Na český trh vstupuje ostrá verze Hyundai i30 N (velmi podrobná informace)

 Hyundai i30 N poskytuje mimořádné potěšení z jízdy pro každého

„N“, zrozené v Namyangu a přivedené k dokonalosti na Nürburgringu

  • symbolizuje hbitost v šikanách i esenci vývoje vysokovýkonných vozů společnosti Hyundai Motor
  • Vysoký výkon: přeplňovaný čtyřválec 2.0 T-GDI poskytuje až 275 k a 353 N.m (378 N.m s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku) s rychlými reakcemi a lineární výkonovou charakteristikou
  • Výbava pro velmi sportovní jízdu: elektronicky řízený samosvorný diferenciál, elektronicky řízené tlumiče, vyrovnávání otáček při řazení, funkce pro maximální akceleraci z klidu, sportovní pneumatiky, chronometr pro měření času na kolo a mnoho dalších prvků
  • Vysoká úroveň individualizace se systémem N Grin Control: pět různých jízdních režimů, včetně režimů N a N Custom, nabízí rozmanitá nastavení od komfortně orientovaného pro každodenní provoz až po sportovní jízdu na závodním okruhu
  • Emocionální zvuk díky variabilní výfukové soustavě
  • Skutečně sportovní design: agresivní nárazníky vpředu a vzadu s většími otvory pro přívod vzduchu a červenou charakterovou linií, aerodynamický zadní spoiler s trojúhelníkovými brzdovými světly, dvojité koncovky výfukové soustavy, 18“ nebo 19“ kola, sportovní sedadla, barva karoserie v odstínu modrá Performance, inspirovaná oddělením Hyundai Motorsport

Hyundai i30 N je prvním členem řady vysokovýkonných modelů N

Model i30 N je zcela nově vyvinutým vozem, postaveným na základě nové generace modelové řady i30, který poskytne řidiči maximální potěšení z jízdy v každodenním provozu na silnicích, i na závodním okruhu. N bylo zrozeno v Namyangu, v globálním výzkumném a vývojovém středisku společnosti Hyundai Motor v Koreji a přivedeno k dokonalosti na Nürburgringu, jednom z nejnáročnějších závodních okruhů na světě, u něhož sídlí zkušební centrum Hyundai.

Logo N symbolizuje hbitost v šikanách, sledu zatáček

– v nichž byl i30 N důkladně testován a v nichž prokázal své mimořádné jízdní schopnosti. Model i30 N je inspirován zkušenostmi a úspěchy, které oddělení Hyundai Motorsport získává ve vrcholných automobilových soutěžích WRC od roku 2014.

Model i30 N je odpovědí společnosti Hyundai Motor

– na rostoucí poptávku zákazníků po nekompromisních inovacích a sportovních výkonech na základě vyspělé techniky. Zcela nový i30 N je určen pro řidiče, kteří si chtějí dopřávat potěšení z řízení sportovního vozu. Jako součást modelové řady i30 se může také i30 N pochlubit jedinečným charakterem a koherentním, nadčasovým designem – včetně kaskádovité masky chladiče na přídi, nového charakteristického prvku vozů Hyundai, pro který jsou typické dolů směřující tvary, inspirované proudem roztavené oceli.

Zaměření na radost z jízdy

Vývoj modelu i30 N byl zaměřen na tři nejdůležitější pilíře, které přinášejí maximální potěšení z jízdy, a to:

  • chování vozu v zatáčkách
  • výkony na závodním okruhu
  • charakter sportovního vozu v každodenním provozu

Hyundai i30 N zrychlí tep každého řidiče již při usednutí za volant

Hyundai Motor se nezaměřuje jen na výkonové parametry, ale také na potěšení z řízení a „počet tepů za minutu“ místo pouhých „otáček za minutu“. Plynulé řazení zajistí funkce vyrovnávání otáček, zatímco funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku při maximálním sešlápnutí pedálu plynu zvýší točivý moment (+7 %) a zintenzivní zrychlení (+6-7 %). Zážitky z jízdy umocní emocionální zvuk výfukové soustavy s dvojitou koncovkou a variabilním průtokem, řízeným speciální výfukovou klapkou. Přístrojová deska modelu i30 N zobrazuje na jedinečném panelu přístrojů a na 8“ displeji nejdůležitější výkonové parametry pro sledování dosahovaných výkonů v reálném čase, mezi nimiž nechybí ani ukazatel aktuální hodnoty zrychlení.

