Nové kombi Mercedes-Benz Třídy C

Po proběhlé premiéře na Autosalonu ve Frankfurtu n/M mohou zájemci nové kombi Třídy C již nyní objednat u zastoupení a obchodních partnerů Mercedes-Benz.

Pouze několik měsíců po premiéře limuzíny prezentuje nyní Mercedes-Benz kombi nové Třídy C. Toto kombi spojuje typické vlastnosti limuzíny jako bezpečnost, agilitu a komfort s výrazným nárůstem prostoru a variability.

Nové kombi s maximem 1500 litrů kapacity nabízí řadu praktických detailů pro pohodlnou manipulaci s nákladem a bezpečný transport. Například zadní víko se stiskem tlačítka automaticky otevírá a zavírá. V porovnání s předchozím modelem má nová Třída C kombi spotřebu paliva nižší až o 12 %. Při normované spotřebě 6,0 litrů může nové C 200 CDI dojet s plnou nádrží (66 litrů) 1100 kilometrů. Obdobně jako limuzína získalo také kombi nové Třídy C certifikát pro oblast životního prostředí, který potvrzuje, že proces vývoje proběhl podle mezinárodně platné normy ISO. Také co se týká bezpečnosti je nové kombi příkladem, když přichází s takovými inovacemi jako je například funkce PRE-SAFE® nebo inteligentní systém osvětlení a profiluje se tak jako nejbezpečnější automobil této třídy. Do sériové výbavy patří sedm airbagů, předepínače a omezovače síly bezpečnostních pásů nebo aktivní systém hlavových opěrek NECK-PRO.

Koncepcí designu a výběrem výbavy splňuje nové kombi očekávání různých skupin zákazníků. CLASIC, ELEGANCE a AVANTGARDE jsou tři zcela individuální modely, které podle jejich provedení zvýrazňují buďto komfort nebo agilitu. Model AVANTGARDE dává najevo svůj sportovní náboj formou velké hvězdy Mercedesu situované do středu čelní masky. S tímto tradičním prvkem sportovních modelů Mercedesu přichází stuttgartská automobilka u vozu typu kombi poprvé. Model ELEGANCE se prezentuje prostorově tvarovanými, ve vysokém lesku provedenými lamelami masky chladiče vyjadřující pro značku typické vlastnosti jako komfort a luxus. Model CLASSIC je proveden záměrně ve zdrženlivém stylu a v duchu tradic.

Nová nejlepší hodnota: objem prostoru pro náklad s maximem 1500 litrů

Při koncepci kombi se designéři a inženýři orientovali na vlastnosti, které zákazníci od nového automobilu očekávali. Prioritu získala nabídka prostoru, variabilita a funkčnost. Na rozdíl od předchůdce je záď nového kombi strmější a vytváří tak důležitý předpoklad pro získání většího objemu pro uložení nákladu. Ten se podle polohy v poměru 1/3 : 2/3 dělených a sklopných opěrek zadních sedadel pohybuje v rozmezí od 485 do 1500 litrů. Oproti svému předchůdci se kapacita pro převoz nákladu zvětšila až o 146 litrů.

Třída C kombi se tak stala vozidlem v každém ohledu způsobilém pro praxi. Není v něm například problém převážet čtyři golfové vaky s vozíky, devět velkých kartonů na stěhování nebo 44 přepravek pro šest litrových lahví. Míra kvádru pro největší pravoúhlý předmět se zvýšila v porovnání s dosavadním modelem o 66 na 827 litrů a překonává ostatní prémiové vozy kombi o 50 až 100 litrů. Maximální využitelná ložná délka měří od zadního víka až po prostor pro nohy spolujezdce 2,82 metru. Je to o 17 centimetrů více než dosud.

Pohodlné nakládání: zadní víko EASY-PACK a Fixkit

Celou řadou užitečných detailů je nakládání nového Mercedesu kombi lehčí, pohodlnější a bezpečnější. Prostor pro náklad je sériově vybaven dvěma háky a čtyřmi oky pro upevnění převáženého nákladu. Do sériové výbavy patří dále boční přihrádky se síťovým zakrytím a skládací nákupní box, dále pak dvojitá roletka pro zakrytí nákladu a bezpečnostní síť. Nové zadní víko EASY-PACK se otevírá a zavírá stisknutím tlačítka. EASY-PACK-Fixkit (výbava na přání) slouží k tomu, aby řidič mohl prostor pro náklad asi 1,8 metru dlouhý a 1,2 široký vhodně rozdělit a přepravované předměty bezpečně uchytit.

Nové kombi Třídy C se výborně hodí i jako tažný vůz. Může jet s přívěsem o hmotnosti až 1800 kg. Na přání může zákazník získat regulaci výšky, která umožňuje udržet konstantní výšku vozu bez ohledu na náklad.

