Nový rekord v roce 2018: 3,9 mil. prodaných vozů a nárůst prodejů na mezinárodních trzích o 6,8 %

  • Růst objemů prodeje již 5. rok po sobě, a to i přes nepříznivé ekonomické a geopolitické podmínky;
  • Posílení „Princing power“ (strategie tvorby cen);
  • Core Model Strategy (skladba modelové řady zaměřená na klíčové modely) nese své ovoce: úspěch nových vozů a vedoucí postavení v Evropě na trhu s lehkými užitkovými vozy.

Ziskový růst, díky kterému skupina PSA dosáhla loni téměř 3 878 000 prodaných vozů, podpořila produktová ofenzíva skupiny PSA. Ta zahrnuje více než 70 regionálních produktových uvedení v rámci dvou let, dále nasazení Core Model Strategy – strategie orientované na zákazníka – a k úspěchu přispěla i maximální angažovanost obchodní sítě.

  • Modely skupiny PSA jsou od roku 2014 každoročně finalisty nejprestižnějších motoristických anket a soutěží. V roce 2018 získaly cenu „International Van of the Year 2019“ (Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van a Opel/Vauxhall Combo) a „Best Buy Car of Europe 2019“ v anketě Autobest (Citroën Berlingo, Opel/Vauxhall Combo Life a Peugeot Rifter) a navázaly tak na loňský úspěch vozu Citroën C3 Aircross v této anketě.
  • Core Technology skupiny PSA přispěla k získání ocenění „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), a to již 4. rok po sobě pro benzínový tříválcový motor Turbo PureTech s výkonem 110 a 130 k.
  • Obzvlášť úspěšné jsou SUV modely skupiny PSA: Peugeot 2008, 3008[1], 5008 (lídr evropského trhu), Citroën C3 Aircross[2], C3-XR, C5, Aircross, DS 7 Crossback a Opel/Vauxhall Crossland X, Mokka X a Grandland X. Tato produktová dynamika bude pokračovat i v roce 2019, kdy všechny značky uvedou na trh nové vozy.
  • Skupina oznámila, že všechny značky spustí ofenzívu elektrických a hybridních vozů, přičemž první modely PHEV[3] a EV[4] budou mít zákazníci k dispozici již v roce 2019. Jako první je představí značka DS.

Skupina PSA překonala nový rekord prodejů lehkých užitkových vozů: 564 147 prodaných vozů, což představuje nárůst o 18,3 %.

  • Skupina PSA obnovila v roce 2016 modelovou řadu středních užitkových dodávek a v roce 2018 řadu kompaktních dodávek a posílila svou vedoucí pozici v Evropě ve všech dílčích segmentech. Téměř čtvrtina zákazníků evropského trhu LCV nakoupila vůz či vozy patřící do portfolia některé ze značek skupiny PSA.
  • Ofenzíva lehkých užitkových vozů položila základy mezinárodního růstu skupiny, a to zejména úspěšným uvedením modelů Peugeot Expert a Citroën Jumpy v Evropě a Asii. Jako velmi slibné se jeví také začátky zavádění širokého sortimentu produktů a služeb v oblasti LCV pro zákazníky v Latinské Americe.

Evropa[5]: 17,1% podíl na trhu mění měřítka

Skupina PSA plně využila své dokonale řízené zavádění nové normy WLTP a v posledních čtyřech měsících roku získala konkurenční výhodu. Na konci roku 2018 dosáhl podíl skupiny na evropském trhu 17,1 %, tj. +3,8 procentního bodu. Zasloužily se o to zejména značky Peugeot a Citroën, které v roce 2018 vykázaly největší růst prodejů v rámci deseti nejlepších značek v Evropě. Obě dosáhly téměř 5% nárůst.

Značka Peugeot potvrdila svou dynamiku: je lídrem na evropském trhu s SUV. Ve Francii a Španělsku je na první pozici na trhu s osobními vozy v rámci B2C a B2B. Citroën dosáhl nejlepších prodejů za posledních 7 let. Společnost DS Automobiles si výrazně polepšila. Díky uvedení vozu DS7 Crossback na trh došlo ke zvýšení prodeje o 6,7 %. Opel/Vauxhall pokračuje ve své produktové ofenzívě s řadou X.

Skupina PSA dosáhla vyššího růstů, než automobilový trh v Evropě a zlepšila své prodejní výsledky ve všech hlavních zemích: ve Francii (+2,6 proc. bodu), Španělsku (+4,2 proc. bodu), Itálii (+3,9 proc. bodu), Velké Británii (+4.8 proc. bodu) a v Německu (+3,7 proc. bodu).

Střední východ – Afrika: skupina zůstává v turbulentním regionálním kontextu ofenzivní

I přes nepříznivé podmínky, zejména kvůli pozastavení činnosti v Íránu[6] a poklesu tureckého trhu, se podíl skupiny PSA na trhu zvýšil v Maroku (+1,7 proc. bodu), Tunisku (+1 proc. bod ) a v Egyptě (+3,1 proc. bodu). Skupina zůstává lídrem na trhu francouzských zámořských departementů.

Rozvíjí se regionální průmyslové aktivity, důležitým krokem je zahájení výroby v Kenitře (Maroko) v roce 2019.

