Nový Ford C-MAX Sport přidává k osvědčeným rodinným přednostem kouzlo sportovního vzhledu a nižší spotřeby

  • Nový Ford C-MAX Sport nabízí aktivním rodinám dynamický vzhled. Odlišuje se unikátním tvarem 17palcových kol z lehké slitiny, střechou i vnějšími detaily v černé barvě, velkým zadním spoilerem a nástavci prahů lakovanými v barvě karoserie
  • Zážehový motor 1.0 EcoBoost přichází v zájmu snížení spotřeby jako první tříválec s technologií deaktivace jednoho válce; v nabídce jsou také motory 1.5 EcoBoost a vznětové agregátyy 1.5 a 2.0 TDCi (ne pro Českou republiku)
  • V rámci standardní výbavy se dodávají sportovně tvarovaná sedadla, startovací tlačítko, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, samočinná aktivace světlometů při snížené viditelnosti, stěrače s dešťovým senzorem nebo zadní parkovací senzory

Ford odhalil novou speciální edici C-MAX Sport, která kombinuje dynamické pojetí s praktickou koncepcí pětimístného víceúčelového vozu (MAV). Aktivní rodiny ocení spojení sportovního vzhledu s vylepšeným interiérem a pokročilými technologiemi.

Cestování s rodinou usnadňují a míru stresu působící na řidiče snižují také komfortní funkce

Nový C-MAX Sport se vyznačuje černě lakovanými detaily exteriéru, charakteristickým světelným podpisem, specifickým vzhledem litých kol a sportovními detaily na karoserii i uvnitř vozu. Sériově se dodávají technologie zvyšující komfort při jízdě ve tmě nebo v dešti a také startování bez použití klíče.

Výhodou pro rodinné rozpočty je modernizovaná řada zážehových motorů EcoBoost. Oceňovaný motor 1.0 EcoBoost přichází s inovacemi, které dále snižují spotřebu paliva.

Rodiny se při výběru nového vozu nemusí rozhodovat mezi praktickou využitelností a emocemi. Náš nový Ford C-MAX Sport nabízí obojí: mimořádně prostorný interiér s posuvnými a vyjímatelnými zadními sedadly, která umožňují libovolnou konfiguraci podle aktuálních požadavků na prostor pro posádku a zavazadla, ale také výrazný vzhled, jenž dokáže zaujmout na první pohled,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Stále více zákazníků totiž žádá vozy s luxusnější výbavou. Stejně tak roste poptávka po autech s dynamickým pojetím vzhledu a pokročilými technologiemi.“

Pětimístný Compact C-MAX i sedmimístný Grand C-MAX (provedení Sport je dostupné  pouze ve verzi Compact) se vyznačují vysokou úrovní dílenského zpracování, zaměřením na praktické využití a řidičsky atraktivním charakterem. V nabídce asistenčních a komfortních technologií figuruje aktivní parkovací asistent pro podélné a příčné parkování, který po stisknutí tlačítka sám vmanévruje vůz na volné parkovací místo. Bezdotykové ovládání pátých dveří umožňuje naložit náklad do zavazadlového prostoru, i když má člověk plné ruce; stačí pohyb nohou pod zadním nárazníkem. K dispozici je rovněž komunikační a zábavní systém Ford
SYNC 3 s možností ovládání audiosystému, navigace a připojeného mobilního telefonu pomocí intuitivních hlasových pokynů.

Dynamický sportovní vzhled

Výrazně stylizovaná speciální edice C-MAX Sport podtrhuje moderní vzhled tohoto pětimístného modelu. Je doplněna o rozměrný zadní spoiler a unikátní, sportovně tvarovaná 17palcová kola z lehké slitiny. Na přání jsou k dispozici i kola o průměru 18 palců.

Vnější design kombinuje černě lakovanou střechu a zpětná zrcátka s nárazníky
i nástavci bočních prahů v barvě karoserie. Součástí hlavních světlometů je LED denní svícení s charakteristickým světelným podpisem.

Uvnitř si řidič a spolujezdec užívají výraznějšího bočního vedení sportovně tvarovaných sedadel. Všech pět sedadel je potaženo odolným a snadno omyvatelným textilem s šedým kontrastním prošíváním. C‑MAX Sport je vybaven středovou loketní opěrkou a odkládací schránkou mezi předními sedadly. Kůží potažená hlavice řadicí páky doplňuje kožený volant, který je standardní výbavou všech verzí Fordu C-MAX.

