Jedním z problémů, který v současnosti řeší nejeden majitel automobilu, je vznik karbonových usazenin v motoru a to jak v benzínovém, tak i dieselovém

Řešením je Dekarbonizace – s vývojem nových technologií se také zvyšuje počet různých řešení tohoto problému.

1tomasventily1800

1tomasventily2800

Jak se tedy karbonu na různých součástech motoru zbavit?

Současná rychlost vývoje technologií a detailní znalost procesu spalování u zážehových i vznětových motorů dnes posunula hranice v řešení ochrany před tvrdými karbonovými usazeninami v pohonných jednotkách mnohem výše. Je nezbytné poznat nejdříve příčinu vzniku těchto úsad. Již po ujetí prvních deseti tisíc kilometrů lze pozorovat výraznější usazování částic karbonu na ventilech, v sacím traktu, ve spalovacím prostoru či v okolí EGR ventilu (pokud je jím vůz vybaven). Posledním místem, kde lze úsady citelně rozpoznat je filtr pevných částic (DPF).

1tomasventily3800

1tomasventily4800

Negativní procesy v motoru vysvětluje Jiří Kocourek, obchodně-technický manažer společnosti I.O.B. spol. s r.o., která zastupuje v České a Slovenské republice americkou značku BG Products Inc., produktově zaměřenou právě na proces dekarbonizace:

1tomasventily5800

„Velmi tvrdé úsady karbonu zapříčiňují opotřebení stěn válce, vodítek ventilů, vstřikovačů. Úsady na sedlech ventilů a pístních kroužcích vedou ke sníženému kompresnímu tlaku v motoru. Úsady na pístu mění negativním způsobem kompresní poměr motoru a zanesený vstřikovač není schopen efektivně rozprášit palivo. Karbon, který se dostává mezi pístní kroužek a stěnu válce, vydírá válec a tím v každém cyklu v tomto opotřebení zůstane malé množství motorového oleje, který shoří ve spalovací komoře. Tím se vytváří stále houževnatější úsady. V neposlední řadě dochází vlivem spalovaní motorového oleje k zanášení filtru pevných částic DPF.“

Pokud se vzniklá situace s usazováním karbonu neřeší

– je za čas následek mnohem citelnější. Kromě zvýšené hladiny škodlivých emisí může za volantem nepříjemně překvapit výrazný pokles výkonu motoru a také stále narůstající spotřeba paliva vozu. Problémem je navíc skutečnost, že vše přichází postupně. Proto je velmi malá pravděpodobnost, že si uvedených změn ve spojení s tvorbou karbonových úsad majitel vozu všimne včas. Následně je ohrožena především celková životnost motoru a to jak zážehového, tak i vznětového.

Dekarbonizace dnes komplexně řeší problém s tvorbou karbonových usazenin.

Ještě před několika lety byla jediným spolehlivým řešením v účinném boji s karbonem kompletní demontáž motoru a složité mechanické čistění jednotlivých součástek většinou drátěnými kartáči. Hrozilo ovšem mechanické poškození či kontaminace motoru částicemi čištěného karbonu. Světovým trendem v autoopravárenském průmyslu je dnes zcela jednoznačně 100% účinná bezdemontážní dekarbonizace. Právě společnost BG Products Inc. má v této oblasti po desetiletí trvající zkušenosti. „Dnes jsou vlastně z našeho odborného pohledu dva základní způsoby řešení dekarbonizace“, dodává Jiří Kocourek, který má mnohaleté zkušenosti z oboru dekarbonizace.

První způsob ochrany je v rukách majitelů vozů

Ti mohou použít speciální účinný přípravek, udržující celý spalovací systém ve vynikajícím stavu a předcházející tak opotřebení a následně nákladným opravám, jakými je např. výměna ventilů, pístních kroužků či EGR ventilů. Jedna aplikace takového přípravku do palivové nádrže má dlouhotrvající účinnost až 10 000 km a po celou dobu není nutno používat žádné další přípravky. Druhým zásadním řešením je v okamžiku silného znečištění spalovacích prostorů karbonem komplexní profesionální dekarbonizace, prováděná na speciálních přístrojích BG Econo ISC, které vlastní několik servisních center v ČR.