Design zahrnuje všechny aspekty skutečného vysokovýkonného vozu

Zahrnuje kaskádovitou masku chladiče Hyundai na přídi, agresivní nárazníky vpředu a vzadu a nový zadní spoiler. Design tohoto vozu vylepšuje aerodynamické vlastnosti a optimalizuje chlazení v souladu s principem „tvarů podřízených funkci“. Výsledkem je dokonalé spojení řidiče se svým vozem. Hyundai i30 N vychází vstříc požadavkům náročných řidičů pohotovými reakcemi, vyváženými výkony a radostí z jízdy.

Dravec do zatáček

Hyundai i30 N miluje zatáčky. Logo N symbolizuje šikanu, nejnáročnější úsek závodního okruhu, v němž i30 N dosahuje maximální trakce, preciznosti a citlivosti řízení. Výkonný přeplňovaný motor 2,0 litru poskytuje nejvyšší výkon až 275 k a točivý moment 353 N.m (378 N.m s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku). Nabízí bezprostřední reakce s lineární výkonovou charakteristikou díky rychlému zvýšení plnicího tlaku při sešlápnutí pedálu plynu. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky.

Maximální adhezi zaručují modelu i30 N

– sportovní pneumatiky Michelin (pro 18“ kola) nebo Pirelli (pro 19“ kola) ve specifikaci pro vozy Hyundai N. Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem, uloženým na hřebenové tyči, je velmi strmé a nabízí skvělou preciznost. Snížená karoserie je tuhá a v kombinaci s elektronicky řízenými tlumiči ECS (Electronic Controlled Suspension) minimalizuje nežádoucí naklánění a zvyšuje rychlost při průjezdu zatáčkami. Řidič si může nastavit charakteristiku tlumičů pro každodenní komfortní cestování, nebo pro sportovní jízdu na závodním okruhu.

Hyundai i30 N má aerodynamický design

– který snižuje vztlak a zachovává potřebný kontakt kol s vozovkou v situacích, v nichž je zapotřebí maximální trakce. Diferenciál N Corner Carving zvyšuje adhezi a přenáší maximální výkon na vozovku. Fanoušci skutečně sportovní jízdy si mohou kompletně vypnout elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) pro maximální svobodu při řízení. Exkluzivně vyvinutá sportovní sedadla N poskytují řidiči a spolujezdci vpředu maximální komfort, stabilitu a boční oporu těla ve všech jízdních situacích.

Schopnosti na závodním okruhu

Při vývoji tohoto vozidla hrály rozhodující roli odolnost a výkony na závodním okruhu. Hyundai i30 N absolvoval v rámci testů odolnosti a spolehlivosti 10 000 km na známé Severní smyčce Nürburgringu. Vůz se také dvakrát zúčastnil nejnáročnějšího vytrvalostního testu na světě, závodu 24 h ADAC na Nürburgringu. Motor a jeho komponenty byly v roce 2016 testovány v rámci hodnocení celkového vozidla, aby byla v roce 2017 zajištěna naprostá připravenost pro závodní nasazení. Řidič si tak může být jistý, že jeho vůz i30 N bez úhony absolvuje celodenní jízdu na závodním okruhu. Brzdy „nevadnou“ díky chlazení vzduchem, který je přiváděn otvory v předním nárazníku. Elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) umožňují řidiči nastavit si vůz i30 N v souladu s charakterem závodního okruhu. Vysokou tuhost karoserie dále zvyšuje speciální výztuha za zadními sedadly. Vůz je vybaven odolnou spojkou a precizní pohyb řadicí páky s krátkými dráhami usnadňuje sportovní řazení šestistupňové mechanické převodovky.

Sportovní vůz pro každodenní provoz

Hyundai i30 N je sportovním vozem pro každodenní provoz s příjemným komfortem během pracovního týdne i pro sportovní jízdu na závodním okruhu o víkendu. Hyundai i30 N je velmi harmonicky koncipovaným hatchbackem s rozmanitou nabídkou prvků výbavy na přání, který poskytuje výkony i praktičnost.

Řidič má na výběr pět jízdních režimů

  • Eco
  • Normal
  • Sport
  • N
  • N Custom

– které lze aktivovat pomocí dvou specifických tlačítek na volantu. Různé režimy mění charakter vozu úpravou charakteristiky motoru, tlumičů, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stability Control), diferenciálu N Corner Carving, zvuku výfukové soustavy, řízení a vyrovnávání otáček. Řidič navíc může stisknutím tlačítka ovládat funkci pro vyrovnávání otáček motoru, která zvýší otáčky motoru při řazení z vyššího na nižší převodový stupeň.