Cestování s rodinou usnadňují a míru stresu působící na řidiče snižují také komfortní funkce. C-MAX Sport má ve standardní výbavě startovací tlačítko, které nevyžaduje používání klíče; elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, pro rychlé odmlžení během mrazivých rán,  světlomety s automatickou aktivací za snížené viditelnosti, automatické stěrače s dešťovým senzorem, reagující na vlhkost na čelním skle a zadní parkovací senzory, pro jistotu při couvání.

Úsporné motory

Výhodou pro rodinné rozpočty je modernizovaná řada zážehových a vznětových motorů. Jejich optimalizací se snížila spotřeba paliva. Složení emisí odpovídá nejnovějším, zpřísněným standardům Euro 6.2 (nebo d).

Nová speciální edice C-MAX Sport se nabízí s kompaktním a výkonným zážehovým motorem 1.0 EcoBoost, který je v zájmu snížení emisí CO2 a spotřeby paliva poprvé vybaven technologií deaktivace válce.

Tato technologie automaticky přerušuje dodávku paliva a otevírání ventilů na jednom z válců. K tomu dochází v situacích, kdy není potřeba využívat celý zdvihový objem motoru, například při jízdě setrvačností nebo ustálenou rychlostí s malým požadavkem na výkon. Systém dokáže odpojit nebo znovu aktivovat válec během
14 milisekund – to je 20krát rychleji, než trvá mrknutí oka. Díky pokročilým postupům potlačování vibrací si řidič nevšimne změny chování motoru. Při opětovném zapojení třetího válce pak nedochází ani k nepříjemnému skokovému nárůstu výkonu.

Základní provedení 1.0 EcoBoost o výkonu 74 kW (100 k) má spotřebu paliva
5,6 l/100 km, 1.0 EcoBoost o výkonu 92 kW (125 k) dosahuje hodnoty 5,7 l/100 km. Obě varianty se standardně dodávají s filtrem pevných částic a se šestistupňovou manuální převodovkou.

V nabídce je také zážehový motor Ford 1.5 EcoBoost 110 kW (150 k) s možností výběru mezi šestistupňovou manuální a šestistupňovou samočinnou převodovkou. Jeho spotřeba paliva činí 6,1 l/100 km. Existuje také výkonnější provedení o výkonu 132 kW (180 k), které se dodává sériově se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Spotřeba  této motorizace činí 6,5 l/100 km.

Vznětové pohonné jednotky zastupuje agregát 1.5 TDCi ve verzích 70 a 88 kW
(95 a 120 k). Jejich hodnoty spotřeby paliva začínají na 4,7 l/100 km a obě jsou vybaveny novým systémem následné selektivní katalytické redukce, který přispívá ke snížení emisí NOX.

Motor Ford 2.0 TDCi 110 kW (150 k) má spotřebu  5,2 l/100 km. Ve variantě o výkonu 125 kW (170 k) je to 5,1 l/100 km. Všechny čtyři vznětové motory lze kombinovat se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Novou speciální edici C-MAX Sport je možné na evropských trzích, včetně toho českého, objednávat už nyní.

 

 

 

* Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EC) 692/2008 v aktuálním znění. Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se vztahují na daný model, nikoliv na konkrétní kus. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců. Vedle konstrukčních vlastností vozu ovlivňuje skutečnou spotřebu paliva také jízdní styl řidiče i další netechnické faktory. CO2 patří k nejvýznamnějším skleníkovým plynům, způsobujícím globální oteplování.

 

Od 1. září 2017 se typové schválení některých nových automobilů řídí procedurou WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) dle (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Jedná se o nový, realističtější způsob měření spotřeby paliva a emisí CO2. Od 1. září 2018 WLTP zcela nahradí dosud používaný cyklus NEDC. Během přechodného období budou hodnoty zjištěné dle WLTP vztahovány k NEDC. V důsledku změny metodiky měření se objeví určité rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2. To znamená, že stejný vůz může dle nové metodiky vykazovat jiné hodnoty než dříve.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla rychlost, průběžně je šestý

Prokopovi v druhé etapě Dakaru chyběla...

Do druhé etapy 44. ročníku Dakarské rally vstupovali Martin Prokop s Viktorem Chytkou z Benzina Orlen Teamu po excelentním vstupu do soutěže jako třetí nejlepší posádka celkové klasifikace...