Proces profesionální dekarbonizace spočívá

– v přesně stanoveném režimu nastavení tlaků, průběhu akcelerace, následného chodu ve volnoběžných otáčkách a splnění časových úseků pro jednotlivé procesy čištění. Celý proces komplexní profesionální dekarbonizace trvá nejdéle 1,5 hodiny. Následuje jízdní zkouška a po ujetí cca 10 kilometrů je možno provést změření škodlivých emisí. Rozdíl v hodnotách je znatelný okamžitě a logicky ve prospěch procesu dekarbonizace.

Relativně novinkou v této oblasti

– je zbavení nebezpečných úsad také v případě filtru pevných částic DPF. Celý proces jeho čištění probíhá za chodu motoru, kdy se během 50 minut efektivně a absolutně bezpečně odstraní nahromaděné uhlovodíkové úsady (neboli saze). Unikátní a patentovaná technologie předchází drahým výměnám zanesených filtrů pevných částic a stejně tak nebezpečnému mechanickému „vytloukání“.

Celý proces čištění filtru pevných částic se provádí, díky technologii BG Products, přímo na voze bez složité demontáže. To přináší úsporu nejen časovou, ale především finanční pro majitele takto zasažených vozů.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – BMW X7 Concept, BMW i vision dynamics, BMW M5, BMW i3, MINI Countryman hybrid – Frankfurt 2017

VIDEO – BMW X7 Concept, BMW i vision...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky BMW přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Seat Arona, Seat Cupra R, Seat Ibiza TGI – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Seat Arona, Seat Cupra R, Seat...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky SEAT přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - O zahájení prodeje zcela nového SUV Hyundai Kona na náš český trh, jsme vás informovali v pátek, dnes přinášíme podrobnou zprávu  o tomto novém modelu

O zahájení prodeje zcela nového SUV...

Zcela nový model Kona navazuje na skvělou pověst automobilů SUV společnosti Hyundai.  Zcela nový Hyundai Kona na kompletně nové platformě pro kompaktní SUV nabízí: odvážný design s ostrými...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový model Hyundai Kona v prodeji na českém trhu: s limitovanou akční nabídkou Best of KONA s bohatou výbavou s motorem T-GDI 120 o výkonu 88 kW s manuální šestistupňovou převodovkou za 459 990 korun

Nový model Hyundai Kona v prodeji na...

Dlouho očekávaná novinka od Hyundai vstupuje na český trh. Zcela nový model Kona rozšiřuje nabídku automobilky v segmentu SUV Navazuje na skvělou pověst automobilů této kategorie od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - KIA MOTORS CZECH zahájí na českém trhu 1.listopadu prodej své nové vlajkové lodi, dlouho očekávaného fastbacku Kia Stinger

KIA MOTORS CZECH zahájí na českém trhu...

Ryzí Gran Turismo s pohonem zadních nebo všech kol je nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem v historii značky Kia. Kia Stinger sebevědomě vstupuje do prémiového segmentu ovládaného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Po velice úspěšné předprodejní fázi zahájila včera ŠKODA AUTO  prodej nového SUV ŠKODA KAROQ

Po velice úspěšné předprodejní fázi...

Zákazníci mohou nový model osobně poznat prostřednictvím testovacích jízd u všech 184 autorizovaných prodejních partnerů značky v České republice. Zároveň mohou zájemci vyzkoušet řadu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi sezonní servis: profesionální servisní služby, originální díly a originální příslušenství

Audi sezonní servis: profesionální...

Audi Service zve společně s Ondřejem Bankem, členem Audi Ski Teamu a tváří sezonní servisní kampaně, majitele zánovních i starších vozů Audi do autorizovaných servisů Audi. Od začátku...