Kdo obstojí v nejnebezpečnějším závodě světa?

Discovery Channel uvádí seriál ZÁVOD DO DAKARU – premiéra 27. října ve 22 hod. na Discovery Channel. Společnost Discovery Communications je jedničkou mezi médii věnujícími se dokumentárním pořadům.

Kdo obstojí v nejnebezpečnějším závodě světa?

Bylo chladné silvestrovské ráno v Lisabonu a Charley Boorman túroval svůj motocykl BMW F560 vedle dalších 766 profesionálních a amatérských soutěžících na startu 28. dakarské rallye. Do cíle v Dakaru na západoafrickém pobřeží zbývalo přes 11 000 kilometrů. Klid lisabonského rána byl jistou iluzí, která zakrývala nebezpečí neznámé severoafrické krajiny a hlavně saharské pouště, do nichž měl brzy vyrazit.

Nový seriál Discovery Chanel ZÁVOD DO DAKARU dokumentuje Charleyho pokus o zdolání slavné rallye a nabízí pohled na jeden z nejobtížnějších závodů světa – závod, který byl vždy halen do roušky romantického dobrodružství. Nikdy dříve nebyla rizika, která jezdci podstupují, a nástrahy, s nimiž se musejí vypořádat, zachycena takhle detailním způsobem. ZÁVOD DO DAKARU zavede diváky přímo do srdce dění.

Kdo obstojí v nejnebezpečnějším závodě světa?

Ani měsíce tvrdého tréninku nedokáží jezdce připravit na to, co je v téhle rallye čeká. Se svými spolujezdci z týmu BMW, australským šampionem Simonem Paveyem a britským jezdcem Mattem Hallem, musel Charley čelit obrovským teplotním výkyvům: nejen noční mrazy až po 54°C odpoledne, museli se prodírat písečnými dunami, kodrcali po kamenitých cestách a čelili mohutným poryvům větru a též riziku, že v případě nehody může být nejbližší pomoc vzdálená několik kilometrů. Ostatně statistiky mluví za vše: přes 60 procent účastníků se do cíle nedostane.

Kdo obstojí v nejnebezpečnějším závodě světa?

Se všemi těmito riziky se musí Charley a jeho parťáci porvat – přitom mají k dispozici jen trochu spánku, jsou vystaveni extrémním pouštním teplotám a přírodním podmínkám, které rozhodně nejsou to ideální pro jízdu na motorce. Mentální i fyzická únava je mohou snadno svést z cesty; přitom jedno špatné zahnutí může mít fatální důsledky.

Z těch dalších 766 účastníků jelo 252 na motocyklu, 174 v osobních vozech a 69 v nákladních. ZÁVOD DO DAKARU rovněž sleduje osudy dalších jezdců, zvláštní to skupiny výstředních nadšenců, zkušených rutinérů i zelenáčů, kteří všichni sní o tom, že se jim podaří dosáhnout cíle. ZÁVOD DO DAKARU – z Portugalska přes Maroko, západní Saharu, Mauretánii, Mali, Guineu do Senegalu – je pohledem na úžasné dobrodružství, které si získalo srdce milionů lidí po celém světě.

Charley miluje motorky od dětství a stejně tak jej fascinovala dakarská rallye, nicméně přesto nikdy vážně nepřemýšlel o tom, že by se jí mohl zúčastnit. Pak se svým nejlepším kamarádem Ewanem McGregorem absolvoval cestu kolem světa měřící 32 000 kilometrů (tuto vzdálenost se jim podařilo překonat za tři měsíce), a tak začal o účasti na Dakaru uvažovat. Podaří se mu ale dostat do cíle?

Kdo je CHARLEY BOORMAN?

Kdo obstojí v nejnebezpečnějším závodě světa?

Charley Boorman, herec, otec, motorkářský fanatik, je doslova ztělesněním moderního dobrodruha, který dosáhl úspěchů v osobním životě a teď hledá nové výzvy. Společně s Ewanem McGregorem objel na motorce celý svět. Nyní chce své jezdecké schopnosti otestovat na „Dakaru“.

Charley Boorman jezdí na motorkách od svých sedmi let. Syn renomovaného irského filmového režiséra Johna Boormana vyrostl na farmě na irském venkově, na své první motorce jezdil po loukách a po polích a účastnil se juniorských závodů enduro. Láska k motocyklům mu zůstala, takže čtyři roky vedl závodní tým a léta jezdil s Davidem Jeffriesem a Mattem Llewelynem.

V roce 2004 dostal společně se svým nejlepším kamarádem Ewanem McGregorem bláznivý nápad objet na motorce zeměkouli. Po měsících intenzivních příprav – když už to někdy vypadalo, že se projekt nebude nikdy realizovat – vyrazila v dubnu 2004 dvojice jezdců z Londýna.

Během následujících třech drsných měsíců projeli tři kontinenty a patnáct zemí. Projekt byl naplněním snů dvou vášnivých milovníků motocyklů, snů o dalekých cestách a návalu adrenalinu tváří v tvář velkým výzvám.

Projekt měl obrovský úspěch a Charley se rázem stal ikonou motorkářského světa. Mimo jiné to byla i skvělá zkouška na to, co Charleyho čeká na nejtěžší rallye světa mezi Lisabonem a Dakarem. Dakarská rallye jej fascinuje odjakživa. Je to jediný závod, který je otevřen profesionálům a amatérům a Charley odmalička doufal, že by se ho někdy mohl zúčastnit. Dakarská rallye zdaleka není jen závodem z Evropy přes Iberský poloostrov do západní Afriky. Je to jeden z fyzicky i emocionálně nejnáročnějších závodů v náročném terénu a nebezpečných podmínkách. Nicméně pro Charleyho i pro mnoho ostatních zůstává jedním z nejromantičtějších závodů, jaké si člověk může představit.

Dakarská rallye.

Dakarská rallye se jela poprvé roku 1978. Bylo to rok poté, co se závodník Thierry Sabine ztratil v poušti a dostal nápad, že by to bylo skvělé místo pro pravidelnou rallye. Původně se rallye jezdila z Paříže do Dakaru, přičemž závod byl přerušen trajektem přes Středozemní moře. Vzhledem k politickým a jiným faktorům se trať – včetně startu a cíle – během let měnila. V roce 2006 se rallye jela z portugalského Lisabonu

Discovery Communications, Inc.

Společnost Discovery Communications je jedničkou mezi médii věnujícími se dokumentárním pořadům. Oslovuje publikum čítající 1,5 miliardy lidí ve více než 170 zemích světa. Discovery Networks International provozuje 18 televizních stanic, má 775 milionů předplatitelů a nabízí programy ve 35 jazycích. V Evropě, Africe a na Blízkém východě působí 12 značek Discovery, které zde mají 142 milionů předplatitelů ve 105 zemích a společnost nabízí pořady ve 24 jazycích. DCI vlastní Discovery Holding Co. (NASDAQ: DISCA, DISCB), Cox Communications Inc., Advance / Newhouse Communications a John S. Hendricks, jenž je zakladatelem Discovery a předsedou správní rady.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...