Nový Transit Custom, model z kategorie lehkých užitkových vozů s nosností do jedné tuny, přiváží evropským podnikatelům a firmám výraznější design, zcela nový interiér a ještě vyšší produktivitu

Nový Transit Custom se začne vyrábět začátkem roku 2018, první dodávky zákazníkům se plánují na konec února. O rok později přijde Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) s možností bezemisního provozu.

Nový Transit Custom navazuje na úspěch dosavadního modelu

Ten se stal v letech 2015 i 2016 nejprodávanějším modelem své třídy a vedení si udržuje i letos, když si od začátku roku do konce září připsal 86 400 prodaných kusů.

Objednávky na nový Transit Custom začne Ford přijímat v prosinci a první zákazníci se svých vozů dočkají již začátkem roku 2018.

Transit Custom je poháněn vznětovými motory 

– nové konstrukční řady Ford EcoBlue. Nová úsporná varianta ECOnetic se vyznačuje emisemi pouze 148 g CO2/km, což odpovídá kombinované spotřebě 5,7 l/100 km.*

Nový Transit Custom lze identifikovat

– podle nového vzhledu předních partií, jimž dominuje výrazná maska se třemi vodorovnými lištami. Nový interiér je ideální mobilní kanceláří, to díky nejlepší nabídce odkládacích prostor ve své třídě, zdokonalenému komfortu i ergonomii a novým možnostem konektivity, jako je komunikační a zábavní systém SYNC 3 nebo MyFord Dock. Jako první užitkový automobil na trhu může být Transit Custom vybaven inteligentním omezovačem rychlosti.

Hans Schep, ředitel divize užitkových vozů ve Ford of Europe, řekl:

„Transit Custom je naprostým hitem už od uvedení na trh a touto novou verzí se posouvá ještě dál. Pečlivě jsme naslouchali zákazníkům a přivedli na trh dodávku, která je ještě stylovější, produktivnější a nabitá chytrými funkcemi.“

Na základě nové generace Transitu Custom

– vznikne také další významná inovace Fordu v užitkovém segmentu, Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV) s možností bezemisního provozu. Transit Custom PHEV je poháněn vyspělou hybridní soustavou. Cílem Fordu je dojezd v elektrickém režimu nejméně 50 km. Součástí hnací soustavy je také oceňovaný zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost, který zde slouží k prodloužení dojezdu po vybití baterií. V prosinci letošního roku začnou provozní zkoušky této hybridní dodávky v Londýně.

Transit Custom přišel na trh v roce 2012 jako první z nové rodiny Transit

– kam patří ještě Transit Courier, Transit Connect a Transit. Zasloužil se o to, že se Ford v roce 2015 stal znovu nejprodávanější značkou užitkových vozů v Evropě a pozici jedničky si od té doby stále drží.

V srpnu Ford oznámil, že v reakci na rostoucí zájem zákazníků

– rozšiřuje výrobní kapacitu modelů Transit, Transit Custom a Tourneo Custom. Kapacita výrobního závodu Ford Otosan v tureckém Kocaeli se díky investici 52 milionů USD (v přepočtu přibližně 1,13 mld. Kč) navýší o 40 000 vozů, na 330 000 ročně.

Motor Ford EcoBlue a nový model ECOnetic

Nový Transit Custom je poháněn moderním vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, který byl zařazen do prodeje v roce 2016. Nabízí se ve variantách o nejvyšším výkonu 77, 96 nebo 125 kW. Ve srovnání s dříve používanými jednotkami 2,2 l přináší EcoBlue až o 20 procent vyšší točivý moment v nízkých otáčkách a o 13 procent menší spotřebu paliva.

Pro zákazníky hledající co nejúspornější volbu

– má Ford připraven nový Transit Custom ECOnetic s emisemi CO2 pouze 148 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě 5,7 l/100 km.* Ve srovnání s nejúspornější dosud nabízenou variantou to představuje zlepšení o dalších šest procent. Varianta ECOnetic staví na modelu řady 300 s krátkým rozvorem.77kW motor se speciální kalibrací řídicí jednotky a systémem Auto-Stop-Start, pneumatiky se sníženým valivým odporem, regulaci intenzity akcelerace a omezovač rychlosti pevně nastavený na 100 km/h.

I nový Transit Custom nabídne provozovatelům užitkových vozidel

– výběr ze dvou výšek střechy, dvou délek rozvoru náprav, několika variant karoserie a celkové hmotnosti v rozsahu 2,6 až 3,4 tuny. Užitečné zatížení činí až 1 450 kg. Nový model zachovává praktická řešení dosavadního Transitu Custom, k nimž patří mimo jiné průvlak v přepážce, umožňující přepravu velmi dlouhých předmětů, nebo integrovaný střešní nosič, který lze jednoduše sklopit, když zrovna není potřeba.

Dynamický vzhled a nová kabina jako ideální mobilní kancelář

Výrazný vzhled přední části nového Transitu Custom má podobné základní rysy jako aktuální osobní vozy značky Ford: vysoko položenou lichoběžníkovou masku a štíhlé světlomety, které plynule navazují na „svalnatou“ linii pontonu. Vyšší stupně výbavy mohou mít nová LED světla denního svícení a výkonné hlavní xenonové světlomety. Zcela nová palubní deska se řídí novou filozofií interiérového designu, kterou Ford poprvé uplatnil v nejnovější Fiestě. Odráží se v ní způsob, jakým dnes lidé používají chytré telefony a tablety.

