Hospodářské výsledky Michelinu za rok 2003

Michelin překonal mimořádný nárůst externích výdajů spojených se silným eurem a pokračuje v posilování své pozice na mezinárodních trzích.

Evropský trh osobních pneumatik zaznamenal v roce 2003 dva zcela protichůdné pohyby. Zatímco trh náhradních pneumatik vzrostl v Evropě meziročně o 5,4 % a v Severní Americe o 0,4 %, tak trh prvovýbavových pneumatik klesl v Evropě o 3,6 % a v Severní Americe o 3,0 %. Tento pokles byl zapříčiněn omezením výroby předních automobilových značek ve 2. a 3. čtvrtletí loňského roku. Nejde o dlouhodobý trend, protože v posledním čtvrtletí výrobci svojí produkci opět zvýšili a díky tomu začal trh prvovýbavových pneumatik opět růst (nárůst 0,5 % ve 4. čtvrtletí).


V celkových prodejích se společnosti Michelin v loňském dařilo a hmotnostní objem prodaných pneumatik stoupl meziročně o 3,7 %. Jenom díky tomu se mohl Michelin vypořádat s bezprecedentním nárůstem cen surovin a velmi silným eurem. Provozní marže dosáhla úrovně 7,4 % a po vyloučení dopadu převzetí dánského distributora pneumatik Viborg činí 7,7 % (7,8 % v roce 2002). Celkově si převzetí a finanční stabilizace Viborgu vyžádala výdaje ve výši 306 milionu euro což se odrazilo na čistém příjmu koncernu, který klesl na 329 milionu euro, oproti 615 milionům v roce 2002. Na příznivé provozní marži se podílela vyšší produktivita:

  • meziroční nárůst prodaného hmotnostního objemu o 3,7 %
  • soustavné snižování skladovaných zásob
  • efektivní kontrola provozních výdajů

Čisté zadlužení společnosti kleslo v roce 2003 o 378 milionu euro na 3,4 miliardy euro. Třetí rok po sobě vykazuje Michelin pozitivní cash-flow a to i přes masivní zvýšení investičního programu o 30 % oproti roku 2002.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V čisté mobilitě Hyundai předběhl dobu a evropský emisní plán 2030 není pro značku problém

V čisté mobilitě Hyundai předběhl...

Společnost Hyundai již v minulosti uvedla svůj ambiciózní plán – v globálním měřítku postupně rozšiřovat ekologicky šetrnou paletu vozů a to o 22 modelů do roku 2020. V roce 2021 tak bude...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vzdělávací projekt QHERO společnosti Porsche Česká republika se rozšiřuje na čtrnáct odborných škol

Vzdělávací projekt QHERO společnosti...

Projekt QHERO společnosti Porsche Česká republika na podporu vzdělávání v automobilových školách se po velmi úspěšné pilotní fázi rozšiřuje na 14 škol v celé České republice. Porsche...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Trvale udržitelný hliník pro kryt akumulátorů modelu Audi e-tron

Trvale udržitelný hliník pro kryt...

Značka Audi oceněna jako první výrobce automobilů certifikátem o trvalé udržitelnosti od iniciativy ASI (Aluminium Stewardship Initiative) Certifikát „Performance Standard“ pro trvale...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizovaný Hyundai i40 přichází se svěžím designem přídě a novými bezpečnostními prvky

Modernizovaný Hyundai i40 přichází se...

Sedany a kombi segmentu D, Hyundai i40, nyní dostávají modernizovaný design a bohatší bezpečnostní výbavu Svěží design přídě s charakteristickou kaskádovitou maskou chladiče značky Hyundai...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA od ledna do září 2018 dodala zákazníkům 939 100 vozů

ŠKODA od ledna do září 2018 dodala...

ŠKODA si za první tři čtvrtletí polepšila v Číně (17,7 %), v Rusku (28,2 %) a v Evropě (4,6 %) Bestsellerem je i nadále ŠKODA OCTAVIA, poptávka po kompaktním SUV ŠKODA KAROQ i nadále roste V...