Mitsubishi Motors – dvě premiéry v Ženevě

  • evropská premiéra konceptu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT
  • světová premiéra nového MITSUBISHI OUTLANDER PHEV MY19

Společnost Mitsubishi Motors Corporation oslaví na 88. ročníku mezinárodního ženevského autosalonu hned dvě premiéry: evropskou premiéru konceptu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT a světovou premiéru nového OUTLANDERU PHEV, který bude počátkem letošního podzimu uveden na evropské trhy.
Nový Outlander PHEV i MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT zhmotňují nejmodernější technologie a expresivní design MMC, který bude modely této značky doprovázet i v příštích letech. Oba vozy zároveň vyjadřují – každý svým specifickým způsobem – produktovou strategii MMC v rámci ambicí značky: promyšlenou směs zkušeností s vozy SUV a technologií elektromobility, zde okořeněnou nejmodernějšími technologiemi systémové integrace v zájmu progresivního požitku z jízdy.

Nový Outlander PHEV

V roce 2013 uvedla značka Mitsubishi své plug-in hybridní SUV s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol: model Outlander PHEV definoval celý segment, čerpajíce přitom z 80 let zkušeností s pohonem 4×4, 50 let výzkumu a vývoje na poli elektromobility, resp. 30 let technologií pohonu všech kol na rallyových soutěžích. Mitsubishi tak dokázalo předběhnout jiné světové automobilky.

Nový Outlander PHEV

Outlander PHEV se těší z pozitivní odezvy zákazníků a díky nepřetržitému zdokonalování se postupně přetavil z modelu pro první technologické nadšence do jednoho z klíčových modelů značky. Outlander PHEV byl v letech 2015, 2016 a 2017 (Zdroj: organizace JATO) nejprodávanějším evropským plug-in hybridem. Doposud se v Evropě prodalo přes 100 000 těchto vozů. S celkovými celosvětovými prodeji přes 140 000 vozů se Outlander PHEV řadí mezi nejprodávanější plug-in hybridní SUV v rámci celého světa.
Outlander PHEV spojuje ty nejlepší technologie Mitsubishi a je bezpochyby vlajkovou lodí automobilky. Technologie pohonu PHEV používaná tímto modelem přinesla významný průlom v dojezdové vzdálenosti, která je i dnes slabým místem kategorie elektromobilů. Outlander PHEV současně vyřešil složitou otázku emisí a hlučnosti, která je problematickým místem všech naftových vozů. Outlander PHEV je tak odpovědí pro ty zákazníky, kteří volají po delším dojezdu elektromobilů a na svých výletech chtějí zažít i jiná dobrodružství, než je hledání nejbližší dobíjecí stanice.
Nový Outlander PHEV MY19 využívá systém nové generace, který je ve světě elektromobilů i SUV průkopnický. Nejnovější varianta odhalená v Ženevě, nyní s ještě výraznějšími rysy SUV a elektromobilu, opět posune hranice o něco dále – například zcela přepracovaným hnacím ústrojím, ještě větší dynamikou, kultivovanějším interiérem a funkčním designem.

Systém PHEV: PHEV 2.0

Dříve používaný benzinový dvoulitr na bázi klasického Ottova cyklu nahradil benzínový motor 2,4 litru pracující s Atkinsonovým cyklem. Nová jednotka tak přináší vyšší točivý moment, hladší chod a celkově vyšší účinnost.

  • Výkon generátoru energie vzrostl o 10 %
  •  Výkon zadního elektromotoru se zvýšil o 10 %
  • Kapacita baterie soustavy pohonu vzrostla o 15 %
  • Výkon baterie pohonu narostl o 10 %

Systém pohonu všech kol 4WD: Více režimů

K režimu NORMAL a 4WD LOCK předchozích modelů byly doplněny dva nové jízdní režimy. V režimu SPORT má řidič vyšší míru kontroly ve prospěch většího potěšení z jízdy na cestách plných zatáček. Režim SNOW zprostředkuje více jistoty na zasněžených a kluzkých površích.