Schopnosti, prověřené na závodním okruhu

Hlavní pozornost byla během vývoje modelu i30 N zaměřena na odolnost a výkony na závodním okruhu. Model i30 N absolvoval 10 000 mimořádně tvrdých kilometrů na Severní smyčce Nürburgringu v rámci testů spolehlivosti a odolnosti. Vůz se také dvakrát zúčastnil nejnáročnějšího vytrvalostního testu na světě, 24h závodu ADAC na Nürburgringu. V roce 2016 byl v rámci testování celého vozidla prověřen také motor a jeho komponenty. V roce 2017 pak byly potvrzeny celkové schopnosti pro jízdu na závodním okruhu. Řidiči, kteří se s vozem i30 N vydají na závodní okruh, si mohou být tedy jisti, že jejich vůz bude podávat trvale stoprocentní výkony. Odolnost brzdové soustavy zvyšuje chlazení vzduchem, přiváděným otvory v předním nárazníku. Elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) umožňují řidiči nastavit si i30 N podle požadavků příslušného závodního okruhu. Funkce pro maximální zrychlení při rozjezdu usnadňuje rozjezd z klidu optimální regulací točivého momentu motoru. Vysokou tuhost karoserie zvyšuje výztuha za zadními sedadly. Vůz je vybaven odolnou spojkou a precizní šestistupňová mechanická převodovka usnadňuje rychlé řazení krátkými dráhami pohybu řadicí páky.

Řada Hyundai Motor N: zrozena v Namyangu, zdokonalena na Nürburgringu

Hyundai i30 N je prvním vysokovýkonným modelem Hyundai řady N. „N“ znamená Namyang, globální výzkumné a vývojové centrum společnosti Hyundai Motor v Koreji, v němž se zrodil tento nápad, ale také Nürburgring, u něhož sídlí evropské testovací centrum společnosti Hyundai Motor a na němž jsou vozy řady N dále vyvíjeny a testovány. Úzké propojení mezi Namyangem a Nürburgringem vytvořilo základy pro řadu modelů N, jejímž cílem je poskytovat potěšení z jízdy. Tento aspekt ztělesňuje logo „N“, které symbolizuje šikany – přeneseně pak agilní vozidlo, které je radost řídit – a reprezentuje maximální zážitky z jízdy na silnici plné zatáček.

Inspirace motoristickým sportem – výborné výkony značky Hyundai

Oddělení Hyundai Motorsport bylo založeno v roce 2013 v německém městě Alzenau, aby rozvíjelo dlouhodobý program účasti v motoristickém sportu, který demonstruje emoce a vysokou technickou úroveň a know-how, jež Hyundai vkládá do svých vozů. Hyundai Motorsport se již čtyři roky úspěšně zúčastňuje mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), které je považováno za jednu z nejnáročnějších a nejrozmanitějších disciplín motoristického sportu:

2013:   Představení soutěžního vozu i20 WRC.

2014:

  • Návrat do mistrovství světa v rallye.
  • Hyundai Motorsport se s vozem i20 WRC umístil čtyřikrát na stupních vítězů a v hodnocení konstruktérů obsadil ve WRC čtvrté místo.

2015:

  • Představení řady vysokovýkonných modelů Hyundai N na Frankfurtském autosalonu s koncepčními vozy N 2025 Vision Gran Turismo a RM15.
  • Hyundai vybojoval ve WRC čtyři umístění na stupních vítězů a v celkovém hodnocení obsadil třetí místo.

2016:

  • Představení konceptů vysokovýkonných závodních vozů RM16 na autosalonu v Busanu a RN 30 na Pařížském autosalonu.
  • Hyundai se umístil na stupních vítězů sedmkrát a celkově skončil ve WRC na druhém místě.

2017:

  • Začátek nové éry v rallye zavedením nových technických pravidel, která přinesla osobitější a výkonnější vozy WRC s dramatičtějším vzhledem.
  • Představení prvního velkosériově vyráběného vysokovýkonného vozu Hyundai i30 N.
  • Hyundai se v první polovině sezony umístil šestkrát na stupních vítězů a aktuálně je na druhém místě v průběžném pořadí WRC jezdců a konstruktérů.

Vysokovýkonné koncepty Hyundai jsou realizovány souběžně s vývojem vozů WRC

Proto je WRC považováno za kolébku řady N, a tím i modelu i30 N. Inženýři společnosti Hyundai Motor během soutěží, které se konají na šotolině, asfaltu, sněhu a ledu, identifikují možnosti dalšího zlepšování a zvyšování výkonového potenciálu modelu i30 N.

Testovací centrum na Nürburgringu

Severní smyčka Nürburgringu byla a i nadále bude používána k cizelaci vysokovýkonné techniky vozů N. V letošním roce slaví legendární závodní okruh Nürburgring 90 let a se svými 73 zatáčkami, stejně jako s délkou 20,8 kilometru je považován za jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě. Kromě toho je závodním komplexem a sídlem testovacího centra Hyundai s plochou 3600 metrů čtverečních, které provozuje Evropské technické středisko společnosti Hyundai Motor. Zde probíhají zrychlené testy odolnosti a životnosti společnosti Hyundai Motor. Každý vůz ujede na Nürburgringu 420 až 480 kol na suchém a mokrém povrchu. Tento test simuluje ujetí až 180 000 km v náročných podmínkách – což je ekvivalent normálního životního cyklu vozidla – a to během pouhých čtyř týdnů.

