Mladí do 25 let si nejčastěji pořizují Škodovku, s rostoucím věkem lidé vybírají z více značek

Praha, 23. února 2018 – Vozy značky Škoda jsou pro českého řidiče nejčastější volbou při nákupu ojetého automobilu. Nejčastěji tradiční českou značku volí mladí řidiči ve věku do 25 let, ale s postupem věku jejich zájem přechází i na jiné modely. Mladí lidé v průměru za vůz utratí 144 230 korun, zákazníci ve věku 45 až 54 let pak 199 595 korun. Vyplynulo to z dat společnosti AAA AUTO.

Jeden z největších prodejců automobilů ve střední a východní Evropě, který v loňském roce jen v České republice prodal téměř 47 tisíc vozů, přinesl zajímavou statistiku srovnávající trendy nákupu zákazníků dle věku. „Našimi nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku od 35 do 44 let, tedy ekonomicky činní obyvatelé a často rodiče od rodiny. Zatímco mladí velmi často sahají po české prověřené značce Škoda a volí automobily s průměrnou cenou 144 tisíc korun, čím jsou starší, tím více nahlíží na automobil z více pohledů a více do něj investují. Pořizují si mladší, dobře vybavené automobily s průměrnou cenou 200 tisíc korun a hledí i na doplňkové bezpečnostní prvky,“ uvedla generální ředitelka mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová. Díky dobré ekonomické situaci jsou zákazníci do automobilu ochotni obecně více investovat. Průměrná cena aut, která si pořizují zákazníci ve věku do 25 let, stoupla za posledních 5 let o 28 710 korun, ve věkové skupině 45 až 54 let je cena vyšší dokonce o 43 265 korun.

Více než čtvrtina zákazníků největšího prodejce ojetých automobilů u nás je ve věku 35 až 44 let. 32 % těchto zákazníků volí auto ve verzi kombi, 28 % ve verzi hatchback a 13 % je SUV. Nejoblíbenější jsou vozy s naftovým motorem (53 %), s manuální převodovkou manuálu (86 %) a ve stříbro-šedé barvě (23 %).

Druhou nejpočetnější skupinu zákazníků AAA AUTO tvoří lidé starší 55 let (24 %), jejichž počet vzrostl za posledních let nejvýrazněji, a to o 59 %. Nejoblíbenější verzí auta jsou varianty hatchback (38 %), kombi (20 %) a SUV (16 %). 63 % těchto zákazníků volí auto v benzínové variantě, 89 % v manuálu a 20 % ve stříbro-šedé barvě,

Přestože zákazníci ve věku do 25 let tvoří jen něco málo přes 10 % zákazníků AAA AUTO, jejich počet za posledních pět let významně vzrostl, a to o více než čtvrtinu. Mladí lidé jsou největším zastáncem české značky Škoda a nejčastěji si vybírají vozy ve verzi hatchback (44 %) a kombi (32 %). I u této skupiny zákazníků výrazně vzrostl zájem o SUV, a to za 5 let téměř trojnásobně. Nejčastěji tito zákazníci vybírají vozy s dieselovým motorem (51 %), ve stříbro-šedé barvě (23 %) a manuálu (89 %).

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První český hybridní vůz. Nový Hyundai Tucson s technologií MHEV 48 V.

První český hybridní vůz. Nový...

Společnost Hyundai spustila 1. června 2018 v Nošovicích u Frýdku-Místku výrobu hybridního modelu Tucson s technologií MHEV 48 V. Jedná se tak o první hybridní vůz vyráběný na území České...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Motor Europe: Projekt Adventure Roads přivádí Hondu Africa Twin na jižní polokouli

Honda Motor Europe: Projekt Adventure...

Honda Motor Europe s potěšením oznamuje, že po nadšené odezvě na úvodní ročník 2017 přichází s další akcí v rámci programu Adventure Roads, který v průběhu března 2019 jezdcům nabídne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ARMEX GROUP se podle Czech Top 100 dostal mezi 20 největších firem v ČR

ARMEX GROUP se podle Czech Top 100 dostal...

Společnost ARMEX GROUP se poprvé ve své 27leté historii dostala mezi 20 největších firem v České republice. V hlavním žebříčku zveřejněném organizací Czech Top 100 obsadila díky svým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars představuje nový sportovní sedan Volvo S60: první vůz Volvo, který se bude vyrábět v USA

Automobilka Volvo Cars představuje nový...

Prémiová automobilka Volvo Cars dnes při příležitosti slavnostního otevření své první továrny na území USA, postavené v Charlestonu v Jižní Karolíně, odhalila nový prémiový sportovní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda bude dodavatelem hnacích jednotek F1 pro tým Red Bull Racing

Honda bude dodavatelem hnacích jednotek...

Společnost Honda a skupina Red Bull podepsaly dohodu, v rámci níž Honda uzavírá partnerství s týmem Red Bull Racing a od začátku Mistrovství světa Formule 1* 2019 se na dva roky stane jeho...