Nový závodní okruhový Peugeot 308TCR v prodeji na našem trhu: objednávky se začínají přijímat od 3. ledna 2018, dodávky prvních vozů budou zahájeny v dubnu 2018, cena je stanovena na 109 000 € (bez DPH)

Nový Peugeot 308TCR doplní stávající modely Peugeot 208 Racing Cup a Peugeot 308 Racing Cup, jež zůstávají i nadále v prodeji.

Nový Peugeot 308TCR

– je odvozen od modelu 308 Racing Cup, který vzešel ze sériového vozu Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport. Je určen pro velmi dynamickou kategorii TCR, která byla zařazena do nového šampionátu WTCR.

Podvozek, motor, převodovka a aerodynamika této závodní verze vozu Peugeot 308 

-jsou určeny pro TCR a pro mezinárodní závody cestovních vozů, jako je VLN (Německo), CER (Španělsko), CITE (Itálie), BGDC (Belgie) a vytrvalostní závody typu série 24 hodin. K dispozici je již katalog technických součástí příplatkové výbavy. Vůz Peugeot 308TCR bude vystaven na stánku Peugeot během autosalonu v Ženevě v době od 8. do 18. března 2018.

KOMENTÁŘE

Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport

„Pro TCR již byl vhodný i Peugeot 308 Racing Cup, ale velmi rychlý vývoj mistrovství vycházející z  předpisů TCR nás přiměl k tomu, abychom se snažili výkon ještě zlepšit a uspokojit tak touhy našich zákazníků dostat se až na nejvyšší mezinárodní úroveň, kterou bude od roku 2018 představovat FIA World Touring Car Cup (WTCR). Nový Peugeot 308TCR tak přichází v pravý okamžik a je důkazem, že tým Peugeot Sport o své zákazníky pečuje. Abychom uspokojili jejich oprávněné požadavky, využili jsme naše zkušenosti a odborné znalosti a vyvinuli jsme výkonný, spolehlivý vůz, jehož řízení opět přináší nové zážitky.“

Mayeul Tyl, ředitel Peugeot Citroën Racing Shop

„Příchod vozu Peugeot 308TCR je reakcí na zájem zákazníků zúčastnit se několika velmi dobře obsazených národních a mezinárodních závodních sérií. Naším cílem je posunout se na další úroveň, pokud jde o konkurenceschopnost; a to nejen sportovní, ale i ekonomickou. Při vývoji automobilu byly klíčovým faktorem provozní náklady, aniž by ale došlo ke snížení výkonu nebo spolehlivosti. Díky bezpečným technickým řešením a přiměřené pořizovací ceně 109 000 € (bez DPH) jsme dosáhli velmi příznivé ceny za kilometr 4,50 € (bez pohonných hmot).“

Cíl nového modelu Peugeotu: VÝKONNOST

Peugeot 308TCR vzešel z modelu Peugeot 308 Racing Cup, což je od roku 2016 klíčový vůz na závodech určených pro zákazníky, které organizuje Peugeot Sport. Oba tyto závodní stroje se však odlišují svou filozofií, neboť Peugeot 308TCR jednoznačně cílí na co nejlepší výkon.

Motor THP prokázal svou schopnost zvládnout silný výkon na litr

Velká péče byla věnována sání, výfukovému potrubí a turbodmychadlu. Čtyřválcový turbo motor díky tomu dokáže vyvinout výkon 350 k při točivém momentu 420 Nm od 3 000 otáček za minutu. Provozní potenciál je 5 000 kilometrů, což je téměř dvojnásobek potřebného množství pro celou sezónu WTCR!

Převodové ústrojí a podvozek:

Peugeot 308TCR je vybaven speciálně konstruovanou sekvenční šestistupňovou převodovkou (posílenou oproti vozu Peugeot 308 Racing Cup), která se ovládá pomocí páček na volantu. 

Díky výraznému rozšíření rozchodu a specifickému řešení zavěšení kol, nastavitelným předním i zadním torzním stabilizátorům a zavěšení plně na kulových kloubech má přední náprava vozu Peugeot 308TCR velký potenciál při vjezdu do zatáček a zadní náprava nabízí vynikající odezvu.

