Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do 25 let, ale s postupem věku jejich zájem přechází i na jiné modely. Mladí lidé v průměru za vůz utratí 144 230 korun, zákazníci ve věku 45 až 54 let pak 199 595 korun. Vyplynulo to z dat společnosti AAA AUTO.

Jeden z největších prodejců automobilů ve střední a východní Evropě, který v loňském roce jen v České republice prodal téměř 47 tisíc vozů, přinesl zajímavou statistiku srovnávající trendy nákupu zákazníků dle věku. „Našimi nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku od 35 do 44 let, tedy ekonomicky činní obyvatelé a často rodiče od rodiny. Zatímco mladí velmi často sahají po české prověřené značce Škoda a volí automobily s průměrnou cenou 144 tisíc korun, čím jsou starší, tím více nahlíží na automobil z více pohledů a více do něj investují. Pořizují si mladší, dobře vybavené automobily s průměrnou cenou 200 tisíc korun a hledí i na doplňkové bezpečnostní prvky,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová. Díky dobré ekonomické situaci jsou zákazníci do automobilu ochotni obecně více investovat. Průměrná cena aut, která si pořizují zákazníci ve věku do 25 let, stoupla za posledních 5 let o 28 710 korun, ve věkové skupině 45 až 54 let je cena vyšší dokonce o 43 265 korun.

Více než čtvrtina zákazníků největšího prodejce ojetých automobilů u nás je ve věku 35 až 44 let. 32 % těchto zákazníků volí auto ve verzi kombi, 28 % ve verzi hatchback a 13 % je SUV. Nejoblíbenější jsou vozy s naftovým motorem (53 %), s manuální převodovkou manuálu (86 %) a ve stříbro-šedé barvě (23 %).

Druhou nejpočetnější skupinu zákazníků AAA AUTO tvoří lidé starší 55 let (24 %), jejichž počet vzrostl za posledních let nejvýrazněji, a to o 59 %. Nejoblíbenější verzí auta jsou varianty hatchback (38 %), kombi (20 %) a SUV (16 %). 63 % těchto zákazníků volí auto v benzínové variantě, 89 % v manuálu a 20 % ve stříbro-šedé barvě,

Přestože zákazníci ve věku do 25 let tvoří jen něco málo přes 10 % zákazníků AAA AUTO, jejich počet za posledních pět let významně vzrostl, a to o více než čtvrtinu. Mladí lidé jsou největším zastáncem české značky Škoda a nejčastěji si vybírají vozy ve verzi hatchback (44 %) a kombi (32 %). I u této skupiny zákazníků výrazně vzrostl zájem o SUV, a to za 5 let téměř trojnásobně. Nejčastěji tito zákazníci vybírají vozy s dieselovým motorem (51 %), ve stříbro-šedé barvě (23 %) a manuálu (89 %).

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy otvírá nové centrum pro měření emisí

Volkswagen Užitkové vozy otvírá nové...

Do nového zařízení v areálu hannoverského výrobního závodu bylo investováno šest milionů eur Dvě zkušební stanoviště pro testování vozidel podle nové metodiky WLTP 15 zaměstnanců bude...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai představuje plány pro vodíkovou budoucnost, společně s dodavateli investuje 153 miliard korun

Hyundai představuje plány pro vodíkovou...

„FCEV Vision 2030“ zintenzivní úsilí koncernu Hyundai Motor Group (HMG), zaměřené na urychlení vývoje vodíkové společnosti HMG rozšíří své vedoucí postavení v oblasti vodíkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečně sportovní kompaktní SUV:  nové Audi SQ2

Výjimečně sportovní kompaktní SUV: ...

Nový model S s výkonem 221 kW (300 k), z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy Výrazný vnější design, mnoho sportovních prvků v interiéru O 20 milimetrů nižší světlá výška, 18“ nebo 19“ kola...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Mégane R.S. Trophy posouvá limity  s pneumatikami Potenza S001 a S007

Nový Mégane R.S. Trophy posouvá limity ...

Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů, bude exkluzivním dodavatelem vysokovýkonných pneumatik Potenza S001 a Potenza S007 pro nově představený...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA dodala v listopadu zákazníkům na celém světě 110 100 vozů

ŠKODA dodala v listopadu zákazníkům na...

Dodávky zákazníkům: od ledna do listopadu dodala ŠKODA zákazníkům na celém světě 1 148 600 vozů (+5,1 %) Trhy: silný růst v listopadu v Rusku (+42,9 %) a v Evropě (+8,3 %) Modely: SUV modely...