Čína a jihovýchodní Asie: skupina PSA pracuje na řešení situace v Číně a připravuje svou komerční ofenzívu v jihovýchodní Asii

Na čínském trhu osobních automobilů, který oslabil o 2 %, poklesly tržby skupiny o 34,2 %. Skupina PSA pracuje se svými partnery na několika akčních plánech, aby překonala současné obtíže. Se značkou Fukang spouští strategii elektrifikace modelové řady. V roce 2019 se na trhu objeví modely PCD[7] využívající elektrický pohon. V současné době zaváděná strategie „Core Model Strategy“ přinese produktovou nabídku, která bude lépe odpovídat očekáváním čínských zákazníků.

Prodej v jihovýchodní Asii se v porovnání s rokem 2017 zdvojnásobil a dosáhl 10 882 vozů. Joint-venture se společností Naza (Malajsie) dodá první vyrobené vozy v roce 2019, půjde o modely Peugeot 3008 a 5008.

Latinská Amerika: pokles prodejů je způsoben z velké části vážným oslabením argentinského trhu (ve druhém pololetí -32 %) kvůli ekonomické situaci, která má nepříznivý dopad na směnné kurzy, a potížím na brazilském trhu. Prodeje však mají v panamerické oblasti pozitivní trend (54 887 prodaných vozidel, +13,3 %), zejména v Chile, Mexiku, Kolumbii, Peru, Uruguayi a Ekvádoru.

Povzbudivé je zahájení prodeje nového SUV Citroën C4 Cactus, vyráběného v Latinské Americe. Místní výroba řady LCV  v této oblasti probíhá a přináší očekáváné výsledky (uvedení vozů Jumpy MiniBus, Berlingo, Boxer a Jumper na trh v Brazílii, vozů Jumpy a Expert Crewcab v Argentině a vozu Partner ve verzi s elektrickým motorem v Chile a v Uruguayi).

Indie–Tichomoří: růst tržeb lze připsat zejména výrazné aktivitě skupiny PSA v  Japonsku (+9,6 %). Projekt výroby v Indii připravený ve spolupráci se skupinou CK Birla, pokračuje podle plánu.

Eurasie: prodejní stabilita. Prodej se zvýšil na Ukrajině (+7 %). Povzbudivá je zejména dynamika prodeje vozů Peugeot 3008, C4 ve verzi hatchback a nových LCV vyráběných od dubna ve městě Kaluga (Peugeot Expert a Citroën Jumpy).

„V neustále se rozvíjejícím prostředí se nám daří díky důslednému zavádění naší Core Model Strategy, která se ukázala jako účinná. Atraktivita našich výrobků pro soukromé i firemní zákazníky je základem cenové politiky všech našich značek, současně spouštíme ofenzívu elektromobilů. Pro vyřešení náročných úkolů, které jsou před námi, a pro zlepšení spokojenosti našich zákazníků je více než kdy jindy důležitá hbitost a darwinovský duch,“ uvedl Carlos Tavares, předseda představenstva skupiny PSA.

 

[1] V Číně Peugeot 4008

[2] V Číně C4 Aircross

[3] PHEV: Plug-in Hybrid Electric Vehicle

[4] EV: Electric Vehicle

[5] Údaje PCDOV

[6] Írán: prodeje vozů vyrobených v Íránu se již od 1. května 2018 do konsolidovaných světových prodejů nezapočítávají.

[7] PCD: Peugeot Citroën DS

 

 

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - E-DS WEEK 2019: DS AUTOMOBILES ELEKTRIFIKUJE S E-TENSE PAŘÍŽ!

E-DS WEEK 2019: DS AUTOMOBILES...

Po dobu tří týdnů pařížský hotel Molitor bude hostit společnost DS Automobiles. Tento ikonický avantgardní prostor odstartuje strategii elektrifikace této značky prostřednictvím modelů DS 3...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CEO CITROËN LINDA JACKSON PŘEDALA ČESKÉMU ZASTOUPENÍ ZNAČKY TITUL IMPORTÉR ROKU 2018

CEO CITROËN LINDA JACKSON PŘEDALA...

Během jednodenní návštěvy v Praze, která se uskutečnila v pátek 15. listopadu, předala Generální ředitelka Citroën, paní Linda Jackson, českému zastoupení značky speciální ocenění pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ ELEKTRICKOU OFENZÍVU V NABÍDCE UŽITKOVÝCH VOZŮ!

CITROËN SPOUŠTÍ ELEKTRICKOU OFENZÍVU V...

Citroën, zaujímající v prvním pololetí letošního roku 6. místo v Evropě (jeho tržní podíl byl 9,2 %), je významnou značkou, která psala historii výroby užitkových vozidel. Pro posílení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ SUV C5 AIRCROSS HYBRID: SUV VE TŘÍDĚ Ë-COMFORT

NOVÉ SUV C5 AIRCROSS HYBRID: SUV VE...

Citroën spouští oznámenou elektroofenzívu a představuje svou technologickou vlajkovou loď, nové SUV C5 Aircross Hybrid, „Silent Urban Vehicle“ třídy ë-Comfort. SUV C5 Aircross, které již...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ZNAČKA DS JE NOVĚ PARTNEREM NADACE DAGMAR A VÁCLAVA HAVLOVÝCH VIZE 97

ZNAČKA DS JE NOVĚ PARTNEREM NADACE...

Francouzská prémiová značka DS stojí kromě nejmodernějších technologií a avantgardního designu také na pevných základech společenské odpovědnosti. V Česku se tak její hodnoty nejlépe...