Na Slovensku se rozběhl prodej elektronických dálničních známek na rok 2016

Řidiči si již čtrnáct dní mohou začít pořizovat elektronickou dálniční známku (eznámku), která na Slovensku od začátku příštího roku zjednoduší zpoplatnění vybrané silniční sítě pro osobní vozidla.

Vedle tradičních obchodních míst

– je eznámka dostupná především prostřednictvím internetového portálu www.eznamka.sk  nebo pomocí bezplatné mobilní aplikace „eznamka“.

Elektronická dálniční známka

– která je nezbytná pro jízdu osobním vozidlem po zpoplatněných úsecích slovenských dálnic a rychlostních silnic, začne na Slovensku platit od 1. ledna 2016. V předprodeji si ji mohou řidiči kupovat na obchodních místech, zejména čerpacích stanicích, jejichž aktuální seznam mohou najít na internetovém portálu www.eznamka.sk. Zcela novým obchodním kanálem jsou samoobslužná zařízení na hraničních přechodech na vstupu do Slovenské republiky. Hlavním přínosem zavedení eznámky jsou nicméně elektronické obchodní kanály, které zvyšují komfort nákupu tak řečeno „z domu“ – internetový portál www.eznamka.sk  a mobilní aplikace „eznamka“ pro zařízení využívající operační systém iOS nebo Android.

Anton Bódis, manažer pro komunikační strategii a PR společnosti SkyToll, která projekt elektronické dálniční známky na Slovensku provozuje, uvedl:

„Dosud si eznámku kupovali zejména ti zákazníci, kteří rádi zkoušejí nové věci a moderní technologie jsou pro ně běžnou součástí života. Předpokládáme, že i do budoucna budou zákazníci upřednostňovat internetový portál a mobilní aplikaci, protože jde o nejkomfortnější způsob koupě eznámky, bez nutnosti chodit do kamenného obchodu.“

Elektronická dálniční známka se nelepí do vozu, protože je zcela virtuální

Při jejím zakoupení se do systému zadává evidenční číslo a země registrace vozidla. Na základě těchto údajů je dopravní prostředek zaevidován a může podle druhu zakoupené známky v daném období využívat zpoplatněné dálnice a rychlostní silnice na Slovensku. „Řidič u sebe nemusí mít žádný doklad o úhradě dálniční známky, což je vedle pohodlného nákupu a nulových starostí s lepením a hlavně seškrabáváním klasické dálniční známky další výhodou elektronické dálniční známky,“ vysvětluje Anton Bódis. Nezanedbatelnou výhodou je i to, že se elektronická dálniční známka nikdy nevyprodá. Při jejím nákupu zákazník neriskuje ani koupi falešné dálniční známky.

Časová období, na něž lze slovenskou eznámku pořizovat, zůstávají stejná jako v roce 2015

Nemění se ani ceny – roční dálniční známka nadále stojí 50 eur, třicetidenní 14 eur a desetidenní 10 eur. Platí pro stejný typ vozidel jako dosud; pokud chtějí řidiči využívat zpoplatněné silniční sítě, musí si ji pořídit pro osobní vozidlo a v případě jízdní soupravy nad 3,5 tuny i pro vozidlo přípojné.

Elektronická dálniční známka byla na Slovensku zavedena poměrně rychle

Teprve na konci ledna 2015 bylo vydáno předběžné oznámení o veřejném řízení na dodavatele elektronické dálniční známky, které pak bylo vyhlášeno 2. dubna. Vítězem veřejné soutěže se v elektronické aukci stala společnost SkyToll s nabídkou ceny na úrovni 2,78 % z celkového prodeje elektronických dálničních známek. Smlouva o poskytování služby výběru a evidence úhrady dálničních známek za užívání vymezených úseků silnic mezi NDS (Národná diaľničná spoločnosť) a společností SkyToll byla podepsána v září na 67 měsíců s opcí na dalších 36 měsíců. Od 1. prosince byl spuštěn předprodej elektronických dálničních známek.

Všechny podrobné informace o elektronické dálniční známce na internetovém portálu:

www.eznamka.sk

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy dodal od začátku roku 215 000 automobilů

Volkswagen Užitkové vozy dodal od...

Počet dodaných automobilů na celém světě vzrostl o 2,4 procenta V západní Evropě činil meziroční nárůst 4,7 procenta V České republice se počet registrací zvýšil o 9,4 procenta...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai a Kia oznamují investici do společnosti Aurora s cílem urychlit vývoj technologií pro autonomní vozidla

Hyundai a Kia oznamují investici do...

Investice posílí již existující partnerství Společnosti budou spolupracovat na platformách a službách pro autonomní vozidla, založených na systému Aurora Driver Společnosti Hyundai Motor Group...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bronz do českého šampionátu

Bronz do českého šampionátu

Soutěž v Hustopečích s dramatickým závěrem Čtvrté místo posádky Štajf – Havelková v absolutním pořadí Cenné body za bronzovou příčku v hodnocení MČR Posádka týmu Racing 21...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN C3: 600 000 PRODANÝCH VOZŮ ZA 30 MĚSÍCŮ!

CITROËN C3: 600 000 PRODANÝCH VOZŮ ZA...

Citroën C3 registruje po 2,5 letech od uvedení do prodeje již 600 000 prodaných kusů. Tato 3. generace C3 splňuje označení Success Story a více než kdy jindy potvrzuje svůj statut...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Honda Motor Europe při příležitosti akce Wheels & Waves oslaví 50 let řadových čtyřválců Honda

Společnost Honda Motor Europe při...

Na předním francouzském motocyklovém festivalu se sjede dvanáct upravených strojů CB1000R z celé Evropy Pro inspiraci budou k vidění modely Honda Monkey, vítězný stroj Honda ze závodu Le Mans,...