Nejvíce žen kupuje ojeté vozy na Karlovarsku, následují Praha a Plzeň

Za velkou trojkou se umístily Středočeský kraj, Ústecko a Liberecko.

Karlovarský kraj překvapivě slaví pomyslné vítězství

– týkající se prodejů ojetých automobilů ženám. Více než 30 % zákazníků AAA AUTO, kteří si zde za uplynulý rok koupili vůz, představovaly ženy. Třicetiprocentní hranici překonala již jen Praha a Plzeň. Na opačném konci tabulky čtrnácti českých krajů figurují kraje Jihomoravský, Pardubický a Vysočina. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.

Oproti loňskému roku

– kdy s přehledem obsadila první příčku Praha, letos zaznamenal nejvyšší prodeje ojetých vozů ženám Karlovarský kraj. Ty zde vloni tvořily 28,14 % zákazníků a držely 5. místo v celkovém žebříčku všech krajů. Letos však získalo Karlovarsko prvenství se suverénními 32,59 %. I přes zhruba půlprocentní růst z loňského prvního místa spadla právě Praha, kde prodeje něžnějšímu pohlaví činily 31,19 %. O jednu pozici si polepšila i plzeňská pobočka, která se s výrazným prodejním nárůstem 1,59 % vyhoupla na třetí příčku a s celkovým výsledkem 30,28 % uzavřela první trojici krajů, kterým se podařilo překonat třicetiprocentní hranici.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová říká:

„Jak se ukázalo již v minulosti, ženy mají v současnosti na výběr auta velký vliv, a to i když nakupují spolu s partnerem. Nezajímá je už ovšem pouze barva a celkový vzhled. Zatímco pro muže představuje automobil spíše srdcovou záležitost, ženy v něm vidí praktického pomocníka pro všední den. Podíl žen mezi zákazníky pravidelně stoupá již několik let v řadě,“.

Z vlastností vozu pak třetina žen upřednostňuje

– praktičnost před komfortem a až třetí bezpečností. Naopak u dostupné výbavy automobilu považuje něžné pohlaví bezpečnost za nejdůležitější. Při nákupu vozu dávají ženy přednost zejména jeho praktické stránce a preferují menší kompaktní vozy s ladným a moderním vzhledem, jako jsou například Toyota Yaris, Opel Astra nebo Ford Fiesta. Zajímají se o průměrnou spotřebu, velikost kufru a užitečné funkce.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Formentor na poloostrově Formentor: Maják CUPRA

Formentor na poloostrově Formentor:...

Koncepční vůz CUPRA Formentor absolvoval poprvé cestu kolem mysu, po němž je pojmenován Inspirací designu prvního modelu, vyvinutého specificky pro značku CUPRA, byl vítr a Středozemní moře...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

„International Engine of the Year“:...

Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve svých vozech představuje inteligentní systém čištění vzduchu

Hyundai ve svých vozech představuje...

Chytré čištění vzduchu sleduje a zvyšuje kvalitu vzduchu uvnitř vozu Cestující mohou v reálném čase kontrolovat kvalitu vzduchu v interiéru prostřednictvím informačního, zábavního a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - GRAND PRIX ZA DESIGN PRO NOVOU ÚPRAVU STANICE METRA JAVEL – ANDRÉ CITROËN V PAŘÍŽI

GRAND PRIX ZA DESIGN PRO NOVOU ÚPRAVU...

V soutěži Grand Prix Stratégies du Design 2019, kterou pořádá týdeník Stratégies, byli bronzovou medailí v kategorii Veřejný prostor – Značení – Muzeografie oceněni autoři nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Využití mobilních plateb za parkování výrazně roste. S jedinou aplikací zaplatíte v modré zóně i na parkovišti

Využití mobilních plateb za parkování...

Pro úhradu parkovného lidé stále častěji využívají mobilní platby. Díky nim je možné úhradu na ulici, a to i v modré zóně, nebo v parkovacích domech a obchodních centrech realizovat...