Octavia týmu CARTEC MB motorsport zase o něco lepší

Mladoboleslavské firmě CARTEC MB, jednomu z největších prodejců automobilů značky Škoda u nás, už nikdo nevezme prvenství v představení a také nasazení soutěžního automobilu Octavia, který se na našich soutěžích objevil v jiných, než továrních barvách týmu Škoda Motorsport. Stalo se tak na loňské Barum rally. Ti, kteří letos přijdou s netovárními verzemi tohoto soutěžního vozu, budou už jen dalšími v pořadí.

Octavia týmu CARTEC MB motorsport zase o něco lepší

Vedení firmy a týmu CARTEC MB motorsport si je však vědomo, že soupeřů vybavených těmito vozy, bude přibývat. A když už propásli jedinečnou příležitost být první v prezentaci soukromé Octavie, budou chtít tím víc uspět v celkové klasifikaci formule 2. Proto v týmu CARTEC MB motorsport neseděli během zimní přestávky s rukama v klíně, nýbrž pořádně pracovali na dalším vylepšení svého klenotu. První ostré kilometry absolvovalna dvou podnicích loňského mistrovství a letos už by měl pevně stát na svých nohou nebo spíš kolech. Magazin PERISKOP proto navštívil manažéra týmu a vedoucího prodeje nových vozů ve firmě CARTEC MB, Josefa Žemličku a požádal jej, aby příznivcům automobilových soutěží přiblížil přípravu týmu na letošní sezónu.

PERISKOP: K jakým změnám na vašem voze došlo po premiérovém vystoupení na loňské Barum Rally?


J. ŽEMLIČKA: „Nebudu lhát, když řeknu, že auto se kompletně rozebralo. Předně však došlo k zásadní změně v tom, že jsme do vozu namontovali výkonnější dvoulitrový motor místo dosavadního o objemu 1, 8 l. Velmi dobře jsme při tom spolupracovali s úpravcem , firmou ing. Šmat. Jsme spokojeni s výkonem motoru a samozřejmě od něho očekáváme mnohem víc než od loňského modelu, je pro nás příslibem pro odpovídající umístění ve formuli dvě a hlavně v naší třídě do dvou litrů. K dalším úpravám došlo na sekvenční převodovce, na brzdách, změny k lepšímu jsme provedli i na výfukovém potrubí. To jsem vyjmenoval ty nejpodstatnější změny, z těch drobných bych na prvním místě uvedl třeba trochu jiný design se jmény našich sponzorů.“


PERISKOP: Po loňské zkušební sezóně s pouhými dvěma starty tedy letos zřejmě počítáte s větším počtem absolvovaných podniků.


J. ŽEMLIČKA: „Předně jsme nepočítali s tím, že v loňské sezóně představíme naši první netovární Octavii pouze dvakrát, náš předpoklad byl poněkud jiný. I když jsme ji stavěli v úzké spolupráci právě s týmem Škoda motorsport, vyskytly se, což není u nového vozu žádná zvláštnost, určité problémy technického rázu. Proto jsme se rozhodli omezit naše starty na pouhé dva a po podzimní Rally Pačejov se raději věnovat dalšímu vývoji a vylepšení vozu. Dnes vidíme, že to bylo rozumné rozhodnutí, neboť nám ušetřilo spoustu finančních prostředků a poskytlo i potřebný klid k přípravě na letošní sezónu.“


PERISKOP: Za volantem vaší Octavie bude sedět mladý a talentovaný jezdec Tomáš Zelenka. Jaké cíle jste jemu, ale i sobě pro letošek určili?


J. ŽEMLIČKA: „Především chceme absolvovat, když ne všechny, tak alespoň co největší počet soutěží, ať už v Mistrovství České republiky nebo v České trofeji. Víme však, že je to v mnohém závislé na financích. Tomáš Zelenka, jako zaměstnanec firmy CARTEC MB má tu výhodu, že se převážně může věnovat tomuto vozu a sám se významně podílet na jeho vývoji. Stále je však začínajícím jezdcem, proto od něho ještě nečekáme nějaký průlom do absolutního pořadí. Zatím se s tím vozem, zvláště teď, když má silnější motor, stále učí. I když letos jsme na startu v lepší pozici než loni, nesmíme zapomenout na to, že naše Octavie se stále ještě nachází ve vývojovém stadiu. Tím víc budeme rádi za každý dobrý výsledek ve třídě a ve skupině.“


Octavia týmu CARTEC MB motorsport zase o něco lepší

PERISKOP: Počítáte v této sezóně i s nějakými starty v zahrničí?

J. ŽEMLIČKA: Chtěli bychom se v rámci České trofeje zúčastnit 3 Städte rally a Semperit rally a rovněž nás láká start na některé z polských soutěží, např. na Raidu Polskim. Tyto naše zahraniční aktivity však nesmí být proti zájmům našich sponzorů a také musíme přihlédnout k tomu, kde bychom v případě dobrého umístění mohli získat důležité body do celkového hodnocení.“


PERISKOP: Dá se tedy říct, že Octavia 2, 0 Rally týmu CARTEC MB motorsport je na Rallye Šumava Mogul, úvodní podnik Mistrovství České republiky, připravena dobře?


J. ŽEMLIČKA: „S čistým svědomím mohu potvrdit, že se pro naše důstojné vystoupení v letošní sezóně udělalo opravdu maximum, ať už po stránce techniky nebo v počtu a intenzitě testovacích jízd. Ovšem, technika nebo jezdec přesto mohou selhat. Chtěl bych však poděkovat vedení firmy CARTEC MB za podporu celého realizačního týmu, ale i všem sponzorům, kteří se podílejí na našem projektu a dovolím si vyjádřit přesvědčení, že letošní sezóna pro nás dopadne dobře.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvíc patentů ze všech automobilek zaregistrovala zase Toyota

Nejvíc patentů ze všech automobilek...

Automobilka Toyota se už podesáté umístila na prvním místě v automobilovém průmyslu v žebříčku největšího počtu podaných patentů, který zveřejnila Asociace vlastníků duševního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu na výrobu vysokonapěťových baterií.

BMW zahajuje v Thajsku výstavbu závodu...

BMW položila v thajském Rayongu základní kámen k výstavbě výrobního závodu na produkci vlastních vysokonapěťových baterií 5. generace. BMW Group tak připravuje další továrnu na výrobu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota začala vyvíjet generátor vodíku s extrémním výkonem

Toyota začala vyvíjet generátor vodíku...

Toyota začala pracovat na vývoji ekologického generátoru vodíku, který bude schopný vyrábět až 100 kg tohoto paliva za hodinu. To je 12krát víc než doposud. Automobilka kvůli tomu uzavřela...