Výzkumné a vývojové středisko Namyang: rodiště modelu i30 N

Výzkumné a vývojové středisko Namyang, otevřené v roce 1995 v jihokorejském Hwaseongu a zaměstnávající 13 000 výzkumníků, je srdcem globální sítě výzkumných a vývojových pracovišť společnosti Hyundai Motor, a také rodištěm nového modelu i30 N. Středisko, vybudované na pozemku o rozloze více než 3,3 milionu m2, zahrnuje rozmanitá centra pro design, stejně jako konstrukci i vývoj poháněcího ústrojí, testování, aeroakustický tunel a také výzkumná a vývojová pracoviště pro ochranu životního prostředí. V areálu je 34 silnic, včetně mimořádně hrbolaté cesty s tzv. belgickou dlažbou, a také vysokorychlostní okruh o délce 4,5 km. Celkem pokrývá polygon síť silnici o délce 70 km. Skvělé jízdní vlastnosti modelu i30 N jsou rovněž výsledkem mnoha měsíců testování aerodynamických vlastností v Technickém výzkumném centru Namyang společnosti Hyundai v Koreji a v aerodynamickém tunelu.

Výroba v Evropě

Hyundai i30 N bude vyráběn ve výrobním závodě HMMC (Hyundai Motor Manufacturing Czech) v Nošovicích. Závod byl otevřen v roce 2008 a ve stejném roce zahájil výrobu první generace modelu i30. Roční kapacita výroby, splňující nejvyšší standardy kvality v souladu s očekáváními evropských zákazníků, je 350 000 vozů. Na pozemku závodu HMMC se nachází také zkušební dráha o délce 3,3 km, na níž jsou u všech vozů testovány dynamické vlastnosti, hlučnost a funkčnost, společně s kompletní kontrolou spodní části automobilů z hlediska těsnosti systémů, obsahujících provozní kapaliny, a správné montáže.

Všechny komponenty modelu i30 N

– prvního vysokovýkonného vozu společnosti Hyundai Motor, zvyšují jeho agilitu a dynamiku, což je hlavní charakterová vlastnosti vozů řady Hyundai N. Hyundai s logem N je mnohem víc než jen pouhým dopravním prostředkem. Nabízí zákazníkům radost a vzrušení z řízení vysokovýkonného vozu i z pocitu dokonalého splynutí s vozem při rychlém průjezdu zatáčkou.

Design podřízený maximálním výkonům

Hyundai i30 N disponuje skutečně sportovními prvky výbavy, které významně vylepšují zážitky z jízdy. Mezi jedinečné znaky patří stylistické prvky vysokovýkonných vozů, jako jsou nárazníky vpředu a vzadu s agresivním vzhledem a nový zadní spoiler, v kombinaci s koherentním, nadčasovým designem modelové řady i30. Designéři v souladu s principem „podřízení tvarů funkci“ úzce spolupracovali s odborníky na aerodynamiku, aby vytvořili správné poměry mezi přítlakem, aerodynamickým odporem vzduchu a dalšími aerodynamickými vlastnostmi s cílem poskytnout řidiči nejlepší možné zážitky z jízdy. Výsledné snížení karoserie společně s nově navrženými aerodynamickými prvky dodávají vozu sportovní siluetu, jistý a pevný postoj při současném zvýšení jízdní stability a výkonnosti při jízdě na závodním okruhu.

Vnější design

Hyundai i30 N má rozšířené podběhy pro 18“ kola nebo jedinečná 19“ kola s logem N. V porovnání s pětidveřovou verzí je i30 N o 4 mm nižší na 18“ kolech a o 8 mm nižší na 19“ kolech. Logo N se nachází rovněž na ohromujících červených brzdových třmenech a kaskádovité masce chladiče na přídi a dává jasně najevo původ modelu i jeho vysoký výkonnostní potenciál.

Ke sportovnímu, agresivnímu vzhledu modelu i30 N na přídi přispívají rovněž černé vnitřní plochy světlometů. Vzadu září trojúhelníkové brzdové světlo v novém, leskle černém spoileru a dvojité koncovky výfukové soustavy umocňují přitažlivý vzhled sportovního hatchbacku.

