Honda HR-V v redakčním testu

Prodej Hondy HR-V na našem trhu byl zahájen v dubnu tohoto roku. Do června, tedy za tři měsíce, bylo prodáno 104 těchto terénních vozů. Honda HR-V tak obsadila ve druhém čtvrtletí 1999 ve třídě terénních vozů druhé místo za Hondou CRV. Po prodejním úspěchu tohoto nového modelu Hondy jsem se zvědavostí přebíral Hondu HR-V, zapůjčenou dovozcem k týdennímu testu.


Honda HR-V v redakčním testu

Honda HR-V přichází po modelu Hondy CRV, která zaznamenala mimořádný prodejní úspěch na našem trhu. Honda HR-V není však její odvozeninou, svým osobitým designem je určena jako auto pro radost nové skupině zákazníků. Karoserie mě zaujala svou jednoduchostí a čistotou linií: od předního širokého nárazníku přes mírně stoupající přední kapotu a střešní spoiler k přirozeně nenásilně useknuté zádi, kde mě zaujaly skupinová světla, která zakrývají po celé délce oba zadní sloupky karoserie. Karoserie ve mě vzbudila přes svou nespornou atraktivnost pocit, že vše co obsahuje – linie, sklony, zaoblení, umístění světel, velikosti skel, nárazníků, všechny tvary – do sebe zákonitě zapadají, na sebe navazují a celkově tvoří harmonický celek.

Tak jako na mě zapůsobil vnější design karoserie tak na mě osobitě zapůsobil i její interiér: od řešení palubní desky s modrým osvětlením přístrojů, anatomických sedadel s trojúhelníkovými opěrkami hlavy až po použití pestrých barev čalounění. Nastupování na zadní sedadla je přirozeně obtížnější, naproti tomu je přes očekávání pro cestující na zadních sedadlech dostatek místa. Kladně musím hodnotit dostatek odkládacích prostor i prostor na zavazadla objemu téměř0,3 m3. Vozidlo se mi velmi dobře vedlo pro vyšší posez řidiče, který mi umožnil velmi dobrý výhled a přehled dopravní situace a tím vyšší pocit bezpečnosti a jistoty.


Honda HR-V v redakčním testu

Benzinový motor o obsahu 1,6 l s šestnáctiventilovým rozvodem OHC má nejvyšší výkon téměř 105 k při 6200 ot/min. Nejvyšší točivý moment 135 Nm dosahuje při 3400 ot/min. Nejvyšší rychlost udává výrobce 162 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km za 12,1 sekund. Motor hodnotím jako dostatečně pružný a tichý. Je dobře odhlučněn. Řazení mechanické převodovky je přesné. Konstruktéři zvolili odstupňování převodů spíše do terénu, důsledek toho je, že motor při jízdě na dálnici při zařazené pětce a rychlosti 130 kilometrů měl zbytečně vysoké otáčky a tak jsem postrádal šestou rychlost.Samočinně na prokluz kol bez prodlevy reagující systém Real Time 4WD přiřazuje automaticky náhon i zadních kol, což umožňuje vozu bez problémů překonávat obtížný terén. Vůz nemá redukci převodových stupňů. Výrobce dodává Hondu HR-V též se samočinnou převodovkou, po osobním vyzkoušení vám budeme referovat o jízdě s ní a otázkách s tím souvisejících.Brzdy s posilovačem jsou účinné a ani po delším brždění jsem nepozoroval jejich únavu. Pérování i na našich horších silnicích umožňuje pohodlnou jízdu.

Průměrnou spotřebu jsem docílil během testu 8,2 l na 100 km. Nejméně třetinu kilometrů jsem však ujel ve městě, většinou jsem jezdil pouze sám, ale spíše sportovním způsobem jízdy.

Honda HR-V v redakčním testu
Honda HR-V v redakčním testu
Honda HR-V v redakčním testu
Honda HR-V v redakčním testu

Rozhodně velkým kladem celkového řešení vozu je, že Honda HR-V je vůz, který můžeme s úspěchem používat celý týden ve městě a pak se s ním vydat na víkend do přírody i do terénu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda představuje nejsofistikovanější vůz HR-V v moderním stylu a s nejnovějšími technologiemi

Honda představuje nejsofistikovanější...

Vylepšení karoserie dodávají malému SUV značky Honda elegantní nový vzhled Vylepšený potahový materiál a tvarově přepracovaná sedadla přinášejí vyšší kvalitu i pohodlí Od uvedení na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mise splněna! Jenson Button získal pro tým Honda pátý a poslední naplánovaný jednokolový traťový rekord v rámci výzvy Civic Type R Challenge 2018

Mise splněna! Jenson Button získal pro...

Jenson Button uzavřel výzvu Honda Type R Challenge 2018 s pátým rekordem na závodním okruhu Hungaroring Nový rekord ve voze s pohonem přední nápravy na okruhu GP Hungaroring v čase 2 minuty...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové CR-V 1.5 VTEC TURBO – oznámení ceny

Nové CR-V 1.5 VTEC TURBO – oznámení ceny

Od uvedení první generace modelu v roce 1995 se stala Honda CR-V světově nejlépe prodávaným SUV. Nový model zvyšuje laťku v oblasti kvality interiéru, propracovanosti, prostornosti a to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Do řady vznětových motorů i-DTEC byla pro vůz Honda Civic nově zařazena účinná devítistupňová automatická převodovka

Do řady vznětových motorů i-DTEC byla...

Vysoce účinný 1,6litrový motor i-DTEC a automatická devítistupňová převodovka zajišťují atraktivní poměr výkonu a spotřeby: 120 k při průměrné spotřebě 4,1 l / 100 km Je to poprvé, kdy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jezdec Tiago Monteiro vytvořil s vozem Honda Civic Type R nový okruhový rekord na portugalském závodním okruhu Estoril

Jezdec Tiago Monteiro vytvořil s vozem...

Jezdec Honda WTCR Tiago Monteiro vytvořil nový rekord vozu s pohonem přední nápravy na okruhu Estoril v čase 2 minuty 1,84 sekundy na kolo Tiago Monteiro vytvořil nový rekord se sériovým vozem a se...