Design: Atraktivní a kultivovaný

  • Na vnějším designu vozu se odrazila řada jemných vylepšení, jako např. nové LED světlomety, obdélníkové rámečky předních mlhových světel, propracovanější maska chladiče s vizuální identitou dynamického štítu (DYNAMIC SHIELD) nebo spodní ochranný kryt vozu. K markantnějšímu a kultivovanějšímu vzhledu vozu přispěl větší zadní spoiler nebo propracovanější provedení nových vícepaprskových 18″ kol z lehkých slitin ve dvoubarevném lakování.
  • Změny v interiéru evokují pocit ještě vyšší kvality – např. nové prošívané čalounění jemnou kůží, zbrusu nová přední sedadla s výborným bočním vedením, přepracované ovládací prvky, nový přístrojový panel, nové dekory, zadní výdechy klimatizace a další.

MITSUBISHI e-Evolution Concept

Koncept MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT je technickým prototypem naznačujícím nové strategické směřování značky Mitsubishi Motors. Přináší silné stránky vozů SUV i elektromobilů se schopnostmi začleňovat nové systémy v souladu s voláním zákazníků po mobilitě s konektivitou.

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

Vysoce výkonné SUV na čistě elektrický pohon zhmotňuje novou strategii značky v duchu nového celosvětového sloganu „Drive your Ambition“. Nová strategie Mitsubishi odráží progresivní mentální postoj zaměřený na inspirující design a výrobky stavějící na průkopnických vozech SUV a čerpající ze spojení elektrifikace a systémové integrace.

Design

Značka Mitsubishi v duchu své filozofie vytvořila výrazný a poutavý design, který zhmotňuje robustnost, autentičnost a funkční přednosti, typické pro vozy Mitsubishi.
Mitsubishi je proslulé svojí dlouhou a bohatou historií. Když vyslovíme „Mitsubishi“, ihned nás napadnou osvědčené jízdní schopnosti v terénu v kombinaci se špičkovým pohonem 4×4. Vlajkonošem špičkových schopností pohonu 4×4 nyní bude MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Z designu uvedeného konceptu je zřejmá ochota zakousnout se všemi koly do vozovky i agilita velmi schopného cestovního vozu pro výpravy za hranice města.

Exteriér

  • Design předních partií MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT je nejnovější variantou příslovečného dynamického štítu (DYNAMIC SHIELD) vozů Mitsubishi. Černá maska chladiče je schována za sklem, čímž decentně naznačuje zařazení vozu do kategorie vysoce výkonných elektromobilů. Za skleněným štítem je možné spatřit kamery a senzory, zde zvýrazněné modrými linkami. Aerodynamiku pak vylepšují zvětšené přívody vzduchu pod světlomety. Ty zároveň pomáhají účinně chladit elektricky ovládané brzdové třmeny.
  • Při pohledu z boku je zdůrazněn charakter SUV se svalnatými boky a spodní částí karoserie s výrazným zešikmením dovnitř, zde v kombinaci s vysokou světlou výškou a ostrou, výraznou charakteristickou křivkou v horizontálním směru.
  • Z krátkých převisů je zřejmá agilita vozu. Svalnaté ztvárnění rohových partií naznačuje mohutný točivý moment, který je každé z kol připraveno přenášet na povrch vozovky.
  • Výrazné zkosení čelního skla v kombinaci s krátkými převisy vytváří jedinečnou siluetu, kterou dokáže nabídnout jen elektromobil.
  • Velký šestiúhelník na zádi se inspiroval krytem rezervního kola ikonického SUV značky, legendárního modelu Pajero, který je představitelem nejlepších terénních vozů a současně jednou z nejvíce kultovních kapitol v historii Mitsubishi.
  • Podoba zadního C-sloupku pak připomíná kýlovou plochu tryskového letadla. Aerodynamiku zlepšuje přívod vzduchu a difuzor v prostoru mezi C-sloupkem a zadním nárazníkem.

Interiér

  • Díky absenci velkého spalovacího motoru pod kapotou měli návrháři více prostoru k realizaci zcela nového kokpitu. Přístrojový panel před řidičem zdánlivě pluje prostorem. Přístrojový panel staví na horizontálním provedení, charakteristickém pro všechny vozy Mitsubishi. Informace se tradičně zobrazují nad vodorovnou osou, zatímco ovládací prvky najdeme o něco níže. Horizontální přístrojový panel v roli jakési libely elektronického hledáčku usnadňuje odhad náklonu vozidla při jízdě v terénu – další ukázka toho, jak forma následuje funkci.
  • Napříč celou přístrojovou deskou se rozpíná velký plochý displej. Zde se zobrazují venkovní podmínky, údaje navigace a další důležité pokyny. Velký displej lemují dvě menší obrazovky zprostředkující záběry přední a zadní kamery. V komplikovaném terénu řidič ocení pohled kamery shlížející v místě předních kol, umožňující tak manévrování s dosud nevídanou přesností.
  • Prosklení interiéru poskytuje prakticky neomezený rozhled 360°, kdy řidič získává pocit, jako by seděl v kokpitu stíhacího letounu.