Součástí předního nárazníku je prominentní kaskádovitá maska chladiče s výrazným červeným ozdobným prvkem, která přispívá k emocionálnímu vzhledu a evidentně sportovnímu charakteru vozu. Otvory pro přívod čerstvého vzduchu na obou stranách předního nárazníku optimalizují chlazení brzd a aerodynamiku. Nad nimi jsou umístěny diody LED pro denní svícení. Kromě kaskádovité masky chladiče přispívají k ještě vyšším jízdním výkonům přídavné aerodynamické kanály, jimiž je proudící vzduch veden tak, aby minimalizoval turbulence v podbězích kol a zvyšoval účinnost chlazení motoru. Spoilery na přídi a zádi vytvářejí přítlak a vynikající vyváženost z hlediska aerodynamiky.

Vnitřní design

Interiér umožňuje řidiči navázat úzké spojení se svým vozem. Koncept osloví skutečné fanoušky automobilů. Exkluzivní volant „N“ zajistí řidiči 100% kontrolu nad vozem ve všech jízdních situacích. Na levé straně volantu si může řidič vybírat ze tří standardních jízdních režimů:

  • Normal
  • Sport
  • Eco

Vpravo má řidič přímý přístup k tlačítku N s šachovnicovou vlajkou pro režim N nebo pro individualizovatelné nastavení, které je viditelné na displeji navigačního systému. Pro ještě plynulejší řazení si může řidič aktivovat systém vyrovnávání otáček speciálním tlačítkem nad tlačítkem N. Volant má obšitý věnec s jedinečným modrým prošíváním N a logo N ve spodní části. Řadicí páka nese rovněž jedinečný modrý proužek, který je součástí koherentního barevného designu. Kulovitá hlavice řadicí páky nese logo N.

Elektronický panel přístrojů byl specificky navržen pro vášnivé řidiče

Ukazatel vhodného řazení uprostřed horní části panelu přístrojů pomáhá řidiči řadit tak, aby dosahoval při jízdě na závodním okruhu optimálních výkonů. Červená zóna variabilního otáčkoměru s diodami LED se mění v závislosti na jízdních výkonech a teplotě motorového oleje. Otáčkoměr i rychloměr mají osobitý design řady N a jsou ohraničeny tenkým pruhem modrého světla.

Hyundai i30 N je vybaven jedinečnými sportovními sedadly

– s výraznou bederní opěrou. Nastavitelná délka sedáku zvyšuje stabilitu a komfort pro řidiče a spolujezdce vpředu. Zákazníci mají na výběr čalounění z kombinace semiše a kůže nebo tkaniny. Obě verze disponují výjimečným reliéfním logem N na opěradlech.

Paleta sportovních barev

Hyundai Motor vzhledem ke své historii v motoristickém sportu představil při svém opětovném vstupu do WRC v roce 2014 jedinečný barevný design s odstínem modrá Performance, která je také charakteristickým prvkem modelů řady N. Hyundai i30 N je nabízen s exkluzivním lakem v odstínu modrá Performance. Zákazníci ale mají na výběr celkem šest různých barev karoserie. Kromě odstínu modrá Performance zahrnuje paleta laků odstíny břidlicová Clean, bílá Polar, šedá Micron, černá Phantom a červená Engine.

Speciální boční prahy, umocňující sportovní charakter snížené karoserie, jsou lakovány černou barvou, zatímco vnější zpětná zrcátka jsou leskle černá. Protože jsou kliky dveří lakovány stejnou barvou jako karoserie vozu, zůstávají téměř nepostřehnutelné, čímž přispívají k ještě dynamičtějšímu vzhledu.

Velmi kvalitní materiály v interiéru a ozdobná obložení z tmavého kovu zdůrazňují elegantní charakter modelu i30 N a jeho spojení se světem motoristického sportu.

 Jízdní výkony

Hyundai i30 N poskytuje nejvyšší úroveň preciznosti, ovladatelnosti, bezpečnosti i odolnosti a současně mimořádné sportovní výkony, spolu s maximální radostí z jízdy. Nejmodernější vysokovýkonná technika zároveň také zaručuje vysoký jízdní komfort pro klidnou jízdu. První model N společnosti Hyundai Motor představuje nejlepší nabídku ve svém segmentu i z hlediska nejdůležitějších sportovních funkcí, které si může řidič individuálně aktivovat v závislosti na svých požadavcích a náladě.

Řízení

Hyundai i30 N nabízí novou úroveň preciznosti řízení, kterou ocení zejména nároční řidiči. Systém elektrického posilovače R-MDPS (Rack-mounted Motor-Driven Power Steering) s elektromotorem, uloženým na hřebenové tyči, poskytuje vozidlu stabilitu ve vysokých rychlostech a nabízí perfektní okamžité reakce v nižších rychlostech. Elektrický posilovač řízení na hřebenové tyči poskytuje velmi vysoký výkon a je přizpůsoben dokonce i požadavkům na jízdu na závodním okruhu s pneumatikami pro pohárové závody.