Velké množství možností nastavení (výška karoserie, rozchod a přední i zadní odklon) umožní optimalizovat nastavení podvozku pro jakýkoliv okruh tak, aby vyhovoval každému jezdci.

Brzdy vozu Peugeot 308TCR jsou také velmi dobře zvoleny: Vepředu jde o kotoučové vzduchem chlazené brzdy Ø 378 ×34 mm s šestipístovými třmeny a vzadu o kotoučové brzdy Ø 270 × 12 mm s dvoupístovými třmeny.

Posledním prvkem zajišťujícím dokonalé ovládnutí vozidla je nové – specifické závodní – pedálové ústrojí.

Karoserie nového vozu Peugeot 308TCR

– která je společným dílem inženýrů týmu Peugeot Sport a Designového centra Peugeot, v sobě spojuje atletickou konstituci, optimalizovanou aerodynamiku – zejména díky využití numerické simulace proudění (CFD) – a působivý design.

Velmi pečlivě propracovaný přední nárazník umožňuje dokonalé proudění vzduchu směrem k chladiči a mezichladiči, což je zárukou vysokého výkonu a spolehlivosti, zatímco splitter zajišťuje maximální přítlak pro co nejlepší směrovou stabilitu. Na zadní nárazník navazuje velký difuzér, který vytváří aerodynamický přítlak na zadní nápravu. Vzhled vozu doplňují specifická 18palcová kola s pneumatikami 27-65/18.

PŘIPRAVEN PO VŠECH STRÁNKÁCH

Příjem objednávek vozu Peugeot 308TCR byl zahájen: cena je stanovena na 109 000 € (bez DPH). K dispozici je také katalog s příplatkovou výbavou. Veškeré vozy budou dodány smontované, první dodávky mohou zákazníci očekávat v dubnu 2018. Při vývoji automobilu byly klíčovým faktorem provozní náklady, které se budou pohybovat kolem 4,50 € bez DPH za kilometr (bez pohonných hmot)

Peugeot 308TCR je díky svým technickým vlastnostem připraven

– utkat se i s nejsilnějšími soupeři a uspokojit jezdce usilující o co nejvyšší výkon. Sportovní týmy také ocení jeho provozní náklady.

INFORMACE PRO MÉDIA

Prezentační video:

http://youtu.be/93YylLd5ieY

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizovaný PEUGEOT 208 WRX ve Švédsku prokázal svůj potenciál, přestože Team Peugeot Total nedosáhl stupňů vítězů

Modernizovaný PEUGEOT 208 WRX ve...

V Höljesu ve Švédsku se představila nejnovější vývojová verze vozu PEUGEOT 208 WRX, přičemž tým využil známé kvality předchozího vozu jako základ nového nástupu. Zatímco potenciál...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TRATĚ BOHEMKY PEUGEOTŮM 208 R2 SVĚDČILY

TRATĚ BOHEMKY PEUGEOTŮM 208 R2 SVĚDČILY

Na čtyřicátém pátém ročníku Rally Bohemia hostoval mimo jiné PEUGEOT RALLY CUP CZ, jehož účastníci se v tomto seriálu utkali letos počtvrté. O potenciálu vozů Peugeot 208 R2 nejlépe...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA je evropským lídrem v oblasti lehkých užitkových vozů (LUV) a v rámci své ofenzívy obnovuje svou nabídku v segmentu malých dodávek

Skupina PSA je evropským lídrem v...

Posílení produktové ofenzívy LUV skupiny PSA v rámci Core Model Strategy plánu Push to Pass Po obnovení řady kompaktních dodávek v roce 2016 nastala další etapa modernizace nabídky LUV Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový PEUGEOT PARTNER: Ovládnout nemožné

Nový PEUGEOT PARTNER: Ovládnout nemožné

Spojit užitečné s příjemným, každý den usedat za volant s radostí, optimalizovat svůj čas, cítit se v bezpečí a zvládat jakékoli jízdní podmínky, to je nabídka, kterou si značka Peugeot...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP souboje na ostří nože, Talaš vybojoval zlato

PEUGEOT RALLY CUP souboje na ostří...

Mezi dvoukolkami se na 14. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče bojovalo od začátku do konce. Stejně jako v absolutním pořadí byly mezi první posádkami pouze nepatrné časové rozdíly a do...