Mistr světa ve srovnávacím testu prokázal, že Dunlop SportSmart TT jsou o tři sekundy rychlejší

  • David Checa testoval ve španělském Monteblanco čtyři značky hypersportovních pneumatik
  • Dunlop SportSmart TT byly v průměru o 2,16 % rychlejší než konkurenční výrobky

Společnost Dunlop v březnu uvedla na trh pneumatiky Dunlop SportSmart TT. Současně s tím zahájila rozsáhlé srovnávací testy s konkurenčními hypersportovními pneumatikami.

David Checa srovnával různé hypersportovní pneumatiky pro jízdu na okruhu při nezávisle auditovaném testu na náročném okruhu Monteblanco ve Španělsku. Bývalý jezdec MotoGP a trojnásobný vítěz FIM Mistrovství světa endurance je znám svou zásadovostí, rychlou jízdou a technickými schopnostmi. To z něj učinilo ideálního kandidáta na nezávislé zhodnocení, které by Dunlop mohl porovnat s výsledky vlastních zkušebních jezdců.

 V Monteblanco o vice než tři sekundy na kolo rychlejší

David Checa při testu srovnával pneumatiky Dunlop SportSmart TT, Michelin Power RS, Pirelli Diablo Rosso Corsa a Bridgestone Battlax RS10 na 3,3 kilometry dlouhém okruhu Monteblanco. Použil k tomu pro silnici schválenou Yamahu YZF-R1, s jejíž závodní verzí má dlouholeté zkušenosti a sbíral s ní úspěchy na závodech 24 hodin.

David Checa nevěděl, které z pneumatik byly namontovány na každou z 33 kilometrů dlouhých etap. Měl vždy jen za úkol projet naplno deset okruhů do další výměny pneumatik. Test pokračoval vždy dalšími deseti koly na pneumatikách jiné značky.

Mezi vůbec nejrychlejším okruhovým časem (Dunlop SportSmart TT) a nejlepším časem nejpomalejších pneumatik (Michelin) byl zaznamenán rozdíl tří sekund.

Dunlop SportSmart TT:                  1 m 32,621 s

Pirelli Diablo Rosso Corsa:                        1 m 33,452 s

Bridgestone Battlax RS10:             1 m 34,879 s

Michelin Power RS:                        1 m 35,676 s

 

Pocit z jízdy s Dunlop SportSmart TT a jejich zpětná vazba se blíží opravdovým závodním pneumatikám, stejně jako většina konkurenčních pneumatik pro silniční použití mají rychlý nástup provozní teploty, ale převyšují je co do úrovně výkonnosti,” konstatoval Checa.

Dunlop SportSMart TT přední ds

Dmitri Talboom, produktový manažer Dunlop Europe vysvětluje: „Právě to dělá ze SportSmart TT skutečně pneumatiky typu 50 na 50, vhodné jak pro rychlou jízdu na okruhu, tak pro silniční použití, tedy se širším rozsahem výkonnosti než u řady pneumatik určených čistě pro jízdu po okruhu. Díky tomu jsou ideální pro zhoršené povětrnostní podmínky, ale přitom na suché dráze udávají rychlejší tempo než ostatní konkurenční pneumatiky.

O více než 2,5 sekundy rychlejší v Mirevalu

Test v Monteblanco potvrdil vlastní poznatky společnosti Dunlop z testu na jejím podnikovém okruhu ve francouzském Mirevalu.

Při vlastním testu společnosti Dunlop zaznamenaly pneumatiky konkurenčních značek průměrný čas na zdolání jednoho okruhu 1 m 24.44 s. Poté, co byla motorka R1 obuta do pneumatik Dunlop SportSmart TT, dosáhla nového rekordu s časem 1 m 22,85 s.

Těší nás, že nezávislý test s Davidem Checou potvrdil naše dvě předchozí zjištění. Dokázali jsme si tak dva důležité body. Zaprvé, našemu technologickému týmu se podařilo vytvořit obdivuhodně všestrannou pneumatiku, která udává tempo. Za druhé, naše vlastní testovací kapacity a podnikoví jezdci dokáží vystihnout rozdíly mezi jednotlivými pneumatikami stejným způsobem jako trojnásobný mistr světa,“ dodal Talboom.

Působivého času na překonání okruhu přitom podle jezdců nebylo dosaženo na úkor jejich pocitu při jízdě, sebedůvěry nebo zpětné vazby. Jeden zkušený jezdec poznamenal, že SportSmart TT při jízdě dělaly dojem „pneumatik Moto2 na silnici“, a jejich přilnavost byla dlouhodobá a nevykazovala tendenci ke snižování. Jeho tvrzení není žádným velkým překvapením vzhledem k tomu, že se pneumatiky Dunlop v roce 2010 staly oficiálními pneumatikami mistrovství světa Mezinárodní motocyklové federace Moto2 a že Dunlop průběžně vyvíjí nové směsi a konstrukce pro tyto nejintenzivnější závodní kategorie.

Právě pro závody na nejvyšší úrovni, jako jsou Moto2 a mistrovství světa endurance Mezinárodní motocyklové federace, vyvinula společnost Dunlop nový polymer, který zvyšuje přilnavost a odolnost pneumatik. V nových pneumatikách Dunlop SportSmart TT je tento polymer využit jako součást směsi MultiTread. Je jednou z příčin stabilní výkonnosti pneumatik, kterou často zmiňovali testovací jezdci.

Dunlop SportSMart TT zadní ds

Čtyři nové hypersportovní pneumatiky Dunlop během jediného roku

SportSmart TT jsou čtvrtými novými hypersportovními pneumatikami, které značka Dunlop uvedla na trh během jediného roku. Završují její loni ohlášenou strategii nového přístupu k tomuto segmentu, v jejímž duchu se Dunlop rozhodl obměnit svůj sortiment hypersportovních pneumatik tak, aby mohl nabízet „pneumatiky pro každý typ jezdce“.

Výsledkem nepřetržitého vývoje je, že má nyní Dunlop nejmladší a nejmodernější sortiment hypersportovních pneumatik.

Pro profesionální jezdce – D213 GP Pro – na trhu od léta 2017

Pro sezónní jezdce na okruhu – GP Racer D212 – na trhu od ledna 2017

Pro zkušené jezdce na okruhu i pro jízdu na silnici – SportSmart TT – na trhu od března 2018

Pro silniční jezdce s příležitostným použitím na okruhu – SportSmart2 Max – na trhu od března 2017

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax MX33 pro jízdu na proměnlivém povrchu

Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax...

Geomax MX33: nástupce pneumatik MX3S do měkkého terénu Nové technologie se osvědčily v motokrosových velkých cenách S motokrosovými pneumatikami pro různý terén přichází Dunlop jako první...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu modelu Amarok s novým vrcholným motorem

Volkswagen Užitkové vozy zahájil...

Amarok V6 nově s motorem o výkonu 190 kW Funkce zvýšení plnicího tlaku přechodně umožňuje až 200 kW Vyšší točivý moment: 580 N.m Nový vrcholný motor lze objednávat do výbavových linií...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově zvítězil Lumír Firla

PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově...

Součástí 46. ročníku Rallye Český Krumlov byl mimo jiné druhý závod seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Posádky rychlých „dvěstěosmiček“ předvedly už na Šumavě atraktivní souboje a do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda CRF250R, modelový rok 2019

Honda CRF250R, modelový rok 2019

U modelu CRF250R došlo k výraznému posílení točivého momentu v nízkých otáčkách; motor navíc získal 3stupňový systém pro řízení rozjezdu HRC Launch Control a další vylepšení...