Náprava N Power Sense

Přední náprava modelu i30 N má v porovnání s pětidveřovou verzí vyšší příčnou tuhost a nižší hmotnost. Náprava N Power Sense poskytuje řidiči od předních kol rychlou a precizní zpětnou vazbu. Tím je zaručena vyšší úroveň přilnavosti a efektivnější přenos hnací síly na vozovku.

Funkce Launch Control

Funkce kontroly trakce při rozjezduLaunch Control – ve výbavě modelu i30 N optimalizuje točivý moment motoru při rozjezdu z klidu, čímž umožňuje řidiči start ve stylu profesionálního závodního jezdce. Funkci Launch Control lze efektivně využívat v jízdním režimu N: Při vypnutém elektronicky řízeném stabilizačním systému ESC (Electronic Stability Control), zařazeném prvním převodovém stupni a sešlápnutém pedálu spojky se vůz okamžitě rozjede, uvolní-li řidič pedál spojky během pěti sekund po sešlápnutí pedálu plynu na podlahu.

Vyrovnávání otáček

Funkce vyrovnávání otáček automaticky upravuje otáčky motoru, pokud řidič řadí z vyššího na nižší převodový stupeň. V závislosti na jízdním režimu tak umožňuje plynulejší nebo sportovnější řazení. Tlačítko funkce vyrovnávání otáček lze snadno aktivovat manuálně, protože se nachází na pravé straně volantu.

Elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension)

Variabilním nastavením tlumicí síly lze optimalizovat jak jízdní komfort, tak i ovladatelnost a stabilitu. V závislosti na jízdních podmínkách, od každodenního cestování až po jízdu na závodním okruhu, lze nastavit provozní vlastnosti vozidla. Průtok oleje tlumičem je regulován elektromagnetickým ventilem, což umožňuje precizní a okamžité řízení tlumicí síly. Řidič tak může ovlivnit tuhost odpružení stisknutím tlačítka.

Elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control)

Elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) stabilizuje vozidlo během průjezdu zatáčkou. V případě potřeby může řidič ESC kompletně vypnout pro maximální potěšení z jízdy na závodním okruhu.

Diferenciál N Corner Carving (s paketem Performance)

Ke skvělým jízdním vlastnostem v zatáčkách dopomáhají modelu i30 N také další nové sportovní prvky výbavy, jako je diferenciál N Corner Carving (elektronicky řízený samosvorný diferenciál). Ten rozděluje točivý moment mezi přední kola podle aktuální potřeby, v závislosti na změně zatížení z vnitřního na vnější kolo. Prokluz kol je ve specifických podmínkách minimalizován, stejně jako nedotáčivost při průjezdu zatáčkou. Diferenciál N Corner Carving zvyšuje nejvyšší dosažitelnou rychlost v zatáčkách a potěšení z řízení, protože umožňuje dřívější akceleraci při průjezdu zatáčkou.

Elektronický generátor zvuku ESG (Electronic Sound Generator)

Elektronický generátor zvuku je uložený uvnitř karoserie u paty čelního okna a vytváří sportovní zvuk motoru, takže cestujícím v interiéru modelu i30 N umocňuje zážitky ze skutečně sportovní jízdy a zvyšuje dramatičnost akustického projevu v souladu s náladou řidiče.

Výfuková soustava s variabilní klapkou (s paketem Performance)

V závislosti na jízdním režimu si může uživatel i30N zvolit různé varianty zvuku výfukové soustavy, aktivním ovládáním výfukové klapky. Zvuk se liší mírou otevření ventilu. Dvojitá aktivní výfuková soustava má několik nastavení, která umožňují vozu zesílit zvuk výfukové soustavy z normální nenápadné úrovně na vysloveně sportovní zvuk.

Systém N Grin Control: pět různých jízdních režimů

Řidiči modelu i30 N mají v systému N Grin Control na výběr pět individuálních jízdních režimů: Eco, Normal, Sport, N a N Custom, které lze aktivovat pomocí dvou speciálních tlačítek na volantu. Různé režimy mění charakter vozu nastavením odlišné charakteristiky motoru, tlumičů, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stability Control), diferenciálu N Corner Carving, zvuku motoru, řízení a vyrovnávání otáček. V režimu N Custom si může řidič sestavit vlastní nastavení jednotlivých parametrů z režimů Eco, Normal, Sport a Sport+ podle vlastních preferencí a provozních podmínek.

