Originální stříbřitý New Beetle RSi, který vzbudil rozruch už na lednovém autosalonu v Detroitu a pak sklízel obdiv i v Ženevě, má proti sériovému sourozenci snížený a speciálně odladěný podvozek. Přední i zadní blatníky jsou o 140 mm širší a po celé délce vozu je spojuje výrazný práh. Pozměněná je i přední část, kde se vedle výrazných otvorů pro přívod vzduchu k motoru objevily dva přídavné světlomety. Zádi dominuje mohutný spojler, spodním okrajem karoserie procházejí dvě chromované koncovky výfuků. Horní část předního i zadního okna je probarvená stejným odstínem jako karoserie, což vůz opticky ještě více snižuje a prodlužuje.
O pohon sportovně laděného suveréna se stará vidlicový zážehový šestiválec V6. Podle některých neoficiálních zdrojů by mělo jít o speciálně vyladěný šestiválec 2.8 VR6, jehož výkon 142 kW (193 k) vyhnali kouzelníci v pečlivě střežených motorářských laboratořích až někam ke hranici 220 kW (300 k)! Výkon, nad kterým se zatají dech každému automobilovému labužníkovi, prý katapultuje agresivního chrobáka z klidu na 100 km/h během nějakých pěti sekund a v rozletu tohoto sprintera zastaví z bezpečnostních důvodů u hranice 250 km/h elektronický omezovač.
Přenést výkon několika stovek koní z motoru na vozovku není už žádná legrace, a tak konstruktéři sáhli po další koncernové lahůdce a dopřáli modelu New Beetle RSi pohon všech (osmnáctipalcových) kol systému 4motion se spojkou Haldex a sekvenční šestistupňovou převodovku.
Fandové Volkswagenu jásají a ti skutečně hodně dobře situovaní bombardují prodejce dotazy, kdy si budou moci New Beetle RSi objednat. Šéfové koncernu Volkswagen se však nemohou nechat strhnout emocemi, a tak definitivní rozhodnutí, zda se New Beetle RSi dostane na trh, dosud nepadlo.
Volkswagen magazín jaro ’99
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas