Kdy je ten správný čas pořídit si nový anebo ojetý automobil?

Svůj názor vyjádřilo v rámci on-line průzkumu Sauto cz, jehož výsledky publikoval na svém blogu Výzkumník|Seznam.cz

V rámci on-line průzkumu

– vyjádřilo své stanovisko celkem 602 dotazovaných, kteří kupovali v posledních 2 letech automobil nebo ho v současnosti vybírají.

Na otázku kdy je ten správný čas pořídit si nový automobil:

1Sauto1

– odpovědělo 59 % Čechů že to je až ve chvíli, kdy začne ten jejich dosavadní dosluhovat. A jak také vyplývá z dat Seznam.cz Výzkumník, lidé, kteří v tuto chvíli řeší výběr automobilu, nejčastěji hledají mezi ojetinami (63 %).

Průměrný věk vozového parku v ČR

– přesahuje podle statistik Sdružení automobilového průmyslu 17 let. Seznam.cz Výzkumník pátral po důvodech: nejčastěji nákup dalšího auta brzdí finance, ale také spokojenost se současným autem či obava riskovat změnu.

Na druhou stranu 27 % řidičů mění svůj vůz po několika letech.

Na otázku proč nejčastěji odpovídali, že automobil po 2 -3 letech si stále drží svoji hodnotu. „O kupce takto starých aut není nouze. Čím dál tím větší skupina řidičů preferuje nákup ojetého vozu ve stáří 3 – 4 roky. Je to hlavně díky stále se zvyšující kvalitě automobilů a také nabízeným zárukám. Například některé vozy nabízejí záruku až 7 let. Čtyři roky starý ojetý vůz tak stále bude ještě 3 roky v záruce. Na druhoustranu takto mladých aut je na trhu žalostný nedostatek“ řekl Michal Zadák, manažer Sauto.cz.

A jak také vyplývá z dat Seznam.cz Výzkumník, lidé, kteří v tuto chvíli řeší výběr automobilu, nejčastěji hledají mezi ojetinami (63 %):

1Sauto2

V případě nákupu nového auta si čeští řidiči vybírají především z aut ojetých (63 % dotázaných). „Důvodem preference ojetých aut je jednoznačně cena. I u ojetých aut je ale pro kupující většinou důležité, aby auto bylo „jako nové“ – po jednom majiteli, co nejnovější, co nejméně najeto,“ řekl Zadák. Podle průzkumu si nová auta vybírají častěji lidé s vyšším vzděláním, ve vyšším věku (starší 55 let preferují ve 44 % nové auto) a Pražané.

Peníze až na prvním místě

Není asi překvapení, že nejdůležitějším aspektem při výběru vozidla je cena (velmi důležitá je pro 64 % řidičů). Zajímavé je ovšem druhé místo: Překvapivě se nejedná ani o stav tachometru či rok výroby, ale o druh karoserie. „Krom základních kritérií v tabulce uživatelé vždy zvažují účel nákupu automobilu. Podstatná proto je velikost kufru pro rodiny s kočárky, čtyřkolky pro chalupáře převážející náklady po špatném terénu a podobně,“ řekl Zadák.

Čím dál náročnější jsou řidiči i v oblasti povinné výbavy.

To co považují jako nutnost je posilovač řízení (88 %), airbagy (84 %) a ABS (78 %). Naopak, co majitelé motorových nepovažují za nutnost, jsou parkovací senzory a hliníková kola (oba faktory důležité jen pro 17 % řidičů), vyhřívaná sedadla (12 %) a zabudovanou navigaci (11 %).

Zajímavostí je, že lidé, kteří aktuálně řeší pořízení nového či ojetého vozu, se dívají i po alternativních palivech:

1Sauto3

Zdroj: data Seznam.cz Výzkumník a Michal Zadák, manažer Sauto.cz

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai se stal Značkou roku 2018

Hyundai se stal Značkou roku 2018

Hyundai Motor je nejúspěšnější značkou soutěže Red Dot Award 2018 Hyundai byl oceněn za inovativní design, kvalitu designu a know-how v oblasti řízení značky Hyundai Motor znovu triumfoval...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai, Apple a Google spadají do TOP 40 nejhodnotnějších značek na světě

Hyundai, Apple a Google spadají do TOP 40...

Společnost Interbrand každoročně vyhlašuje TOP 100 nejhodnotnějších značek světa (Best Global Brands). Hyundai si už potřetí v řadě udržel pozici v TOP 40. Po boku firem jako Apple, Google...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi optimalizuje kontrolu kvality v lisovně umělou inteligencí

Audi optimalizuje kontrolu kvality v...

První možnost využití je vyvíjena pro sériovou výrobu Rozpoznávání trhlin v lisovně bude probíhat automatizovaně s využitím strojového učení Nová metoda je dalším stavebním kamenem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Racing 21 – Klokočka ŠKODA team: Do třetice bronzová Příbram

Racing 21 – Klokočka ŠKODA team: Do...

Konzistentní výkon v Příbrami přinesl v cíli třetí místo v absolutním pořadí Vzájemná sehranost posádky Vojtěch Štajf – František Rajnoha slavila opět úspěch Nejúspěšnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V čisté mobilitě Hyundai předběhl dobu a evropský emisní plán 2030 není pro značku problém

V čisté mobilitě Hyundai předběhl...

Společnost Hyundai již v minulosti uvedla svůj ambiciózní plán – v globálním měřítku postupně rozšiřovat ekologicky šetrnou paletu vozů a to o 22 modelů do roku 2020. V roce 2021 tak bude...