„International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

  • Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k
  • Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a pro pohon na CNG“
  • Patnácté vítězství motoru Audi TFSI v nepřetržité řadě

Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil v anketě „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) v kategorii od 150 do 250 k. Zážehový čtyřválec se stal vítězem ve své třídě na základě hlasování mezinárodní odborné poroty, složené ze 70 motoristických novinářů. Ocenění bylo dnes slavnostně předáno v rámci veletrhu „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019“ na výstavišti ve Stuttgartu.

Porota ve svém zdůvodnění napsala, že je tento čtyřválec „jedním z nejflexibilnějších a nejmnohostrannějších motorů, které kdy byly vyvinuty – zkrátka univerzální jednotkou.“ Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj, k této silné stránce dodává: „Z tohoto ocenění máme velkou radost, protože uznává mnohostrannost motoru 2.0 TFSI, který používáme nejen k pohonu na benzin, ale také v hybridních pohonech s možností vnějšího nabíjení i k pohonu na zemní plyn nebo Audi e-gas.“

Rothenpieler je mimořádně hrdý na úspěšnou bilanci technologie TFSI. Technický šéf Audi připomíná úspěšnou historii: „První motor TFSI jsme uvedli na trh v roce 2004. Od té doby jsme s motory TFSI dosáhli v této anketě vítězství ve třídě každý rok.“ V letech 2005 až 2009 zvítězilo Audi ve dvoulitrové kategorii s motorem 2.0 TFSI, od roku 2010 do roku 2018 dominoval kategorii větších motorů pětiválec 2.5 TFSI. V roce 2019 se změnilo rozdělení motorů do kategorií podle výkonu místo zdvihového objemu. Na stupně vítězů se tak vrátil dvoulitrový čtyřválec.

Zkratka TFSI symbolizuje přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování, což je kombinace, kterou značka Audi zavedla do velkosériové výroby v roce 2004 jako první výrobce automobilů na světě.  S prvním motorem 2.0 TFSI, který poháněl model A3 Sportback, zahájila značka svou strategii „downsizingu“, tedy snižování zdvihového objemu ve spojení s přeplňováním. V roce 2007 následovala nová generace motorů s interním označením EA (Entwicklungsauftrag – vývojový úkol) 888, která byla koncipována pro globální trhy. Tento motor byl vyráběn v maďarském závodě Győr, v čínském Ta-lienu a dalších výrobních závodech.

Globální motor je vhodný pro podélné uložení ve větších modelech Audi i pro uložení napříč, a to i v modelech koncernových značek Volkswagen, Škoda a SEAT. Konstrukce je průběžně optimalizována zaváděním inovativních technických řešení. Aktuální verze čtyřválce se vyznačuje zejména hospodárnými technologiemi Audi. Speciální spalovací proces s interním označením „cyklus B“ je koncipován pro částečné zatížení, které v praktickém provozu převažuje. Při klidném stylu jízdy dosahuje 2.0 TFSI hospodárnosti maloobjemového motoru, při sportovní jízdě nabízí dynamiku velkého agregátu.

V současnosti pohání jednotka 2.0 TFSI mnoho verzí deseti modelových řad Audi. Jednotlivé varianty poskytují nejvyšší výkon až 180 kW (245 k). A úspěšný příběh pokračuje. Na Ženevském autosalonu 2019 představila značka Audi mimo jiné Q5 v hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení* – 2.0 TFSI v tomto případě spolupracuje s výkonným elektromotorem. Další oblastí využití tohoto čtyřválce jsou modely g-tron* střední třídy, které spalují zemní plyn (CNG), resp. Audi e-gas – palivo, které Audi vyrábí ve velkých množstvích trvale udržitelným způsobem ve vlastních provozech.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi kombinuje elektrickou koloběžku se skateboardem

Audi kombinuje elektrickou koloběžku se...

Audi e-tron Scooter: Funkčnost a styl pro poslední úsek trasy Jezdec má jednu ruku volnou, může se klidně rozhlížet a dávat znamení rukou Zahájení výroby a prodeje na konci roku 2020 Audi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Náskok v DTM: Na vrcholu díky výkonům TFSI

Náskok v DTM: Na vrcholu díky výkonům...

Audi je po deseti závodech ve vedení všech tří mistrovství Nové Audi RS 5 DTM s vynikající průběžnou bilancí Šéf oddělení Audi Motorsport Dieter Gass: „Závody jsou mimořádně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladý, městský typ:  Audi A1 citycarver

Mladý, městský typ: Audi A1 citycarver

Vnější design v robustním stylu terénních vozů s osmiúhelníkovou maskou chladiče Singleframe, o čtyři centimetry vyšší světlou výškou a většími koly Nejmodernější informační a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Podmanivá elegance: Audi Q3 Sportback

Podmanivá elegance: Audi Q3 Sportback

Kompaktní SUV ve stylu kupé s expresivním designem a mimořádnou jízdní dynamikou Sportovní podvozek, progresivní řízení a Audi drive select sériově Všechny verze světlometů s technikou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V nové vrcholné formě: Audi SQ7 TDI

V nové vrcholné formě: Audi SQ7 TDI

Prvotřídní jízdní výkony – i díky elektricky poháněnému dmychadlu  Stabilizace bočního náklonu, řízení všech kol a sportovní diferenciál pro vysokou dynamiku Sportovní design se...