Martin Macík po maratónské etapě 6. ledna 2016 na 13.místě

Čtvrtá měřená etapa letošní Rallye Dakar už nebyla krácena, jako předchozí speciálky.

1macdak7900

Piloti kamionů si užili ostrý závod na okruhu měřícím plných 418 km

Liazka Martina Macíka si drží svou pozici v první patnáctce a v aktuální maratónské etapě dojela třináctá. Stejné pořadí si uhájila i celkově. Po příjezdu do bivaku neměli k vozům přístup mechanici, ale naštěstí v případě kamionu týmu KM Racing žádných oprav nebylo třeba. A tak se Martin Macík, František Tomášek a Michal Mrkva mohli jít v klidu vyspat na další den, ve kterém na ně čeká nejvyšší bod letošního Dakaru.

Po třetí měřené etapě a přejezdu dlouhém 300 km

– přivítal posádku týmu KM Racing promočený horský bivak v San Salvador de Jujuy, kde právě zuřila bouře. Ani ta však mechanikům nezabránila, aby se okamžitě pustili do údržby žlutočerného kamionu. Tým si s sebou do Jižní Ameriky, bohužel, zapomněl přibalit pláštěnky, ale důvtipní servismani si dokázali poradit i s touto drobností a zhotovili si vlastní modely z igelitových pytlů a lepenky. Měli opravdu na pilno a pracovali až do rána, protože tentokrát bylo třeba techniku důkladně vyladit. Na posádku čekala maratónská etapa, po jejímž dojetí je mechanikům vstup k vozům zakázán. Posádky se musejí spolehnout jen na vlastní dovednosti, případně vydržet s opravami přes 5. etapu do dalšího bivaku.

„Líza je v dobré kondici. Z maratónské etapy nemám po technické stránce strach. Myslím, že tady v horách se začne pomalu rozhodovat. Jedeme hodně vysoko a jízda ve více než 3000 metrech nad mořem dá zabrat. Je to jako řídit po tom, co jste dostali ránu do hlavy, jste unavenější, bolí vás hlava, kyslík ubývá. I přesto se nám ale jelo dobře, vyrovnaně a všechno šlo, jak mělo,“ popisuje Martin Macík.

Celou 4. etapu postupovala posádka týmu KM Racing

– v rychlém tempu k cíli a nakonec náročnou speciálku dojela na skvělém 13. místě. Stejné pořadí si drží i celkově. A plán držet se v první patnáctce vychází. Po noci bez mechaniků čeká na závodníky druhá část maratónského úseku a nadmořská výška by měla i nadále vzrůstat.

„V další etapě bychom měli dosáhnout vůbec nejvyššího bodu, na kterém se kamiony letos v rámci Dakaru ocitnou, takže předpokládám, že to bude dobrodružná jízda. Kromě toho pořadatelé vyhrožují, že další úsek pořádně prověří i navigátory, kteří zažijí perné chvilky. Tak uvidíme, co na našeho Františka nachystali. Pravdou je, že už dnes jsme viděli několik posádek bloudit,“ komentuje další vývoj závodu Martin Macík.

Aktuality, zajímavosti, videa, reportáže z aktuálního Dakaru můžete sledovat na:

Martinovu cestu dakarským závodem mohou fanoušci podpořit prostřednictvím projektu veřejného sponzoringu Todokazeme.cz.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DEN DÍKŮ SPOLEČNOSTI HONDA RACING: Společnost Honda slaví na okruhu Motegi 60 let své účasti v závodech mistrovství světa

DEN DÍKŮ SPOLEČNOSTI HONDA RACING:...

Šedesát let od svého prvního vstupu do závodů mistrovství světa oslavila společnost Honda již podesáté „Den díků“ nazvaný Honda Racing Thanks Day, kterého se dnes na okruhu Twin Ring v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy zvyšuje prodeje na českém trhu

Volkswagen Užitkové vozy zvyšuje...

Volkswagen Užitkové vozy upevňuje v závěru roku svou pozici jedničky na českém trhu 5451 registrací od ledna do října představuje meziroční nárůst o 9,0 % Po velmi úspěšném říjnu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai prezentuje na konferenci MIF 2019 filozofii budoucí mobility, zaměřenou na člověka

Hyundai prezentuje na konferenci MIF 2019...

Na konferenci Mobility Innovators Forum 2019, pořádané společností Hyundai CRADLE, se setkávají lídři z různých oblastí, aby diskutovali o budoucích příležitostech Výkonný viceprezident...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ ELEKTRICKOU OFENZÍVU V NABÍDCE UŽITKOVÝCH VOZŮ!

CITROËN SPOUŠTÍ ELEKTRICKOU OFENZÍVU V...

Citroën, zaujímající v prvním pololetí letošního roku 6. místo v Evropě (jeho tržní podíl byl 9,2 %), je významnou značkou, která psala historii výroby užitkových vozidel. Pro posílení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vyvíjí jako první na světě technologii pro aktivní eliminování hluku od podvozku

Hyundai vyvíjí jako první na světě...

Nové průkopnické řešení významně zlepšuje aktuální technologii eliminace hluku Překonání limitů dosavadní technologie pro aktivní eliminování hluku DSP analyzuje hluk a vyšle zvukovou...