Výkonný paket Performance

Hyundai i30 N je poháněn přeplňovaným motorem 2,0 litru, který je k dispozici ve dvou výkonových stupních: standardní verze je vyladěna na nejvyšší výkon 250 k (kombinovaná spotřeba paliva: 7,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 159 g/km*), zatímco paket Performance zvyšuje nejvyšší výkon motoru na 275 k (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 l/100 km; kombinované emise CO2: 163 g/km*). Obě výkonové verze poskytují maximální točivý moment 353 N.m a dosahují nejvyšší rychlosti 250 km/h. Funkce přechodného zvýšení plnicího tlaku, která se aktivuje při dosažení maximálního točivého momentu, zvyšuje jeho hodnotu až na 378 N.m. Verze o výkonu 250 k zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy*, varianta o výkonu 275 k za 6,1 sekundy*.

Motor nabízí bezprostřední reakce s lineární výkonovou charakteristikou díky rychlému nárůstu plnicího tlaku turbodmychadla. Výkon motoru je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky.

Hyundai i30 N s paketem Performance se dodává exkluzivně s vysokovýkonnými pneumatikami Pirelli P-Zero ve specifikaci Hyundai N na 19“ kolech, osobitými červenými brzdovými třmeny N a většími brzdovými kotouči (18“ vpředu, 17“ vzadu). Paket Performance optimalizuje zážitky z jízdy na závodním okruhu rovněž diferenciálem N Corner Carving a výfukovou soustavou s variabilní klapkou.

Konektivita a asistenční systémy
Jízdní režimy modelu i30 N se zobrazují na 5,0“ nebo na přání na 8,0“ dotykovém displeji navigačního systému a doplňují je informace o výkonu, točivém momentu, plnicím tlaku a chronometrem pro měření času na kolo a zrychlení.

Specifické menu režimu N nabízí také individualizovatelná nastavení motoru, tlumičů, řízení, diferenciálu (v paketu Performance), vyrovnávání otáček při řazení, zvuku výfukové soustavy a stabilizačního systému.

Hyundai i30 N je vybaven systémy Apple CarPlay a Android Auto

– které umožňují uživatelům připojit si přenosná zařízení pro přehrávání hudby, telefonování nebo ovládání dalších funkcí na displeji vozidla. Dokonalá konektivita umožňuje řidičům a cestujícím zůstat ve spojení s okolním světem, aniž by byla odváděna pozornost řidiče od řízení. Hyundai Motor také nabízí bezkabelovou indukční nabíječku pro mobilní telefony (standard Qi) a sedm let předplacených služeb LIVE Services zdarma. LIVE Services nabízejí aktualizované informace v reálném čase o počasí, dopravě, místech měření rychlosti jízdy a internetové vyhledávání zajímavých cílů.

Nejlepší bezpečnostní výbava ve své třídě

Stejně jako u ostatních karosářských variant modelové řady i30 demokratizuje Hyundai Motor novým modelem i30 N vyspělou techniku nabídkou nejmodernějších prvků aktivní bezpečnosti.

Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), jímž je vybaven model i30 N, pracuje ve třech fázích s využitím kamerového snímání. Nejprve řidiče vizuálně a akusticky upozorní. Ve druhém kroku aktivuje brzdy v závislosti na míře rizika kolize a ve třetím kroku použije maximální brzdný výkon, aby zabránil kolizi nebo minimalizoval poškození, pokud je kolize neodvratitelná.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a upozorní řidiče na nebezpečné manévry při rychlosti jízdy více než 60 km/h. Po akustickém a vizuálním upozornění řidiče následuje zásah do řízení, který vrátí vozidlo do svého jízdního pruhu.

Asistent pro sledování dopravního značení ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) okamžitě rozpoznává značky omezující rychlost jízdy a v reálném čase je zobrazuje řidiči na displeji navigačního systému a na displeji TFT panelu přístrojů.

Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) detekuje za tmy jak protijedoucí vozidla, tak i vozidla, jedoucí stejným směrem, a podle potřeby přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, čímž minimalizuje riziko oslňování ostatních řidičů. HBA automaticky aktivuje dálková světla, jakmile nejsou detekována žádná vozidla, a tím v noci maximalizuje možnosti vidění řidiče.

Technické údaje a rozměry
ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0T-GDI  (250 k)
Druh THETA 2.0 T-GDI, 16V MLA, DOHC E-CVVT
Zdvihový objem 1998 cm3
Vrtání x zdvih 86,0 x 86,0 mm
Kompresní poměr 9,5
Nejvyšší výkon 250 k (184 kW) @ 6000 min-1
Nejvyšší točivý moment 353 N.m @ 1450 ~ 4000 min-1 378 N.m s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku
Nejvyšší rychlost (km/h) 250
Zrychlení 0-100 km/h (sekundy)* 6,4
Kombinované emise CO2 (g/km)* 159
Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)* 7,0
Spotřeba paliva, město (l/100 km)* 9,5
Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)* 5,5
ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0T-GDI s paketem Performance (275 k)
Druh THETA 2.0 T-GDI, 16V MLA, DOHC E-CVVT
Zdvihový objem 1998 cm3
Vrtání x zdvih 86,0 x 86,0 mm
Kompresní poměr 9,5
Nejvyšší výkon 275 k (202 kW) @ 6000 min-1
Nejvyšší točivý moment 353 N.m @ 1450 ~ 4700 min-1, 378 N.m s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku
Nejvyšší rychlost (km/h) 250
Zrychlení 0-100 km/h (sekundy)* 6,1
Kombinované emise CO2 (g/km)* 163
Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)* 7,1
Spotřeba paliva, město (l/100 km)* 9,7
Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)* 5,7
Mechanická převodovka 6 převodových stupňů

