„International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

  • Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k
  • Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a pro pohon na CNG“
  • Patnácté vítězství motoru Audi TFSI v nepřetržité řadě

Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v kategorii od 150 do 250 k. Zážehový čtyřválec se stal vítězem ve své třídě na základě hlasování mezinárodní odborné poroty, složené ze 70 motoristických novinářů. Ocenění bylo dnes slavnostně předáno v rámci veletrhu „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019“ na výstavišti ve Stuttgartu.

Porota ve svém zdůvodnění napsala, že je tento čtyřválec „jedním z nejflexibilnějších a nejmnohostrannějších motorů, které kdy byly vyvinuty – zkrátka univerzální jednotkou.“ Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj, k této silné stránce dodává: „Z tohoto ocenění máme velkou radost, protože uznává mnohostrannost motoru 2.0 TFSI, který používáme nejen k pohonu na benzin, ale také v hybridních pohonech s možností vnějšího nabíjení i k pohonu na zemní plyn nebo Audi e-gas.“

Rothenpieler je mimořádně hrdý na úspěšnou bilanci technologie TFSI. Technický šéf Audi připomíná úspěšnou historii: „První motor TFSI jsme uvedli na trh v roce 2004. Od té doby jsme s motory TFSI dosáhli v této anketě vítězství ve třídě každý rok.“ V letech 2005 až 2009 zvítězilo Audi ve dvoulitrové kategorii s motorem 2.0 TFSI, od roku 2010 do roku 2018 dominoval kategorii větších motorů pětiválec 2.5 TFSI. V roce 2019 se změnilo rozdělení motorů do kategorií podle výkonu místo zdvihového objemu. Na stupně vítězů se tak vrátil dvoulitrový čtyřválec.

Zkratka TFSI symbolizuje přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování, což je kombinace, kterou značka Audi zavedla do velkosériové výroby v roce 2004 jako první výrobce automobilů na světě.  S prvním motorem 2.0 TFSI, který poháněl model A3 Sportback, zahájila značka svou strategii „downsizingu“, tedy snižování zdvihového objemu ve spojení s přeplňováním. V roce 2007 následovala nová generace motorů s interním označením EA (Entwicklungsauftrag – vývojový úkol) 888, která byla koncipována pro globální trhy. Tento motor byl vyráběn v maďarském závodě Győr, v čínském Ta-lienu a dalších výrobních závodech.

Globální motor je vhodný pro podélné uložení ve větších modelech Audi i pro uložení napříč, a to i v modelech koncernových značek Volkswagen, Škoda a SEAT. Konstrukce je průběžně optimalizována zaváděním inovativních technických řešení. Aktuální verze čtyřválce se vyznačuje zejména hospodárnými technologiemi Audi. Speciální spalovací proces s interním označením „cyklus B“ je koncipován pro částečné zatížení, které v praktickém provozu převažuje. Při klidném stylu jízdy dosahuje 2.0 TFSI hospodárnosti maloobjemového motoru, při sportovní jízdě nabízí dynamiku velkého agregátu.

V současnosti pohání jednotka 2.0 TFSI mnoho verzí deseti modelových řad Audi. Jednotlivé varianty poskytují nejvyšší výkon až 180 kW (245 k). A úspěšný příběh pokračuje. Na Ženevském autosalonu 2019 představila značka Audi mimo jiné Q5 v hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení* – 2.0 TFSI v tomto případě spolupracuje s výkonným elektromotorem. Další oblastí využití tohoto čtyřválce jsou modely g-tron* střední třídy, které spalují zemní plyn (CNG), resp. Audi e-gas – palivo, které Audi vyrábí ve velkých množstvích trvale udržitelným způsobem ve vlastních provozech.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi Sport slaví páté vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu

Audi Sport slaví páté vítězství ve...

2012, 2014, 2015, 2017 a 2019: Audi R8 LMS zvítězilo od roku 2009 ve 45 % ročníků největšího vytrvalostního závodu na světě Audi Sport Team Phoenix projel cílem jako první s posádkou Pierre...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vrcholné výkony: Audi SQ8 TDI

Vrcholné výkony: Audi SQ8 TDI

Nejvýkonnější vznětový motor na evropském trhu – V8 Biturbo s 435 k Vysoká úroveň jízdní dynamiky díky stabilizaci bočního náklonu, řízení všech kol a sportovnímu diferenciálu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - A6 Avant pro jízdu v terénu slaví 20. výročí:  Nové Audi A6 allroad quattro

A6 Avant pro jízdu v terénu slaví 20....

Nová generace s výrazným designem, rozsáhlou výbavou a mimořádnými schopnostmi mimo zpevněné silnice Mnohostranně využitelný automobil s jedinečným vzhledem a luxusní výbavou Výkonné...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dovizioso, tovární jezdec Ducati, se zúčastní závodu DTM jako hostující jezdec

Dovizioso, tovární jezdec Ducati, se...

Tovární jezdec Ducati bude na okruhu v Misanu řídit Audi RS 5 DTM Hvězda MotoGP ujela během testů 183 kol pod vedením Mattiase Ekströma Andrea Dovizioso v rozhovoru: „Chci si to pořádně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modely Audi S TDI

Modely Audi S TDI

Strategie Audi S TDI: Agilita pro cestování na dlouhé vzdálenosti Audi sází u svých modelů S na výhody pohonu TDI a elektrifikace. Výsledkem jsou výkonné automobily poháněné důsledně...