Nejvíce žen kupuje ojeté vozy na Karlovarsku, následují Praha a Plzeň

Za velkou trojkou se umístily Středočeský kraj, Ústecko a Liberecko.

Karlovarský kraj překvapivě slaví pomyslné vítězství

– týkající se prodejů ojetých automobilů ženám. Více než 30 % zákazníků AAA AUTO, kteří si zde za uplynulý rok koupili vůz, představovaly ženy. Třicetiprocentní hranici překonala již jen Praha a Plzeň. Na opačném konci tabulky čtrnácti českých krajů figurují kraje Jihomoravský, Pardubický a Vysočina. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.

Oproti loňskému roku

– kdy s přehledem obsadila první příčku Praha, letos zaznamenal nejvyšší prodeje ojetých vozů ženám Karlovarský kraj. Ty zde vloni tvořily 28,14 % zákazníků a držely 5. místo v celkovém žebříčku všech krajů. Letos však získalo Karlovarsko prvenství se suverénními 32,59 %. I přes zhruba půlprocentní růst z loňského prvního místa spadla právě Praha, kde prodeje něžnějšímu pohlaví činily 31,19 %. O jednu pozici si polepšila i plzeňská pobočka, která se s výrazným prodejním nárůstem 1,59 % vyhoupla na třetí příčku a s celkovým výsledkem 30,28 % uzavřela první trojici krajů, kterým se podařilo překonat třicetiprocentní hranici.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová říká:

„Jak se ukázalo již v minulosti, ženy mají v současnosti na výběr auta velký vliv, a to i když nakupují spolu s partnerem. Nezajímá je už ovšem pouze barva a celkový vzhled. Zatímco pro muže představuje automobil spíše srdcovou záležitost, ženy v něm vidí praktického pomocníka pro všední den. Podíl žen mezi zákazníky pravidelně stoupá již několik let v řadě,“.

Z vlastností vozu pak třetina žen upřednostňuje

– praktičnost před komfortem a až třetí bezpečností. Naopak u dostupné výbavy automobilu považuje něžné pohlaví bezpečnost za nejdůležitější. Při nákupu vozu dávají ženy přednost zejména jeho praktické stránce a preferují menší kompaktní vozy s ladným a moderním vzhledem, jako jsou například Toyota Yaris, Opel Astra nebo Ford Fiesta. Zajímají se o průměrnou spotřebu, velikost kufru a užitečné funkce.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...