Letošní nákupy aut na dovolenou jsou ve znamení velkých aut: rostou prodeje off-roadů, SUV a MPV

Letos v létě se prodalo o téměř 9 % více těchto automobilů než za stejnou dobu loni.

AAA AUTO tento rok již avizovala zvýšený zájem o ojeté vozy, do dnešního dne se celkové prodeje zvýšily meziročně o 7,3 %

Vzrůstající oblibu velkoprostorových automobilů v době dovolených potvrdil nárůst jejich prodejů se začátkem letní sezóny. AAA AUTO prodalo od začátku května do dnešního dne již přes 2 200 takovýchto vozů. „Velký vliv na zvýšení prodejů těchto vozů u nás má i vznik specializovaných center pro SUV a terénní vozy, které zákazníci najdou v Praze a Brně. Zákazník si může vybírat vůz z nabídky v celé České republice, a pokud vůz najde na vzdálenější pobočce, rádi mu ho převezeme na jemu nejbližší pobočku,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. Nejžádanějšími modely rodinných vozů jsou nyní Volkswagen Touran, Škoda Roomster a Kia Sportage.

Výběr automobilu před dovolenou již samozřejmě není jen o velkém prostoru a bezpečnosti, ale také o komfortu a vzhledu vozu

Díky výraznému snížení spotřeby u těchto automobilů se výrazně rozšířily možnosti českých řidičů a nemusí tolik řešit rozdíly ve spotřebě u jednotlivých modelů. „Ceny pohonných hmot se již dlouhodobě drží na relativně příjemných hodnotách a rozdíly mezi dieselem a benzínem jsou stále minimální. Přesto zákazníci v případě SUV a MPV na léto volí z šedesáti procent naftovou variantu vozu, která jim přináší značnou úsporu na delší vzdálenosti, které v létě absolvují častěji,“ potvrzuje Topolová. Zvýšená obliba ojetých automobilů je způsobena i stále větším rozdílem oproti novým vozům, jak potvrzuje Topolová: „Pokračující trend rozevírajících se nůžek mezi cenami nových a zánovních vozů má velký vliv na zvýšení počtu našich zákazníků, kdy zejména u SUV lze zakoupit roční či dvouletá auta výrazně levněji, než nová,“ vysvětluje Karolína Topolová.

Podle statistik AAA AUTO došlo od loňské letní sezóny v případě MPV a SUV

– ke zvýšení popularity automatické převodovky o 4,5 % na 23,9 %. Nejoblíbenější značkou je Volkswagen následovaný Fordem a Hyundaiem a 33 % zákazníků upřednostňuje náhon na všechna čtyři kola. Nejoblíbenější verze motoru je 2.0 TDI. V barvách zákazníci vybírají převážně šedou a černou, ale výrazný posun v oblibě nastal u bílé barvy, která se od loňské letní sezóny posunula z pátého na třetí místo a potvrzuje tak zvyšující se trend u nových vozů.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...