Nejvíce žen kupuje ojeté vozy na Karlovarsku, následují Praha a Plzeň

Za velkou trojkou se umístily Středočeský kraj, Ústecko a Liberecko.

Karlovarský kraj překvapivě slaví pomyslné vítězství

– týkající se prodejů ojetých automobilů ženám. Více než 30 % zákazníků AAA AUTO, kteří si zde za uplynulý rok koupili vůz, představovaly ženy. Třicetiprocentní hranici překonala již jen Praha a Plzeň. Na opačném konci tabulky čtrnácti českých krajů figurují kraje Jihomoravský, Pardubický a Vysočina. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.

Oproti loňskému roku

– kdy s přehledem obsadila první příčku Praha, letos zaznamenal nejvyšší prodeje ojetých vozů ženám Karlovarský kraj. Ty zde vloni tvořily 28,14 % zákazníků a držely 5. místo v celkovém žebříčku všech krajů. Letos však získalo Karlovarsko prvenství se suverénními 32,59 %. I přes zhruba půlprocentní růst z loňského prvního místa spadla právě Praha, kde prodeje něžnějšímu pohlaví činily 31,19 %. O jednu pozici si polepšila i plzeňská pobočka, která se s výrazným prodejním nárůstem 1,59 % vyhoupla na třetí příčku a s celkovým výsledkem 30,28 % uzavřela první trojici krajů, kterým se podařilo překonat třicetiprocentní hranici.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová říká:

„Jak se ukázalo již v minulosti, ženy mají v současnosti na výběr auta velký vliv, a to i když nakupují spolu s partnerem. Nezajímá je už ovšem pouze barva a celkový vzhled. Zatímco pro muže představuje automobil spíše srdcovou záležitost, ženy v něm vidí praktického pomocníka pro všední den. Podíl žen mezi zákazníky pravidelně stoupá již několik let v řadě,“.

Z vlastností vozu pak třetina žen upřednostňuje

– praktičnost před komfortem a až třetí bezpečností. Naopak u dostupné výbavy automobilu považuje něžné pohlaví bezpečnost za nejdůležitější. Při nákupu vozu dávají ženy přednost zejména jeho praktické stránce a preferují menší kompaktní vozy s ladným a moderním vzhledem, jako jsou například Toyota Yaris, Opel Astra nebo Ford Fiesta. Zajímají se o průměrnou spotřebu, velikost kufru a užitečné funkce.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Czech daroval studentům automobil pro studijní účely

Hyundai Motor Czech daroval studentům...

Společnost Hyundai Motor Czech předala ve čtvrtek 15. listopadu klíčky od modelu i30 kombi žákům Střední průmyslové školy dopravní. Slavnostní předání vozu proběhlo v pražských...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojeté hybridy a elektromobily jsou na vzestupu, v AAA AUTO pro ně otvírají specializovanou sekci

Ojeté hybridy a elektromobily jsou na...

Mototechna EcoDrive se rozšíří i na další pobočky, do roka nabídne 300 aut Po značném boomu na poli nových aut se změny ve vozovém parku směrem k automobilům s nižšími či nulovými...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy představuje na e-Salonu v Letňanech nový e-Crafter

Volkswagen Užitkové vozy představuje na...

Elektricky poháněný e-Crafter zahajuje novou éru užitkových vozidel Skříňový e-Crafter s vysokou střechou, užitečnou hmotností až 1,72 tuny a nulovými emisemi je specialistou do města Cena...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi e-tron se poprvé představí české veřejnosti na e-Salonu v Letňanech

Nové Audi e-tron se poprvé představí...

Česká výstavní premiéra pouhé dva měsíce po prvním odhalení v San Franciscu Luxusní SUV s elektrickým pohonem bude možné objednávat od konce roku První vozy s výkonem až 300 kW a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA dodala v říjnu zákazníkům na celém světě 99 400 vozů

ŠKODA dodala v říjnu zákazníkům na...

Dodávky zákazníkům: ŠKODA dodala za prvních deset měsíců roku 2018 zákazníkům celkem 1 038 500 vozů (+6,1 %) Trhy: Silný růst od ledna do října v Evropě (+4,3 %), Číně (+12,5 %), Rusku...