Základem jsou výrazné horizontální prvky, jež zdůrazňují šířku interiéru

Kabina je plná praktických detailů určených pro řidiče, kteří během dlouhých pracovních dní za volantem používají vůz jako pojízdnou kancelář. Nabídka odkládacích prostor je nejlepší ve třídě. Jen schránky v samotné palubní desce mají souhrnný objem 25 litrů. Tři praktické otevřené přihrádky v horní části palubní desky slouží k odkládání dokumentů nebo mobilních zařízení, zatímco uzavřená schránka před spolujezdcem pojme závěsný pořadač se složkami formátu A4. K dalším novým praktickým detailům patří výklopný držák nápojů za řadící pákou. Na každé straně palubní desky je držák na kelímek s nápojem a na dvoulitrovou láhev. Další tři rozměrné odkládací přihrádky se nacházejí v nově navržených dveřních výplních, do nichž jsou integrována praktická madla.

Zcela nové jsou rovněž přístroje a ovládací prvky

Jejich společným jmenovatelem je důraz na ergonomii a snadnou obsluhu. Vozy ve vyšších stupních výbavy se pyšní dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 8 palců, která připomíná tablet jak svým vzhledem, tak podporou některých ovládacích gest.

Komunikační a zábavní systém SYNC 3

– umožní řidičům Transitu Custom ovládat audiosystém, navigaci a připojený chytrý telefon prostřednictvím jednoduchých konverzačních pokynů. Kavárnu, čerpací stanici, parkoviště, ale i nádraží či letiště lze vyhledat pouhým stiskem tlačítka a pokynem „potřebuji kávu“, „potřebuji zaparkovat“ a podobně. Systém je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™.

Vozy bez středové obrazovky nabídnou

– praktický MyFord Dock uprostřed palubní desky, který umožňuje upevnit a současně nabíjet chytrý telefon, přehrávač MP3 nebo přenosnou navigaci. USB vstup a 12V zásuvku lze nalézt jak v horní odkládací schránce před řidičem, tak vedle řadící páky. K vyššímu cestovnímu komfortu přispívá nový design sedadel s upravenými výplněmi i geometrií. Další oblastí, která neunikla úplnému přepracování, jsou materiály použité k obložení interiéru. Například potahová tkanina sedadel byla podrobena novým, náročnějším zkouškám otěruvzdornosti.

Pokročilé asistenční systémy a technologie

Nový Transit Custom přináší paletu pokročilých asistenčních funkcí, které využívají technická řešení z osobních modelů značky Ford. Informace o okolním prostředí a provozu získávají prostřednictvím vyspělých senzorů, radarů a kamer. Nový Transit Custom nabízí třeba inteligentní omezovač rychlosti, který na základě údajů systému rozpoznávání dopravních značek samočinně upravuje rychlost jízdy podle rychlostního omezení platného v právě projížděném úseku.

Další novinkou je zdokonalený systém hlídání mrtvých úhlů

– s funkcí upozornění na přijíždějící vozidla při couvání z parkovacího místa do vozovky. Systém sleduje prostřednictvím radarových snímačů prostor za vozem a pokud zaznamená v souběžném pruhu jiné vozidlo, upozorní na něj řidiče rozsvícením kontrolky ve zpětném zrcátku na odpovídající straně. Nový Transit Custom dostal zdokonalenou verzi tohoto systému, která dříve upozorní na rychle se přibližující vozidla a díky radarům nové generace má větší dosah i detekční schopnosti. Dokáže zaznamenávat například i motocykly. Funkce upozornění na přijíždějící vozidla při couvání do silnice využívá stejné senzory jako hlídání mrtvých úhlů. Pro dodávky s omezeným výhledem šikmo dozadu je jako stvořená. Aktivuje se při zařazení zpětného chodu a pokud zaznamená automobil nebo jízdní kolo přijíždějící ze strany, upozorní řidiče zvukovým signálem, zprávou na displeji v přístrojovém štítu i rozsvícením kontrolky ve zpětném zrcátku.

Nový Transit Custom nabízí také vylepšený předkolizní asistent s detekcí chodců

– uvedený na trh v roce 2016. Díky nejnovějším snímacím technologiím, které byly poprvé použity v nové Fiestě, systém dokáže rozpoznat chodce i v noci, jakmile ho osvítí světlomety vozu. Tyto nové funkce rozšiřují nabídku pokročilých technologií, které jsou zájemcům o Transit Custom dostupné již dnes: systém udržování v pruhu, sledování bdělosti, asistent dálkových světel, kompenzace bočního větru nebo adaptivní tempomat.

Zákazníci se budou moci rozhodnout i pro šestistupňovou samočinnou převodovku SelectShift

– kterou již nyní objednává 11 procent zájemců o Transit Custom, nebo pro pneumatické odpružení zadní nápravy, které je v tomto segmentu naprosto unikátní. K dispozici je pro modely Kombi M1 a zajišťuje plynulou, stabilní jízdu bez ohledu na aktuální zatížení vozu.

K dispozici bude rovněž nové rozhraní Upfitter Interface Module

– které zprostředkuje výrobcům přestaveb a příslušenství přístup k údajům z elektrických systémů vozu.

Modernizací prošel také vrcholný model Sport

Na vrcholu nabídky nové řady Transit Custom stojí varianta Sport, poháněná výlučně motorem o výkonu 125 kW. K dispozici je v osmi různých variantách karoserie a sedadel, a to s krátkým i dlouhým rozvorem náprav.

Charakteristická dvojice pruhů na kapotě motoru má nový vzhled

Novinkou je kontrastní provedení pruhů s černým základem a oranžovými nebo stříbrnými akcenty. Na sportovní styl exteriéru navazuje také interiér s dekorativním provedením sedadel v částečném koženém čalounění Ebony.

Android a Android Auto jsou registrované ochranné známky Google Inc.

Poznámka:

* Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...