Největší výrobce pneumatik na světě Goodyear oznámil uvedení nové vysoce výkonné letní pneumatiky HydraGrip

Je určena především pro deštivé a mokré podmínky.

Největší výrobce pneumatik na světě Goodyear oznámil uvedení nové vysoce výkonné letní pneumatiky HydraGrip
Největší výrobce pneumatik na světě Goodyear oznámil uvedení nové vysoce výkonné letní pneumatiky HydraGrip

Svou inovační technologií DynamicDrain-TRED poskytuje HydraGrip jedinečnou bezpečnost při brždění za mokra a odolnost vůči aquaplaningu, aniž by toho bylo dosahováno na úkor výkonnosti na suchých silnicích.

Největší výrobce pneumatik na světě Goodyear oznámil uvedení nové vysoce výkonné letní pneumatiky HydraGrip
Největší výrobce pneumatik na světě Goodyear oznámil uvedení nové vysoce výkonné letní pneumatiky HydraGrip
Největší výrobce pneumatik na světě Goodyear oznámil uvedení nové vysoce výkonné letní pneumatiky HydraGrip

Spotřebitelský výzkum společnosti Goodyear ukázal, že v Evropě je bezpečnost primárním hlediskem řidičů středních a velkých vysoce výkonných a rodinných vozidel, zvláště v deštivém a mokrém počasí. Bez ohledu na to, kudy po Evropě cestují, musí často řídit v dešti. Podle roční meteorologické statistiky prší v Bruselu, Frankfurtu, Londýně, Paříži, Varšavě a Stockholmu tři z pěti dnů, dokonce i města jako jsou Atény, Madrid a Řím mají téměř 100 deštivých dnů za rok. Evropští řidiči napříč kontinentem musí najezdit 141 dnů za rok na mokrých silnicích.

Největší výrobce pneumatik na světě Goodyear oznámil uvedení nové vysoce výkonné letní pneumatiky HydraGrip
Největší výrobce pneumatik na světě Goodyear oznámil uvedení nové vysoce výkonné letní pneumatiky HydraGrip
Největší výrobce pneumatik na světě Goodyear oznámil uvedení nové vysoce výkonné letní pneumatiky HydraGrip

„K nehodám pak dochází zvláště v době, kdy po suchém období začíná pršet. Je to situace, která vyžaduje vysoký výkon jak od pneumatik, tak i od řidičů. Proto nepřekvapuje, že 70 procent evropských řidičů požaduje pneumatiky, které se chovají dobře především na mokrých silnicích“, vysvětlil Jean Kaszács, marketingový manažer pro střední a východní Evropu a dodává: „Naším cílem bylo vyvinout pneumatiku, která zajistí optimální bezpečnost v rychle se měnícím evropském letním počasí charakteristickým střídáním silných dešťových srážek se suchými obdobími. Po miliónech testovacích kilometrů a třech letech vývoje ve výzkumných a vývojových pracovištích společnosti Goodyear v Colmar Bergu v Lucembursku uvádíme nyní s hrdostí na trh pneumatiku, která určuje nové standardy pro vysoce výkonné letní pneumatiky.“

Díky jedinečné technologii DynamicDrain-TRED nabízí HydraGrip vynikající boční záběr a směrové vedení kombinované s jedinečnou výkonností při brždění v kritických situacích a odolností vůči aquaplaningu. Nová technologie DynamicDrain-TRED kombinuje vysoce propracované technologické prvky jako je technologie 3D-BIS, kaskádovité lamelování a směrový dezén typu V-TRED se speciálně vyvinutou vysoce výkonnou směsí běhounu pneumatiky.


Patentovaný trojrozměrný systém vzájemného uzamykání bloků běhounu (technologie 3D-BIS) společnosti Goodyear, dobře známý z úspěšných zimních pneumatik Goodyear, výrazně zlepšuje jízdní výkonnost pneumatiky v mokrých a suchých podmínkách, jelikož na rozdíl od tradičních lamelovaných pneumatik dovoluje na pneumatiku umístit větší počet lamel. Tato technologie pneumatiku vyzbrojuje maximálním možným počtem záběrových hran, aby zaručila její vynikající chování při aquaplaningu, na mokrých vozovkách a současně zachovává přesnou a dynamickou ovladatelnost vysoce výkonné pneumatiky díky zvýšené tuhosti jednotlivých bloků běhounu. Technologie HydraGrip 3D-BIS rovněž prodlužuje délku lamel i u ojetých pneumatik, takže zlepšuje výkonnost pneumatik v mokrém prostředí po celou dobu životnosti pneumatiky.