Podvozek

Přední náprava Vzpěry McPherson
Zadní náprava Víceprvkové zavěšení
Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem R-MDPS (Rack-Type Motor-Driven Power Steering), upevněným na hřebenové tyči
Převod řízení standardně: 12,23:1 (@360°), s paketem Performance: 12,31:1 (@360°)
Poloměr otáčení 5,8 metru
Počet otáček volantu mezi rejdy 2,14
Brzdy vpředu Kotoučové, 17“ (standardně)/18“ (s paketem Performance)
Brzdy vzadu Kotoučové, 16“ (standardně)/17“ (s paketem Performance) (integrovaná parkovací brzda)
Rozměr brzdového posilovače 10“ (levostranné řízení, pravostranné řízení)
Rozměr kol Rozměr pneumatik
Kola z lehké slitiny, 7,5J x 18 225/40 R 18
Kola z lehké slitiny, 8,0J x 19 235/35 R 19
Rozměry (mm)                                                                                                                             Celková délka 4335
Celková šířka 1795
Celková výška standardně: 1451 (18“ kola)/s paketem Performance: 1447 (19“ kola)
Rozvor 2650, Převis vpředu 905, Převis vzadu 780
Světlá výška standardně: 136/s paketem Performance: 132
Interiér
Výška stropu nad sedákem vpředu 994, vzadu 977
Prostor pro nohy vpředu 1073, vzadu 883
Šířka v úrovni ramen vpředu 1427, vzadu 1406
Objemy (litry)

Palivová nádrž 50
Zavazadlový prostor (bez zadní výztuhy), Minimální: 395, Maximální: 1301
Zavazadlový prostor (se zadní výztuhou), Minimální: 381, Maximální: 1287
Hmotnosti** (kg)
THETA 2.0 T-GDI, 250 k, 275 k

Pohotovostní hmotnost, 1400 – 1480, 1429 – 1509

Celková hmotnost, 1950, 1950

* Hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva byly zjištěny podle oficiální metodiky EU.

**Předběžné údaje výrobce

Ceny zcela nového modelu Hyundai i30 N na českém trhu:

ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0T-GDI  (250 k)

699 990 Kč včetně DPH

ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0T-GDI s paketem Performance (275 k)

739 990 Kč včetně DPH

 

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport otevřel rezervace na nákup okruhového speciálu i30 N TCR

Hyundai Motorsport otevřel rezervace na...

Okruhový speciál i30 N TCR, který již má za sebou několik úspěšných vystoupení v soutěžních závodech, je nyní možné objednávat u týmu Hyundai Motorsport. Základní cena je 128 000 Euro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai otevřel v Pekingu nové Motorstudio

Hyundai otevřel v Pekingu nové Motorstudio

Nově otevřené Hyundai Motorstudio v Pekingu bude sloužit jako platforma pro nové myšlenky propojující moderní technologie, současné umění a téma udržitelnosti životního prostředí....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai prodal na českém trhu od 1.ledna  do konce října 17 963 vozů, oproti loňsku je to nárůst o 5,3 %

Hyundai prodal na českém trhu od 1.ledna...

Jen v říjnu to pak bylo 2 154 vozů, to znamená, že od prodejců značky  Hyundai si odváželi zákazníci v  průměru v říjnu za každý den 69 nových vozů značky Hyundai.   Modely Tucson...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fayez Abdul Rahman novým viceprezidentem vývoje značky Genesis

Fayez Abdul Rahman novým viceprezidentem...

Hyundai Motor jmenoval viceprezidentem pro vývoj značky Genesis Fayeze Abdula Rahmana: Bývalý vedoucí vývoje v automobilce BMW, který pracoval na modelech řady 7, modelové řady X i...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Hyundai nasadí do předposlední rallye sezóny ve Walesu hned čtyři posádky

Tým Hyundai nasadí do předposlední...

V posledním podniku WRC sezóny, který se koná na evropské půdě, se bude tým snažit o co nejlepší výsledek a o nápravu předchozích nepovedených rallye. Na waleské šotolině se po pauze...