Kdy je ten správný čas pořídit si nový anebo ojetý automobil?

Svůj názor vyjádřilo v rámci on-line průzkumu Sauto cz, jehož výsledky publikoval na svém blogu Výzkumník|Seznam.cz

V rámci on-line průzkumu

– vyjádřilo své stanovisko celkem 602 dotazovaných, kteří kupovali v posledních 2 letech automobil nebo ho v současnosti vybírají.

Na otázku kdy je ten správný čas pořídit si nový automobil:

1Sauto1

– odpovědělo 59 % Čechů že to je až ve chvíli, kdy začne ten jejich dosavadní dosluhovat. A jak také vyplývá z dat Seznam.cz Výzkumník, lidé, kteří v tuto chvíli řeší výběr automobilu, nejčastěji hledají mezi ojetinami (63 %).

Průměrný věk vozového parku v ČR

– přesahuje podle statistik Sdružení automobilového průmyslu 17 let. Seznam.cz Výzkumník pátral po důvodech: nejčastěji nákup dalšího auta brzdí finance, ale také spokojenost se současným autem či obava riskovat změnu.

Na druhou stranu 27 % řidičů mění svůj vůz po několika letech.

Na otázku proč nejčastěji odpovídali, že automobil po 2 -3 letech si stále drží svoji hodnotu. „O kupce takto starých aut není nouze. Čím dál tím větší skupina řidičů preferuje nákup ojetého vozu ve stáří 3 – 4 roky. Je to hlavně díky stále se zvyšující kvalitě automobilů a také nabízeným zárukám. Například některé vozy nabízejí záruku až 7 let. Čtyři roky starý ojetý vůz tak stále bude ještě 3 roky v záruce. Na druhoustranu takto mladých aut je na trhu žalostný nedostatek“ řekl Michal Zadák, manažer Sauto.cz.

A jak také vyplývá z dat Seznam.cz Výzkumník, lidé, kteří v tuto chvíli řeší výběr automobilu, nejčastěji hledají mezi ojetinami (63 %):

1Sauto2

V případě nákupu nového auta si čeští řidiči vybírají především z aut ojetých (63 % dotázaných). „Důvodem preference ojetých aut je jednoznačně cena. I u ojetých aut je ale pro kupující většinou důležité, aby auto bylo „jako nové“ – po jednom majiteli, co nejnovější, co nejméně najeto,“ řekl Zadák. Podle průzkumu si nová auta vybírají častěji lidé s vyšším vzděláním, ve vyšším věku (starší 55 let preferují ve 44 % nové auto) a Pražané.

Peníze až na prvním místě

Není asi překvapení, že nejdůležitějším aspektem při výběru vozidla je cena (velmi důležitá je pro 64 % řidičů). Zajímavé je ovšem druhé místo: Překvapivě se nejedná ani o stav tachometru či rok výroby, ale o druh karoserie. „Krom základních kritérií v tabulce uživatelé vždy zvažují účel nákupu automobilu. Podstatná proto je velikost kufru pro rodiny s kočárky, čtyřkolky pro chalupáře převážející náklady po špatném terénu a podobně,“ řekl Zadák.

Čím dál náročnější jsou řidiči i v oblasti povinné výbavy.

To co považují jako nutnost je posilovač řízení (88 %), airbagy (84 %) a ABS (78 %). Naopak, co majitelé motorových nepovažují za nutnost, jsou parkovací senzory a hliníková kola (oba faktory důležité jen pro 17 % řidičů), vyhřívaná sedadla (12 %) a zabudovanou navigaci (11 %).

Zajímavostí je, že lidé, kteří aktuálně řeší pořízení nového či ojetého vozu, se dívají i po alternativních palivech:

1Sauto3

Zdroj: data Seznam.cz Výzkumník a Michal Zadák, manažer Sauto.cz

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford představuje na veletrhu užitkových automobilů v Birminghamu novou Fiestu Van a zabudovaný modem FordPass Connect

Ford představuje na veletrhu užitkových...

Ford posiluje svoji úspěšnou řadu užitkových modelů o novou Fiestu Van a pokročilé technologie z oblasti konektivity. Obě novinky se v premiéře představují na veletrhu užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou nabídku online služeb o doručení do vozu prostřednictvím servisu Amazon Key

Automobilka Volvo Cars rozšiřuje svou...

Prémiová automobilka Volvo Cars uzavřela partnerství se společností Amazon, aby mohla zákazníkům v USA zprostředkovat službu doručování zásilek přímo do vozu. Uvedená spolupráce znamená...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na prémiové veteránské rallye

Südsteiermark Classic: Vozy ŠKODA na...

ŠKODA AUTO partnerem prestižní soutěže historických vozidel Südsteiermark Classic Již tradiční akce v malebném prostředí jižního Štýrska pro více než 150 veteránů Inspirativní historii...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ NAZVANOU „INSPIRED BY“ VAŠÍ TOUHOU PO SVOBODĚ OD ROKU 1919 !

CITROËN SPOUŠTÍ NOVOU REKLAMNÍ KAMPAŇ...

Citroën spouští v těchto dnech novou kampaň, jejíž sdělení zní „Naše vize mobility se rodí z vaší touhy po svobodě“. Tento nový mezinárodní reklamní spot uvádí na scénu motto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v roce 2025 tvořila 50 % jejího prodeje elektrická vozidla

Společnost Volvo Cars usiluje o to, aby v...

Společnost Volvo Cars zabývající se výrobou prémiových automobilů dnes oznámila, že si stanovila nový cíl: do roku 2025 mají padesát procent jejího celkového prodeje tvořit elektrická...