Certifikovaná ochrana životního prostředí: o 12 % nižší spotřeba paliva

Aspekty ochrany životního prostředí hrály při vývoji Třídy C již od počátku důležitou roli. Tuto skutečnost potvrzuje Umwelt-Zertifikat technického dohlížitelského úřadu TÜV. Mercedes-Benz je jedinou automobilovou značkou na světě s certifikátem podle normy ISO 14062 pro vývoj produktu s ohledem na životní prostředí.

S novými a dále zdokonalenými motory, které mají vyšší výkon a vyšší točivý moment, spotřebuje kombi Třídy C až o 12 % méně paliva než dosud. Do centra vývojových prací se dostaly čtyřválcové motory: u benzínových verzí C 180 KOMPRESSOR a C 200 KOMPRESSOR dosáhl Mercedes-Benz využitím modifikovaného řízení motoru, vylepšeného přeplňování a upravenými písty nárůst výkonu o 10 kW/13 k popř. 15 kW/20 k. Zároveň klesla spotřeba paliva až o 10,3 procenta na 7,7 popř. 7,8 litrů na 100 kilometrů.

U čtyřválcových naftových motorů kromě systému vstřikování, turbodmychadla a chlazení stlačeného vzduchu pracovali inženýři Mercedesu na vývoji dalších více než 90 dílů. Výsledkem jsou motory s vyšším výkonem a vyšším točivým momentem při současném snížení spotřeby paliva o 12 %. Nové C 220 CDI dává nyní výkon 125 kW/170 k (dosud: 110 kW/150 k) a od 2000 1/min dosahuje maximální točivý moment 400 Nm (dosud: 340 Nm). Spotřeba paliva v normovaném jízdním cyklu je nyní pouhých 6,1 litru na 100 kilometrů (dosud: 6,9 l/100 km).

Nové C 200 CDI má nyní výkon o 11 % vyšší (100 kW/136 k místo dosavadních 90 kW/122 k) a spotřebuje na 100 kilometrů 6,0 litru (dosud 6,8 l/100 km)

U šestiválcových motorů jsou na výběr tři benzínové verze s výkony 150 kW/204 k, 170 kW/231 k a 200 kW/272 k a nový naftový model C 320 CDI o výkonu 165 kW/224 k. S výjimkou Mercedesu C 350 mají všechny motorové varianty sériově šestistupňovou manuální převodovku. Model C 350 používá sedmistupňovou automatickou převodovku 7G-TRONIC.

Sportovní agilita: regulace tlumičů odpružení podle jízdní situace

Jedinečná syntéza agility a komfortu, která patří k vynikajícím vlastnostem nové Třídy C, je v podstatě založena na sériovém AGILITY-CONTROL-Paketu. Patří do něho tlumiče odpružení, které se automaticky přizpůsobují jízdní situaci a tím při normální jízdě zajišťují vyžadovaný komfort. Dynamický způsob jízdy naopak vyvolává maximální tlumicí sílu, kterou je kombi účinně stabilizováno. O 6 % snížený převod řízení a šestistupňová převodovka s krátkými řadícími drahami jsou dalšími položkami patřícími do AGILITY-CONTROL-Paketu.

Fahrdynamikpaket, který je dodáván na přání, umožňuje novému kombi Třídy C, z hlediska agility proniknout do dimenzí sportovních vozů. Řidič může volit jeden z dvojice jízdních programů a získat tak odpovídající principiální charakteristiky podvozku: komfort a sport. Tyto programy elektronicky plynule regulují charakteristiku tlumiče každého z kol. Navíc karoserie je snížená o 15 milimetrů, podvozek má kratší pružiny a silnější torzní tyče.

V kombinaci se Sportpaketem AMG dostává nové kombi kromě 17ti palcových kol z lehké slitiny také sportovní podvozek s kratšími pružinami a tlumiče s tužší charakteristikou.

Pro Mercedes typické: nejbezpečnější automobil své třídy

S více než stovkou crash-testů absolvovalo nové kombi Třídy C velice náročný program zkoušek, který měl za úkol opět prokázat úroveň bezpečnosti typickou pro Mercedes. Inteligentně konstruovaná karoserie, která je ze 70 % zhotovená z vysokopevnostních a ultra-vysokopevnostních druhů ocelí, tvoří základ ochrany cestujících. V čelní struktuře jsou nyní vytvořeny čtyři od sebe izolované nárazové roviny, jejichž prostřednictvím jsou destruktivní síly převáděny na velké ploše kolem tuhé kabiny. Do sériové výbavy vozu patří sedm airbagů. Řidiče, spolujezdce a cestující na zadních vnějších sedadlech chrání předepínače a omezovače síly bezpečnostního pásu; přední opěrky hlavy NECK-PRO pracují během havárie aktivně a zachycují pohyb hlavy při nárazu zezadu včas, aby se snížilo nebezpečí poranění krční páteře.

Integrovaná dětská sedadla, která se stisknutím tlačítka ze zadního sedadla vyklopí, Mercedes dále zdokonalil. Ty jsou nyní vybaveny také bočními opěrami hlavy.

