Honda HR-V v redakčním testu

Prodej Hondy HR-V na našem trhu byl zahájen v dubnu tohoto roku. Do června, tedy za tři měsíce, bylo prodáno 104 těchto terénních vozů. Honda HR-V tak obsadila ve druhém čtvrtletí 1999 ve třídě terénních vozů druhé místo za Hondou CRV. Po prodejním úspěchu tohoto nového modelu Hondy jsem se zvědavostí přebíral Hondu HR-V, zapůjčenou dovozcem k týdennímu testu.


Honda HR-V v redakčním testu

Honda HR-V přichází po modelu Hondy CRV, která zaznamenala mimořádný prodejní úspěch na našem trhu. Honda HR-V není však její odvozeninou, svým osobitým designem je určena jako auto pro radost nové skupině zákazníků. Karoserie mě zaujala svou jednoduchostí a čistotou linií: od předního širokého nárazníku přes mírně stoupající přední kapotu a střešní spoiler k přirozeně nenásilně useknuté zádi, kde mě zaujaly skupinová světla, která zakrývají po celé délce oba zadní sloupky karoserie. Karoserie ve mě vzbudila přes svou nespornou atraktivnost pocit, že vše co obsahuje – linie, sklony, zaoblení, umístění světel, velikosti skel, nárazníků, všechny tvary – do sebe zákonitě zapadají, na sebe navazují a celkově tvoří harmonický celek.

Tak jako na mě zapůsobil vnější design karoserie tak na mě osobitě zapůsobil i její interiér: od řešení palubní desky s modrým osvětlením přístrojů, anatomických sedadel s trojúhelníkovými opěrkami hlavy až po použití pestrých barev čalounění. Nastupování na zadní sedadla je přirozeně obtížnější, naproti tomu je přes očekávání pro cestující na zadních sedadlech dostatek místa. Kladně musím hodnotit dostatek odkládacích prostor i prostor na zavazadla objemu téměř0,3 m3. Vozidlo se mi velmi dobře vedlo pro vyšší posez řidiče, který mi umožnil velmi dobrý výhled a přehled dopravní situace a tím vyšší pocit bezpečnosti a jistoty.


Honda HR-V v redakčním testu

Benzinový motor o obsahu 1,6 l s šestnáctiventilovým rozvodem OHC má nejvyšší výkon téměř 105 k při 6200 ot/min. Nejvyšší točivý moment 135 Nm dosahuje při 3400 ot/min. Nejvyšší rychlost udává výrobce 162 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km za 12,1 sekund. Motor hodnotím jako dostatečně pružný a tichý. Je dobře odhlučněn. Řazení mechanické převodovky je přesné. Konstruktéři zvolili odstupňování převodů spíše do terénu, důsledek toho je, že motor při jízdě na dálnici při zařazené pětce a rychlosti 130 kilometrů měl zbytečně vysoké otáčky a tak jsem postrádal šestou rychlost.Samočinně na prokluz kol bez prodlevy reagující systém Real Time 4WD přiřazuje automaticky náhon i zadních kol, což umožňuje vozu bez problémů překonávat obtížný terén. Vůz nemá redukci převodových stupňů. Výrobce dodává Hondu HR-V též se samočinnou převodovkou, po osobním vyzkoušení vám budeme referovat o jízdě s ní a otázkách s tím souvisejících.Brzdy s posilovačem jsou účinné a ani po delším brždění jsem nepozoroval jejich únavu. Pérování i na našich horších silnicích umožňuje pohodlnou jízdu.

Průměrnou spotřebu jsem docílil během testu 8,2 l na 100 km. Nejméně třetinu kilometrů jsem však ujel ve městě, většinou jsem jezdil pouze sám, ale spíše sportovním způsobem jízdy.

Honda HR-V v redakčním testu
Honda HR-V v redakčním testu
Honda HR-V v redakčním testu
Honda HR-V v redakčním testu

Rozhodně velkým kladem celkového řešení vozu je, že Honda HR-V je vůz, který můžeme s úspěchem používat celý týden ve městě a pak se s ním vydat na víkend do přírody i do terénu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda CRF250R, modelový rok 2019

Honda CRF250R, modelový rok 2019

U modelu CRF250R došlo k výraznému posílení točivého momentu v nízkých otáčkách; motor navíc získal 3stupňový systém pro řízení rozjezdu HRC Launch Control a další vylepšení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - HONDA MONKEY, MODELOVÝ ROK 2018

HONDA MONKEY, MODELOVÝ ROK 2018

Originální a ikonický mini-bike značky Honda byl pro letošní rok zcela přepracován. Jeho styl stále vychází z originálu, byl však doplněn o moderní a prémiové prvky, jako jsou inverzní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - HONDA FORZA 300, modelový rok 2018

HONDA FORZA 300, modelový rok 2018

Skútr Honda Forza 300 se kompletně proměnil do lehkého, kompaktního a sportovně laděného stroje s prvotřídní výbavou zahrnující elektricky nastavitelný štít, kompletní LED osvětlení a...

VIDEO – Honda CR-V – Ženeva 2018

O Hondě CR-V si s Viktorem Tamayo povídal přímo na ženevském autosalonu PR manažer automobilky Honda, pan Petr Hubáček.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jenson Button, bývalý mistr světa ve Formuli 1, je v čele akce Civic Type R Time Attack 2018

Jenson Button, bývalý mistr světa ve...

Společnost Honda oznámila akci „Type R Time Attack 2018“ s cílem stanovit nové rekordy pro vůz s pohonem přední nápravy na celé řadě prominentních evropských závodních okruhů Tato...