Technologie

  • Systém elektrického pohonu:
    MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT využívá vysokokapacitní baterii a výkonné elektromotory s vysokým točivým momentem, poskytující hladkou a dynamickou odezvu, kterou se elektromobily liší od vozidel se spalovacím motorem. Baterie pohonu je umístěna pod podlahou uprostřed vozidla, kterému propůjčuje nízké těžiště ve prospěch co nejlepší jízdní stability.
  • Systém pohonu všech kol 4WD
    Pohon 4WD s trojicí elektromotorů s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti využívá jeden samostatný elektromotor pro kola přední nápravy, který doplňuje nový systém AYC (aktivní kontrola stáčení kolem svislé osy) s dvojicí elektromotorů, zajišťující koordinovanou činnost dvou zadních elektromotorů prostřednictvím elektronicky řízeného vektorování točivého momentu (zvlášť pro levé a pravé zadní kolo) v rámci systému AYC. Všechny výše uvedené komponenty jsou začleněny do integrovaného systému S-AWC (Super-All Wheel Control) pro řízení pohonu všech kol, který je jedinečným produktem Mitsubishi. Uvedené řešení se tak podepisuje na lepších jízdních vlastnostech při průjezdu zatáček a jistém záběru všech kol. Brzdy MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT bleskově a přesně regulují hnací sílu za pomoci elektrických brzdových třmenů, které nahrazují klasické hydraulické ovládání. Fungování použitého řešení řidič pocítí a ocení prakticky okamžitě, dokonce i za nízkých rychlostí, kdy jsou síly příčného zrychlení nízké. Čistý elektromobil při jízdě po městě, na rychlostních komunikacích i silnicích plných zatáček vždy zajišťuje ostré a pohotové reakce, věrně odrážející záměry řidiče.
  • Systém umělé inteligence (AI)
    Mozkem studie MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT je systém umělé inteligence, který opět posouvá řidičovy schopnosti. Systém AI díky soustavě senzorů dokáže okamžitě sledovat změny stavu vozovky a aktuální dopravní situace, stejně tak jako záměry řidiče. Jelikož systém dovoluje hladce koordinovat záměry řidiče s výkonovými charakteristikami vozidla, účinně podporuje řidiče všech schopností. Snazší a bezpečnější kontrola nad vozidlem pak znamená posun motoristických zkušeností na novou úroveň. Díky speciální funkci osobního kouče v rámci systému umělé inteligence je možné řidiči předávat nové znalosti, a tak nenuceně zlepšovat jeho řidičské schopnosti. Systém si nejprve vytvoří celkový obraz o úrovni řidičských schopností a následně připraví výukový program, na jehož základě poskytuje rady prostřednictvím hlasového dialogu a velkého displeje na přístrojové desce. Ve výsledku tak řidič bez ohledu na úroveň schopností rychle získá vůz, který se chová přesně podle jeho záměrů, a brzy tak zakusí požitek z jízdy na dříve nepoznané úrovni.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Ford Edge, Mustang Bullitt, Mustang – Ženeva 2018

VIDEO – Ford Edge, Mustang Bullitt,...

Moderátor Viktor Tamayo vyzpovídal přímo na ženevském autosalonu ředitele vnější komunikace Ford Motor Company, pana Martina Linharta.

VIDEO – Volvo V60 – Ženeva 2018

Petra Doležalová, PR managerka Volvo ČR, představila moderátorovi Viktorovi Tamayo na ženevském autosalonu to nejdůležitější ze stáje Volvo.

VIDEO – Toyota Auris Hybrid, Aygo,...

Novinky automobilky Toyota nám představil Martin Peleška, ředitel zastoupení Toyota ČR.

VIDEO – Lexus UX, RX – Ženeva...

Co je nového u automobilky Lexus se na ženevském autosalonu ptal moderátor Viktor Tamayo ředitele zastoupení Lexus ČR, pana Martina Pelešky.

VIDEO – BMW X4, M8 Gran Coupé, M2,...

O novinkách stáje BMW si na ženevském autosalonu povídal Viktor Tamayo s panem Davidem Haidingerem.