Funkce jako blikající brzdová světla, brzdový asistent a elektronická stabilizace směru jízdy (ESP®) ze sériové výbavy vozu mají pro bezpečnost posádky značný význam. ESP® má ještě přídavné funkce: pro bezpečnou jízdu kontroluje tlak v pneumatikách a při jízdě s přívěsem jeho nebezpečné pohyby automaticky stabilizuje.

Na přání dodávaný preventivním systémem ochrany PRE-SAFE® využívá čas před hrozící nehodou k tomu, aby cestující a automobil na eventuální kolizi připravil. Tímto způsobem se výrazně zmírňuje silové zatížení cestujících při nárazu. Také Intelligent Light System je technickou inovací, kterou kombi Třídy C přejímá od luxusních modelů Mercedesu. Pět různých druhů systému osvětlení je odladěno na typické jízdní a povětrnostní situace.

Vysoký komfort při dálkových jízdách: nově vyvinutá sedadla a klimatizace

interiéru navozují tvarově výborně zpracovaná přístrojová deska, ušlechtilé materiály a příjemné barevné kombinace útulnou atmosféru. Poprvé byl do barevné koncepce integrován i prostor pro náklad. U modelů CLASSIC a ELEGANCE jsou jak koberce tak i boční čalounění v barvě výbavy, kterou si zákazník vybral. U modelu AVANTGARDE je také v zadním prostoru položen černý koberec. Nově vyvinutá sedadla, na přání s multikonturní funkcí, a také výkonná klimatizace přispívají k vysokému komfortu při jízdách na dlouhé vzdálenosti.

Jako první automobil této třídy může být nové kombi vybaveno na přání individuálně nastavitelnou třízónovou klimatizací. Na přání je možné dodat také velké panoramatické střešní okno.

Barevný displej uprostřed přístrojové desky je propojen s ovladačem (Controller) na středním tunelu. Tím lze ovládat audiopřístroj, navigaci nebo telefon. Alternativu tvoří tlačítka přímé volby ve střední konzoli, kterými se zapíná autorádio, CD/DVD přehrávač, navigace nebo telefon. Další kroky v ovládání umožňuje Controller a barevný displej na přístrojové desce.

Nejnovější technika: Infotainment – přístroje s hlasovým ovládáním

Pro oblast informací vyvinul Mercedes-Benz tři nové přístroje: Audio 20, Audio 50 APS a COMAND APS. Pro všechny systémy je mimo jiné společná klávesnice pro zadávání telefonních čísel a rádiových frekvencí a dále pak rozhraní Bluetooth. K přístroji Audio 50 APS přísluší evropská DVD-navigace se šipkovým zobrazením zvolené trasy. U multimediálního systému COMAND APS jsou data pro navigaci uložena na pevném disku. Zobrazení navigace se ve vysokém rozlišení objevuje na vyklápěcím barevném displeji přístrojové desky, umožňující různé perspektivy. COMAND APS má kromě DVD-přehrávače ještě hudební server pro asi 1000 nahrávek.

Hlasové ovládání LINGUATRONIC patří do sériové výbavy, pokud je kombi Třídy C vybaveno přístrojem Audio 50 APS a šestinásobným měničem DVD nebo systémem COMAND APS. Pro udání cíle, výběr radiových stanic nebo vyvolání jmen z telefonního seznamu umožňuje tento dále vylepšený systém poprvé vyslovení slov jako celku. Řidič tak už nemusí svoje příkazy hláskovat, nýbrž může například pro jména zemí, měst nebo ulic použít slov.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v České republice

Mercedes-Benz Třídy E Autem roku 2024 v...

Autem roku 2024 v České republice je nová třída E. Rozhodla o tom odborná porota složená z 20 předních českých motoristických novinářů, kteří vítězný automobil vybírali ve dvoukolové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu akceleruje tři základní elementy

Země. Voda. Vzduch. Hvězda Mercedesu...

Před více než stoletím symbolizovaly tři cípy hvězdy Mercedesu vizi mobility na zemi, moři a ve vzduchu, kterou měl Gottlieb Daimler. V nové kampani značky Mercedes‑Benz ztělesňují také...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Technika z Olympu: Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC

Mercedes-AMG dál kráčí vstříc budoucnosti automobilismu. Že je někde jinde, než konkurence, dokládá manažerským sedanem EQE, které je po luxusní vlajkové lodi EQS druhým modelem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz připravuje vlastní síť pro vysokovýkonné nabíjení

Mercedes-Benz připravuje vlastní síť...

Mercedes se pouští do energetiky a má dalekosáhlé cíle. Plánuje spuštění globální sítě pro vysokovýkonné nabíjení v Severní Americe, Evropě, Číně a na dalších významných trzích....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejvýkonnější Třída S všech dob, tentokrát i s technologií z Formule 1

Nejvýkonnější Třída S všech dob,...

Jak se z klasicky luxusní třídy S stane překofeinovaný rarach, na to se zeptejte v Affalterbachu. Fachmani značky AMG už 50 let dokazují, jak lze proměnit luxusní sedan ve velmi sportovní vůz....