Jízda v jedné stopě se značkou SEAT

  • SEAT postavil své designéry exteriérů před výzvu vstoupit do světa jednostopých vozidel a navrhnout koncepční motocykl e-Scooter
  • Hlavní důraz ve vývoji elektroskútru pro sdílení byl kladen na funkčnost a viditelnost
  • Motocykl se 100% elektrickým pohonem a dojezdem 115 kilometrů bude uveden na trh v roce 2020

Šestašedesát let uběhlo od té doby, co SEAT zkonstruoval svůj první automobil. V současnosti společnost vstupuje do budoucnosti mobility novým konceptem jednostopého vozidla. Podívejme se podrobněji na koncepční motocykl e-Scooter, navržený značkou SEAT. Nový elektroskútr se vyznačuje elektrickým pohonem, konektivitou a skvělými předpoklady pro sdílení.

Nový přístup. Designéři museli zaujmout odlišný postoj, než začali navrhovat nový koncepční motocykl SEAT e-Scooter: „Je to zcela nová vize. Motocykl je mnohem interaktivnější s uživateli a je nutné zohledňovat mnohem více vlivů na ergonomii,“ říká Joan Melenchon, designér exteriérů ve společnosti SEAT. To byla první výzva, s níž si musel poradit tým, který vytvořil koncepční motocykl e-Scooter. Motocykl totiž obsahuje větší počet vzájemně provázanějších dílů. „Pro automobilového designéra bylo mimořádně náročné vytvořit pro veřejnost něco tak odlišného od toho, na co jsme zvyklí,“ vysvětluje Francesca Sangalliová, vedoucí oddělení barev a materiálů ve společnosti SEAT.

Zcela elektrický provoz. Studie e-Scooter byla navržena a zkonstruována v Barceloně, evropské metropoli s největším počtem provozovaných motocyklů. Jednostopé vozidlo je součástí strategie společnosti SEAT pro městskou mobilitu a vyznačuje se čistými, stylizovanými liniemi, které vytvářejí geometrické vzory. „Chtěli jsme, aby toto vozidlo bylo přímočaré, ikonické a praktické. Současně však nemělo mít minimalistický vzhled. Místo toho jsme se soustředili na maximalizaci jeho užitných vlastností,“ ujišťuje Joan Melenchon. Výsledkem je design zcela elektrického skútru, který je 100% funkční, s odnímatelným akumulátorem pro snadné nabíjení.

Optimalizovaný design pro sdílení. Koncepční motocykl e-Scooter byl vyvinut pro všechny druhy zákazníků, ale převážně se zaměřuje na uživatele, dávající přednost sdílení. Z tohoto důvodu byly použity mimořádně odolné materiály, jako je pryž na bočních náraznících. Umístění dílů bylo zvoleno s ohledem na jejich snadnou výměnu. Pod speciálně tvarovaným sedlem je dostatek prostoru pro dvě přilby. Spojení s motocyklem a okolním světem umožňují dva vstupy USB a držák mobilního telefonu.

Fluorescenční lak usnadňuje viditelnost a zvyšuje bezpečnost. Viditelnost byla dalším klíčovým aspektem, na nějž byl při vývoji tohoto koncepčního elektroskútru pro sdílení kladen velký důraz. „Chtěli jsme, aby byl okamžitě rozpoznatelný, a snažili jsme se vytvořit velmi ikonický produkt. Skútr zaparkujete, odejdete a pamatujete si ho,“ říká Joan. Designéři z oddělení barev a materiálů se shodli na tom, že základní barvou celého koncepčního motocyklu bude černá, z níž bude na nejnápadnějších dílech zářit fluorescenční bílá. „Tuto intenzivní barvu jsme použili pouze na těchto ikonických dílech. Koncepční e-Scooter je díky tomu snadno viditelný pro ostatní řidiče, takže jsme tím také zvýšili bezpečnost,“ ujišťuje Francesca.

Inspirace automobilovým průmyslem. Na koncepčním motocyklu SEAT e-Scooter nalezly uplatnění také nejmodernější technologie z nových automobilů. Systém osvětlení vpředu i vzadu zasahuje až do stran a zahrnuje jednu inovaci, která je běžná u automobilů, nikoli však u motocyklů: „Skútr jsme chtěli vybavit dynamickými ukazateli směru, které jsou základní výbavou současných automobilů, protože dávají nezaměnitelné znamení a navíc přispívají k ikonickému charakteru motocyklu,“ říká Joan.

Základní údaje o motocyklu SEAT e-Scooter

  • 100% elektrický pohon
  • Dojezd 115 kilometrů
  • Výkon 11 kW (ekvivalent spalovacího motoru 125 cm3)
  • Nejvyšší rychlost 100 km/h
  • Zrychlení z 0 na 50 km/h za 3,8 sekundy
  • Odkládací prostor pro dvě přilby
  • Náklady na nabíjení 0,70 EUR/100 km

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT znovu překonal svůj historický prodejní rekord

SEAT znovu překonal svůj historický...

Španělský výrobce automobilů dosáhl historicky nejvyššího počtu prodaných vozů již měsíc před koncem roku 2019 SEAT prodal od ledna do listopadu 542 800 vozů, o 10,3 % více než ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Řemeslníci s přesností na milimetr

Řemeslníci s přesností na milimetr

Velmi kvalifikovaní řemeslníci manuálně tvarují lisovací formy pro výrobu různých dílů modelů SEAT Nástrojáři uskutečňují více než 2000 kontrol, aby byly vyloučeny jakékoli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobil, který komunikuje se semafory

Automobil, který komunikuje se semafory

Projekt, sponzorovaný společností SEAT, Generálním ředitelstvím pro dopravu (DGT) ve Španělsku, magistrátem Barcelony a společností ETRA (Electronic Trafic), propojuje vozidla se semafory a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT Tarraco, nejlepší auto pro golfisty

SEAT Tarraco, nejlepší auto pro golfisty

Golfoví hráči a profesionálové považují SEAT Tarraco za nejlepší vůz díky jeho prostornosti, užitným vlastnostem, poměru cena/výkon a ochraně životního prostředí Vlajková loď...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT rozšiřuje modelovou řadu Tarraco o verzi 1.5 TSI DSG s pohonem předních kol

SEAT rozšiřuje modelovou řadu Tarraco o...

Tarraco s pohonem předních kol kombinuje přeplňovaný zážehový motor 1,5 litru o výkonu 110 kW (150 k) se sedmistupňovou automatickou převodovkou Největší SUV značky je díky nové kombinaci...