Nejoblíbenější a nejzajímavější ojetiny v 25leté historii AAA AUTO: od Favoritu k Octavii

Společnost AAA AUTO během čtvrtstoletí nabízela vždy v průměru vozy více než padesáti značek.

Dynamická proměna trhu s ojetými automobily zaznamenala za uplynulé čtvrtstoletí velký vývoj

Ten se netýkal pouze trendů, stupňů výbavy a  nových prvků s ohledem na užitnou hodnotu, cenu či stáří, ale zejména jednotlivých značek a  modelů. Podrobnou analýzu provedla společnost AAA AUTO International na základě dlouhodobého sledování statistik nejprodávanějších vozů.

Nejprodávanějším vozem v roce 1997

– byla jednoznačně Škoda Favorit s roky výroby 1989-1994, nejčastěji v bílé barvě, tehdy se prodávala v průměru za 79 tisíc korun. O pět let později jí nahradil model Felicia v červené barvě s motorem o obsahu 1300 kubických centimetrů o výkonu 50 kW. Tento vůz se prodával již za 142 tisíc. V roce 2007 jej vystřídal další model od mladoboleslavské značky, a to Škoda Fabia z let 2000-2004. Nejvíce se těchto modelů prodalo v šedostříbrné metalíze a jako čtrnáctistovky o výkonu 50 kW nebo dvanáctistovky o výkonu 40 kW, s posilovačem řízení a ABS. S průměrným nájezdem 65 tisíc km po prvním majiteli a servisní knížkou měl tento vůz průměrnou cenu 180 tisíc korun.

Skupina AAA AUTO působí na trhu již 25 let

Provozuje síť více než 40 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Za dobu své existence obsloužila přes 1,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně téměř 70 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro rok 2017 se stala i držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže.

Čeští klienti zůstávali stále věrní vyzkoušeným vozům

– proto o pět let později, tedy v roce 2012, titul nejoblíbenější auto získala Fabia, tentokrát vyráběna mezi lety 2001-2008, ve stejné barvě, ale už s elektrickými okny vpředu a často již s klimatizací. Průměrná cena činila 111 tisíc. Velký zlom přišel v roce 2016, kdy se nejoblíbenějším vozem stala Škoda Octavia combi s motory 1.9 a 1.6 TDI 77kW nebo 2.0 TDI 103kW, často s automatickou klimatizací, ESP, všemi čtyřmi elektrickými okny, po prvním nebo druhém majiteli za průměrnou cenu 190 tisíc korun.

Počet nabízených značek začínal v roce 1992 v AAA AUTO

– na 51, z čehož tvořil počet vozů značky Škoda celých 21 %. Asi největší boom přišel v roce 2002, kdy si klienti mohli vybrat celkem ze 73 značek. Vozy Škoda zde zaujímaly opět velkou část a činily přes 33 % nabízených automobilů. Po mírném útlumu v letech 2007 a 2012, kdy se počet nabízených značek dostal nejprve na 57 a následně na 52 se nakonec v roce 2016 zastavil na původních 51 s podílem 28 % tuzemských škodovek.

Autocentry AAA AUTO neprocházejí pouze automobily

– které lze běžně potkat na silnicích. Stále častěji si zákazníci mohou vybírat z vozů s hybridními pohony a z elektromobilů. V současnosti mezi nejvzácnější hybridy patří dvojice vozů značky Lexus LS600h. Mezi další unikáty patří například Fisker Karma. V minulosti byl k dispozici světově nejoblíbenější elektromobil Tesla model S, ale i dostupnější městské BMW i3.

Mezi nejzajímavější automobily, které společnost v nedávné minulosti prodala

– patřilo například unikátní Porsche 911 Turbo 997 s manuální převodovkou nebo Bentley Continental GT, GTC a Flying Spur. Dále Aston Martin DB9 a V8 Vantage, Mercedes G500 Cabrio Final Edition nebo Rolls-Royce Silver Spirit či Ferrari FF nebo 512 TR.

Za celou dobu existence největšího středoevropského bazaru

– však mohl zákazník natrefit nejenom na velmi známé a populární značky, ale také na vozy z unikátních automobilových dílen. Mezi stovkami škodovek si mohl zakoupit i takové rarity jako Marcos Mantara, české vozy Kaipan 47 a MTX Cabrio či Ferrari FF nebo 512 TR.

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prezident Ústředního automotoklubu České republiky, JUDr. Oldřich Vaníček, členem Světové rady FIA pro mobilitu

Prezident Ústředního automotoklubu...

V pátek 8. 12. 2017 proběhlo v Paříži zasedání valného shromáždění Mezinárodní automobilové federace FIA. Na zasedání proběhla také volba členů Světové rady FIA pro mobilitu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Dunlop oznámila, že v březnu příštího roku uvede na trh čtvrtou novinku ve svém portfoliu hypersportovních pneumatik

Značka Dunlop oznámila, že v březnu...

Pneumatiky Dunlop SportSmart TT vyvinula tak, aby naplnily požadavky jezdců nejnovějších sportovních motocyklů a výkonných naháčů, kteří chtějí používat stejné pneumatiky na volné jízdy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi oslavuje měsíční mise Apollo výjimečným reklamním spotem

Audi oslavuje měsíční mise Apollo...

Dne 7. prosince 1972 se uskutečnila poslední mise na Měsíc programu Apollo. Přesně o 45 let později připomíná Audi tuto historickou událost – speciálně k tomuto účelu natočeným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dětská dopravní nadace (DDN), která pomáhá dětem, jejichž rodiče zahynuli při dopravních nehodách, letos podpořila 31 dětí částkou ve výši 515 000 korun

Dětská dopravní nadace (DDN), která...

Za dvacet jedna let svého působení rozdala již 11 milionů korun, které slouží zejména na podporu studia sirotků na středních a vysokých školách. Generální ředitelka AAA AUTO a předsedkyně...