Kaskádovité lamelování optimalizuje kontakt s povrchem vozovky při brzdění za mokra i za sucha tím, že vytváří efekt sevření: progresivním zvýšením podélné tuhosti se dosahuje toho, že bloky v ramenech běhounu pneumatiky při nouzovém brždění reagují za mokra jako tlumiče nárazů s maximální účinností, aniž by přitom snižovaly stabilitu bloků. Výkonnost je vynikající i v suchých podmínkách. Podélná orientace těchto lamel zároveň snižuje tuhost v příčném směru, ale zajišťuje lepší boční záběr a stabilitu na kluzkém povrchu.


Kanálkový dezén V-TRED je špičkový technologický prvek, který zajišťuje obrovskou odolnost vůči aquaplaningu po celou dobu životnosti pneumatiky. Tento dezén posiluje odvod vody tím, že vytlačuje vodu do drážek, a tudíž nabízí dodatečnou ochranu před ztrátou kontaktu s vozovkou.


Inženýři Goodyear rovněž optimalizovali pořadí bloků běhounu pneumatiky a jejich přesazení s cílem dosažení tiché jízdy.


Nová směs běhounu pneumatiky je klíčovým výkonnostním faktorem této vysoce výkonné letní pneumatiky, která poskytuje bezpečnost na mokrých i suchých silnicích. Nová směs běhounu pneumatiky HydraGrip je výsledkem mnohaletého výzkumu a vývoje pryže a směsi.

Některé vlastnosti technologie směsi běhounu pneumatiky zahrnují:

  • Speciálně reagující směs vysoce výkonných polymerů a dvojí vyztužovací systém, které zaručují optimální ovladatelnost a výjimečnou přilnavost na mokrých vozovkách.
  • Na míru vyvinutá chemikálie, která odpuzuje vodu a zvyšuje záběr.
  • Mimořádně tenká vysoce zpevněná gumová vrstva pod směsí běhounu pro zajištění stabilního řízení a jízdy v zatáčkách.

Tyto vlastnosti nové směsi propůjčují pneumatice HydraGrip vynikající přilnavost, ovladatelnost, řízení a stabilitu při jízdě v zatáčkách na mokrých i suchých silnicích.


Goodyear HydraGrip je k dispozici ve 27 provedeních 15 velikostí kol pro ráfky od 14 do 16 palců, v  kategoriích rychlostí 210 nebo 240 km/h, které jsou vhodné pro většinu rodinných a vysoce výkonných automobilů.


O společnosti Goodyear


Goodyear je největší výrobce pneumatik na světě. Její centrála sídlí ve městě Akron, v americkém státě Ohio. Společnost vyrábí pneumatiky, technické produkty a chemikálie ve více než 90 závodech ve 28 zemích světa. Goodyear zaměstnává celosvětově kolem 88 000 lidí.


Ve východní Evropě se její výrobní továrny nachází v Polsku a Slovinsku. Prodejní a marketingové centrály jsou zastoupeny v celé řadě zemí východní Evropy jako například Bulharsko, Česká republika, Maďarsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko a Ukrajina. V tomto regionu počet zaměstnanců společnosti Goodyear přesahuje číslo 11 000 lidí. Hospodářský výnos společnosti dosáhl v roce 2003 1.1 bilionu USD. Před třemi lety to bylo 700 milionů USD.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září více než 8% růstu prodeje

Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září...

V síti Das WeltAuto se v prvních devíti měsících letošního roku prodalo 15 464 ojetých vozů V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl prodej o 8,2 % Největší zájem je o velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průzkum DHL: 75 % společností věří, že investice do pozemní dopravy přímo podpoří jejich růst

Průzkum DHL: 75 % společností věří,...

Vývoj v nákladní dopravě je urychlován trendy, jako jsou rychlý růst e-commerce, pokračující urbanizace a aplikace technologií, mezi něž patří analýza velkých dat nebo digitalizace Vyspělé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výroba modelu SEAT Tarraco byla zahájena ve Wolfsburgu

Výroba modelu SEAT Tarraco byla zahájena...

Vlajková loď značky SEAT sjíždí z montážní linky ve Wolfsburgu společně s modely Volkswagen Synergie v rámci koncernové výrobní sítě umožňují efektivní výrobu Tarraco završuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai se stal Značkou roku 2018

Hyundai se stal Značkou roku 2018

Hyundai Motor je nejúspěšnější značkou soutěže Red Dot Award 2018 Hyundai byl oceněn za inovativní design, kvalitu designu a know-how v oblasti řízení značky Hyundai Motor znovu triumfoval...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai, Apple a Google spadají do TOP 40 nejhodnotnějších značek na světě

Hyundai, Apple a Google spadají do TOP 40...

Společnost Interbrand každoročně vyhlašuje TOP 100 nejhodnotnějších značek světa (Best Global Brands). Hyundai si už potřetí v řadě udržel pozici v TOP 40. Po boku firem jako Apple, Google...