými povrchovými strukturami, jako je měď nebo žula.

4) První ikona značky CUPRA: CUPRA Ateca vypadá podle Gallarda sportovně a robustně, zcela v souladu s charakterem tohoto jedinečného SUV o výkonu 300 k. Toho bylo dosaženo řadou osobitých prvků, mezi něž patří „nový design volantu nebo dvojité koncovky výfukové soustavy, které umocňují jeho sportovní siluetu“.

5) Každý detail je charakteristickým znakem: Na základě sportovního charakteru značky CUPRA byly některé prvky upraveny, aby splňovaly požadavek ještě vyšší úrovně sofistikovanosti. Kromě jiných detailů to jsou především změny na masce chladiče a bočních prazích, které dodávají vozu kombinaci „stylu a síly“, říká Gallardo. „Při celkovém pohledu vyjadřují charakter modelu CUPRA Ateca, prvního produktu nově vytvořené značky, jež se vyznačuje odvahou, vášní, instinktem a odhodláním“.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT slaví další triumf v soutěži Czech New Energies Rallye

SEAT slaví další triumf v soutěži...

Historicky třetí vítězství značky SEAT v soutěži pro vozy s alternativními palivy Michal Žďárský a Kristýna Žďárská triumfovali s vozem SEAT Leon ST FR TGI Evo Inovativní motor TGI Evo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zmenšil množství odpadu o 34 % a do roku 2025 chce dosáhnout 60% snížení

SEAT zmenšil množství odpadu o 34 % a...

V letošním roce zavádí SEAT opatření pro minimalizaci odpadu a pro efektivnější nakládání s veškerým vzniklým odpadem SEAT snížil od roku 2010 zatížení životního prostředí...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všední den s elektrickou koloběžkou

Všední den s elektrickou koloběžkou

60 % všech jízd automobilem je kratších než 8 kilometrů a elektrické koloběžky jsou stále významnější alternativou v městských oblastech Elektrické koloběžky jsou nyní často...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT poprvé prodal více než 200 000 vozů během prvních čtyř měsíců roku

SEAT poprvé prodal více než 200 000...

Od ledna do dubna vzrostly prodeje o 7 % v porovnání se stejným obdobím roku 2018 SEAT dosáhl také nejlepších dubnových výsledků ve své historii – prodal 51 000 vozů Dvouciferný růst v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „Avatar“ na montážní lince

„Avatar“ na montážní lince

SEAT má jedinou interní biomechanickou laboratoř ve Španělsku, zaměřenou na zdraví zaměstnanců 20 kamer a různé senzory zaznamenávají pohyby pracovníků pro následné studium činnosti...