Nejoblíbenější a nejzajímavější ojetiny v 25leté historii AAA AUTO: od Favoritu k Octavii

Společnost AAA AUTO během čtvrtstoletí nabízela vždy v průměru vozy více než padesáti značek.

Dynamická proměna trhu s ojetými automobily zaznamenala za uplynulé čtvrtstoletí velký vývoj

Ten se netýkal pouze trendů, stupňů výbavy a  nových prvků s ohledem na užitnou hodnotu, cenu či stáří, ale zejména jednotlivých značek a  modelů. Podrobnou analýzu provedla společnost AAA AUTO International na základě dlouhodobého sledování statistik nejprodávanějších vozů.

Nejprodávanějším vozem v roce 1997

– byla jednoznačně Škoda Favorit s roky výroby 1989-1994, nejčastěji v bílé barvě, tehdy se prodávala v průměru za 79 tisíc korun. O pět let později jí nahradil model Felicia v červené barvě s motorem o obsahu 1300 kubických centimetrů o výkonu 50 kW. Tento vůz se prodával již za 142 tisíc. V roce 2007 jej vystřídal další model od mladoboleslavské značky, a to Škoda Fabia z let 2000-2004. Nejvíce se těchto modelů prodalo v šedostříbrné metalíze a jako čtrnáctistovky o výkonu 50 kW nebo dvanáctistovky o výkonu 40 kW, s posilovačem řízení a ABS. S průměrným nájezdem 65 tisíc km po prvním majiteli a servisní knížkou měl tento vůz průměrnou cenu 180 tisíc korun.

Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let

Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže.

Čeští klienti zůstávali stále věrní vyzkoušeným vozům

– proto o pět let později, tedy v roce 2012, titul nejoblíbenější auto získala Fabia, tentokrát vyráběna mezi lety 2001-2008, ve stejné barvě, ale už s elektrickými okny vpředu a často již s klimatizací. Průměrná cena činila 111 tisíc. Velký zlom přišel v roce 2016, kdy se nejoblíbenějším vozem stala Škoda Octavia combi s motory 1.9 a 1.6 TDI 77kW nebo 2.0 TDI 103kW, často s automatickou klimatizací, ESP, všemi čtyřmi elektrickými okny, po prvním nebo druhém majiteli za průměrnou cenu 190 tisíc korun.

Počet nabízených značek začínal v roce 1992 v AAA AUTO

– na 51, z čehož tvořil počet vozů značky Škoda celých 21 %. Asi největší boom přišel v roce 2002, kdy si klienti mohli vybrat celkem ze 73 značek. Vozy Škoda zde zaujímaly opět velkou část a činily přes 33 % nabízených automobilů. Po mírném útlumu v letech 2007 a 2012, kdy se počet nabízených značek dostal nejprve na 57 a následně na 52 se nakonec v roce 2016 zastavil na původních 51 s podílem 28 % tuzemských škodovek.

Autocentry AAA AUTO neprocházejí pouze automobily

– které lze běžně potkat na silnicích. Stále častěji si zákazníci mohou vybírat z vozů s hybridními pohony a z elektromobilů. V současnosti mezi nejvzácnější hybridy patří dvojice vozů značky Lexus LS600h. Mezi další unikáty patří například Fisker Karma. V minulosti byl k dispozici světově nejoblíbenější elektromobil Tesla model S, ale i dostupnější městské BMW i3.

Mezi nejzajímavější automobily, které společnost v nedávné minulosti prodala

– patřilo například unikátní Porsche 911 Turbo 997 s manuální převodovkou nebo Bentley Continental GT, GTC a Flying Spur. Dále Aston Martin DB9 a V8 Vantage, Mercedes G500 Cabrio Final Edition nebo Rolls-Royce Silver Spirit či Ferrari FF nebo 512 TR.

Za celou dobu existence největšího středoevropského bazaru

– však mohl zákazník natrefit nejenom na velmi známé a populární značky, ale také na vozy z unikátních automobilových dílen. Mezi stovkami škodovek si mohl zakoupit i takové rarity jako Marcos Mantara, české vozy Kaipan 47 a MTX Cabrio či Ferrari FF nebo 512 TR.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Mladí do 25 let si nejčastěji...

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai slaví světovou premiéru nové generace modelu Hyundai Santa Fe

Hyundai slaví světovou premiéru nové...

Zcela nové Santa Fe 2019 ještě více pečuje o své cestující Výkonné, elegantní SUV s nejlepší bezpečnostní výbavou ve své třídě a výjimečně prostorným interiérem Nové SUV značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Celosvětový prodej Nissanu táhnou crossovery a SUV

Celosvětový prodej Nissanu táhnou...

Globální prodej crossoverů a SUV Nissan v roce 2017 vzrostl o více než 12 % na více než 2 miliony vozidel. K tomuto úspěchu přispěly zcela nový malý crossover Nissan Kicks, kompaktní vozy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo představuje nové všestranně talentované rodinné kombi Volvo V60

Automobilka Volvo představuje nové...

Společnost Volvo Cars dnes odhalila nové pětidvéřové středně velké prémiové kombi Volvo V60, které upevní pozici švédské společnosti coby výrobce automobilů, v nichž se snoubí pěkný...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zcela nový Hyundai NEXO nabízí budoucnost již dnes

Zcela nový Hyundai NEXO nabízí...

Hyundai NEXO zesiluje úsilí společnosti Hyundai Motor o čistější budoucnost S modelem ix35 Fuel Cell byl Hyundai Motor prvním výrobcem automobilů, který uvedl na trh sériově vyráběný model...