Hyundai úspěšně realizoval zkušební autonomní jízdu návěsových souprav v konvoji

  • Zkušební jízda předvedla průkopnické technologie pro autonomní jízdu užitkových vozidel s využitím komunikace V2V
  • Korejského zkušebního projektu se účastní vládní organizace, soukromé podniky a akademická pracoviště s cílem získat vedoucí postavení v oblasti autonomních technologií 

Společnost Hyundai úspěšně realizovala svou první autonomní jízdu návěsových souprav v propojeném konvoji na dálnici Yeoju Smart Highway za podmínek, které napodobovaly reálný silniční provoz. 

Společnost Hyundai Motor použila ke zkušební jízdě dvě nákladní vozidla Xcient s návěsy.

Chytrá dálnice Yeoju Smart Highway je zkušebním úsekem o délce 7,7 km v rámci vnitrozemské dálniční sítě, který korejská vláda vybudovala pro vývoj techniky autonomní jízdy. Na této dálnici jsou nepřetržitě provozována vozidla za účelem výzkumu autonomní jízdy. Tím jsou vytvářeny podobné provozní podmínky jako na opravdové dálnici.

Při zkušební jízdě byly úspěšně předvedeny následující technologie: jízda vozidel v propojeném konvoji, zařazení jiných vozidel do jízdního pruhu a také jejich vyjetí z jízdního pruhu, synchronizované nouzové brzdění a komunikace V2V (Vehicle-to-Vehicle; vzájemná komunikace mezi jednotlivými vozidly). Rychlost jízdy byla z bezpečnostních důvodů omezena na 60 km/h.

„Jsme přesvědčeni o tom, že naše progresivní technologie autonomní jízdy pro užitková vozidla, představená během této předváděcí zkušební jízdy konvoje nákladních vozidel, způsobí revoluční změny v přístupu k nákladní dopravě a logistice,“ řekl Jihan Ryu, vedoucí oddělení elektronických řídicích systémů pro užitková vozidla společnosti Hyundai Motor. „Budeme usilovat o vytváření konstruktivních synergií sdílením našeho know-how a zkušeností z vývoje techniky autonomní jízdy mezi segmenty užitkových a osobních vozidel, abychom urychlili příchod technologií pro autonomní jízdu úrovně 5.“ 

Předváděcí zkušební jízda byla součástí projektu, iniciovaného korejským ministerstvem pro venkov, infrastrukturu a dopravu (MOLIT). MOLIT podporuje od roku 2018 průkopnický vývoj autonomní techniky. Kromě společnosti Hyundai Motor Company se tohoto korejského projektu účastní také vládní organizace, soukromé podniky a akademická pracoviště.

Výhodou jízdy propojených vozidel v konvoji je nižší aerodynamický odpor vzduchu, který zvyšuje hospodárnost a snižuje emise. Jedná se tedy o technologii, která přispívá k ochraně životního prostředí.

Jízda komunikačně vzájemně propojených vozidel v konvoji je zahájena v okamžiku, kdy se řidič následujícího nákladního vozidla dostatečně přiblíží k vedoucímu vozidlu a aktivuje režim jízdy v konvoji.

Po aktivaci režimu jízdy v konvoji udržuje následující nákladní vozidlo od vpředu jedoucího vozidla vzdálenost 16,7 m a v reálném čase reaguje na zrychlování a zpomalování vedoucího vozidla.

Řidič nemusí ovládat pedály plynu, ani brzdy, čímž se výrazně snižuje jeho únava při řízení. Výsledkem je vyšší úroveň bezpečnosti silničního provozu. Výše uvedený režim také aktivuje asistenta pro jízdu v jízdním pruhu.

Řidič následujícího nákladního vozidla díky němu nemusí ovládat volant. Při jízdě v konvoji se počítá i s ostatními vozidly, která se mohou během jízdy zařazovat mezi nákladní vozidla a znovu přejíždět do sousedních jízdních pruhů.

