Mezi 5 nejprodávanějších ojetin v ČR dle věkových kategorií se vešlo jen 6 značek a 10 modelů vozů

Češi mají při výběru ojetých automobilů jasno.

Společnost AAA AUTO uskutečnila průzkum pěti nejprodávanějších ojetin

– ve čtyřech věkových kategoriích jednotlivě pro muže i ženy. Na celé čáře zvítězila tuzemská Škoda následovaná značkami Ford a Volkswagen. Do pomyslného žebříčku se vešel i Renault a Citroen. Muži volí nejčastěji prostorné a výkonné hatchbacky či vozy combi, ženy upřednostňují menší a praktická auta.

Výsledky ankety TOP 5 nejprodávanějších ojetin v ČR vycházely z průzkumu kupujících ve čtyřech věkových kategoriích (18 – 28 let, 29 – 45 let, 46 – 63 let, 63 let a více) rozdělených podle pohlaví. Údaje platí pro poslední rok.

U mužů jasně zvítězila Škoda Octavia

– která s přehledem dominovala hned ve třech věkových kategoriích, jen ve skupině 63 let a více se umístila na druhém místě. Předstihla ji zde pouze Škoda Fabia, a to zejména díky nižší ceně a menším nárokům seniorů na vozy. Zatímco u mužů Fabia obsazovala, až na poslední zmíněnou výjimku, druhé místo, v ženské kategorii obsadila všechna prvenství.

V závěsu za škodovkami si své pozice pevně drží značky Ford a Volkswagen, jejichž modely Focus, Mondeo, Passat a Golf jasně opanovaly 3. – 5. pozice. Konkurovat těmto třem značkám dokázala jen trojice francouzských zástupců. V kategorii žen ve věku 46 – 63 let se na 3. příčku protlačil Peugeot 206, zatímco v mužské kategorii 63 let a více obsadily 3. – 5. místo modely Renault Laguna, Renault Thalia a Citroen Saxo.

Hatchback v podobě nejoblíbenější Škody Octavia anebo vozy combi u dalších značek převládají s přehledem ve všech mužských kategoriích. „Tím se jasně potvrzuje způsob, jakým muži vozy vybírají. Volí velká a pokud možno výkonná auta“, vyjadřuje se k upřednostňovaným volbám českých řidičů generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. „Ženy volí zejména menší a praktické kompaktní vozy s moderním vzhledem, u kterých nerozhoduje výkon či značka. Ohlížejí se především na bezpečnost, ale také na detaily“, doplnila Topolová.

Průměrná cena ojetého vozu na českém trhu

– se letos v pololetí meziročně zvýšila na 198 000 Kč, přičemž český muž v produktivním věku symbolizující první tři kategorie, tedy 18 – 63 let, utratí za ojetý vůz podle výsledků v anketě TOP 5 nejprodávanějších vozů v průměru 126 000 Kč. Ženy zaplatí o 10 tisíc méně. Celková průměrná cena prodávaného vozu v AAA AUTO je v současné době 179 104 Kč a vzrostla oproti poslednímu čtvrtletí roku 2013 již o 16 procent.

Průměrné stáří vozů v AAA AUTO činí 6 let.

Nejoblíbenější barvou

– je, stejně jako u nejprodávanější ojetiny celkově za rok 2013, stříbrná, která získala až na jednu výjimku všechna 1. a 2. místa ve všech kategoriích. Mezi další oblíbené barvy patří zejména černá a modrá.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jak si poradit, když s autem zapadnete ve sněhu

Jak si poradit, když s autem zapadnete ve...

Projížďka autem zimní zasněženou krajinou je pro spolujezdce pohádková. Řidič však musí být ve střehu, protože jízda je ošemetná a při chvilce nepozornosti můžete zapadnout. To je pak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT Tarraco, bez výmluv

Se sloganem „Proč ne teď?“: SEAT...

Světová premiéra inspirující televizní reklamy na nové SUV značky SEAT Mezinárodní kampaň byla připravena reklamní agenturou C14torce SEAT tento týden spouští mezinárodní televizní kampaň...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai opět získává prestižní ocenění za nejmodernější design: iF Design Award obdržel již pátým rokem v řadě

Hyundai opět získává prestižní...

Hyundai Motor získal ocenění iF Design Award pátým rokem v řadě: letošními laureáty jsou model Palisade a koncepční vůz Le Fil Rouge Hyundai pokračuje ve své ambici zpřístupňovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE NAHLÉDNOUT DO INTERIÉRU PROTOTYPU ELEKTROMOBILU, KTERÝ SMĚŘUJE NA ŽENEVSKÝ AUTOSALON

SPOLEČNOST HONDA NECHALA POPRVÉ KRÁTCE...

Společnost Honda nechala poprvé krátce nahlédnout do interiéru prototypu svého kompaktního elektromobilu V přístrojové desce na celou šířku vozu se snoubí čistý a střídmý design s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Neobvyklá povolání v automobilovém průmyslu: Automobilový sochař

Neobvyklá povolání v automobilovém...

Modeláři dávají automobilu tvar pomocí syntetické hlíny, z níž vytvářejí model v životní velikosti Nové technologie toto řemeslo nevytlačily, protože se jedná o klíčový aspekt...