Na 130 firem a podnikatelů diskutovalo v Mototechně o podnikání v Praze a středních Čechách

Praha, 15. února 2018 – Na Regionálním setkání pro významné podnikatelské subjekty a podnikatele ze středních Čech a Prahy, připraveném sdružením CZECH TOP 100, se sešlo na 130 zástupců firem i jednotlivých podnikatelů z obou krajů. Hostitelem setkání byl prodejce zánovních automobilů Mototechna, který patří do skupiny AAA AUTO. Jelikož v regionu středních Čech a Prahy sídlí nejvýznamnější zástupci oboru Automotive, byla hlavním tématem mobilita firem.

Mezi hlavními řečníky byli vedoucí katedry podnikání VŠE Jitka Srpová, provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab Stanislav Gálik, manažerka Vendula Čechová z PwC Česká republika, manažer Jan Skalický z UniCredit Leasing CZ, manažerka Expense Reduction Analysts Jitka Kulhánková, produktová manažerka Bisnode Česká republika Jana Kaňovská, předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda nebo závodník Rallye Dakar, držitel ocenění Fair Play a ambasador značky Mototechna Lukáš Kvapil. Akci zahájil a moderoval předseda sdružení CZECH TOP 100 Jan Struž.

Provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček na údajích o objemu ročně zobchodovaných ojetých vozů na tuzemském trhu demonstroval ekonomický potenciál celého sektoru. „Chceme uvést do povědomí laické i podnikatelské veřejnosti sektor ojetých vozů jako důležitý ekonomický faktor, ekonomickou sílu, významného zaměstnavatele a partnera pro B2B. Naše společnost měla v roce 2016 obrat více než třináct miliard korun a zaměstnává přes 2 000 lidí, kteří ročně v regionu střední Evropy prodají na 75 000 vozů. Každoroční výsledky žebříčku CZECH TOP 100 ukazují, že s těmito výsledky patříme do první padesátky největších firem v České republice,“ uvedl Vaněček.

Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab, která se specializuje na inovace v rámci značky Mototechna, přiblížil situaci na trhu zánovních automobilů. Celkem loni prodejci na trhu v České republice nabídli 79 583 zánovních automobilů ve stáří do dvou let. Jejich nabídka se tak meziročně zvýšila na celém trhu o 1,8 procenta. „Jen za rok 2017 si lidé z Mototechny odvezli o 11 % více aut než v roce 2016. Neprodáváme pouze automobily, ale chceme být zákazníky vnímáni také jako softwarová a technologická firma, která je vždy o krok dopředu před zbytkem trhu. Chceme přinášet technologické a digitální inovace, které zabezpečí jednoduchý, rychlý a pohodlný nákup automobilu,“ prozradil Gálik.

Manažer pro klíčové zákazníky v UniCredit Leasing CZ Jan Skalický přiblížil vývoj a trendy v leasingu osobních vozů v ČR a zaměřil se na výhody a specifika jednotlivých finančních produktů: „Sdílená ekonomika přináší postupně změny v přístupu k pořízení soukromého či firemního vozidla. Klienti vnímají auto spíše jako službu než jako majetek a chtějí si místo starostí spojených s vlastnictvím vozidla a jeho údržbou, užívat bezstarostný pocit z jízdy.“

Společnost Bisnode Česká republika představila novinky ve svých řešeních pro prověřování obchodních partnerů a efektivitu obchodních vazeb. Jak říká její Sales Manager Zdeněk Honek: „Efektivita, rychlost a digitalizace jsou v dnešní době často skloňovanými výrazy. My našim zákazníkům pomáháme identifikovat rizikové obchodní partnery, se kterými se nevyplatí spolupracovat, a tím je chráníme před potenciálními pohledávkami. Stejně tak, díky pokročilým nástrojům dokážeme pro naše klienty vyhledávat nové obchodní příležitosti v České republice, na Slovensku, ale i na druhém konci světa.“

Na akci krátce vystoupil předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda a dále ambasador značky Mototechna, dakarský závodník a držitel ocenění Fair Play Lukáš Kvapil, který s minimálně upravenými vozy z Mototechny vyrazil jako člen mediálního týmu na Ralley Dakar 2018. Všichni hosté se na závěr mohli projet v luxusních vozech z Mototechny jako Porsche Panamera, Range Rover či kupé Mercedes-Benz GLE nebo společně fandit českému hokejovému reprezentačnímu týmu při prvním zápasu s Koreou na Zimních olympijských hrách v Pchjongčchangu.

Současná Mototechna prošla zásadní obnovou a je moderní společností, která svou nabídkou uspokojí nejnáročnější zákazníky. Za více než 5 let prodala již na 40 000 automobilů nejžádanějších značek a modelů. Specializuje se především na prodej kvalitních, minimálně užívaných vozů a má za cíl poskytnout motoristům kompletní servis. Značka Mototechna získala v soutěži 100 obdivovaných firem České republiky ocenění za její úspěšné vzkříšení. Dle výzkumu nostalgických značek, který zveřejnila společnost MÉDEA RESEARCH v roce 2017, je Mototechna celkově čtvrtá nejznámější „retro“ značka u nás s 89% znalostí, 87% populace vnímá Mototechnu jako tradiční českou značku a téměř 60% ji považuje za velice důvěryhodnou. To dle výzkumu koresponduje s 60% zkušeností populace se značkou, která je vesměs velmi pozitivní.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...