Pokud se nějaké vozidlo zařadí mezi nákladní vozidla v konvoji, následující nákladní vozidlo automaticky zvětší odstup minimálně na 25 m. Jakmile začne vedoucí nákladní vozidlo náhle brzdit v nouzové či nečekané situaci, nově předváděná technologie reaguje zpomalením následujícího nákladního vozidla, případně až do úplného zastavení.

Systém komunikace V2V, jímž byla vybavena obě nákladní vozidla při předváděcí jízdě, zajišťuje v reálném čase sdílení informací mezi vozidly v konvoji, aby bylo možné ještě lépe ovládat zrychlování a zpomalování.

Součástí komunikace V2V jsou rovněž informace vyspělých asistenčních systémů ADAS (Advanced Driver Assistance System) z různých senzorů, například kamerových nebo radarových. Technologie V2V navíc umožnila realizovat funkci sdílení záběrů z přední kamery v reálném čase.

Díky zobrazování videa z vedoucího vozidla mohou následující řidiči sledovat dopravní situaci vpředu. Tím je vyřešen problém omezeného výhledu dopředu pro řidiče následujících vozidel.

Společnost Hyundai Motor bude pokračovat ve vývoji techniky pro jízdu v konvoji, aby dosáhla vyšší úrovně, jež umožní jízdu dokonce i s ještě menšími odstupy mezi vozidly.

V budoucnosti se počítá také s využitím dopravního zpravodajství pro optimalizaci jízdy.

Hyundai Motor v partnerství se společností Hyundai Glovis v srpnu 2018 úspěšně realizoval první autonomní jízdu nákladního vozidla na dálnici v Jižní Koreji. Jízda se uskutečnila na 40 km dlouhém dálničním úseku mezi městy Uiwang a Incheon. Nákladní vozidlo předvedlo autonomní jízdu úrovně 3 podle klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers).

Nákladní vozidlo Hyundai Xcient s celkovou hmotností 40 tun se prodává na celém světě. Letos v září představil Hyundai nákladní vozidlo Xcient Fuel Cell s palivovými články, s nímž se v segmentu užitkových vozidel ujímá role průkopníka ekologické nákladní dopravy.

Společnost plánuje, že do roku 2025 dodá zákazníkům ve Švýcarsku 1600 vozidel Xcient Fuel Cell.

 

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai NEXO stanovilo nový rekord v dojezdu vodíkových automobilů

Hyundai NEXO stanovilo nový rekord v...

Vzduchoplavec Bertrand Piccard ujel s vozem Hyundai NEXO 778 km napříč Francií, čímž stanovil nový světový rekord ve vzdálenosti překonané na jednu nádrž paliva s vozidlem poháněným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace Hyundai i10 vstupuje ve zvýhodněném předprodeji na český trh

Nová generace Hyundai i10 vstupuje ve...

Nová generace i10 disponuje jedinečnou bezpečnostní a komfortní výbavou na úrovni vozů z vyšších tříd V předprodeji nabízí zvýhodněné pakety CLUB a GO ve výbavě Classic a zdarma 15“...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - IONIQ 2020 se svěžím designem, vylepšeným interiérem a delším dojezdem slaví premiéru na americkém trhu

IONIQ 2020 se svěžím designem,...

Vylepšení modelu IONIQ Electric pro rok 2020 Dojezd, prodloužený z 200 na 274 km, překonává elektromobil Nissan Leaf Kapacita sady akumulátorů vzrostla z 28 na 38,3 kWh Nabíjení se zrychlilo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Změny v komunikaci automobilky Hyundai

Změny v komunikaci automobilky Hyundai

Komunikace společnosti Hyundai se v posledním roce výrazně změnila. Můžou za to především personální změny v nejvyšším managementu. Kromě úplného zastavení reklam vymezujících se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai investuje 1,55 miliardy USD do nového výrobního závodu v Indonésii

Hyundai investuje 1,55 miliardy USD do...

Hyundai uzavřel memorandum o shodě s vládou Indonésie ohledně výstavby závodu na výrobu automobilů ve městě Kota Deltamas, východně od Jakarty Nový závod si vyžádá investici ve výši cca...