Od začátku roku do konce listopadu 2003 bylo v ČR prodáno 137 655 ks osobních automobilů

Užitkových automobilů 15 728 ks.

Osobní automobily:


Osobních automobilů oproti stejnému období minulého roku bylo prodáno o 3 899 ks více, to představuje nárůst prodeje o 2,9 %.


Škoda prodala na českém trhu 66 318 osobních automobilů a dosáhla tak 48,2 % podílu na trhu. Za ní následuje značka Renault s prodejem 8 204 ks, další je Peugeot s prodejem 7 931 ks, VW s prodejem 6 778 ks, na pátém až šestém místě je Ford a Opel – prodej 5 990 ks.


Oproti výsledkům za leden až říjen 2003 se pořadí v „první pětce“ opět mírně změnilo – značka Renault postoupila z třetího místa na druhé a značka Peugeot naopak klesla z druhého místa na místo třetí. Navíc „první pětka“ se rozšířila na „šestku“ – značka Ford se dělí o páté až šesté místo se značkou Opel.


Ve srovnání se stejným obdobím roku 2002 došlo k relativně vysokému zvýšení prodejů u korejských značek Hyundai (prodej 4 588 ks) a KIA (prodej 1 259 ks). Značka Hyundai v prodejích drží sedmé místo před značkou Citroen (prodej 4 245 ks).


Prodeje osobních automobilů za leden až listopad 2003 vykázalo celkem 41 výrobních značek, což je o 5 více než za celý rok 2002.

Užitková vozidla kat. N1 (do 3 500 kg celkové hmotnosti):


V této kategorii byl v meziročním porovnání stejných období roku 2003 a roku 2002 zaznamenán nárůst prodejů o 26,3 %. To představuje prodeje vyšší o 3 277 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 15 728 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2002 to bylo 12 451 ks). Zde však nutno opětovně upozornit, že uvedený nárůst prodejů je do určité míry ovlivněn změnou metodiky vykazování od 1.1.2003.


Nejúspěšněji prodávanou značkou zůstává značka Ford (prodej 2 716 ks, což znamená nárůst prodejů o 6,3 %) a na druhém místě je značka VW (prodej 2 015 ks, nárůst o 1,4 %). Následuje Peugeot (prodej 1 658 ks, nárůst o 62,49 %), Citroen (prodej 1 562 ks, nárůst o 79,7 %) a Renault (prodej 1 478 ks, nárůst prodejů o 31,4 %). Relativně největší zvýšení prodejů bylo zaznamenáno u značky Dacia (celkový prodej však činil pouze 137 ks) a více než 100 % nárůst prodejů zaznamenaly ještě značky Toyota (celkový prodej 253 ks) a Mitsubishi (celkem 276 ks).


Prodeje za leden až listopad 2003 v této kategorii vykázalo 32 výrobních značek, což je o 6 více než za celý rok 2002.


Údaje podle Sdružení automobilového průmyslu ČR.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 3 CROSSBACK: IKONA STYLU HI-TECH

DS 3 CROSSBACK: IKONA STYLU HI-TECH

  Krásně vypracovaný vzhled a nevídané proporce, 100 % spalovací i 100 % elektrická varianta, exkluzivní inovace a jedinečná elegance… vůz DS 3 CROSSBACK posouvá hranice. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Od roku 2020 budou vozy skupiny PSA díky společnosti SoundHound vybaveny inteligentním asistentem

Od roku 2020 budou vozy skupiny PSA díky...

Skupina PSA podepsala smlouvu o strategickém partnerství s firmou SoundHound Inc, start-upem ze Silicon Valley, jež zaujímá vedoucí postavení v oblasti technologií umělé inteligence a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Všechny modely osobních vozů skupiny PSA získaly homologaci podle protokolu WLTP a jsou nyní k dispozici zákazníkům

Všechny modely osobních vozů skupiny...

Všechny osobní vozy Peugeot, Citroën, DS, Opel et Vauxhall již prošly homologací podle protokolu WLTP*, který poskytuje vypovídající hodnoty o spotřebě paliva a emisích ve skutečném provozu. ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZNAČKA DS MÁ V ČR NOVÉ VEDENÍ

ZNAČKA DS MÁ V ČR NOVÉ VEDENÍ

Skupina Emil Frey v České republice jmenovala do funkce ředitelky značky DS od 1.července 2018 Martinu Bedrnovou. Ta doposud zastává funkci marketing leadera pro značky skupiny PSA. Značka DS,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Emil Frey Select se stala oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu SK Slavia Praha

Značka Emil Frey Select se stala...

Nedávno zrozená značka Emil Frey Select a legendární fotbalový klub SK Slavia Praha uzavřely dohodu o spolupráci. Vkladem firmy Emil Frey je zapůjčení 23 vozů z programu Emil Frey Select, které...